Gå til innhold

Nuppete sofa Møbelringen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en sofa i 2024 juni på Møbelringen fir 28 000.

etter bare 3 måneder begynte den å nuppe.

vi har forsøket med nuppefjerner , men kommer tilbake like fort som når du fjernet den.. nå idag ser den ikke ut.

jeg har forsøkt og sendt klage til Møbelringen men fått til svar : at nupper er ingen gyldig grunn til reklamasjon og det var helt «vanlig» men at vi måtte passe på hvilke klær vi hadde på!? 
skal vi passe på hvilke klær gjester ha på seg før de kan sitte i en sofa? 
jeg mener det her er en grunn til å kunne heve kjøpet.. Har derfor sendt en ny melding med flere bilder .. Hva mener du vi skal gjøre om de ikke vil dekke dette? 

IMG_1569.heic

Anonymkode: fb6c1...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neste trinn er vel forbrukerrådet, ikke Kvinneguiden? 

Anonymkode: 5b07f...9d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke vanlig etter så kort tid. Det er viktig å støvsuge sofaen regelmessig, men selv min sofa som er 8 år gammel (fra Møbelringen, billig-sofa den gang), har veldig lite nupper. Og jeg er ikke flink til å støvsuge den heller, og sofaen er godt brukt. 

Ville ikke gitt meg på dette. Ha all kommunikasjon med Møbelringen skriftlig. Kontakt dem en gang til og be om løsning, og si at du kommer til å kontakte Forbukerrådet hvis ikke de kan være imøtekommende. 

Anonymkode: 3e8cb...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er ikke vanlig etter så kort tid. Det er viktig å støvsuge sofaen regelmessig, men selv min sofa som er 8 år gammel (fra Møbelringen, billig-sofa den gang), har veldig lite nupper. Og jeg er ikke flink til å støvsuge den heller, og sofaen er godt brukt. 

Ville ikke gitt meg på dette. Ha all kommunikasjon med Møbelringen skriftlig. Kontakt dem en gang til og be om løsning, og si at du kommer til å kontakte Forbukerrådet hvis ikke de kan være imøtekommende. 

Takk for svar.

har sendt inn ny Mail til dem nå. 
Avviser dem , blir Forbrukerrådet neste.

vi har støvsugd sofaen jevnlig og måtte bruke nuppe fjerner etter 2 måneder..og nå etter flere runder har den bare blitt verre.. Putene som ble solgt med sofaen er også nuppete ..

vi ble heller ikke informert om at dette var noe som kunne skje, ved kjøp.. Da hadde vi absolutt ikke valgt dette stoffet , selger anbefalte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Msm skrev (12 timer siden):

Takk for svar.

har sendt inn ny Mail til dem nå. 
Avviser dem , blir Forbrukerrådet neste.

vi har støvsugd sofaen jevnlig og måtte bruke nuppe fjerner etter 2 måneder..og nå etter flere runder har den bare blitt verre.. Putene som ble solgt med sofaen er også nuppete ..

vi ble heller ikke informert om at dette var noe som kunne skje, ved kjøp.. Da hadde vi absolutt ikke valgt dette stoffet , selger anbefalte.

Selv om man ikke har kjøpt det dyreste stoffet så skal en sofa tåle normalt bruk. Min sofa kostet vel rundt 10 000 kr hos Møbelringen for 8 år siden, og det er fint lite nupper her. Godt brukt sofa, aldri impregnert den heller, og ikke trengt nuppefjerner en eneste gang. 

Ei venninne fikk faktisk reklamert på sofa fra Møbelringen pga nupper, men det er mange år siden. Ikke gi deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik skal ikke møbelstoff oppføre seg. Vi har en snart 20 år gammel sofa fra Slettvoll, den nupper overhode ikke. 

Stå på og klag!

Anonymkode: 11e00...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...