Gå til innhold

Ned i vekt, hvordan fordele måltidene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Prøver å gå ned i vekt og holder meg på under 1000 kalorier dagen.

Har erfart at dersom jeg spiser et måltid jeg blir ordentlig mett av, går det andre egentlig fint og kan holde meg til måltider uten særlig kalorier som grapefrukt eller iskaffe (hjemmelaget med lettmelk). 

Men så har jeg hørt at man bør ikke spise et stort tungt måltid, og heller flere små, men da blir jeg ikke mett og jeg har lettere for å ty til sjokolade på kvelden. 

Hvordan gjør dere det? Hvor mange kalorier putter dere i hvert måltid ?

Frokost : to kaffe og en proteinshake 175 kalorier. 

Lunsj snart skal jeg ha iskaffe 

Til middag har jeg planlagt laks, burgul og salat, pga barna.. 

Anonymkode: 2ca9f...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gjør det som funker for deg 😊
Jeg ligger på 1500 kalorier om dagen, og fordeler dette gjennom dagen for å unngå sult.
Spiser mat som metter godt, og drikker mye vann mellom måltidene.

Anonymkode: ba063...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke lov å diskutere ting med så lavt kalorinivå her på forumet. 

Om det er en litt høyere, så hadde jeg prøvd å spise mye grønt og bær som fyller opp, magert protein, og litt fett. Gjerne til alle måltidene. Fullkorn utover grønt og bær er også bra, og litt frukt også 😊

Hvor lenge har du holdt på? Du kommer mest sannsynlig til å gå på en smell, så ta vare på deg selv her 💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spis deg mett på sunn og næringsrik mat. Gå tur hver dag og løft vekter 3 ganger i uken. Da legger du ikke på deg.

Anonymkode: bd3cc...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette underforumet.

Sitat

* Diskusjoner om daglig inntak under 1200 kcal tillates ikke.

* Tråder hvor trådstarter ber om råd til å bli undervektig ifølge BMI-kalkulator vil bli stengt. BMI er ikke likt for alle og man kan gjerne diskutere hvorvidt det er et godt mål for absolutt alle, men vi anser det som en god nok grense for hvor langt man kan gå med å gi råd for å gå ned i vekt.

Vi anbefaler at du heller tar kontakt med din fastlege eller annet helsepersonell for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine relatert til dette.

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...