Gå til innhold

Han ønsker ikke å flytte sammen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger råd. Vært sammen mange år, pga mine dine barn, har vi avfunnet oss med at vi ikke kan bo sammen. Men i går etter et par glass så ymtet jeg frempå om fremtiden. Da mente han vi skulle fortsette som nå, altså ikke bo sammen, men fortsette å møtes. Jeg er lei meg. Jeg ønsker ikke leve alene når barna flytter ut om tre år. Gjør jeg det slutt så blir jeg nok værende alene, fortsetter vi så blir jeg også alene. Så hva hadde du gjort? Tatt til takke med en sønsdagskjæreste? For det er det jeg føler jeg blir. 

Anonymkode: b202d...4b3

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bare du kan svare på det.

Om du vil bli ulykkelig som særboer etter barna har flyttet ut så slår du opp da dere tydeligvis ikke har samme tankene om dere og fremtiden.

Anonymkode: 2afc1...b7f

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil DU ødelegge noe som har fungert godt i alle år? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig elsker å være særboer. Dette kan kun du kjenne på. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde valgt å gå. Dere har åpenbart ikke de samme ønskene for fremtiden. Det hadde vært en dealbreaker for meg. 

Har planen alltid vært å bo sammen på sikt? Hvis det har vært det og han har ombestemt seg, hadde jeg i tillegg sett på det som er svik at han ikke hadde vært ærlig om det.

got2go skrev (2 minutter siden):

Jeg personlig elsker å være særboer. Dette kan kun du kjenne på. 

Og jeg hatet det. Hver sin lyst.

Hvis hun ikke vil, må hun få lov til det.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde valgt å gå. Dere har åpenbart ikke de samme ønskene for fremtiden. Det hadde vært en dealbreaker for meg. 

Har planen alltid vært å bo sammen på sikt? Hvis det har vært det og han har ombestemt seg, hadde jeg i tillegg sett på det som er svik at han ikke hadde vært ærlig om det.

Og jeg hatet det. Hver sin lyst.

Hvis hun ikke vil, må hun få lov til det.

Ja jeg sier ikke annet?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

got2go skrev (Akkurat nå):

Ja jeg sier ikke annet?

Vel, det virker som man vil overtale henne til noe annet.

De har vært særboere/boende hver seg allerede i lang tid. Hvorfor tror du ikke hun allerede har kjent på dette? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Gjør jeg det slutt så blir jeg nok værende alene, fortsetter vi så blir jeg også alene. Så hva hadde du gjort? Tatt til takke med en sønsdagskjæreste? For det er det jeg føler jeg blir. 

Å være alene i et forhold er den verste typen ensomhet jeg noen gang har følt på. 

Å være alene og slå opp, åpner faktisk så mange muligheter for deg, kanskje også til endelig å velge deg selv? Det har sikkert handlet om barna i mange år, og så den fyren der, kanskje det er på tide med din tid? 

Anonymkode: 70892...e6b

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han har åpenbart bestemt seg. Så må du bestemme deg for om det er godt nok.

Anonymkode: 2797f...eda

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det spørs hva du vil. Vil du bo alene resten av livet? For meg hadde det vært dealbreaker. Ønsker en å dele livet med, også hverdagen. Gidder ikke mer enn ett par, tre år som særboere. Nå har ikke jeg barn da, men kjæresten har en. Det gjør ting litt mindre komplisert. Også er det jo mulig vi får barn sammen etterhvert. 

Men om du ønsker en kjæreste du kam bo med, er ikke han her rett type for deg tydeligvis. Neste gang du innleder et forhold, tror jeg det er lurt at du er direkte på dette området. Det at du vil dele hverdagen etter hvert, bli samboer. Kjedelig å sløse bort flere år på en fyr som ikke vil det samme som deg. 

Anonymkode: 032d2...763

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (46 minutter siden):

Vel, det virker som man vil overtale henne til noe annet.

De har vært særboere/boende hver seg allerede i lang tid. Hvorfor tror du ikke hun allerede har kjent på dette? 

Hun har jo gjort det, men det er uansett liten vits i å spørre folk her inne. Vi har ulike preferanser, så hva spiller det noen rolle hva vi ville ha gjort?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

got2go skrev (4 minutter siden):

Hun har jo gjort det, men det er uansett liten vits i å spørre folk her inne. Vi har ulike preferanser, så hva spiller det noen rolle hva vi ville ha gjort?

Riktig det. De vil forskjellig. Men var dette avklart eller ikke i starten av forholdet? 

Jeg hadde gjort det slutt med en sånn fyr 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir særere og særere med årene, kommer neppe til å flytte sammen med noen igjen, selv etter ungene har flyttet ut (før er helt uaktuelt). Eneste fordelen er egentlig økonomi, og det er ikke god nok grunn for meg som tjener helt ok. Bl.a. sover jeg elendig med noen ved siden av meg. Hadde jeg møtt verdens mest fantastiske mann (for meg) så kan det jo hende jeg ombestemte meg.

Anonymkode: 54736...67a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er vanskelig å si noe om hvor man er om 3 år frem i tid. Mye kan forandre seg over tid, selv om han ikke føler det sånn nå, kan det hende han endrer mening etter noen år. Du får jo ikke forandret han, du kan kun forholde deg til dine egne følelser å jobbe utifra det. Jeg ville ikke tenkt så mye på fremtiden og ha det fint slik dere har det, og så vil tiden vise. Men om du ikke klarer det, må du jo ta et valg om du ønsker og fortsette.

Anonymkode: aca5c...656

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde elsket å få bo alene når barna hadde flytta ut. Jeg elsket at mannen min har fått en del reise døgn i løpet av året. Jeg elsker den tiden jeg får være helt alene her. Hadde det blitt slutt så hadde jeg aldri funnet meg noen som har villa flytta inn sammen med meg. 
Men du må jo finne ut hva du selv vil. Ikka hva vi andre vil. 

Anonymkode: 1caac...70d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg trenger råd. Vært sammen mange år, pga mine dine barn, har vi avfunnet oss med at vi ikke kan bo sammen. Men i går etter et par glass så ymtet jeg frempå om fremtiden. Da mente han vi skulle fortsette som nå, altså ikke bo sammen, men fortsette å møtes. Jeg er lei meg. Jeg ønsker ikke leve alene når barna flytter ut om tre år. Gjør jeg det slutt så blir jeg nok værende alene, fortsetter vi så blir jeg også alene. Så hva hadde du gjort? Tatt til takke med en sønsdagskjæreste? For det er det jeg føler jeg blir. 

Jeg hadde tatt til takke med å ha en søndagskjæreste, faktisk så er det det forholdet jeg ønsker meg!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
got2go skrev (54 minutter siden):

Jeg hadde tatt til takke med å ha en søndagskjæreste, faktisk så er det det forholdet jeg ønsker meg!

Ring meg🤭

Anonymkode: 63d5d...6d5

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du vet jo ikke hva dere blir. Dere har levd slik i mange år nå til tross for a dere har nesten voksne barn. Å skulle plutselig endre livet over noen glass vin er mye forlangt og å bli deppa over noe som er minst 3 år fram i tid er rart.
Du er jo fornøyd med ordningen når du har barna å pjuske med, men når de drar trenger du en ny hobby liksom. Kan jo forstå at motparten ikke hoppet ekstatisk på ideen umiddelbart. 

Anonymkode: a29f8...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om min kjæreste plutselig skulle kaste ut at hsn ønsket at vi flytte sammen, så hadde jeg blitt irritert! Vi er lykkelige særboere og da er plutselig forutsetningene helt endret for min del. Elsker å bo alene ( med voksne barn som er flyttet) og ville fått panikk om vi plutselig skulle flytte sammen!

Anonymkode: b40e6...ac4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPOCA skrev (2 timer siden):

Dette er helt bakvendt tankegang :stjerneslått: De har vært sammen i mange år, og de har tydeligvis vært lykkelige. Så du hadde altså avbrutt et godt forhold fordi du ikke får viljen din i en sammenheng? Det er ikke rart det er mange som sliter med å finne en partner når man er så ufleksibel og fastlåst. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...