AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:05 #1 Del Skrevet søndag kl 08:05 Mulig en brannfakkel dette. Men stemmer det? Folk som har lett for å få seg er godt partnerforhold, har de generelt god sosial kompetanse og fungering? Anonymkode: 19ea4...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:14 #2 Del Skrevet søndag kl 08:14 Ja, men da med betingelsen at det er et godt forhold. Svært mange spretter inn i nye forhold som på ingen måte er gode. Anonymkode: d13a7...dae 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:15 #3 Del Skrevet søndag kl 08:15 Det spiller nok inn, ja, Men jeg tror det er flere faktorer som er gjeldende også; frykt for å være alene, naiv tilnærming til andre mennesker, forholdet har større egenverdi enn partneren osv, mangelfull evne til selvstendighet og slike ting. Jeg tror også en del kvinner tror at det er normalt å lene seg på en partner når det gjelder økonomi og slike ting (kvinnefella). Anonymkode: 591f8...d7a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:30 #4 Del Skrevet søndag kl 21:30 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, men da med betingelsen at det er et godt forhold. Svært mange spretter inn i nye forhold som på ingen måte er gode. Anonymkode: d13a7...dae Til første setning: Det var godt å høre! Anonymkode: 19ea4...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:40 #5 Del Skrevet mandag kl 07:40 Men stemmer det virkelig? Kunne ikke en eller flere psykologer her inne svare på dette?? Anonymkode: 19ea4...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:37 #6 Del Skrevet mandag kl 16:37 Ingen svar? Så rart. Anonymkode: 19ea4...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden Nei. Heller motsatt. De mest intelligente holder seg single fordi de er kresne på hvem de slipper inn i livet sitt. Anonymkode: dde51...484 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #8 Del Skrevet 17 timer siden Tja, jeg har Asperger så har vel egentlig en diagnose på at jeg ikke har best sosial kompetanse 😂 men, jeg er pen. Før jeg fikk barn var jeg en sånn som menn snudde seg etter på gata. Har hatt 3 samboere i voksen alder, gode forhold av en viss varighet. Mannen min har jeg vært sammen med i over 10 år. Innimellom forhold har jeg også hatt noen løsere relasjoner. Jeg kommer lett i kontakt med menn pga utseendet mitt og de har nok vært villige til å se bort ifra noen særheter fordi de har likt det de har sett. De jeg har hatt lengre forhold med har blitt glad i meg for den jeg er, med alle mine kuriositeter på kjøpet Anonymkode: c76be...ba6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #9 Del Skrevet 17 timer siden Trenger ikke være relatert til sosial kompetanse. Som kvinne kan jeg si at det ikke er vanskelig å få seg forhold bare du setter lista lavt nok. Spørsmålet er hvordan er kvaliteten på de man tiltrekker seg. Anonymkode: 14245...522 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden Som en evig singel kvinne, så tror jeg det spiller inn, men ikke nødvendigvis er eneste faktor. Jeg er en introvert som ikke akkurat blomstrer i sammenhenger der man typisk kan møte noen, rett og slett fordi jeg ikke føler for å snakke om jeg ikke har noe å melde. Small talk er med andre ord ikke min greie, og det hjelper jo ikke akkurat på situasjonen. Men jeg tror ikke det er mitt eneste problem, for selv om jeg ikke snakker mye når jeg tvinges til å mingle, så er jeg ikke vanskelig å snakke med i situasjoner der jeg har noe å melde. Men jeg har null tro på at noen vil ha meg, for det har jeg blitt fortalt hele livet, og jeg er ikke pen nok til å menn prøver seg. Og når det kommer på toppen av å ikke trives i sosiale sammenhenger med mye lyd og mye folk, og forventninger om small talk, da er løpet kjørt. Anonymkode: 1e819...9fe 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden Tja, tror det har mer med personlighet og preferanser å gjøre. Jeg er selv ganske introvert og vil ikke si at jeg har spesielt god sosial kompetanse. Har ikke mange venner og blir ikke spesielt lett kjent med nye mennesker. Likevel er jeg i et langvarig forhold (10+ år) og har vært i langvarig samboerforhold tidligere. Har også flere langvarige vennskap som jeg setter pris på. Så for min del prioriterer jeg de dype relasjonene i livet mitt framfor å bli kjent med nye mennesker. Og sånn har det også vært med parforhold. Anonymkode: 21803...8cb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden nja, vil man i forhold får man jo til det uavhengig av sosial kompetsnse.. nok desperate mannfolk der ute.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden monican94 skrev (3 minutter siden): nja, vil man i forhold får man jo til det uavhengig av sosial kompetsnse.. nok desperate mannfolk der ute.. Er mange desperate kvinner og... Anonymkode: f17c8...dde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Kommer helt an på hvilken partner man finner seg. Å få seg et forhold er lett, å få seg et godt forhold med en oppegående person krever kanskje litt mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå