Gå til innhold

Hva er en fin gave til en konfirmant?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er invitert i konfirmasjonen til min kollegas datter. Litt uventet egentlig, men jeg har fått invitasjon i posten, så den litt sent fordi jeg var bortreist på feire i noen uker. Lurer på hva jeg skal gi i gave? Hva bør jeg ha på meg selv? 

Jeg er fra en annen kultur og har aldri vært i konfirmasjon selv. Gjelder invitasjonen kun meg eller er det normalt å ta med seg mann og barn (jeg har ett barn på 5 år). 

Anonymkode: 01708...766

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke står "med familie" eller navnet på mannen og barnet ditt på invitasjonen, gjelder invitasjonen bare deg tenker jeg. 

Klær til konfirmasjon er enten bunad eller kjole. 

F.eks: 

image.thumb.jpeg.14597c9c8a59412815fc84479e25628f.jpeg

Det er fint å gi penger i konfirmasjonsgave. 400-500 kr er en ok sum tenker jeg. 

Anonymkode: f6eca...a1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vanligste er penger, egentlig. 500 er ok med den relasjonen.

Vanlig pentøy. Bunad er utbredt, om du har noe tilsvarende. 

Anonymkode: 4ec5e...cf3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvis det ikke står "med familie" eller navnet på mannen og barnet ditt på invitasjonen, gjelder invitasjonen bare deg tenker jeg. 

Klær til konfirmasjon er enten bunad eller kjole. 

F.eks: 

image.thumb.jpeg.14597c9c8a59412815fc84479e25628f.jpeg

Det er fint å gi penger i konfirmasjonsgave. 400-500 kr er en ok sum tenker jeg. 

Tenkte å gi 1000kr, man får ingenting for 500kr i dag, nå som alt har blitt så dyrt. Har flere kjoler, men de er ermeløse, går det bra? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er invitert i konfirmasjonen til min kollegas datter. Litt uventet egentlig, men jeg har fått invitasjon i posten, så den litt sent fordi jeg var bortreist på feire i noen uker. Lurer på hva jeg skal gi i gave? Hva bør jeg ha på meg selv? 

Jeg er fra en annen kultur og har aldri vært i konfirmasjon selv. Gjelder invitasjonen kun meg eller er det normalt å ta med seg mann og barn (jeg har ett barn på 5 år). 

inntrykket mitt er at de fleste vil ha penger, så jeg gir alltid det. Familie alt fra 1000-5000 , venners barn 500-1000, barnas venner 400-700 kr, kollegaer og bekjenters barn 400-800kr og til fadderbarn 2500

Anonymkode: 80693...e60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenkte å gi 1000kr, man får ingenting for 500kr i dag, nå som alt har blitt så dyrt. Har flere kjoler, men de er ermeløse, går det bra? 

Du trenger ikke tenke på at konfirmanten skal bruke akkurat det du gir i gave på en spesifikk ting, så 500 er fint. Konfirmanten vil jo få pengegave av mange andre, og det mest vanlige er å sette det på sparekonto. 

1000 er nok litt over normalen for datter til kollega, men det gjør selvfølgelig ingenting at du gir det. 

Ja det er ingen regel for at man må ha kjole med ermer i konfirmasjon, selv om det nok er mest vanlig å ha det mtp at de fleste har bunad og dermed bunadsskjorte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...