AnonymBruker Skrevet 13. april #1 Skrevet 13. april Dette er en arbeidsgiver i staten. Er det vanlig og lett med å få gjennomslag for sånne ting i staten? Ny ansatt her. Kommer fra privat sektor hvor dette her var egentlig veldig lett å ta opp med nærmeste leder. Anonymkode: 47138...359
AnonymBruker Skrevet 13. april #2 Skrevet 13. april Du må ha en saklig begrunnelse på h orfor du må ha større skjerm for dine arbeidsoppgaver. Om du har det kan det være mulig at du får dette. Dette er som regel styrt lokalt på de forskjellige plasser, så snakk med din leder om hvordan dette løses der du jobber. Anonymkode: 8d23c...c02
AnonymBruker Skrevet 13. april #3 Skrevet 13. april Hos oss (et departement) er det veldig enkelt. Snakker med seksjonen med ansvar for div. fellestjenester og de bestiller inn. Mulig sjefen må skrive under på noe overfor dem. Den ansvarlige seksjonen gikk sånn sett av eget tiltak rundt og så på alle kontorene for noen måneder siden. Deretter sendte de en mail til alle med små skjermer om hvorvidt de ønsket seg en større, buet skjerm. Samme med de som hadde den enkleste og minst solide kontorstolen. Jeg har inntrykk av at ting som dette glir veldig greit i de statlige stillingene jeg har hatt, da i direktorat og departement. Så kan det sikkert variere fra sted til sted. Hos oss er det i hvert fall bare å si fra, enten det er skjerm, stol, pult, skap eller annet. Aldri hørt at noen har måttet begrunne det særskilt, de regner nok bare med at ansvarlige, voksne ansatte ikke spør om slikt med mindre det er grunn til det. Selv har jeg aldri spurt av eget tiltak, men jeg har altså selv blitt spurt om jeg ønsker noen endringer. Anonymkode: c0908...63d
AnonymBruker Skrevet 13. april #4 Skrevet 13. april Jeg måtte skaffe avventende sykmelding for å få hev/senk-pult nylig, riktignok i det private. Har kjente ryggproblemer, så legen var selvsagt ikke vanskelig å be. Om det er helsemessige årsaker til at du trenger større skjerm er det jo bare å gå den veien, hvis en vanlig forespørsel på arbeidsplassen ikke fører frem Anonymkode: 08a3a...2c3
AnonymBruker Skrevet 13. april #5 Skrevet 13. april Jeg jobber på en IT- avdeling og som bistår med å bestille utstyr til kontorplasser. Hvis noen har reelt behov for en større skjerm f.eks er det ikke verre enn at vedkommendes leder bestiller det hos oss. Vi legger oss stort sett ikke i hva grunnen er, så sant det ikke kun er bare fordi en kollega fikk ny skjerm. Budsjettet holder ikke til alle som bare vil ha nytt, uten at det foreligger bedre grunn enn det. Vi kan ikke brenne inne med helt fine, men brukte skjermer, bare « fordi». Anonymkode: c659f...14f 1
Mezzosoprena Skrevet 13. april #6 Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er en arbeidsgiver i staten. Er det vanlig og lett med å få gjennomslag for sånne ting i staten? Ny ansatt her. Kommer fra privat sektor hvor dette her var egentlig veldig lett å ta opp med nærmeste leder. Anonymkode: 47138...359 Det kommer selvfølgelig helt an på mange ting, først og fremst om dette er noe du "bare" har lyst på, eller om det er en god grunn til at du skal ha det.
AnonymBruker Skrevet 13. april #7 Skrevet 13. april Jobber i kommune og mine ønsker bare går gjennom uten at jeg skjønner hvordan og hvorfor. Kanskje fordi jeg smisker med sjefene.. Men da er det jammen verdt det, litt smisk tar meg den vegen jeg trenger. Anonymkode: 5bf63...a39
AnonymBruker Skrevet 13. april #8 Skrevet 13. april Jeg hadde medisinsk grunn til å få større skjerm, likevel ble det avslag. De er alltid gniene på sånt hos oss, mens de øser ut penger på mindre nyttige ting (og stillinger). Anonymkode: 0f331...c11
AnonymBruker Skrevet 13. april #9 Skrevet 13. april Hvorfor trenger du større skjerm? Har du behov for det for å gjøre arbeidsoppgavene dine eller handler det om at liker å ha større skjerm? Anonymkode: 3fd07...442
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå