Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen knekkebrød som er mykere? Ikke så harde kanter, og mindre krønsj. Ariana807 tipset om maiskaker med popcorn fra Coop og de er mykere enn de fra Frigg. De er rågode, og alt gått en del pakker hovedsakelig fra Coop 🥰😋 Maiskaker fra Frigg med salt og chiafrø er også relativt myke, og faller litt fra hverandre ved smøring som er perfekt. 

Jeg er selv glad i Rugsprø, men de er kjempeharde. Jeg ser etter noen som kan spises av noen med regulering. De bør nesten være så myke at de faller litt fra hverandre og uten solsikkefrø og gresskarkjerner, eller andre større bitter i. Nevnte fra Figg og Coop går, men er det flere dere vet om? Jeg har selv prøvd mange typer, og mulig Fiber balanse, eller delikatesse fra Wasa kan være noe, men tar imot tips. Husstandsmedlemmet med regulering skal i utgangspunktet ikke bite av, så det må være så mykt at det faller litt fra hverandre. 

Tar også imot erfaringer på ulike riskaker og maiskaker, om noen av dem har større eller harde biter, og bør unngås. Det er en jungel der ute, så takker for hjelpen, og  jeg håper å glede noen som veldig savner knekkebrød 😊🐣🐥:hare: 

Skrevet

Har litt sarte tenner selv, men wasa fiber balanse fungerer uansett hvor kjip tannperiode jeg har. Og delikatesse sesam pleier også gå bra. 😊

• Liker 1
Skrevet
Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

Har litt sarte tenner selv, men wasa fiber balanse fungerer uansett hvor kjip tannperiode jeg har. Og delikatesse sesam pleier også gå bra. 😊

Tusen takk, var de to jeg tenkte på selv, så lurer på om jeg skal kjøpe inn de, og ha nok maiskaker i bakhånd om det ikke går 🤣😬 Da blir det ikke så kjipt. Er så enormt med utvalg, så fint med litt hjelp 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker de tykkeste knekkebrødene fra Synnøve Finden. Extra har dem. De er sprø, men lette å tygge. De heter Luftig grovkrisp.

Anonymkode: a9c55...ae9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Daisy-love skrev (3 minutter siden):

Tusen takk, var de to jeg tenkte på selv, så lurer på om jeg skal kjøpe inn de, og ha nok maiskaker i bakhånd om det ikke går 🤣😬 Da blir det ikke så kjipt. Er så enormt med utvalg, så fint med litt hjelp 😊

Jeg så du tenkte på de to selv også, men da fikk du i alle fall bekreftelse fra en annen tyggesart😅

Ja massivt utvalg! Ikke lett. Ser den☺️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Elsker de tykkeste knekkebrødene fra Synnøve Finden. Extra har dem. De er sprø, men lette å tygge. De heter Luftig grovkrisp.

Tusen takk, tar å sjekker de og ut. 😊

Skrevet
Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

Jeg så du tenkte på de to selv også, men da fikk du i alle fall bekreftelse fra en annen tyggesart😅

Ja massivt utvalg! Ikke lett. Ser den☺️

Godt vi kan dele litt erfaringer, derfor jeg la inn det med maiskakene, så andre kunne få tips. Jeg hadde aldri trodd det skulle gå bra, men ingen problemer 😁😬

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er gjerne dette da: https://www.synnove.no/produkt/grovkrisp-luftig-multigrain/ Det reklameres til og med med snill tyggemotstand, så det hørtes lovende ut 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta på pålegg en stund før du skal spise, så stjeler knekkebrødet fukt fra pålegget. Tror det var gått noen timer i kjøleskapet med smøreost på sist jeg hadde myke og nesten seige husmann knekkebrød. Jeg likte teksturen men har ikke gjenskapt det siden.

Anonymkode: 74082...422

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ta på pålegg en stund før du skal spise, så stjeler knekkebrødet fukt fra pålegget. Tror det var gått noen timer i kjøleskapet med smøreost på sist jeg hadde myke og nesten seige husmann knekkebrød. Jeg likte teksturen men har ikke gjenskapt det siden.

Tusen takk. Litt som når folk hadde knekkebrød med leverpostei i matpakken. Det var ikke så mye krønsj igjen da ved lunsjtid 🤣 Jeg tar med tipset, men tror ikke vedkommende er så entusiastisk over den typen myke knekkebrød. Ble kjempeglad når maiskaker gikk, inkludert et alternativ til popcorn, så er litt håp her til at mer kan gå. Skal prøve ut litt, og ha ditt forslag i bakhånd 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 7.04):

Daisy-love skrev (På 13.4.2025 den 7.14):

Det er gjerne dette da: https://www.synnove.no/produkt/grovkrisp-luftig-multigrain/ Det reklameres til og med med snill tyggemotstand, så det hørtes lovende ut 😊

Denne er nå prøvd, og disse var gode. Mye smuler og knekker lett, men lett å spise for den med regulering også. Jeg synes ikke selv de var fantastiske, men gode. Det er fint med variasjon, og at det finnes knekkebrød som er så myke.

Jeg kom over dem helt uventet. På Synnøve sine hjemmesider så kom det opp at ingen butikker i hele byen hadde den i sortimentet. Så skulle jeg kjøpe med maiskaker og da var den rett under. Kjøpte på Extra og ser ut som det er Coop som har de. 

Takker for tips 😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (På 13.4.2025 den 6.50):

Er det noen knekkebrød som er mykere? Ikke så harde kanter, og mindre krønsj. Ariana807 tipset om maiskaker med popcorn fra Coop og de er mykere enn de fra Frigg. De er rågode, og alt gått en del pakker hovedsakelig fra Coop 🥰😋 Maiskaker fra Frigg med salt og chiafrø er også relativt myke, og faller litt fra hverandre ved smøring som er perfekt. 

Jeg er selv glad i Rugsprø, men de er kjempeharde. Jeg ser etter noen som kan spises av noen med regulering. De bør nesten være så myke at de faller litt fra hverandre og uten solsikkefrø og gresskarkjerner, eller andre større bitter i. Nevnte fra Figg og Coop går, men er det flere dere vet om? Jeg har selv prøvd mange typer, og mulig Fiber balanse, eller delikatesse fra Wasa kan være noe, men tar imot tips. Husstandsmedlemmet med regulering skal i utgangspunktet ikke bite av, så det må være så mykt at det faller litt fra hverandre. 

Tar også imot erfaringer på ulike riskaker og maiskaker, om noen av dem har større eller harde biter, og bør unngås. Det er en jungel der ute, så takker for hjelpen, og  jeg håper å glede noen som veldig savner knekkebrød 😊🐣🐥:hare: 

Knekkebrød er steinharde, det er knekkebrødets natur. Knekkebrød med brunost som har lagt varmt blir mykere, men er ufyselige på smak. 

Anonymkode: 8170c...481

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Knekkebrød er steinharde, det er knekkebrødets natur. Knekkebrød med brunost som har lagt varmt blir mykere, men er ufyselige på smak. 

Takk, men erfaringen her er at det er stor forskjell mellom ulike knekkebrød. For eksempel det fra Synnøve som en nevnte over her er laget for å være snill med tennene. Stor forskjell på Fiber og Wasa husmann også. 
Nå prøves litt ulike her, og det er fint med den variasjonen. Helt enig i at mykt knekkebrød på grunn av det har ligget med pålegg på ikke er noe godt, så vi står over den 😉🫣

AnonymBruker
Skrevet

Bare spis vanlig brød heller. Det er mykt

Anonymkode: 4b07c...97c

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Bare spis vanlig brød heller. Det er mykt

Anonymkode: 4b07c...97c

Nå var det en her som savnet veldig knekkebrød, så da var det fint å få tips til det. Fint med variasjon 😊

AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (1 time siden):

Nå var det en her som savnet veldig knekkebrød, så da var det fint å få tips til det. Fint med variasjon 😊

Jeg savner og knekkebrød, poteter, skikkelige brødskiver og annen hard mat. 
Men det hjelper lite når jeg kan dø av å svelge disse tingene. Regulering går heldigvis over, det er ikke livsvarig. 😢

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg savner og knekkebrød, poteter, skikkelige brødskiver og annen hard mat. 
Men det hjelper lite når jeg kan dø av å svelge disse tingene. Regulering går heldigvis over, det er ikke livsvarig. 😢

Trist å høre, og du har min medfølelse 🩵 Her er det veldig mange hensyn å ta i kosten, både allergier, magesykdom, og regulering og annet. Alt som kan gjøre det litt lettere blir satt pris på. Håper du har noe mat du og kan sette pris på, til tross for strenge restriksjoner 🩵

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Herlig å se deg følge opp med erfaringer i tråden!

To nye forslag:

1. Wasa sine ferdigsmurte knekkebrød, de tar kanskje høyde for å smake bra til tross for fukt fra pålegget.

2. Flatbrød. Eventuelt sette sammen flere flatbrød med eller uten litt smør mellom lagene

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Herlig å se deg følge opp med erfaringer i tråden!

To nye forslag:

1. Wasa sine ferdigsmurte knekkebrød, de tar kanskje høyde for å smake bra til tross for fukt fra pålegget.

2. Flatbrød. Eventuelt sette sammen flere flatbrød med eller uten litt smør mellom lagene

Takk for tips. Vi har spist lite flatbrød siden noen av dem er med melk, men vet det finnes og må sjekkes ut. Wasa sine ferdig har ingen som tåles som er lett å finne, ellers god ide,😊

AnonymBruker
Skrevet

Wasa tynn havre er ganske porøse i konsistens, kanskje de kan fungere?

Anonymkode: a09ae...87a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...