Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen vil ikke. Hvordan få han til å ønske eller få han til å gå for enda et barn?

Anonymkode: a0c87...eee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånt tradisjonelt KG svar er, bruker han kondom? Hvis ikke så er det fritt fram å få et barn eller flere om du vil, for her på KG så er det mannens og bare mannens ansvar at det ikke blir barn når han har sex. 

Ikke akkurat metoden jeg vil anbefale, men som anbefales av flere av KG kjerringene her. 

Anonymkode: 5b8e9...0d0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Prat med han, og hør om han bare ikke ønsker barn nå, eller aldri. Og hvor mange barn har dere nå?

Her så ønsket jeg meg 3 barn, men han ønsket ikke nummer 3, og det måtte jeg bare respektere. Men jeg hadde slitt mer, om han ikke ville ha barn nummer 2. Jeg er selv enebarn, så for meg var det viktig å få minst 2 barn. Og her var da valget ingen barn, eller minst 2 barn.

Anonymkode: 1902a...13a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke vil, bør du respektere det.

Eller så må du finne en annen å få barn med og bli deltids mamma til ditt første barn. Så får du avgjøre hva som er viktigst for deg.

Anonymkode: 4da0d...a07

Skrevet

Vent til de første barna er vesentlig større og ta det opp igjen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørr hva som er grunnen og om man kan finne en løsning på det? Jeg lot meg overtale til baby nr3 etter vi gjorde tilpasninger i hverdagen og planla hvordan jeg kunne bli tatt hensyn til under graviditet og etter fødsel. Han har levd opp til avtalen. 

Anonymkode: c7dde...0ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke prakk barn på andre. Du kan ikke få alt du ønsker deg her i livet.

Anonymkode: 50caa...98d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi var i den situasjonen. For meg var det veldig viktig å få et barn til, han ønsket ikke. Det ble en verkebyll i forholdet, og vi ble til slutt enige om å gå i parterapi. Her fikk vi begge lagt fram våre følelser rundt dette sammen med en nøytral tredjeperson, som prøvde å få oss begge til å se den andres situasjon.

Vi gikk i terapi 4-5 timer. Et par måneder senere kom han og fortalte at han hadde ombestemt seg - han var villig til å få et barn til. Nå er jeg 6 mnd på vei. 

Må legge til at hovedårsaken til at han i utgangspunktet ikke ønsket et barn til, var redsel for å få et funksjonshemmet/sykt barn (det er en spesiell sykdom i familien hans), og at dette var noe han følte han fikk bedre "kontroll" over etter parterapien. Vi inngikk også en avtale om at vi skulle ta alle tilgjengelige tester i svangerskapet, og at jeg skulle ta abort om det viste seg at det var noe galt med barnet.

Så hva som er årsaken til at din mann ikke vil ha flere barn, er nok også ganske avgjørende for hva som skal til for at han skal kunne skifte mening.

Anonymkode: 512e3...e05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...