AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Skal reise på ferie imorgen til familie. Har bestilt flybilletter da det er for langt å kjøre. Nå har ene barnet fått svært høy feber og er utilpass. mannen mener vi skal proppe det full av Paracet for å komme oss avgårde, mens jeg mener barnet bør få slippe reisen og heller ta det med ro hjemme. Har tilbydd meg å være hjemme og heller vurdere å bestille nye billetter om noen dager- hvis det lar seg gjøre. Ingen oppkast; tror bare det er forkjølelse. De vi reiser til er ikke redd for å bli smitta og alle er fremdeles velkomne. Anonymkode: 2515f...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skal reise på ferie imorgen til familie. Har bestilt flybilletter da det er for langt å kjøre. Nå har ene barnet fått svært høy feber og er utilpass. mannen mener vi skal proppe det full av Paracet for å komme oss avgårde, mens jeg mener barnet bør få slippe reisen og heller ta det med ro hjemme. Har tilbydd meg å være hjemme og heller vurdere å bestille nye billetter om noen dager- hvis det lar seg gjøre. Ingen oppkast; tror bare det er forkjølelse. De vi reiser til er ikke redd for å bli smitta og alle er fremdeles velkomne. Anonymkode: 2515f...9f1 Begynne å dra med seg en syk unge på fly er jo på grensen til omsorgssvikt , pluss fare for å smitte med-passasjerer . Hadde ventet til feberen var borte , og reist etter . 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Hadde din mann proppet seg full av medisin hvis han hadde feber og var dårlig? Trolig ikke du heller. Nei, hvorfor utsette barnet for dette? Det bør isåfall være dødsviktig. Anonymkode: 81ba7...51e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Og forsikring dekker vel sykdom. Anonymkode: 81ba7...51e 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden Ikke dødsviktig i det heletatt og hadde jeg tatt valget alene hadde vi uten tvil blitt hjemme. Sålenge det ikke våkner feberfri og er i fin form. Føler likevel vi må ha en plan B. Men er meget dårlig stemning her hjemme nå siden jeg ikke vil dra med sykt barn! ts Anonymkode: 2515f...9f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden Vi har avlyst hjemreise fra utlandet pga sykt barn. Sånn er det bare når de blir skikkelig dårlig. Anonymkode: e8bd5...194 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden Hvis almenntilstanden er god så kjør på. Da har det jo ikke noe å si om ungen har feber engang. Er ungen lei seg, slapp og trøtt så bli heller hjemme. Ungen trenger hvile. Anonymkode: bcb00...f4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden Er formen så og si ok, kjør på. Ikke deres problem om dere skulle smitte folk på flyet. Og hos de dere skal besøke er dere uansett velkomne smittefare. Anonymkode: 0bfbb...c78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Skal reise på ferie imorgen til familie. Har bestilt flybilletter da det er for langt å kjøre. Nå har ene barnet fått svært høy feber og er utilpass. mannen mener vi skal proppe det full av Paracet for å komme oss avgårde, mens jeg mener barnet bør få slippe reisen og heller ta det med ro hjemme. Har tilbydd meg å være hjemme og heller vurdere å bestille nye billetter om noen dager- hvis det lar seg gjøre. Ingen oppkast; tror bare det er forkjølelse. De vi reiser til er ikke redd for å bli smitta og alle er fremdeles velkomne. Anonymkode: 2515f...9f1 Forsikring dekker vel sykdom?? Du tar ikke med deg ett sykt barn med feber på. fly blandt andre å smitter alle på flyet og før og etter... Pluss de dere skal til! Og muligens dere selv! I tilegg er barnet SYKT og bær være hjemme og ta det rolig.. Anonymkode: 55915...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forsikring dekker vel sykdom?? Du tar ikke med deg ett sykt barn med feber på. fly blandt andre å smitter alle på flyet og før og etter... Pluss de dere skal til! Og muligens dere selv! I tilegg er barnet SYKT og bær være hjemme og ta det rolig.. Anonymkode: 55915...19e Sommerferien vår begynte med sykdom i fjor. Hele j... turen var vi veldig syk, pga noen syke folk på båten til Danmark nøs ,hoster og snufset og var syk(svetten rant og...). Forbanna egoistiske folk som kun tenker på seg selv. Ikke bare reiser de på tur hele storfamilien syk.. Men sitter i buffeten og spiser og tar på alt, går overalt. Og nyser og hoster uten å holde seg for.. Anonymkode: 55915...19e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden Den mannen din burde ta en bolle. Han setter kun seg selv først, og mulig moren sin. Vis han tråden kanskje? Det vil sikkert ikke hjelpe, fo han er i denail bare fordi planen hans ble helt annen. Be han vokse opp og ta og føle ansvar for familien og barna sine før sin mor. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet 13 timer siden #12 Del Skrevet 13 timer siden (endret) Ja dere bør absolutt holde dere hjemme når barnet er syk. Ikke reise på ferie. Det kan dere ta igjen en annen gang. Barnets helse kommer først. Høy feber kan være influensa og da trenger barnet ro og hvile. Endret 4 timer siden av GlitrendeSjokolade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden 1. Man reiser ikke med et barn med "svært høy feber". Som en over sa, det grenser til omsorgssvikt! 2. Man reiser ikke på fly hvis man vet at man har en smittsom sykdom som fører til svært høy feber. 3. Som voksen og forelder må man greie å håndtere skuffelser, og ikke trumfe gjennom egne ønsker når man vet at andre eller egne barn blir skadelidende pga. det man gjør. 4. Man propper ikke et lite barn full av unødvendige medisiner fordi en forelder ikke takler egen skuffelse. Å utsette et så sykt barn for både en reise, og måtte bo et annet sted med mange andre rundt barnet, det er virkelig ikke å tenke på barnets beste. Det er dessuten svært hensynsløst mot andre reisende som mange må regne med å bli smittet av et så sykt barn. Og det er idioti med tanke på det samfunnsøkonomiske, når man vet at egne handlinger mest trolig vil påføre mange andre sykefravær, legebesøk m.m. Den mannen tror jeg at jeg hadde sendt hjem på enveis flybillett... Anonymkode: afaab...7fb 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden Barn med svært høy feber bør være hjemme. Anonymkode: b1522...0ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #15 Del Skrevet 8 timer siden Barn med feber har reddet mang en mann og kvinne fra påskeferie med svigerfamilien. Gyldig grunn. Anonymkode: baf78...bfe 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden Jeg klarer ikke finne forsikringsdokumentene (reiseforsikring hos DNB). Må man ha legeerklæring for å avbestille tur pga sykdom? ts Anonymkode: 2515f...9f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden Så: dere skal til dine svigerforeldre, åpenbart. . Skjønner jeg er kjerringa mot strømmen, men jeg hadde selvfølgelig dratt, så lenge vi skulle til et privat hjem der vi var velkomne og barnet fikk en vanlig seng og vanlig stell der. Anonymkode: 494e3...379 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden La barnet slippe. Å fly når man er forkjølet kan være et sant helvete for ørene. Anonymkode: 3cf72...f65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg klarer ikke finne forsikringsdokumentene (reiseforsikring hos DNB). Må man ha legeerklæring for å avbestille tur pga sykdom? ts Anonymkode: 2515f...9f1 Ja, du må ha legeerklæring. Vi dro til legen med vårt barn og det ble skrevet ut en erklæring som vi sendte til forsikringsselskapet. Du skriver svært høy feber, hvor høy feber er det snakk om? Og hvor gammelt er barnet? Anonymkode: ab021...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #20 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg klarer ikke finne forsikringsdokumentene (reiseforsikring hos DNB). Må man ha legeerklæring for å avbestille tur pga sykdom? ts Anonymkode: 2515f...9f1 Fikk legerklæring via Dr. Dropin eller Kry via videokonsultasjon når det samme skjedde hos oss. Anonymkode: 1f5e6...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå