Gå til innhold

Er dette greit? Bedt I konfirmasjon, men har jobbhelg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er invitert i konfirmasjon til søskenbarnet til samboer. Veldig hyggelig det, samboer vil gjerne vi skal dit. Det er bare 20 min unna her vi bor. 

Men jeg har arbeidshelg. Jeg jobber som nattevakt, og går av vakt om morgenen dagen det er konfirmasjon, og skal på igjen om kvelden. Det er desverre vanskelig å få fri. Det jeg tenker er at jeg ikke blir med i kirken, men reiser rett til lokalet etterpå. Er det greit? Ville du reagert på det? 

Er bare så jeg skal få sove noen timer, uten søvn klarer jeg ikke gå i et selskap..  

Anonymkode: 186d9...613

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er invitert i konfirmasjon til søskenbarnet til samboer. Veldig hyggelig det, samboer vil gjerne vi skal dit. Det er bare 20 min unna her vi bor. 

Men jeg har arbeidshelg. Jeg jobber som nattevakt, og går av vakt om morgenen dagen det er konfirmasjon, og skal på igjen om kvelden. Det er desverre vanskelig å få fri. Det jeg tenker er at jeg ikke blir med i kirken, men reiser rett til lokalet etterpå. Er det greit? Ville du reagert på det? 

Er bare så jeg skal få sove noen timer, uten søvn klarer jeg ikke gå i et selskap..  

Dette er helt innafor. Er uansatt ikke vanlig at hele slekta stiller i kirken, det er det heller ikke plass til. 

Endret av Djungelvrål
  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det bør være veldig greit. Egentlig har du gyldig grunn til å ikke komme. Hvis samboeren din drar og gir gave fra dere begge, så bør det holde i massevis 

Anonymkode: ef034...890

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det bør være veldig greit. Egentlig har du gyldig grunn til å ikke komme. Hvis samboeren din drar og gir gave fra dere begge, så bør det holde i massevis 

Anonymkode: ef034...890

Ja, jeg er mest fristet til å ikke reise. Men samboer vil gjerne jeg blir med, han forstår så klart, men sier han håper jeg blir med. Så har jo lyst å få det til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Djungelvrål skrev (8 minutter siden):

Dette er helt innafor. Er uansatt ikke vanlig at hele slekta stiller i kirken, det er det heller ikke plass til. 

Ånei, jeg trodde det var vanlig alle stiller der. Men det er jo sant, kirken er ikke så stor egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ånei, jeg trodde det var vanlig alle stiller der. Men det er jo sant, kirken er ikke så stor egentlig.

De har sikkert fått utdelt x-antall plasser pr konfirmant, er vel det mest vanlige nå, tror jeg.

Hadde ikke reagert på om du kom rett til lokalet, nei.

Anonymkode: a44c1...787

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, jeg er mest fristet til å ikke reise. Men samboer vil gjerne jeg blir med, han forstår så klart, men sier han håper jeg blir med. Så har jo lyst å få det til. 

Han klarer ikke å dra alene? 😅 Hva om det var han som hadde nattevaktshelg og det var ditt søskenbarn som skulle konfirmeres, hva hadde han gjort da? 

Anonymkode: 9ce9b...b01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt greit. 

Og også det eneste forsvarlige å gjøre - du må jo fungere når du skal på vakt igjen. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han klarer ikke å dra alene? 😅 Hva om det var han som hadde nattevaktshelg og det var ditt søskenbarn som skulle konfirmeres, hva hadde han gjort da? 

Anonymkode: 9ce9b...b01

Selvfølgelig klarer både jeg og mannen å gjøre ting hver for oss. Denne helgen måtte vi splitte oss da det var mange hensyn å ta.

Men tross 20 år sammen så foretrekker vi alltid å være sammen, når det er mulig :)

Anonymkode: 14ec2...83d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt greit, konfirmasjon er ikke bryllup eller begravelse. 

Anonymkode: 5d692...dca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvfølgelig er det greit, greit om kun en av dere går også. 

Anonymkode: 31cfc...a0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit, det står jo mellom å komme kun til selskapet, eller å ikke komme i det hele tatt, for sove må du jo!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De har sikkert fått utdelt x-antall plasser pr konfirmant, er vel det mest vanlige nå, tror jeg.

Hadde ikke reagert på om du kom rett til lokalet, nei.

Anonymkode: a44c1...787

Det er ikke vanlig her jeg bor iallefall. Her møter alle inviterte i kirken også. 

Anonymkode: f74d6...5a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Djungelvrål skrev (12 timer siden):

Er ikke sånn her jeg bor iallefall. Her stiller som regel alle som er invitert i kirken også. 

Ellers tenker jeg det er veldig innafor å ikke gå i kirken pga nattevakt når det er søskenbarn av samboer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Her så får familieme x antall plasser i kirka. Ofte foresatt og faddere, og evnt besteforeldre.  Vi fikk 15 plasser når våres ble konfirmert 

Anonymkode: 38362...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke sånn her jeg bor iallefall. Her stiller som regel alle som er invitert i kirken også. 

Ellers tenker jeg det er veldig innafor å ikke gå i kirken pga nattevakt når det er søskenbarn av samboer. 

Er opp og ned fra sted til sted. Her så får konfirmanten beskjed om.antall plasser i kirka pga det blir for lite plasser i forhold til antall konfirmanter

Anonymkode: 38362...c20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Helt greit! Forstår det! Flott du går i selve besøket, konfirmanten merker ikke så mye til eller fra om du er i kirken!

Anonymkode: be9fa...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...