AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:21 #1 Del Skrevet lørdag kl 22:21 Tenkte å begynne prøvingen og syns det er veldig spennende og absurd, ser det er ca 25% sjanse for å bli gravid på første forsøk. Er det 25% sjanse hver gang liksom, om man prøver hele uken? 🤣 Er bare så spent på om det går første mnd og søker positive erfaringer!! ☺️ Anonymkode: ce53d...34d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husmuse Skrevet lørdag kl 22:28 #2 Del Skrevet lørdag kl 22:28 (endret) Vi ble gravid på første forsøk med første. Nå er jeg gravid igjen og det var ikke helt planlagt, selv om vi hadde tenkt å begynne prøvingen i løpet av året. Vi har nok vært veldig heldig. Lykke til🥰 Endret lørdag kl 22:28 av Husmuse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:29 #3 Del Skrevet lørdag kl 22:29 Jeg ble gravid på første forsøk og da hadde vi sex kun 2 ganger. de to andre gangene var det pp 2 og 17. Anonymkode: df2f5...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:36 #4 Del Skrevet lørdag kl 22:36 Jeg ble gravid med engang. Første gang jeg ble gravid var den eneste gangen vi ikke brukte kondom etter sex i 7 år. Andre gangen jeg ble gravid var mannen min inni meg i noen minutter uten å komme (ingen prevensjon) og jeg ble gravid av det. Anonymkode: b9258...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:40 #5 Del Skrevet lørdag kl 22:40 Takk for svar! Har et avstandsforhold for øyeblikket og ser i appen at jeg er fruktbar hele den uken vi møtes. Dette må jo bare gå veien 🤩 Ts Anonymkode: ce53d...34d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:56 #6 Del Skrevet lørdag kl 22:56 Vi ble gravide på tredje forsøk, altså tredje eggløsning. Hadde sex hver dag i en uke ca. ved hver eggløsning. Jeg var 38 år. Anonymkode: e432e...3b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden Jeg har blitt gravid på første forsøk, men det endte i spontanabort. De neste graviditetene skjedde 3. og så 2. pp. Anonymkode: 87436...29b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Del Skrevet 23 timer siden Ble gravid rett eller p-pilleslutt begge graviditetene. Anonymkode: 4014e...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden Gravid på første forsøk med nr 1, og brukte et år på å bli gravid med nr 2 inkludert en spontanabort, begge deler er vel like vanlig. ts, prøv å ikke stress eller bli for skuffa hvis det ikke går på 1. forsøk:) Anonymkode: 4c21d...cc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden Har blitt gravid på første forsøk alle tre gangene 😊 Anonymkode: 25398...260 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #11 Del Skrevet 23 timer siden Så du får litt perspektiv også – Jeg er ung og frisk, ikke hatt prevensjon siden februar -24 og fortsatt ikke gravid. Jeg håper det går for dere, men prøv å ikke forvente at det skal gå! Lykke til 🤞🏼 Anonymkode: bba85...80a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for svar! Har et avstandsforhold for øyeblikket og ser i appen at jeg er fruktbar hele den uken vi møtes. Dette må jo bare gå veien 🤩 Ts Anonymkode: ce53d...34d Bare prøv å huske at hvis testen er negativ første gang så er det helt vanlig. Ikke gå i kjelleren, men bare å prøve igjen Anonymkode: d2585...169 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Del Skrevet 22 timer siden Vi var unge (ca 30), sunne og friske, og etter et år med prøving og syv prøverørsforsøk er vi fortsatt barnløse. Uforklarlig. Anonymkode: 34db0...7b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Del Skrevet 22 timer siden Det er 25% på sjanse for graviditet hver syklus/eggløsning hvis du er under 30 år. Det er litt som å spille lotto, bare større sannsynlig for å vinne 😅 det er 75% sjanse da for at det ikke går hver syklus. I starten av 20-årene brukte vi 37 prøveperioder (litt over 3 år) på å bli gravid med første. Ingenting galt med oss etter utredning og alt skulle være i skjønneste orden. Så uflaks kan man si. Andre satt i prøveperiode 8 (ble vel 7-8 måneder med prøving) og tredje satt i prøveperiode 5 (4-5 måneder med prøving) som er raskt og innenfor normalen på 1 år. Lykke til! At spiren sitter første gang dere prøver og etter 1 år er like normalt - går det over 1 år kan man henvises til utredning. 😊 Anonymkode: 6b8b3...382 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #15 Del Skrevet 22 timer siden Første forsøk alle seks gangene, mistet 3 av de. Anonymkode: bc895...6f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #16 Del Skrevet 22 timer siden Gravid på første forsøk med begge mine. Jeg var 33 og 36 år 😊 Anonymkode: 7f009...5c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #17 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Takk for svar! Har et avstandsforhold for øyeblikket og ser i appen at jeg er fruktbar hele den uken vi møtes. Dette må jo bare gå veien 🤩 Ts Anonymkode: ce53d...34d Dessverre er det slik at en app ikke kan fortelle deg med noen garanti at du er fruktbar den uken. Man kan ikke stole på appen. Den bruker bare ca estimat ut i fra tidligere sykluser, men alt kan skje likevel og man kan ha eggløsning på et helt annet tidspunkt enn det som er estimert. Det er lurt å ikke ha for høye forventninger til at det går med en gang, fordi da blir du så lei deg når det ikke går ♥️ Snakker av erfaring. Vi startet å prøve da jeg var 27, og begge var/er både frisk og slank og sunn. Etter 6 måneder uten resultat gikk jeg til privat gyn og fikk påvist PCOS som kom som en stor overraskelse siden jeg hadde regelmessig menstruasjon (men jeg hadde ikke eggløsning naturlig likevel!) og det tok 1 år å bli gravid (med medisiner), og da spontanaborterte jeg. Så tok det ytterligere 6 mnd før jeg ble gravid på nytt og har en baby her i dag. Anonymkode: 6e792...c8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #18 Del Skrevet 22 timer siden Jeg ble gravid på første forsøk med begge de to eldste barna (den siste tok litt lengre tid). Men for din egen del kan det være greit å redusere forventningsnivået litt. Det er helt normalt å prøve i inntil ett år. Fallhøyden blir stor dersom du regner med å bli gravid på første forsøk. Anonymkode: e182e...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Del Skrevet 22 timer siden Min mor påstår at hun omtrent kunne bli gravid av å riste i lakenet (sagt med litt humor, og det skulle selvsagt mer til enn det 😉) Tre barn og alle planlagte. Min mormor var også veldig fruktbar. 4 barn på under 5 år, men aner ikke om det var på første forsøk eller det krevde mer. Siste var ikke planlagt, og kom som en positiv overraskelse. Noen skal det bare én gang til, og noen bruker år, umulig å vite, men bare å sette i gang prøvingen om alt ligger tilrette for barn nå. 😊 Anonymkode: 864fd...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Del Skrevet 22 timer siden Vi har egentlig aldri aktivt prøvd. Aldri sjekka eggløsning eller må ha sex i de og de periodene. Vi har sex når vi vil og bruker ikke prevensjon. Det gav oss 4 barn på 4 år. Ingen tvillinger. Anonymkode: beab3...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå