Gå til innhold

Uenighet om når fortelle familie om graviditet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tviler jo på planen når mannen skifter meni g nå. Det er er jo for meg å få en pause for å nyte den lille delen av å være gravid og skulle få et barn til før det braker løs og jeg ikke lenger er kjempe dårlig. Det gjør meg så usikker når han gir faen i mine føleser. Han står jo ikke i midten av alt dette på samme måte som meg. 

Anonymkode: 039aa...4fb

Nei skjønner jo det. Men som sakt..driter i det og ikke sier noe til hans mor om hvordan svigermor oppfører seg?

Kommer til å fortsette når de for vite om baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem vil han fortelle det til? Kan han få si det til feks sine nærmeste feks foreldre men være tydelig på at de ikke kan si det til noen? Vi fortalte til min nærmeste familie (foreldre og søsken) før mannens litt pga. noe liknende som hos deg i mannens familie så han ønsket å vente litt der. Vi var enige om det og så lovet min familie å ikke si det videre (og de gjorde ikke det).

Hva er hans argument for at han vil fortelle når han vet at det vil skape problemer for deg?

Anonymkode: acdd3...4a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være mange grunner til at noen ikke ønsker å fortelle om graviditet før man absolutt MÅ. 

Som mas og tyt, folk som invaderer magen din, kun snakker om graviditeten, osv osv. 

Jeg ønsker å vente så lenge som mulig. Rett og slett fordi jeg så hvordan foreldrene mine oppførte seg da min eldre søster ble gravid. Hun ble invadert med "skal bare ta på magen", overøst med uønskede og utdaterte råd, fikk "kjeft" når hun brøt rådene min mor fikk på 70-tallet da hun var gravid, osv osv. 

Anonymkode: 53357...82c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (far) var ikke helt enig med mor om tidspunktet, men jeg tenker det uansett var naturlig at hun bestemte dette siden hun faktisk skal bære dette og er den som blir synlig gravid.

Hvorfor dere lager så mye styr ut av det forstår jeg ikke.

Han bør gjøre som du ønsker. Du bør være tydelig på hva du vil.

Slik du legger det opp nå så risikerer du å gå og irritere deg over dette i lang tid etterpå og det er det ingen som tjener noe på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 0.19):

Storesøskene til babyen som bor i samme husstand. Mine søsken og foreldre osv... nei ikke fortalt.

Du stoler på barn til å holde hemmeligheten...?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grønnastar skrev (1 time siden):

Du stoler på barn til å holde hemmeligheten...?

De er store og har ikke kontakt med delene av familien som ikke skal vite enda. Som jeg har svart flere ganger kommer jeg ikke til å nekte verken barna eller mannen å si noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Jeg (far) var ikke helt enig med mor om tidspunktet, men jeg tenker det uansett var naturlig at hun bestemte dette siden hun faktisk skal bære dette og er den som blir synlig gravid.

Hvorfor dere lager så mye styr ut av det forstår jeg ikke.

Han bør gjøre som du ønsker. Du bør være tydelig på hva du vil.

Slik du legger det opp nå så risikerer du å gå og irritere deg over dette i lang tid etterpå og det er det ingen som tjener noe på.

Lager ikke mye styr. Vi diskuterte dette og lagde en plan over hvordan forskjellige ting skulle gjøres. Så har han ombestemt seg, jeg fortalt hvorfor jeg fortsatt ønsker å forholde meg til original planen og hvordan dette påvirker meg. Han ønsker fortsatt å fortelle så da er det hans valg. Istedefor å lage styr lufter jeg det her istedefor. 

Det er meg dette kommer til å gå utover, og jeg har vært veldig dårlig til nå. Vi skulle ungå at ting ble like ille som sist, men nå står jeg mer alene i dette denne gangen enn sist. Det er vondt og vansklig.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 0.05):

Ønsker å holde det for oss selv en stund til...  jeg har ikke fortalt det til andre enn søsken enda.

Hvilken sjuk maktdemonstrasjon er det du forsøker på ved å ikke la han fortelle det til noen når du kan?

Anonymkode: a7828...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvilken sjuk maktdemonstrasjon er det du forsøker på ved å ikke la han fortelle det til noen når du kan?

Anonymkode: a7828...abf

er det ingen i denne tråden som kan lese???

Anonymkode: 6cbdc...146

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan dere ikke bare ta en privat ekstra ultralyd om du vil sjekke at alt er bra med babyen først?

Har dere ikke vært på 12-ukers ultralyd forresten?

Jeg ventet til etter 18-ukers ultralyd med å fortelle på jobb. Men ikke familie. Husker det var lett å skjule i uke 14, men ikke så lett i uke 18. måtte ha løse klær etter uke 14 for å skjule.

Anonymkode: 4ed72...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
mommyaka skrev (På 13.4.2025 den 14.35):

Hvorfor i all verden vil du holde det skjult? Tror du at om du forteller det nå vil noe skje?

Han skal jo bli far..men får ikke fortelle det ennå... Hvor lenge skal du holde det skjult...til du er 35 uker...

Det er mange grunner til å vente med å fortelle! Selv var jeg ikke komfortabel med å fortelle det før etter en viss tid, det føltes bare ikke helt virkelig og trengte tid på å venne meg til tanken selv. TS skriver at hun vil fortelle etter ordinær ultralyd i uke 19, det er da ikke så lenge å vente? Når ville du fortalt det, etter 1 uke? 

Anonymkode: 295f5...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lager ikke mye styr. Vi diskuterte dette og lagde en plan over hvordan forskjellige ting skulle gjøres. Så har han ombestemt seg, jeg fortalt hvorfor jeg fortsatt ønsker å forholde meg til original planen og hvordan dette påvirker meg. Han ønsker fortsatt å fortelle så da er det hans valg. Istedefor å lage styr lufter jeg det her istedefor. 

Det er meg dette kommer til å gå utover, og jeg har vært veldig dårlig til nå. Vi skulle ungå at ting ble like ille som sist, men nå står jeg mer alene i dette denne gangen enn sist. Det er vondt og vansklig.

Det er du som er gravid og din kropp som går gjennom alt av ubehag og forandringer. Du bestemmer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er du som er gravid og din kropp som går gjennom alt av ubehag og forandringer. Du bestemmer!

Om man skal ta slike avgjørelser på egenhånd med denne argumentasjonen, får man dra utenlands og få barn alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 0.13):

Uke 19? Jeg var synlig gravid lenge før det. Hva er så farlig med å dele gleden nå?

Anonymkode: 296a2...d40

Alltid dette med graviditet. Som å kjøpe ny bil. Av en eller annen grunn må man ikke si noe før man står i tunet med den.

Anonymkode: c868e...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...