Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe jeg har lurt på en stund: når man ser oppslag i avisa om søkerlista til viktige lederstillinger rundt om i byer, og det står f.eks. at vedkommende er 23 år og servitør. Hvorfor søker folk på stillinger som de helt åpenbart er ukvalifiserte for? Er det for å tekkes NAV i form av krav om antall søknader pr. måned (finnes det et sånt krav?), eller tror disse søkerne at de har de kvalifikasjonene som trengs for stillingen og har en sjanse til å få den? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk krav fra NAV om å levere 100 søknader på 4 uker før de ville åpne opp for å søke om uføretrygd. Da må man nesten søke på alt.

Nå syntes jeg det var såpass tåpelig at jeg lagde helvete ved hjelp av advokat og fikk dem til å snu. Men hvor mange andre har ikke sendt alle disse søknadene til både relevante jobber og jobber de opplagt ikke burde søkt på?

Anonymkode: cf1b9...0cf

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 2.05):

Jeg fikk krav fra NAV om å levere 100 søknader på 4 uker før de ville åpne opp for å søke om uføretrygd. Da må man nesten søke på alt.

Nå syntes jeg det var såpass tåpelig at jeg lagde helvete ved hjelp av advokat og fikk dem til å snu. Men hvor mange andre har ikke sendt alle disse søknadene til både relevante jobber og jobber de opplagt ikke burde søkt på?

Ekspander  

Måtte du søke jobber for å få søke om uføretrygd? Det var aldri et spørsmål da jeg var i søknadsprosessen. Hørtes rart ut i og med at man vel har manglende restevne til å jobbe så hvorfor må man søke på 100 jobber?

Anonymkode: 21522...06b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ekspander  

Det er når de er arbeidsledige de må søke x antall jobber.

Anonymkode: 2dbeb...3df

• Liker 1
Skrevet
  Gaia skrev (På 12.4.2025 den 21.26):

Dette er noe jeg har lurt på en stund: når man ser oppslag i avisa om søkerlista til viktige lederstillinger rundt om i byer, og det står f.eks. at vedkommende er 23 år og servitør. Hvorfor søker folk på stillinger som de helt åpenbart er ukvalifiserte for? Er det for å tekkes NAV i form av krav om antall søknader pr. måned (finnes det et sånt krav?), eller tror disse søkerne at de har de kvalifikasjonene som trengs for stillingen og har en sjanse til å få den? 

Ekspander  

NAV kravet er allerede nevnt og et godt eksempel, men det er fult mulig å sende inn en slags protest søknad på stillinger der folk føler at kameraderi og hemmelige kanaler leder til jobb, eller jobber der ofte den som går av har vist seg å ikke ha spesielt kompetanse som stillingen skulle tilsi, ofte stillinger som er politisk utnevnt eller folk som har navigert riktig i systemet.
Nicolai Tangen er et godt eksempel på en som nyter personlige gevinster av stillingen sin og gjør en god del brølere og ikke ser ut til å ha noen større prediktiv kunnskap en du eller meg om finansmarkedet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var arbeidsledig, tom for penger, og fikk ikke napp på en 14,3% relevant stilling i gokk en gang. Jeg søkte på ALT i ren desperasjon.

Anonymkode: a4e73...29f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 3.09):

Jeg var arbeidsledig, tom for penger, og fikk ikke napp på en 14,3% relevant stilling i gokk en gang. Jeg søkte på ALT i ren desperasjon.

Anonymkode: a4e73...29f

Ekspander  

Skjønner, men her er det stilling som testersjef, litt høythengende…

Anonymkode: ee45b...5f8

Skrevet

Ekspander  

Det ante meg at det var noe sånt, ja. 25 søknader pr. uke er temmelig heftig. Er jo en fulltidsjobb i seg selv, jo! 😧

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...