Gå til innhold

Krangel med svigerfamilie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var store forskjeller på den tiden født 1979

Husker selv. Ja vi hadde stort hus. Men hadde ute do til jeg var 6 år . Vi fikk faktisk ikke do inn før i 1985. Bad hadde vi ikke, så vi ble vasket i en balje på kjøkken gulvet.  Min far brødfø også mine besteforeldre hans svigerforeldre på lønn som buss sjafør  mor mi jobbet litt som dagmamma og renholder på puber for å få ting til å gå rundt med mine og dine barn, far min hadde 4 barn fra før som bodde med oss, vi var på det meste 7 barn under samme tak. Aldri på ferie uten for Norge. Var vi på ferie var det at far min lånte nedlagte jernbane stasjoner via jobben. 

Vi følte ikke direkte vi manglet noe hadde mat på bordet, klær gikk i arv, altså 4 stykk hadde brukt klærne før jeg fikk de. Merket fort når jeg ble 12/13 år flere pratet om rv serier vi ikke hadde for vi hadde kun nrk og svenske tv kanaler. Kun brus på lørdag da måtte vi 2 barn dele en 0.33 l, og delte en stjerne pose på 2 stk.

Dermed veldig stas når vi kom på besøk hos stemor til min far der vi fikk en hel flaske 0.33 alene, loff med sukker på, og vi fikk en liten melke rull hver.

Anonymkode: aba01...b86

Klasseskiller har man alltid hatt. Jeg kjenner ikke til noen som levde så stusselig på 80-tallet. Det du beskriver er jo fattigdom,med foreldre som fikk 7 unger når de ikke hadde råd.

Anonymkode: c2a57...c82

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Tuller på ingen måte. 

Det gjorde meg faktisk veldig trist å lese at deres første utenlandstur som familie, blir uten hele familien. Det hadde tatt dere et år til å være foreldre som inkluderte, i stedet for å ekskludere. 

Så den ferien blir med en bismak. 

Anonymkode: 291c5...6bb

Haha, nå skjønner jeg du er et troll. 🤣 Ha en fin dag!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det nesten alltid er bedre å ta ting der og da, istedet for å tvære ut.

Du håper ikke det blir dårlig stemning av at du kaster oss ut fra middagsselskapet fordi vi har et annet synspunkt enn deg? Jo, det blir det selvsagt. Jeg har aldri opplevd maken, det er pinlig og jeg synes du oppfører deg som en tyrann. Men det er greit, vi drar. Og så får vi holde oss til samtaler om vær og vind fremover.

Anonymkode: 13c75...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

16% boliglånsrente i en tid hvor en bolig i snitt kostet 2,5 ganger årslønnen. Cry me a river!

Anonymkode: b1dd8...a9c

Regn på det da. 

Om du tjener 750.000 i året og låner 2,5 ganger inntekten din, betaler du 25.000 kr i renter per måned (serielån) pluss avdrag. 

Anonymkode: 8c30c...0be

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Regn på det da. 

Om du tjener 750.000 i året og låner 2,5 ganger inntekten din, betaler du 25.000 kr i renter per måned (serielån) pluss avdrag. 

Anonymkode: 8c30c...0be

Men for 2 mill+ fikk du et svært hus (ja, hus, villa) på beste Frogner på starten av 90-tallet. I dag koster den boligen 40.000.000 kr. Du får bare lån på 5x inntekt, så dette er bare tilgjengelig for de superrike.

En 3-roms på Stovner kostet kanskje 200000, som gir 32000 i året i renter, eller 2667 kr i mnd. Lik leilighet i dag koster 4 mill, med 6 % rente og 10 % EK gir det en årlig rentekostnad på 216000, eller 18000 kr i mnd. Altså 6,75 ganger så mye. Så mye har ikke lønnen for en vanlig arbeidstaker økt i mellomtiden, og man må i tillegg kunne håndtere avdrag på 12000 i mnd over 25 år. 200000 over 25 år er 667 kr i mnd. men man betalte jo sikkert ned mye raskere enn det.

Anonymkode: c6fba...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...