AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden I kveld var vi invitert på middags hos svigers. Det var koselig, helt til det endte opp med en diskusjon om dagens priser, hvor mye vi jobber, og betaler/renter kontra de gjorde før i tiden. Min svigermor ble frekk, og tålte ikke at vi argumenterte mot henne. I alles påhør bad hun oss om å dra. Da vi samlet barna og kledde på oss for å dra sa hun at hun ikke ville noe vondt med slik det ble og at hun håpet det ikke var dårlig stemning. Men Hallo.... hun ber oss fremfor hele familien om å dra fordi vi er uenige. Det er absurd i mine øyne, og min mann sier ikke ett ord for å forsvare dette. Barna våre stilte masse spørsmål om hvorfor hun ble så sur og hva som skjedde. Nå kjenner jeg meg sveket av min mann som ikke kunne si at dette ikke er greit. Hvordan ville du reagert? Anonymkode: ce4ba...1bb 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Jeg ville spurt mannen hva han synes om sin mors oppførsel i dag, og hvordan han har tenkt å ta dette videre med sin mor? Jeg hadde nok vært tydelig på at før hun kom med en uforbeholden beklagelse, som de som var tilstede hørte, så hadde det vært uaktuelt å dra til henne. Hadde nok blitt ganske så opptatt med andre enn henne i påsken. Hva sier mannen nå i ettertid? Anonymkode: bb60d...e70 14 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg ville spurt mannen hva han synes om sin mors oppførsel i dag, og hvordan han har tenkt å ta dette videre med sin mor? Jeg hadde nok vært tydelig på at før hun kom med en uforbeholden beklagelse, som de som var tilstede hørte, så hadde det vært uaktuelt å dra til henne. Hadde nok blitt ganske så opptatt med andre enn henne i påsken. Hva sier mannen nå i ettertid? Anonymkode: bb60d...e70 Han sier at det ikke var greit, at slik burde det ikke blitt, men at jeg må vite hvordan hun er og tåle såpass. Jeg blir jo veldig usikker på om jeg lager drama her eller er i min rett til å bli fornærmet. Jeg syns det er så utrolig flaut å bli bedt om å dra, å være uenig tåler jeg godt. Anonymkode: ce4ba...1bb 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 18 timer siden #4 Del Skrevet 18 timer siden Jeg tenker at man ikke går inn i slike diskusjoner med full konfrontasjon om man ikke trygg på at verten tåler det. Om jeg hadde invitert til hyggelig middagsselskap og gjestene lagde utrivelig stemning hadde jeg nok kanskje reagert på same måte. Man må ikke alltid kverulere. Deler av 90- tallet hadde boliglåsrente på 16%. Jeg husker min mor strevde og strevde for å beholde huset... 15 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #5 Del Skrevet 18 timer siden Disse svigerforeldrene høres slitsomme ut, så her ville jeg ha dratt -og aldri kommet tilbake. Mannen kan ivareta relasjonen med sine foreldre på egen hånd. Det blir vinn-vinn for deg, for hvis han tar med barna dit fra tid til annen så får du denne tiden for deg selv. Og ved spørsmål så kan du jo lett svare at du ikke satte pris på ditt siste besøk hos de, og at du derfor velger å avstå fra fremtidige besøk for å unngå ubehagelig stemning. «Det er nok best slik.» Bonus: Når de blir eldre og behøver hjelp til alt fra handling, tåneglklipping og kjøring til lege og frisør så må mannen ta seg av dette uten din hjelp. Anonymkode: b1dd8...a9c 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #6 Del Skrevet 18 timer siden Hvorfor sa du ikke noe? Jeg ville enten sagt til svigermor at "ja, dette ble dårlig stemning og jeg er lei meg for dette" eller tatt en prat med henne utenom. Ellers ville jeg vel kanskje sagt til mannen at jeg ønsket at han stod opp for oss. Samtidig tenker jeg at slike ordne opp samtaler er bedre å ta oss kvinnene. Er det problem med min far tar mannen det, er det problem med hans mor tar jeg det. Menn relaterer bedre til hverandre, og kvinner bedre til hverandre. Vi er alle familie. Anonymkode: 67fe6...b32 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden Virker på meg som at hun angret. Men uansett, egentlig veldig barnslig å krangle om hvem som har/hadde det verst (slik jeg oppfatter det ut fra hva du skrev). Jeg tenker at alle kan gjøre feil og at med mindre hun sa personlige stygge ting til deg og dere, så slå en strek over det. Ville gitt en forklaring til barna om at dette ble en krangel som gikk over styr, men vi skal bli venner igjen. Hvis det ble sagt personlige stygge ting, så ville jeg forventet en unnskyldning. Ikke sikkert du får det da. Kommer an på hvor flink svigersene er til å se seg selv. Anonymkode: d6872...9ad 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Del Skrevet 18 timer siden + hva gjorde hun først som var frekt? Anonymkode: 67fe6...b32 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Del Skrevet 18 timer siden HMK skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at man ikke går inn i slike diskusjoner med full konfrontasjon om man ikke trygg på at verten tåler det. Om jeg hadde invitert til hyggelig middagsselskap og gjestene lagde utrivelig stemning hadde jeg nok kanskje reagert på same måte. Man må ikke alltid kverulere. Deler av 90- tallet hadde boliglåsrente på 16%. Jeg husker min mor strevde og strevde for å beholde huset... 16% boliglånsrente i en tid hvor en bolig i snitt kostet 2,5 ganger årslønnen. Cry me a river! Anonymkode: b1dd8...a9c 8 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Virker på meg som at hun angret. Men uansett, egentlig veldig barnslig å krangle om hvem som har/hadde det verst (slik jeg oppfatter det ut fra hva du skrev). Jeg tenker at alle kan gjøre feil og at med mindre hun sa personlige stygge ting til deg og dere, så slå en strek over det. Ville gitt en forklaring til barna om at dette ble en krangel som gikk over styr, men vi skal bli venner igjen. Hvis det ble sagt personlige stygge ting, så ville jeg forventet en unnskyldning. Ikke sikkert du får det da. Kommer an på hvor flink svigersene er til å se seg selv. Anonymkode: d6872...9ad Det mest personlige ble at hun bad oss om å dra. På den generasjonen svigers er i virker det som om at vi ikke kan få lov å klage på noe fordi de betalte rente på 15% når de var like gamle som oss. Vi har det ikke ille, men ting og spesielt mat er dyrt, det merker vi godt. Anonymkode: ce4ba...1bb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Del Skrevet 18 timer siden Hva er det med disse svigerdøtrene og svigermødrene? Ts, hvis du var like ufin som hans mor så er det ingen automatikk i at han skal ta ditt parti bare fordi han er din mann og far til dine barn. Men hvordan har det seg at 9 av 10 slike familiekrangler handler om kvinner.. De som skal være så gode på å kommunisere. Anonymkode: fe846...c51 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 18 timer siden #12 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er det med disse svigerdøtrene og svigermødrene? Ts, hvis du var like ufin som hans mor så er det ingen automatikk i at han skal ta ditt parti bare fordi han er din mann og far til dine barn. Men hvordan har det seg at 9 av 10 slike familiekrangler handler om kvinner.. De som skal være så gode på å kommunisere. Anonymkode: fe846...c51 Det er en del kvinner som har fått det for seg at man skal si sin mening og være ærlig uansett hvem det går utover. Det er slike kvinner som ofte lever liv med mange konflikter og brutte relasjoner. Man ser jo av kommentarene her også, at mange heller oppfordrer til å bryte en relasjon fremfor å jenke seg eller å bare jatte med. Jeg tolker det som en slags brist i sosial kompetanse. 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 18 timer siden #13 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Han sier at det ikke var greit, at slik burde det ikke blitt, men at jeg må vite hvordan hun er og tåle såpass. Jeg blir jo veldig usikker på om jeg lager drama her eller er i min rett til å bli fornærmet. Jeg syns det er så utrolig flaut å bli bedt om å dra, å være uenig tåler jeg godt. Anonymkode: ce4ba...1bb Han har jo et poeng i at du burde vite hvordan hun er, med mindre dette var første gang dere møtes.... Du skriver at DU tåler godt å være uenig, men alt handler ikke om deg. Så hvorfor greide du ikke å skjule at du var uenig, når du burde vite hvordan svigermor var? Jeg forstår at du ikke opplevde deg selv som frek, men det betyr selfølgelig ikke at andre ikke kan ha opplevd deg som langt over grensen! Jeg forstår virkelig ikke hvordan to voksne menesker greier å krangle om noe så ubetydelig, men dere må faktisk ha vært to styker her. Så at du ikke bare unskylte deg med en gang du forsto at svigermoren din ble opprørt over det du sa forstår jeg ikke! Om du kan mene det er viktigere å vise at du er "uenig" en å ha det greit med familien, tenke jeg at du må være en ganske vanskelig person. Jeg mener selv om sviger moren din har helt absurde meninger om renter, så er det like absurd å risikere å ødelege forholdet til manen din sin mor over uenighet rundt renter.... Så jeg synes først og fremst synd på manen din her. Om du bryr deg om han, synes jeg du skal gjøre så godt du kan for å reparere forholdet til moren hans. 9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Del Skrevet 18 timer siden Det MÅ jo være to sider av denne saken…?? Dere var ikke noe urimelige dere da? Dere sa bare saklige argument i rolig stemmeleie..? Reaksjonen hennes var barnslig, men noe sier meg at det er mer som har skjedd en en diskusjon om priser..! Anonymkode: 04639...bb1 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #15 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det mest personlige ble at hun bad oss om å dra. På den generasjonen svigers er i virker det som om at vi ikke kan få lov å klage på noe fordi de betalte rente på 15% når de var like gamle som oss. Vi har det ikke ille, men ting og spesielt mat er dyrt, det merker vi godt. Anonymkode: ce4ba...1bb Er enig i at det er veldig spesielt å be dere dra. Anonymkode: d6872...9ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #16 Del Skrevet 18 timer siden Dagens økonomiske situasjon er ikke lett å diskutere for de som står i den opp til full hals, ofte oss med full familie, og de som står ok i det. Det å få lov å si at dagens situasjon er vanskelig, at 2 stk må jobbe 100%, at vi må tenke oss om både mtp priser i butikk og at vi ikke kan dra på ferie, må være greit å si når vi snakker om økonomi og dagens situasjon. Hvordan våre foreldre hadde det er jo irrelevant. Heldigvis kommer jeg fra en familie hvor det er forståelse og lov å reflektere over disse vanskelighetene Ts Anonymkode: ce4ba...1bb 3 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #17 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det MÅ jo være to sider av denne saken…?? Dere var ikke noe urimelige dere da? Dere sa bare saklige argument i rolig stemmeleie..? Reaksjonen hennes var barnslig, men noe sier meg at det er mer som har skjedd en en diskusjon om priser..! Anonymkode: 04639...bb1 Selvfølgelig er det to sider av saken. Men som alle andre saker på denne siden er en en versjon (min) dere får her. Jeg holdt meg rolig, sa hvordan det er for meg, min familie, og oss i dagens økonomiske samfunn, alt er dyrt. Svaret er at vi ikke kan klage, de hadde det verre. Det er min side av saken. Anonymkode: ce4ba...1bb 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #18 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): 16% boliglånsrente i en tid hvor en bolig i snitt kostet 2,5 ganger årslønnen. Cry me a river! Anonymkode: b1dd8...a9c Mange levde på en inntekt da. Min mor begynte ikke å jobbe før mot slutten av 90 tallet. Men ts bør erkjenne at ting var tøft for begge parter og legge diskusjonen død der. Anonymkode: 5e0b9...8b6 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #19 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvfølgelig er det to sider av saken. Men som alle andre saker på denne siden er en en versjon (min) dere får her. Jeg holdt meg rolig, sa hvordan det er for meg, min familie, og oss i dagens økonomiske samfunn, alt er dyrt. Svaret er at vi ikke kan klage, de hadde det verre. Det er min side av saken. Anonymkode: ce4ba...1bb Det holder ikke og det vet du. Bare ved dette svaret fremstår du nonchalant og egosentrisk. Du fikk nok som fortjent. Anonymkode: 04639...bb1 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 17 timer siden #20 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dagens økonomiske situasjon er ikke lett å diskutere for de som står i den opp til full hals, ofte oss med full familie, og de som står ok i det. Det å få lov å si at dagens situasjon er vanskelig, at 2 stk må jobbe 100%, at vi må tenke oss om både mtp priser i butikk og at vi ikke kan dra på ferie, må være greit å si når vi snakker om økonomi og dagens situasjon. Hvordan våre foreldre hadde det er jo irrelevant. Heldigvis kommer jeg fra en familie hvor det er forståelse og lov å reflektere over disse vanskelighetene Ts Anonymkode: ce4ba...1bb Da har du forhåpentligvis lært at dette er et vanskelig tema for deg, så kan du ungå det i fremtiden. Det er ikke så viktig hvordan familien din er, når du besøker svigers må du nesten forsøke å tilpase deg litt til deres familie. Hvis ikke setter du mannen din i slike vanskelige situasjoner. Det virker jo som om sviger moren din forsøkte og minimere "skadene", så da har du jo et godt utganspunkt for å reparere. Husk at man må være to for å krangle, du mister ikke din del av ansvaret bare fordi du synes det er vanskelig å snake om priser. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå