Gå til innhold

Noen som har fått testosteron for overgangsalder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som overskrift sier, er det noen som har fått testosteron i tillegg til annen hormonbehandling i forbindelse med overgangsalder? I så fall, hva blir bivirkninger? Legen mente jeg ikke skulle fokusere på bivirkninger, men at det heller hjalp på plager. Og det var det jeg fikk ut av henne. Snakket med legen om dette igår og fikk resept, men er svært skeptisk.

Får man f.eks. økt hårvekst i ansikt eller kropp? Kviser? Dypere stemme? Mer mandig utseende?  Står så mye når man googler så ønsker litt erfaringer her. 

Anonymkode: ab506...10b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville ha (absolutt eneste som plager meg ved overgangsalder er en viss energiløshet), men hen nekta å skrive ut. Hen sa jeg måtte via Volvat for å få. Økt hårvekst er ikke et stort problem, tenker jeg.

Anonymkode: aa062...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker det.  Første gang jeg fikk det skulle jeg dele en 50 mg pose i 3, så fikk jeg vite at den skulle deles på 5 og nå nylig i 10 så nå tar jeg mindre.  Litt usikker på effekt.  Innbiller meg at jeg får litt mer energi.  Det finnes også pumpeflaske, Tostran.  Skal be om den neste gang, mye lettere å dosere.  Ikke fått økt hårvekst, mer muskler eller dypere stemme. 

Anonymkode: c51db...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Som overskrift sier, er det noen som har fått testosteron i tillegg til annen hormonbehandling i forbindelse med overgangsalder? I så fall, hva blir bivirkninger? Legen mente jeg ikke skulle fokusere på bivirkninger, men at det heller hjalp på plager. Og det var det jeg fikk ut av henne. Snakket med legen om dette igår og fikk resept, men er svært skeptisk.

Får man f.eks. økt hårvekst i ansikt eller kropp? Kviser? Dypere stemme? Mer mandig utseende?  Står så mye når man googler så ønsker litt erfaringer her. 

Nei, du skal jo bare ta så vidt litt, trenger ikke ta hver dag heller.1/10 mengde av det en mann skulle ha tatt ved mangel. Er man usikker underveis så kan man ta en blodprøve for å sjekke verdiene. 

Anonymkode: 7bb3e...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville ha (absolutt eneste som plager meg ved overgangsalder er en viss energiløshet), men hen nekta å skrive ut. Hen sa jeg måtte via Volvat for å få. Økt hårvekst er ikke et stort problem, tenker jeg.

Måtte via volvat? Rart fastlegen min bare skrev ut hvis ikke alle kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du skal jo bare ta så vidt litt, trenger ikke ta hver dag heller.1/10 mengde av det en mann skulle ha tatt ved mangel. Er man usikker underveis så kan man ta en blodprøve for å sjekke verdiene. 

Glemte å skrive jeg tar 2 ggr i uka, men merker ikke så mye effekt ennå så tenkte øke med 3 ganger pr uke. Nesten bare ett kanppehålshode med gel tar jeg. Kunne sikkert tatt mer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig varierende tror jeg. Jeg var hos min faste gyn. Hun skrev ut alt av hormoner uten å blunke. Østrogen, progresteron, testosteron og DHEA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar dose på størrelse med en ert (sånn ca) med Tostran gel hver dag. Merker ingen bivirkninger som økt hårvekst etc. Har fått mindre hjernetåke, økt libido og orker mer/ blir ikke så fort sliten. Bruker sammen med østradiol gel, DHEA-kapsler 10mg og har hormonspiral med progesteron. 

Anonymkode: 1cc0c...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tar dose på størrelse med en ert (sånn ca) med Tostran gel hver dag. Merker ingen bivirkninger som økt hårvekst etc. Har fått mindre hjernetåke, økt libido og orker mer/ blir ikke så fort sliten. Bruker sammen med østradiol gel, DHEA-kapsler 10mg og har hormonspiral med progesteron. 

Jeg har hormonspiral og østrogen spray fra før. Men fikk testosteron nå, noen poser med gele tror jeg, har ikke henta ut. Er så skeptisk til de kvisene og hårveksten og den dype stemmen jeg helt sikkert ikke får. Ser jo for meg jentene som bruker steroider og er redd for å bli sånn 😂

Men sprayen med østrogen tok kun hetetokter og søvnmangel. Men energinivå og libido er på minussiden nå, for ikke å snakke om hjerne tåke, så jeg må bare prøve testosteron, mener legen. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har hormonspiral og østrogen spray fra før. Men fikk testosteron nå, noen poser med gele tror jeg, har ikke henta ut. Er så skeptisk til de kvisene og hårveksten og den dype stemmen jeg helt sikkert ikke får. Ser jo for meg jentene som bruker steroider og er redd for å bli sånn 😂

Men sprayen med østrogen tok kun hetetokter og søvnmangel. Men energinivå og libido er på minussiden nå, for ikke å snakke om hjerne tåke, så jeg må bare prøve testosteron, mener legen. 

ts

Tror du må opp i ganske høy dose for å få de bivirkningene du snakker om her. Kvinner produserer jo også testosteron og merker det på kroppen når vi får mindre av det. Det er ikke verre enn at du slutter å smøre deg med gelen dersom du brått blir som en av disse jentene som bruker steroider, så vil det jo forsvinne helt av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror du må opp i ganske høy dose for å få de bivirkningene du snakker om her. Kvinner produserer jo også testosteron og merker det på kroppen når vi får mindre av det. Det er ikke verre enn at du slutter å smøre deg med gelen dersom du brått blir som en av disse jentene som bruker steroider, så vil det jo forsvinne helt av seg selv. 

Jeg skjønner jo at jeg ikke blir sånn over natta. Og jeg skjønner jo at det skal høyere doser til, men jeg ble så overrasket over at jeg fikk testo. Så måtte bare høre med dere damer her som har prøvd dette før meg.

Takk for gode svar.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tror kanskje de kan, men at de ikke VIL, fordi de er tradisjonelle og svakt konservative?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...