Gå til innhold

Registrering av fødsler o.l

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor man kan finne (hvis det i det hele tatt finnes :klø:) registre/opplysninger over fødsler, dødfødsler, ev aborter opp mot 30 år tilbake i tid?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det finnes, men du skal ha en veldig god grunn for å få innsyn i denslags arkivmateriale. Normalt er det en sperrefrist på 60-100 år avhengig av type opplysninger. Dette gjelder f eks kirkebøker og fødselsarkiv i forbindelse med slektsgranskning. Og selv da er man veldig restriktive med medisinske opplysninger.

Gjest gjest1
Skrevet

Men om det er rene tall du er ute etter kan du kanskje finne det på Statistisk sentralbyrå?

Skrevet

Tenkte mer på om det er mulig å finne en person eller ikke.

Har en diskusjon gående her, og lurer derfor på om det er mulig å feks finne ut om man har en halvbror eller noe kun utifra arkiver o.l. Om man kan søke opp på feks foreldrene sine og se om de har hatt barn før?

Gjest gjest1
Skrevet

Prøv å søke på navn, kanskje det kommer opp på en eller annen slekts-side? Jeg fant i hvertfall plutselig både meg selv og jentene mine på en slektstavle på nett...........

Om du tenker på offentlig informasjon ala Folkeregisteret blir det nok verre, der er informasjonen ganske strengt beskyttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...