Gå til innhold

Vært så dum og hatt ubeskyttet samleie- nå er jeg livredd for å teste meg for hiv😭

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Veldig liten sjanse for å få HIV, da må du være ekstremt uheldig. En bekymringstanke har festet seg i hodet ditt og så har det begynt å spinne litt for deg. Det er vel angsten som er ditt største problem akkurat nå, ikke situasjonen. Dersom dette er noe som skjer ofte, eller om det begynner å skje ofte, så ta kontakt med legen din, eventuelt prøv appen Tankevirus. Det går an å få hjelp til å bekymre seg mindre. 

Anonymkode: a3cf8...707

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 20.20):

Hvorfor har jeg gjort dette mot meg selv!!? Jeg er 27 og burde vist bedre. Har aldri gjort det og trodde aldri at det kunne skje heller. Han var rask og manipulerende. Jeg har testet meg for klamyida, gonere og de greiene der- alt er negativt. Har ikke testet meg for hiv. Jeg er livredd og så nervøs. Han sier at han ikke har noe «så vidt han vet». (Jeg er en kvinne og han 100% hetero), men man vet jo fæn aldri. 

jeg er så engstelig at det gjør meg kvalm! 

Har tatt HPV vaksiner. 

jeg har alltid tatt vare på min helse, men denne gangen har jeg dummet meg ut! 
hvor stor sjanse er det å få hiv? 
Kan noen si noe som helst som roer meg ned😭

Anonymkode: 5512b...f01

Ekspander  

Nå krisemaksimerer du veldig….

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Grüner skrev (På 13.4.2025 den 11.39):

Nå krisemaksimerer du veldig….

Ekspander  

Ja, og derfor er hun kanskje en type som burde bruke kondom fast hele tiden!

Anonymkode: f0670...abb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 10.15):

Å fyf! Det er helt jævlig! men ventet du i flere år? Hadde du samleie i mellomtiden da eller? 

Ekspander  

Jeg hadde samleie med kjæresten min, for jeg trodde ikke oppriktig at jeg hadde det, når jeg brukte den rasjonelle delen av hodet. Det var liksom ingen god grunn til å mistenke det. Men så ble jeg bare grepet av angst og panikk for "tenk hvis", og så ble det en nedadgående spiral. Jeg gikk i flere år med angst av og på før jeg tok motet til meg, ja.

Håper du får samlet mot til å teste deg snart, for din egen skyld 😊 Det kommer til å gå helt fint.

Anonymkode: a8be9...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du har fått en sykdom pga ubeskyttet sex, vil du ha fått den uavhengig av om du tar en test eller ei. 

Anonymkode: 24ef5...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud. Slapp av a. Har aldri tenkt HIV etter ubeskyttet sex selv.

Anonymkode: 25b9c...f21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 11.46):

Om du har fått en sykdom pga ubeskyttet sex, vil du ha fått den uavhengig av om du tar en test eller ei. 

Anonymkode: 24ef5...71b

Ekspander  

Altså,er det ingen som vet at det finnes hiv profylakse?!!! Hvis du mistenker smitte,så er det en medisin du kan ta innen 72 timer for å minimere smitte. 

Anonymkode: 52585...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette går nok helt fint. 

Anonymkode: 5fe05...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare test deg først som sist og få saken ut av systemet ditt. Mange har ubeskyttet sex hele tiden uten å en gang tenke på å skulle teste seg for HIV. Det er ekstremt sjeldent i Norge, og ihvertfall dersom du er en heterofil kvinne som har hatt sex med en heterofil mann. Det er fortsatt slik at det er mer HIV i det homofile miljøet.

Sjansen for at du har fått HIV er tilnærmet null, så slapp helt av! Men ta testen fort som bare det slik at du kan få det ut av systemet, dette behøver du ikke å gå rundt og bekymre deg for. 

Anonymkode: ba0c2...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre som Mitch Hedberg. Spør en venn om de kjenner noen med HIV. Hvis de ikke gjør det, så går det bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nærmest null sjanse.

Anonymkode: 5181e...638

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjansen for gonore og klamydia er mye større, men lurt å bruke kondom da.

Anonymkode: f0670...abb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 6.59):

Det er ikke slik at det er mange folk som går rundt med HIV i Norge i dag uten å være klar over det, og dersom man er klar over det er det ulovlig å ha samleie med noen uten å informere om dette. I tillegg er det da så og si null sjanse for å bli smittet med HIV av en person som har det og som er medisinert, fordi medisinene er så effektive i dag. Det finnes par som har jevnlig samleie der den ene er HIV positiv og medisinert uten at den ene parten blir smittet. 

Å være redd for å ha blitt smittet av HIV etter ubeskyttet samleie 1 gang med en norsk heterofil mann som ikke har kjent HIV, er ganske irrasjonelt rett og slett. 

Anonymkode: 0ac68...d45

Ekspander  

Man trenger ikke avsløre at man har HIV 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sjansen for HIV-smitte ved vaginal sex er temmelig lav. Noen faktorer øker sjansen for smitte, som:  

- Den smittede personen har nylig selv blitt smittet, og har har høy "viral load". 

- Det oppstår blødning under sexen. 

- Du har andre kjønnssykdommer.

HIV smitter lettere ved analsex fordi det er større sjanser for (små) blødninger. 

Anonymkode: 49781...e15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk dere! Jeg skal kvinne meg opp og teste meg😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette skal jeg aldri gjøre igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dra til legen og test deg.

Så må du roe deg ned. Sjansene er minimale, men OM, så er medisinene så gode i dag at det vil ikke påvirke noe særlig av livet ditt. 

Jeg hadde vært mye mer stressa for å få diabetes enn HIV.

Anonymkode: 1eaa9...f1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 10.16):

Nei. Det var ikke brutalt og jeg blødde ikke nei.

Ekspander  

Men hvorfor tenker du da at du kan ha HIV? Jeg skjønner ingenting.

Anonymkode: 7bbd5...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så jeg forstår deg sånn, Ts, at du har hatt sex med en HIV-positiv mann. Men hvis du leser deg litt opp (noe jeg regner med at du har gjort) så vil du se at så lenge han er i behandling er risikoen for deg null. Og selv om han ikke er det, så er det likevel kun en tusendedels sjanse for at du har blitt smittet ved vanlig vaginalt samleie.

Når var det han fortalte det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 22.09):

Så jeg forstår deg sånn, Ts, at du har hatt sex med en HIV-positiv mann. Men hvis du leser deg litt opp (noe jeg regner med at du har gjort) så vil du se at så lenge han er i behandling er risikoen for deg null. Og selv om han ikke er det, så er det likevel kun en tusendedels sjanse for at du har blitt smittet ved vanlig vaginalt samleie.

Når var det han fortalte det?

Ekspander  

Hvordan greide du å forstå det slik at han var hiv positiv? Hun skriver jo i HI at han sier han ikke har noe. 

Anonymkode: 1eaa9...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...