Gå til innhold

Vært så dum og hatt ubeskyttet samleie- nå er jeg livredd for å teste meg for hiv😭

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor har jeg gjort dette mot meg selv!!? Jeg er 27 og burde vist bedre. Har aldri gjort det og trodde aldri at det kunne skje heller. Han var rask og manipulerende. Jeg har testet meg for klamyida, gonere og de greiene der- alt er negativt. Har ikke testet meg for hiv. Jeg er livredd og så nervøs. Han sier at han ikke har noe «så vidt han vet». (Jeg er en kvinne og han 100% hetero), men man vet jo fæn aldri. 

jeg er så engstelig at det gjør meg kvalm! 

Har tatt HPV vaksiner. 

jeg har alltid tatt vare på min helse, men denne gangen har jeg dummet meg ut! 
hvor stor sjanse er det å få hiv? 
Kan noen si noe som helst som roer meg ned😭

Anonymkode: 5512b...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

HIV er en ganske sjelden sykdom her i landet, i tillegg smitter den ikke veldig lett, så sjansen for å få det ved et enkelttilfelle av sex med en nordmann i Norge er ganske liten (men selvfølgelig aldri null).

Jeg fikk faktisk beskjed av legen min at det var unødvendig å teste meg, jeg måtte insistere (datet en mann som viste seg å være ganske shady). Test deg for egen sjelefreds skyld, det er uansett bedre å vite. 

Anonymkode: 450a8...271

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge han ikke er fra et land med masse hiv smitte og du er sikker på at han ikke ligger med men så er sjansen veldig lav for at han har smittet deg med HIV. Men ta den testen sånn at du selv kan roe deg.

Anonymkode: 575f0...02b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

HIV er faktisk helt seriøst ikke særlig farlig lenger. Man kan jo leve helt normalt med det på medisiner. Ville heller kjøpt en graviditetstest/vært bekymret for at du kanskje måtte forholde deg til denne smittekilden i 18 å...

Anonymkode: a195a...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

HIV er faktisk helt seriøst ikke særlig farlig lenger. Man kan jo leve helt normalt med det på medisiner. Ville heller kjøpt en graviditetstest/vært bekymret for at du kanskje måtte forholde deg til denne smittekilden i 18 å...

Anonymkode: a195a...ebf

Smittekilde😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åh, kjenner meg så igjen. Fikk plutselig for meg en gang at jeg hadde HIV og hadde helseangst i flere pr uten at jeg turte å teste meg. Rasjonelt sett skjønte jeg jo at sannsynligheten var utrolig liten, men jeg gikk og var redd av og på i flere år. Hver gang jeg var forkjølet tenkte jeg alltid at det var pga. HIV, og jeg klarte ikke å se for meg en lykkelig fremtid fordi jeg tenkte jeg uansett skulle være syk. Var mye nedfor.

Håper du klarer å teste deg før redselen når så langt som hos meg! Jeg gjorde det til slutt, og hadde selvsagt ikke HIV :) 

Anonymkode: a8be9...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er ikke noe å være bekymret for. De som har HIV i norge går på medisiner som gjør at de har så lavt nivå HIV det i kroppen at de ikke smitter, selv med ubeskyttet sex.

Anonymkode: b6a10...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er ikke den eneste og vi mister jo litt dømmekraft når vi er kåt.

Jeg kvinnet meg opp og fikk tatt hiv-test, og det var stressende uker frem til jeg fikkk svar, men det er bare noe man må gjøre.

Anonymkode: fcdb6...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

HIV? Hvorfor tenker du det? Var det så brutalt at du blødde?

Anonymkode: 7bbd5...451

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du vet ikke at HIV smitter ved ubeskyttet samleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det krever mikrorifter i bløtvevet. Derfor er det langt høyere smitterisiko ved analsex.

Anonymkode: 57676...7fb

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke slik at det er mange folk som går rundt med HIV i Norge i dag uten å være klar over det, og dersom man er klar over det er det ulovlig å ha samleie med noen uten å informere om dette. I tillegg er det da så og si null sjanse for å bli smittet med HIV av en person som har det og som er medisinert, fordi medisinene er så effektive i dag. Det finnes par som har jevnlig samleie der den ene er HIV positiv og medisinert uten at den ene parten blir smittet. 

Å være redd for å ha blitt smittet av HIV etter ubeskyttet samleie 1 gang med en norsk heterofil mann som ikke har kjent HIV, er ganske irrasjonelt rett og slett. 

Anonymkode: 0ac68...d45

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det krever mikrorifter i bløtvevet. Derfor er det langt høyere smitterisiko ved analsex.

Anonymkode: 57676...7fb

Det er nok at infisert sæd kommer i kontakt med slimhinner i skjeden. At det smitter lettere ved analsex stemmer, ja.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Åh, kjenner meg så igjen. Fikk plutselig for meg en gang at jeg hadde HIV og hadde helseangst i flere pr uten at jeg turte å teste meg. Rasjonelt sett skjønte jeg jo at sannsynligheten var utrolig liten, men jeg gikk og var redd av og på i flere år. Hver gang jeg var forkjølet tenkte jeg alltid at det var pga. HIV, og jeg klarte ikke å se for meg en lykkelig fremtid fordi jeg tenkte jeg uansett skulle være syk. Var mye nedfor.

Håper du klarer å teste deg før redselen når så langt som hos meg! Jeg gjorde det til slutt, og hadde selvsagt ikke HIV :) 

Å fyf! Det er helt jævlig! men ventet du i flere år? Hadde du samleie i mellomtiden da eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei. Det var ikke brutalt og jeg blødde ikke nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Det var ikke brutalt og jeg blødde ikke nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du er ikke den eneste og vi mister jo litt dømmekraft når vi er kåt.

Jeg kvinnet meg opp og fikk tatt hiv-test, og det var stressende uker frem til jeg fikkk svar, men det er bare noe man må gjøre.

Anonymkode: fcdb6...645

Ååh jaaa!! Jeg klarer ikke den ventingen, så jeg tenker å ta en hurtigtest. Jeg dør av angst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går nok helt sikkert bra. Men håper du heretter ALLTID bruker kondom da. Jeg bruker det fast som prevensjon også, og da er det mye lettere å få gehør blant gutta til å raskt rulle på kondomet. Bare som et tips. Har ikke møtt noen protester enda.

Anonymkode: f0670...abb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjansen er liten. Bittelitt større hvis han du lå med var nylig ankommet innvandrer fra Afrika sør for Sahara.

HIV er ikke lenger den katastrofen det en gang var heller. Ta nå bare den testen. 

Anonymkode: d48e5...869

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor har jeg gjort dette mot meg selv!!? Jeg er 27 og burde vist bedre. Har aldri gjort det og trodde aldri at det kunne skje heller. Han var rask og manipulerende. Jeg har testet meg for klamyida, gonere og de greiene der- alt er negativt. Har ikke testet meg for hiv. Jeg er livredd og så nervøs. Han sier at han ikke har noe «så vidt han vet». (Jeg er en kvinne og han 100% hetero), men man vet jo fæn aldri. 

jeg er så engstelig at det gjør meg kvalm! 

Har tatt HPV vaksiner. 

jeg har alltid tatt vare på min helse, men denne gangen har jeg dummet meg ut! 
hvor stor sjanse er det å få hiv? 
Kan noen si noe som helst som roer meg ned😭

Hvem er denne karen, en som ligger rundt med alle, eller en annen personlighet? 
Å være redd er vel ganske bortkastet, bare å gå og få testa deg, så får du svar. Men første prøve er som regel en null prøve, ført etter x antall måneder får du et noe sikrere svar. 
Denne bør kanskje stå til skrekk og advarsel for alle som dropper kondom i tilsvarende situasjoner?

Anonymkode: 91a03...45a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...