Gå til innhold

Hvilke personlighetstyper oppfatter du som rar/ døll eller kjedelig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Revisorer og ingeniører , i det store og hele .... realfagfolk.

Anonymkode: bbf9d...efc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det absolutt verste jeg veit, er folk som skryter av seg sjøl (eller ungene sine) hele tida. Både utrolig kjedelig å høre på OG en utrolig lite sjarmerende personlighetstype, synes jeg. Henger ofte sammen med å være selvhøytidelig/ta seg selv veldig alvorlig og å være lite åpen for andres meninger. 

Deretter kommer folk som er veldig overfladiske, og ikke vil eller kan gå litt dypere i noe som helst. 

Og folk som klager mye/er negative til alt. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil egentlig ikke beskrive folk som dølle eller rare så raskt, men folk jeg personlig kjeder meg sammen med er:

- De som er veldig aktive på sosiale medier, vil dele alt der og er veldig opptatt av sladder og "likes". 

- Folk som nesten bare snakker sport.

- Skrytepaver og folk som alltid skal hevde seg.

- Mennesker med lite fantasi, innlevelse og evne til å se nyanser. 

Anonymkode: f2930...96b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som er redd for å hilse

Folk som ser på mistro på andre mennesker 

Folk som ikke feier for egen dør først 

Folk som tror penger er lykke

Folk som ikke erkjenner miljøproblemet 

Anonymkode: cf1f9...576

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som kun er opptatt av trening, snakker kun om trening og er navlebeskuende. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som bare snakker om ensporede ting de interesserer seg for, likegyldig om de du prater med er interessert i det samme. Politikk for eksempel, kverne i vei i det uendelige, kanskje for å høres ut som om du er god nok i dette til å bli den neste statsministeren, mens ingen andre er interessert. 

Småbarnsforeldre er i en kategori for seg selv, og passer nok best sammen med andre småbarnsforeldre, der de kan diskutere størrelse, hyppighet, farge og mengde på bæsjen i ungenes bleier, uten at noen rynker på nesa.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som er egoistiske, grådige, overflatiske, falske og mangler empati. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som lett tar seg nær av ting.
Folk som trur vitser og humor er seriøse ting.

Anonymkode: 40e64...0a2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk som er sære i matveien, ikke liker eksotisk mat, og ikke engang prøver nye ting.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 10.39):

Folk som er redd for å hilse

Folk som ser på mistro på andre mennesker 

Folk som ikke feier for egen dør først 

Folk som tror penger er lykke

Folk som ikke erkjenner miljøproblemet 

Det å være redd for å hilse har ofte med sosial angst å gjøre. Ikke så lett å styre. Ofte vil man, men tør ikke. Enig i de 4 andre. 

Anonymkode: 91d25...a1b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det å være redd for å hilse har ofte med sosial angst å gjøre. Ikke så lett å styre. Ofte vil man, men tør ikke. Enig i de 4 andre. 

Er det farlig å hilse, hæ? Hva er de redd for? Å få kjeft fordi de smilte og sa hei? 

Anonymkode: 35768...05d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er det farlig å hilse, hæ? Hva er de redd for? Å få kjeft fordi de smilte og sa hei? 

Tror ikke de er redd for å få kjeft. Men mer at noen med sosial angst er redd for at folk syns de er rar/dum/ikke liker dem osv. Litt som *den følelsen* da man gikk på ungdomskolen og møtte den du var forelska i, og prøvde si noe gøy/smart/kult (eller noe som helst) fordi du ville den personen skulle like deg. Eller at du måtte holde foredrag forran hele klassen (gjerne på engelsk). 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Insomni skrev (1 time siden):

Tror ikke de er redd for å få kjeft. Men mer at noen med sosial angst er redd for at folk syns de er rar/dum/ikke liker dem osv. Litt som *den følelsen* da man gikk på ungdomskolen og møtte den du var forelska i, og prøvde si noe gøy/smart/kult (eller noe som helst) fordi du ville den personen skulle like deg. Eller at du måtte holde foredrag forran hele klassen (gjerne på engelsk). 

Det er ikke det samme som å hilse og smile. Fatter ikke at det er noe vanskelig i det hele tatt. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke det samme som å hilse og smile. Fatter ikke at det er noe vanskelig i det hele tatt. 

Du vet visst ikke hva sosial angst er for noe. Og det er selvfølgelig fint for deg å ikke ha opplevd det. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du vet visst ikke hva sosial angst er for noe. Og det er selvfølgelig fint for deg å ikke ha opplevd det. 

Kan helt ærlig ikke begripe at noen har angst for noe så enkelt som å hilse på andre mennesker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kan helt ærlig ikke begripe at noen har angst for noe så enkelt som å hilse på andre mennesker. 

Jeg har sosial angst, men hilser alltid. Men har stor forståelse for at ikke alle klarer det. Man er på en måte redd for å bli sett og denne kleine samtalen som ofte følger. Angst kan være vanskelig å forstå for de som ikke har det, er jo en irrasjonell frykt som er vanskelig å forklare.

Anonymkode: 6473e...758

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 12.58):

Sikkert det også. Vet om mennesker som er utadvendte og i høye stillinger som heller ikke gjør det. Enten er de arrogante eller mangler oppdragelse. Kanskje en kombinasjon? De kaller seg ofte seg selv sosialt intelligente, så hva vet jeg😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 22.59):

De jeg må dra ut noen setninger fra. Det gidder jeg ikke. Jeg er introvert selv. Og er sjenert. Men jeg prater med folk fordi. Men jeg elsker å være hjemme når jeg ikke trenger å prate så mye. Men er ekspert på å små prate med alle type folk. Jeg tilpasser meg de fleste. Men når jeg må dra ut setninger. Nei da går jeg heller og finner noen andre å henge med. 

Anonymkode: 5e136...a9e

Hvis du liker småprat så er du nok ikke så introvert som du tror.

Anonymkode: 284ea...71a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som ikke liker å reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De som ikke liker å reise.

Og det er hvem? 😂 Dame på 95 år? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...