AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:42 #21 Del Skrevet lørdag kl 21:42 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du burde nok lese innlegget mitt på nytt, du Kanskje du ikke så der jeg skrev at vennskapene ofte er gode? Intelligens er mye forsket på og slik som styrke, hastighet, og andre evner finnes det både mennesker på den éne og andre siden av skalaen. Det gjelder vel for de fleste å finne noen på sitt nivå, uansett hvor på skalaen de havner. Det er gjerne med de man trives best. Anonymkode: 0c8ae...ce8 Jeg leste det på nytt. Det ble enda mer tydelig for meg at vennskapene du referer til, beskriver du ikke som gode. Det ser mer ut som at du utnytter dem, og når disse folkene ikke når opp til dine forventninger om hvordan de skal tilfredsstille deg intellektuelt så oppfatter du dem som dølle. Det er ikke gode vennskap, du er en dårlig venn. Anonymkode: 3a9d2...c7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:52 #22 Del Skrevet lørdag kl 21:52 Jeg kan bli litt stressa av noen folk folk som er veldig, veldig ekstroverte. Synes ikke de er kjedelige, bare oppjagede, men rare, ja. De har liksom ingen tålmodighet. Kan stille brå, komplekse spørsmål det ene øyeblikket og "hvorfor svarer du ikke" sånn 2 sek. etterpå, når jeg prøver å tenke på hva svaret skal bli. Anonymkode: 61a6b...5e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:53 #23 Del Skrevet lørdag kl 21:53 Veganere, abortmotstandere, sekt-kristne og folk som drukner i selvmedlidenhet. Anonymkode: e52af...deb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #24 Del Skrevet 21 timer siden Folk som ser/snakker om reality-serier. Anonymkode: ce124...2ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #25 Del Skrevet 18 timer siden Folk som tar seg store friheter men som krever at andre skal gjøre ting på den skikkelige måten. At man oppfører seg bra på ekte og liksom, mens de oppfører seg liksom bra på papiret men ikke i virkeligheten. Men det er ikke så viktig. Det står jo i papirene at de oppfører seg bra, og det er vel godt nok. 🙄 Anonymkode: 039e1...6b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #26 Del Skrevet 18 timer siden - Brølaper, som tar all plass i rommet. - De som påtvinger folk råd ubedt. - Folk som spør og graver om alt mulig rart, og som ikke tar signaler på at det ikke er alt man vil dele med alle. - De som klager på alt Anonymkode: f0c3d...112 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #27 Del Skrevet 18 timer siden Folk som er kalde, nedlatende, og ha lite tålmodighet for nyanser. Lav empati + høy selvopptatthet prøver jeg å unngå. Folk som har forakt som «personlighet». Folk som har lite selvinnsikt og sosialt klønete er slitsomme, men heller det enn personer som er foraktfulle. Anonymkode: b9d2c...293 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #28 Del Skrevet 17 timer siden Hans Olav Lahlum Anonymkode: 49305...ff0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #29 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Mennesker uten et metablikk på tilværelsen. Enkelt. Og ja, å ha evnen til å se utover sin egen boble krever selvfølgelig en viss intelligens, og de kan man ikke forvente av det gemene hop....Men da mister du meg. Konkret eksempel: Du forteller andre om din ferie som ikke levde opp til forventingene Kjedelig/lite interessant: Likte ikke stedet fordi maten var ikke god/de snakket ikke engelsk/bussen vi skulle ta gikk ikke, og taxien kjørte feil fordi han ikke forstod oss/de liker ikke turister Du har min interesse: Vi spiste på et turiststed hvor maten og servicen ikke var optimal, så neste kveld spurte vi lokale og lette på nettet og fant en bedre restaurant/de lokale var vanskelige å kommunisere med, men vi brukte en app som gjorde at det ble lettere og lærte oss de viktigste glosene/infrastrukturen i landet er ikke den beste, men pga nåværende politiske og økonomiske situasjon så har landet ikke ivaretatt infrastruktur..../de er ikke happy med masseturisme fordi utleiere skviser ut lokalbefolkningen til fordel for Airbnbs med høyere gevinst. Hvor har du vært. Hvordan er kulturen i landet du har turistifisert. Vær nysgjerrig og reflektert. Anonymkode: 457f4...d1c Folk som har altfor høye tanker om seg selv, det syns jeg er kjedelig og usjarmerende. Anonymkode: 9086f...ad9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17 timer siden #30 Del Skrevet 17 timer siden Folk uten sans for humor og som sjelden ler. Eller folk som skal ta alt så dønn seriøst 👎 Pluss folk som skal klage på alt hele tiden. Heldigvis har jeg ingen sånne folk i livet mitt 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #31 Del Skrevet 17 timer siden Ekstreme trenings folk. Ser heller maling tørke. Anonymkode: c9c19...eae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #32 Del Skrevet 17 timer siden Blåttvann skrev (12 timer siden): De som bare snakker om én ting. De som bare snakker om seg selv. De som ikke er nysgjerrige. De som har en eller annen ekstrem overbevisning som hele tiden ligger bak alt personen snakker om. De som snakker høyt og fort og avbryter alle andre. De som tror de er sykt morsomme og som ikke får med seg at alle ler påtatt av medlidenhet. Hver gang. De som tror de vet best, alltid. De som ikke innrømmer feil. De som skal gjenta det siste taler har sagt og later som det var deres poeng. De som snakker for lenge om ting, uten å oppdage at folk begynner å gjøre andre ting eller danne nye samtalegrupper rundt bordet. De som tror at de vet ting iiingen andre vet, og så er det helt banalt. De som drikker for mye. Tror ikke jeg er så glad i folk generelt. 🤣 Hehe - ja, har det i grunnen på samme måte. Jeg er nå snart seksti og ungkar. Merker mer og mer at jeg blir lei av å være sammen med samme folk lenge. Det kan være familie og kolleger - vennene møter jeg sjeldnere, og da vil man alltids finne ting å prate om. Liker å treffe folk innimellom, men når det blir familiesammenkomster over 3-4 dager begynenr jeg å bli kraftig lei. F.eks. har jeg en mor som snakker mye om seg selv - som er helt greit og forståelig. Det gjør alle gamle mødre. Men når hun begynner å legge ut om nabokona og barna hennes, og hva barna til nabokona gjorde på ferie - da blir jeg nesten provosert, eller også litt lei meg, fordi hun jo knapt gidder å høre hva hennes egne barn har gjort på ferie.... .. .har også en gammel onkel som jeg treffer innimellom. Stort sett er det helseproblemer og seg selv det er snakk om... Og ellers eksremt mye neagtivitet, om hva som er feil og hva han ikke liker. Viser liten ineresse for sin nevø - vi bor begge i Oslo og jeg har jobbet på et kontor sentralt i snart tre år nå - og heller ikke sist gang husket han hvor jeg jobbet... ... ellers har jeg en kolllega som siter veldig nært og stadig vekk siter å snakker ut i lufen - som de tre-fire andre hører - at nå venter jeg på en pakke fra den og den leverandøren, og nå har pakken kommet til terminalen, og nå skal jeg sjekke når jeg kan få hentet den... eller sånn "nå har naboen reist på ferie til Barcelona" - eller plutselig "dattera til støsteren min har fåt seg ny valp" - dette er ting som kommer helt ut av det blå. De er jo helt uten interesse for oss andre - hun enser ikke at dette ikke er av interesse - det legges ikke opp til noen diskusjon eller at andre får følge opp.. Anonymkode: 034f2...951 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #33 Del Skrevet 13 timer siden Blåttvann skrev (16 timer siden): De som bare snakker om én ting. De som bare snakker om seg selv. De som ikke er nysgjerrige. De som har en eller annen ekstrem overbevisning som hele tiden ligger bak alt personen snakker om. De som snakker høyt og fort og avbryter alle andre. De som tror de er sykt morsomme og som ikke får med seg at alle ler påtatt av medlidenhet. Hver gang. De som tror de vet best, alltid. De som ikke innrømmer feil. De som skal gjenta det siste taler har sagt og later som det var deres poeng. De som snakker for lenge om ting, uten å oppdage at folk begynner å gjøre andre ting eller danne nye samtalegrupper rundt bordet. De som tror at de vet ting iiingen andre vet, og så er det helt banalt. De som drikker for mye. Tror ikke jeg er så glad i folk generelt. 🤣 Kjenner meg 100% igjen i dette! Er en selverklært misantrop, men prøver å bli bedre;) Anonymkode: 35c09...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #34 Del Skrevet 11 timer siden Virrevirrevapp skrev (18 timer siden): Ja, og så forteller de "morsomme" historier om barnas som hverken er morsomme eller en gang spesielle, bare barn som er barn. Foreldre som det får tunellsyn og tror de ordinære barna deres er genier. Som hun i "7 aour!"-sketsjen. Hva er det? Ingen treff på google eller youtube. Men ja, så en tråd om morsomme ting barn har gjort på kg, og der var det ikke mye morsomt for oss uinnvidde 😅 Også kjedelig når alt skal penses inn på barn. Snakker vi om ferien går det raskt over på hvor dyrt det er å reise med barn. Og hvor heldige vi er som kan reise utenom skoleferien (ikke at vi har så mye valg, vi må jo jobbe i skoleferien siden de med barn har fri). Anonymkode: 8887d...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 11 timer siden #35 Del Skrevet 11 timer siden De med meningsløse, intetsigende uttalelser i et forsøk på smalltalk. Virkelig kleint, skal man le eller grine..? - det er bedre at det er sol enn at det regner. - er så mange som har hvite biler for tiden. - er visst mer snø nå enn i fjor. - er så mye hunder som bjeffer for tiden, (kan det være noe som går..🤠) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #36 Del Skrevet 11 timer siden Døll er det samme som kjedelig. Anonymkode: 79eb2...ac1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #37 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hva er det? Ingen treff på google eller youtube. Anonymkode: 8887d...ab4 Parterapi, ses. 2, ep. 2 .Fra 7.01: "7 år! SJU! ÅR! Og vi lo..." https://tv.nrk.no/se?v=MUHH35000218&t=86s Anonymkode: 61a6b...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #38 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Døll er det samme som kjedelig. Anonymkode: 79eb2...ac1 Du glemte gammeldags og aseksuell og digger strikking som hobby 😂 Anonymkode: 35768...05d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #39 Del Skrevet 4 timer siden Kan ikke fordra folk som har en regel for seg selv og en annen for meg. F.eks. ha superhøyt selvbilde så de omtrent er delulu, mens jeg skal liksom etterstrebe å ha et mest mulig edruelig syn på meg selv. Jeg får ikke lov til å bli delulu lol. seriøst nesten hater sånne folk. Som tar seg selv sykt seriøst. Og som aldri lurer på hvordan verden hadde sett ut om alle tok seg selv like seriøst… og om alle var et gigantisk unntak lik dem.. veldig utrivelig … Anonymkode: 039e1...6b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå