AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:08 #1 Del Skrevet lørdag kl 20:08 Hva gjør at du oppfatter en person som dette? Anonymkode: 35768...05d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:16 #2 Del Skrevet lørdag kl 20:16 Småbarnsforeldre 🥱 Mest av alt de som tror alle andre er like interessert i barna deres som de selv er. Jeg har hatt mer spennende samtaler om sokker enn om andre sine barn. Anonymkode: 76e03...6e3 10 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashley jackson Skrevet lørdag kl 20:18 #3 Del Skrevet lørdag kl 20:18 Rasister, folk som har elendig grammatikk, folk i kommentarfelt på Facebook. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet lørdag kl 20:20 #4 Del Skrevet lørdag kl 20:20 Folk som ikke er nysgjerrige, og som bare lever i sin egen boble. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:21 #5 Del Skrevet lørdag kl 20:21 Noen synes kanskje introverte kan være kjedelige? Men siden jeg selv er introvert kjeder jeg meg folk som snakker mye om overfladiske temaer. Endeløse historier om hvor koselig de hadde det i landsbyen i Italia feks. Snork! Liker dialog, så mennesker som forteller lange fortellinger er ikke en favoritt Anonymkode: b4c1b...6cb 9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet lørdag kl 20:27 #6 Del Skrevet lørdag kl 20:27 Jeg jobbet i et mannsdominert yrke. Hvor alle var lik. Samtalene var damer, penger, bilær, klaging på ledelsen. Så sitter jeg der stille som en autist mann og er den rare. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:35 #7 Del Skrevet lørdag kl 20:35 Synes det er vanskeligere å pleie et vennskap med en person som er i det nedre sjiktet intelligensmessig. De kan godt være superhyggelige og er gjerne noen av de mest oppriktige / støttende vennene man får, men jeg kjenner at de "kvasser" meg ikke nok. Du kan på en måte se at ingenting beveger seg bak øynene... Anonymkode: 0c8ae...ce8 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:38 #8 Del Skrevet lørdag kl 20:38 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Småbarnsforeldre 🥱 Mest av alt de som tror alle andre er like interessert i barna deres som de selv er. Jeg har hatt mer spennende samtaler om sokker enn om andre sine barn. Anonymkode: 76e03...6e3 Skriver under på dette. Gjelder generelt de fleste som bare klarer å snakke om ett tema, med mindre det er et jeg selv også er veldig interessert i. Men småbarnsforeldre, eller spesielt mødre, er ofte ganske ekstreme. Og etter å ha sukket hele kvelden om hvor slitsomt det er med barn, skal de prøve å overtale meg til å forlate min frivillige barnløshet 😅 gjerne ved å pynte på med noen "søte" historier om egne barn som bare er søte for mødrene selv. Anonymkode: 8887d...ab4 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:42 #9 Del Skrevet lørdag kl 20:42 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva gjør at du oppfatter en person som dette? Anonymkode: 35768...05d En person som tar lite initiativ kan bli litt kjedelig synes jeg. Det er det sjeldent jeg opplever. Anonymkode: 16638...0aa 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet lørdag kl 20:52 #10 Del Skrevet lørdag kl 20:52 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skriver under på dette. Gjelder generelt de fleste som bare klarer å snakke om ett tema, med mindre det er et jeg selv også er veldig interessert i. Men småbarnsforeldre, eller spesielt mødre, er ofte ganske ekstreme. Og etter å ha sukket hele kvelden om hvor slitsomt det er med barn, skal de prøve å overtale meg til å forlate min frivillige barnløshet 😅 gjerne ved å pynte på med noen "søte" historier om egne barn som bare er søte for mødrene selv. Anonymkode: 8887d...ab4 Ja, og så forteller de "morsomme" historier om barnas som hverken er morsomme eller en gang spesielle, bare barn som er barn. Foreldre som det får tunellsyn og tror de ordinære barna deres er genier. Som hun i "7 aour!"-sketsjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet lørdag kl 20:55 #11 Del Skrevet lørdag kl 20:55 De som bare snakker om én ting. De som bare snakker om seg selv. De som ikke er nysgjerrige. De som har en eller annen ekstrem overbevisning som hele tiden ligger bak alt personen snakker om. De som snakker høyt og fort og avbryter alle andre. De som tror de er sykt morsomme og som ikke får med seg at alle ler påtatt av medlidenhet. Hver gang. De som tror de vet best, alltid. De som ikke innrømmer feil. De som skal gjenta det siste taler har sagt og later som det var deres poeng. De som snakker for lenge om ting, uten å oppdage at folk begynner å gjøre andre ting eller danne nye samtalegrupper rundt bordet. De som tror at de vet ting iiingen andre vet, og så er det helt banalt. De som drikker for mye. Tror ikke jeg er så glad i folk generelt. 🤣 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:59 #12 Del Skrevet lørdag kl 20:59 De jeg må dra ut noen setninger fra. Det gidder jeg ikke. Jeg er introvert selv. Og er sjenert. Men jeg prater med folk fordi. Men jeg elsker å være hjemme når jeg ikke trenger å prate så mye. Men er ekspert på å små prate med alle type folk. Jeg tilpasser meg de fleste. Men når jeg må dra ut setninger. Nei da går jeg heller og finner noen andre å henge med. Anonymkode: 5e136...a9e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:00 #13 Del Skrevet lørdag kl 21:00 Mennesker uten et metablikk på tilværelsen. Enkelt. Og ja, å ha evnen til å se utover sin egen boble krever selvfølgelig en viss intelligens, og de kan man ikke forvente av det gemene hop....Men da mister du meg. Konkret eksempel: Du forteller andre om din ferie som ikke levde opp til forventingene Kjedelig/lite interessant: Likte ikke stedet fordi maten var ikke god/de snakket ikke engelsk/bussen vi skulle ta gikk ikke, og taxien kjørte feil fordi han ikke forstod oss/de liker ikke turister Du har min interesse: Vi spiste på et turiststed hvor maten og servicen ikke var optimal, så neste kveld spurte vi lokale og lette på nettet og fant en bedre restaurant/de lokale var vanskelige å kommunisere med, men vi brukte en app som gjorde at det ble lettere og lærte oss de viktigste glosene/infrastrukturen i landet er ikke den beste, men pga nåværende politiske og økonomiske situasjon så har landet ikke ivaretatt infrastruktur..../de er ikke happy med masseturisme fordi utleiere skviser ut lokalbefolkningen til fordel for Airbnbs med høyere gevinst. Hvor har du vært. Hvordan er kulturen i landet du har turistifisert. Vær nysgjerrig og reflektert. Anonymkode: 457f4...d1c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:02 #14 Del Skrevet lørdag kl 21:02 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Synes det er vanskeligere å pleie et vennskap med en person som er i det nedre sjiktet intelligensmessig. De kan godt være superhyggelige og er gjerne noen av de mest oppriktige / støttende vennene man får, men jeg kjenner at de "kvasser" meg ikke nok. Du kan på en måte se at ingenting beveger seg bak øynene... Anonymkode: 0c8ae...ce8 Jeg syns det er vanskelig å være med folk som deg. Folk som snakker om andres intelligens som at noen andre har noe lavere intelligens enn en selv. Jeg tenker det sier noe om hvor lav i intelligens de selv har og hvor lite sosialt kompetente de er, at de ikke klarer å se lenger enn sin egen nese, de klarer ikke å se det større bilde. Anonymkode: 3a9d2...c7c 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:09 #15 Del Skrevet lørdag kl 21:09 Men nå er det jo ingen her i dette forumet som enda har svart på spørsmålet til ts. Her beskriver jo bare folk et fåtall eksempler av noen interaksjoner de har hatt. Det sier jo ikke noe om ens personlighet, men heller noen personlighetstrekk folk kan ha uavhengig av hvilke personlighetstype de har. Jeg kommer dårlig overens med logikere, fordi mange av dem ikke klarer å tenke metaforisk og abstrakt rundt poesi, musikk eller kunst. Det er for meg vanskelig å alltid måtte holde samtalen 100 prosent fakta basert, og det gjør det vanskelig å diskutere for eksempel filosofiske emner, fordi de selv forventer at det må være en kilde til alt som snakkes om i samtalen. Hvis ikke er ikke samtalen eller den andre partens tanker gyldige. Anonymkode: 3a9d2...c7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:19 #16 Del Skrevet lørdag kl 21:19 Folk uten humor! Anonymkode: 739c5...017 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:28 #17 Del Skrevet lørdag kl 21:28 Folk som alltid skal være filosofiske, og som kun snakker om poesi, kunst og opera. Dønn kjedelig. Anonymkode: 9f41f...b0b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:30 #18 Del Skrevet lørdag kl 21:30 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg syns det er vanskelig å være med folk som deg. Folk som snakker om andres intelligens som at noen andre har noe lavere intelligens enn en selv. Jeg tenker det sier noe om hvor lav i intelligens de selv har og hvor lite sosialt kompetente de er, at de ikke klarer å se lenger enn sin egen nese, de klarer ikke å se det større bilde. Anonymkode: 3a9d2...c7c Du burde nok lese innlegget mitt på nytt, du Kanskje du ikke så der jeg skrev at vennskapene ofte er gode? Intelligens er mye forsket på og slik som styrke, hastighet, og andre evner finnes det både mennesker på den éne og andre siden av skalaen. Det gjelder vel for de fleste å finne noen på sitt nivå, uansett hvor på skalaen de havner. Det er gjerne med de man trives best. Anonymkode: 0c8ae...ce8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet lørdag kl 21:31 #19 Del Skrevet lørdag kl 21:31 Folk som er kronisk negative og misfornøyde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:36 #20 Del Skrevet lørdag kl 21:36 Folk som drikker mye Folk som hører på danseband Folk som reiser på charter-rølpeturer Folk som går i harry tresko offentlig. Ofte samme folka som de tre overnevnte Folk som bare snakker om barna sine Folk som ikke gidder å stemme og samtidig klager på regjeringen Folk uten humor Folk som syter og klager hele tiden Anonymkode: 91d25...a1b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå