Gå til innhold

Kan dere damer finne på å være bitchy mot damer som er penere enn dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HMK skrev (3 minutter siden):

Nei. Kvinner har ingenting i den settingen å gjøre. Umodne jentunger derimot...

Nettopp. Kvinner er generelt ikke slik. Jenter, før de blir modne nok til å bli kalt kvinner, kan godt oppføre seg sånn. 

Anonymkode: d7f52...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan kjenne misunnelse av forskjellige grunner. Det er sjeldent basert på utseende, men det har vell skjedd det og. Jeg er likevell hyggelig og imøtekommende mot alle som er hyggelig mot meg. Også mennesker jeg egt ikke liker gjør jeg en innsats for å være grei mot, selv om fasaden kan sprekke når tålmodigheten renner ut.

Jeg har aldri latt min misunnelse gå ut over andre, ihvertfall ikke så direkte at jeg har vært stygg i munnen. Samtidig føler jeg selv på at jeg blir litt lett misunnelig på de som har mer kvadratmeter hus, utenlandsreiser, gode venner etc etc. Jeg lurer på om andre også har det sånn, men at det er tabu å snakke om. Jeg deler selv lite av de tankene, for jeg synes jo de er både smålig og lite produktive. 

Anonymkode: 4601e...ab0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Da måtte jeg bitcha hele dagen mot alle jeg møter og det giddder jeg bare ikke😂

Jeg er stygg og har alltid vært det, nå er jeg 40 og har ikke brydd meg om utseendet mitt på godt over et tiår. Jeg har opplevd mye negativt på grunn av utseendet mitt og har levd hele livet med å ikke være velkommen i det gode selskap, ikke være ønska på gruppebilder, være den som holder jakker og vesker og så videre mens alle de andre danser, være den eneste i gruppa som ikke får en drink når hele bordet blir påspandert av et nabobord med menn, har hørt uttallige spøker om utseendet mitt og har rett og slett bare lært å leve med at sånn er det så det kan jeg ikke la påvirke meg. 

Anonymkode: 9c475...33a

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er svært vanlig, usikkerhet gjør kvinner sjalu.  

Anonymkode: a7d2e...747

I følge hvem? :klo: 

Man vil jo være en del av den «pene» gjengen, ikke henge med buruglene… Tror en del av denne tråden er ønsketenkning fra kvinner som kanskje er en smule innbilske ? 🤷‍♀️

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er lov til å syntes at man selv er pen, helt uten å være innbilsk.  Når man er mobbet i åresvis som unge og endelig skjønner at man er normal, ja til og med pen. Det tok mange år før komplimentene sank inn og nå fortjener jeg å syns godt om meg selv.  Det er lov.

Men janteloven lenge leve.....for noen.  

Bra for deg. Det er ingen som sier det ikke er lov å syntes en selv er pen, og det er mange som blir vakrere når de vokser opp. :)  Det jeg skrev var at jeg personlig aldri har møtt en kvinne som har sagt hun er pen, som i mine øyne faktisk er det. Men jeg har møtt masaaaange supervakre kvinner som syntes noe er «feil» med nesen, smilet, hva-som-helst. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Da måtte jeg bitcha hele dagen mot alle jeg møter og det giddder jeg bare ikke😂

Jeg er stygg og har alltid vært det, nå er jeg 40 og har ikke brydd meg om utseendet mitt på godt over et tiår. Jeg har opplevd mye negativt på grunn av utseendet mitt og har levd hele livet med å ikke være velkommen i det gode selskap, ikke være ønska på gruppebilder, være den som holder jakker og vesker og så videre mens alle de andre danser, være den eneste i gruppa som ikke får en drink når hele bordet blir påspandert av et nabobord med menn, har hørt uttallige spøker om utseendet mitt og har rett og slett bare lært å leve med at sånn er det så det kan jeg ikke la påvirke meg. 

Anonymkode: 9c475...33a

Dette. Det er nok langt mer vanlig å bli møtt med negativitet dersom man ikke er vakker. 

Er man pen vil kvinner i større grad være venner med en, da attraktive mennesker gjerne flokker sammen -og hvem vil ikke henge med de heite mennene og kvinnene? 

Anonymkode: bf2cf...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

I følge hvem? :klo: 

Man vil jo være en del av den «pene» gjengen, ikke henge med buruglene… Tror en del av denne tråden er ønsketenkning fra kvinner som kanskje er en smule innbilske ? 🤷‍♀️

Bra for deg. Det er ingen som sier det ikke er lov å syntes en selv er pen, og det er mange som blir vakrere når de vokser opp. :)  Det jeg skrev var at jeg personlig aldri har møtt en kvinne som har sagt hun er pen, som i mine øyne faktisk er det. Men jeg har møtt masaaaange supervakre kvinner som syntes noe er «feil» med nesen, smilet, hva-som-helst. 

Dette. Det er nok langt mer vanlig å bli møtt med negativitet dersom man ikke er vakker. 

Er man pen vil kvinner i større grad være venner med en, da attraktive mennesker gjerne flokker sammen -og hvem vil ikke henge med de heite mennene og kvinnene? 

Det er ikke akkurat ukjent at mindre pene kvinner kan skule/være misunnelige på pene kvinner.  Har nok fulgt oss i tusener av år. Rart at det virker for deg helt ukjent.   😁.   Jeg har hundre komplekser selv om syns jeg er pen.  Jeg har skjønt at det er helhet som teller.  Ikke litt store hender eller litt for spesielle/unorske øyne.  (Samiske og finske  gener) De passer jo i fjeset mitt.  Og hendene passer på en høy kropp.     Jeg går aldri rundt og sier til andre at jeg selv syns jeg er pen og jeg blir brydd når menn, slekt, venner og familie nevner det.    Det har man janteloven igjen.  Jeg har jo ikke vokst opp i et land man ska ha lov til å tro man er noe.     Og jeg har følt skepsis fra kvinner i hele mitt voksne liv.  
Kall meg innbilsk.  Jeg har sluttet å bry meg om slikt for lenge siden. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som i at man er sjalu på at hun er penere? Og kanskje redd for at mannen din skal finne den dama attraktiv?

Anonymkode: 89d5c...7e6

Sjeldent jeg ser. Og kommer jeg borti en så er hun sjeldent eller aldri like rik, like morsom og like velutdannet. Derav absolutt ingen konkurrent uansett 

Anonymkode: c8ba7...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan være bitchy mot personer jeg synes er teite, enten de er kvinner eller menn. Utseendet har ingenting å si. Men det er jammen endel teite folk ute og går.

Anonymkode: b2e34...5a4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske pen og får det jeg ønsker av mannfolk, det høres kanskje teit ut men alltid vært slik. Er ikke alltid fordeler med å være pen heller, følger med mye dritt der også. Men det finnes alltid noen som er penere enn seg selv og kunne aldri vært bitch av den grunn. Ser jeg en smellvakker damer så tenker jeg bare, så fin hun er! Kan jo kjenne på misunnelse over visse andre damer men ikke i den grad av en dårlig følelse men heller en beundring. 

Anonymkode: 85f3c...565

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en barndomsvenninne jeg måtte kutte ut fordi hun var så utrolig bitchy når vi var ute på byen og blant menn. Hjemme var hun kjempegrei, men når vi var blant menn så forandret hun seg helt og var skikkelig bitchy mot meg og liksom presset meg ned for å få all oppmerksomhet mot seg. Hun er pen fordi hun har fikset mye på utseende, og jeg har ikke brydd meg så mye om sånt, så motivasjonen hennes vet jeg ikke! Men mennene skygget banen fordi hun var så åpenbart desperat. De sa rett ut at denne personligheten var skikkelig turn off.

Anonymkode: dbe49...4d4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da måtte jeg ha vært slem all min tid. Jeg kan virke frekk mot de som tråkker meg ned, og siden mange er penere enn meg, vil da konklusjonen være at jeg er bitchy mot de pene.

Anonymkode: 25882...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei ærlig talt. Da trenger man noen runder i terapi.

Anonymkode: 4e864...0d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kvinner som er bitchy mot andre damer basert på misunnelse og sjalusi jo. Jeg tenker ikke nødvendigvis bare pga utseende, men på damer som får en type oppmerksomhet, goder etc som andre damer kan føles som.urettferdig og irriterende for enkelte

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror neppe at de som er misunnelige og som kan bli bitchy mot penere mennesker vil klare å innrømme det , da det som oftest er egenskaper man ikke vil vedkjenne seg og som.de fleste kan skamme seg litt over

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tenker at de aller fleste ble ferdig med dette på ungdomskolen. 

Anonymkode: 95d29...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opplevd at damer kan være bitchy med meg. Heldigvis er det sjeldent. Blir like perpleks hver gang.

Jeg prøver å smile, være blid og hyggelig med alle. Er veldig glad andre mennesker generelt. Av den grunn snakker jeg mye med menn. Mange ganger synes jeg de er mye enklere og lettere å forholde seg til enn damer. Så blant damene så er jeg veldig selektiv i forhold til venninner. Orker ikke stress og drama. Da trekker jeg meg unna.

Anonymkode: fc319...1ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke bitchy mot noen, er alltid hyggelig og blid. Jeg er helt middels på "pen-skalaen". Det er maaange flotte damer det ute og jeg er hyggelig og blid mot dem som alle andre.

Anonymkode: 8da60...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Denne forstår jeg ikke. :klo: Hvorfor skulle noen være «bitchy» mot deg kun pga. utseendet ditt? :klo: Her er vel sannsynligheten høyere for at kvinner er bitchy mot kvinner de syntes er uattraktive, for å hevde seg selv. Tror aldri jeg har opplevd at kvinner har oppført seg dårlig mot noen kun fordi de er pene, de pleier å beundre pene kvinner og ønske å være venninne med de. 

Merk at det er forskjell på å være pen og å være innbilsk. Tror omtrent aldri jeg har truffet en pen kvinne som har omtalt seg selv som pen. Men jeg har truffet dusinvis medium minus kvinner som har gjort det. 🤷‍♀️

Om kvinner ser på andre kvinner som konkurranse, så kan noen være bitchy. Det kan handle om misunnelse, usikkerhet eller sjalusi. 

Anonymkode: fc319...1ed

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opplever menn som verre.  Har opplevd noen ganger å bli lagt an på, når de skjønner at de ikke har draget eller får avslag  har jeg opplevd et par ganger at de sier  du er ikke såå pen , hisser seg opp og blir mindre hyggelige.    Som om jeg skal tilbe jorden de går på kun fordi de gir meg komplimenter.   Herregud, patetisk.    Har også opplevd at menn har vært truende når de får avslag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er kun ufin dersom folk er ufine først, uavhengig av utseende..

Hva er penere eller finere og for hvem? Min partner og jeg har forskjellig smak 😂

Anonymkode: 8d661...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heller motsatt - blir irriterende smiskende mot folk jeg synes er penere enn meg, og opptatt av at de skal like meg. Prøver å slutte med det, men ville i alle fall ikke vært bitchy.

Anonymkode: f77d1...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...