Gå til innhold

Mummikopp samlere, hvorfor samler dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er ikke en samler, men jeg har noen kopper. Jeg synes de er utrolig dekorative. Derfor har jeg dem i skapet. Men jeg bruker mine til hverdags da. 

Anonymkode: 024d1...503

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er hyggelige å bruke, og gode til varme drikker. Har ikke kjøpt en eneste en, har fått dem via ulike frivillige greier, hyggelig å ha en 60+ samling på den måten.

Anonymkode: c587f...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker designet, har vel rundt 50 stk men jeg bruker de - så er ikke samler i den forstand som de som har de kun på utstilling med etikett i behold. Varierer på hvem jeg bruker mest etter sesong.

Nå kjøper jeg kun de jeg liker best, syntes hele opplegget har blitt veldig kommersielt siste årene, og de spyr ut kopper… 

Jeg har også noen kopper fra Japan, liker designet på de også. 

Endret av Charminia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønn min startet det med da han ble blodgiver . Nå har han stor samling . De er jo fine 😊

Anonymkode: d5097...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mummi kopper 💙 men synes det er litt teit når man ser på bolig på finn og plutselig får en nærbilde av noe ikke relatert til bolig som f eks gryta med halvvisne grønnsaker som står på kjøkkenbenken eller mummi kopper for den saks skyld 😁

Anonymkode: b05eb...0bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "samler" vel ikke, men har kanskje 15 kopper. Har fått noen i gave, og kjøpt noen selv. Kjøper de jeg synes er fine eller har en god "stemning"/gir en viss følelse (glad kopp, drittvær-kopp osv😆). De jeg ikke synes er fine (noen av de jeg har fått i gave), blir også lite brukt 😅 De er gode å drikke av, og har fin størrelse til kaffe. 

Regner med de som bor i boligen du linker til, synes de er fine og bruker dem som pynt. 

Ser ikke poenget med å samle på dem som en "investering" - for det tror jeg ikke at det er. 

Anonymkode: 26b88...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la min elsk på en mummikopp tidlig i 20-årene, så bare... ble det fler og fler. Var ikke sånn at jeg bestemte meg aktivt for å samle. Fikk til jul og bursdag. Så begynte jeg å gi blod, som er primærkilden til de siste års mummikopper 😅

Jeg har et helt skap fullt, har rundt 50-60 kopper pluss noen skåler og glass. Det er overhodet ikke viktig for meg å ha x og y kopp eller lappen på. Mummikoppene er i daglig bruk, og perfekte kaffekopper. 

Anonymkode: d5665...622

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Mumikopper er middelklassens rød3 og skinnsofa 

Anonymkode: e2234...1f2

Hva mener du?. Alle typer folk har disse koppene. 

Anonymkode: d5097...6ca

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg samler bare på de aller fineste mummikoppene (etter min smak). Bruker de daglig. Har noen med farger jeg ikke liker fra tidlig 2000-tall liggende ubrukt i tilfelle de stiger i verdi. Kjøper av og til en kopp på finn for å supplere de jeg bruker til vanlig. De matcher og ser fine ut i skapet. Har rundt 15 stk i daglig bruk, så er ikke helt vill og gal i samlingen.

Anonymkode: e8727...e27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk mine første kopper rundt 2008, så har samlet litt nå og da. Men nå spyr de ut kopper konstant. Og det kjøret er jeg ikke på. Mister rett og slett litt lysten til å samle. Samler forøvrig fordi jeg syntes de er dekorative.

Anonymkode: 33bdd...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"Samler" for å selge. Kjøper kun de som kommer i begrenset opplag og/eller er vanskelige å få tak i, tenker det kommer til å bli et pent overskudd på sikt.

Anonymkode: a8ead...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg "samler" fordi jeg synes de er så utrolig koselige og jeg blir glad av å bruke dem. Vokste opp med mummitrollet og det representerer noe som er trygt og gledelig. Er ikke sånn samler som beholder merkene på da, for har ikke noe tanke om å selge dem noen gang. Har dem heller ikke stående fremme, men i skap. 0

Anonymkode: f3571...168

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg er vokst opp med mummitrollet og elsker litt farger i hverdagen. Har de ikke stående fremme men i skapet over kaffetrakteren og det er de koppene man får servert kaffe i her i huset. ☺️ pleier få en i morsdagsgave og en til bursdagen av ungen ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hoarding er koblet til mentale lidelser. 

Anonymkode: 90d66...f6b

Hoarding og det å samle på et bestemt produkt er ikke det samme.

Anonymkode: d4828...180

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...