AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden og sier ar de kommer for å hjelpe til. Det er hyggelig tenkt, men for min del blir det ekstra stress. Jeg har oversikt og kontroll på det jeg driver med, og koser meg skikkelig. Bla annet kom halve familien 1 time for tidlig til selskapet i en konfirmasjon for å hjelpe til. Jeg hadde stålkontoll og hadde lyst til å la gjestene komme til dekket bord og få se hvor fint vi hadde gjort det. Men da skulle de hjelpe til og spørsmålene haglet. Jeg ble så sliten av å instruere og kom helt ut av flytsonene. Mannen min mener jeg må lære meg å ta imot hjelp, men jeg prøver å si at det er ikke der jeg trenger hjelp. Jeg spørr om hjelp hvis jeg trenger og takker ja om til tilbud om jeg trenger. Men når jeg ikle trenger og heller ikke blir spurt, ja da kjenner jeg at det nesten er litt frekt å komme før selskap starter. Hva skal jeg ta hensyn til? Det jeg selv trenger, eller holde kjeft og la folk få følelsen av at de hjelper til?! Vi har en ny konfirmasjon i mai og jeg ønsker ikke at noen skal komme før der begynner. Mannen min mener at de som vil komme skal få komme å hjelpe til. Han synes forøvrig alt som må gjøres er er ork og synes der er fint at noen gjør det for han. Anonymkode: 61cb3...a1b 2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #2 Del Skrevet 17 timer siden Det er ikke nesten litt frekt. Det er frekt. Udannet. Anonymkode: e581b...de7 4 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #3 Del Skrevet 17 timer siden Man bør ikke komme mer enn fem minutter før det starter. Anonymkode: ec73e...963 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Del Skrevet 17 timer siden Herregud det er faktisk ganske stressende ja! Selv om de bare ønsker å hjelpe til. Men da bør de avklare det på forhånd. De blir jo bare i veien... Jeg forstår deg godt, ts! Gi tydelig beskjed til dem det gjelder at de ikke skal komme tidlig for å hjelpe til. Si det på en hyggelig måte. Si at det blir mer stressende enn det er til hjelp. Det bør de forstå. Anonymkode: 82f15...9aa 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Vi som reiser kollektivt har ofte valget mellom å komme for tidlig, eller stå utenfor og vente en halvtimes tid. Da blir det gjerne til at man går inn. Men skal huske å ikke tilby hjelp da Anonymkode: 833a6...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi som reiser kollektivt har ofte valget mellom å komme for tidlig, eller stå utenfor og vente en halvtimes tid. Da blir det gjerne til at man går inn. Men skal huske å ikke tilby hjelp da Anonymkode: 833a6...9c3 Ikke gå inn heller. Går da an å slå av litt tid på veien, eller utenfor lokalet? Hvorfor på død og liv gå inn en halvtime før det starter? Anonymkode: 82f15...9aa 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke gå inn heller. Går da an å slå av litt tid på veien, eller utenfor lokalet? Hvorfor på død og liv gå inn en halvtime før det starter? Anonymkode: 82f15...9aa Kommer helt an på hvor man er. Men nå er jeg heldigvis aldri på besøk hos noen som synes dette er noe problem. Anonymkode: 833a6...9c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden Be de heller hjelpe til å rydde etterpå Anonymkode: 8d526...4ee 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kommer helt an på hvor man er. Men nå er jeg heldigvis aldri på besøk hos noen som synes dette er noe problem. Anonymkode: 833a6...9c3 Er du sikker på det? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi som reiser kollektivt har ofte valget mellom å komme for tidlig, eller stå utenfor og vente en halvtimes tid. Da blir det gjerne til at man går inn. Men skal huske å ikke tilby hjelp da Anonymkode: 833a6...9c3 Hvis sesongen ikke tillate å slå ihjel en halvtime er det vel bare å si nettopp dette til verten. At det går såpass få busser (eller tog eller hva det måtte være) at man dessverre kommer enten f.eks. halvtimen for tidlig eller for sent, og høre om man da bør komme innom og hjelpe til litt eller om man heller bør komme sent. Mye mer hensynsfullt enn å bare buse inn en halvtime før man er invitert uten forvarsel. Det er rimelig frekt. Anonymkode: 8389d...623 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Skjønner deg veldig godt, sånt er skikkelig stressende! Jeg elsker å pynte, sette siste hånd på verket i ro og mak. Det er mye å tenke på når man skal ha større selskaper, og jeg flyr ofte rundt som en strikkball i timesvis. Ofte er det å få gjort i stand _meg selv_ det siste jeg gjør – og da er det utrolig kjipt om gjestene kommer ramlende inn før jeg i det hele tatt rekker å komme ut av dusjen (det har skjedd!) Jeg synes det er en uting å komme mer enn 10 minutter for tidlig, om ikke noe annet er avtalt. Anonymkode: 384bb...475 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden I feel ya! I min familie kommer man enten helt presist, eller litt over tiden. Svigerfamilien er heeeeelt motsatt - der er det krise i leiren hvis man er ett minutt over. Det var mange selskaper de kom akkurat i det jeg gjorde meg klar. Nå har jeg innsett det, og gjør meg selv ferdig med klær og sminke tidligere på dagen. Så er jeg i alle fall presentabel når de ankommer. Jeg orker ikke endre på en hel svigerfamilie 🤪 Så er jeg sikker på at jeg egentlig har rett hva dannelsen angår; at man ikke kommer for tidlig. Familien din mener det sikkert godt, da. Men det hjelper kanskje ikke så mye på stresset? Din mann kommer jo fra samme vanene, så han skjønner garantert ikke hva du kjenner på. Hvis det er sånn at du ikke vil ha folk i huset før faktisk oppsatt tid, så tror jeg det er du som må snakke med svigerfamilien. Prøv å fortelle hva du føler og hvorfor det ikke er greit at du ikke kommer for tidlig. Anonymkode: 90b27...771 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skjønner deg veldig godt, sånt er skikkelig stressende! Jeg elsker å pynte, sette siste hånd på verket i ro og mak. Det er mye å tenke på når man skal ha større selskaper, og jeg flyr ofte rundt som en strikkball i timesvis. Ofte er det å få gjort i stand _meg selv_ det siste jeg gjør – og da er det utrolig kjipt om gjestene kommer ramlende inn før jeg i det hele tatt rekker å komme ut av dusjen (det har skjedd!) Jeg synes det er en uting å komme mer enn 10 minutter for tidlig, om ikke noe annet er avtalt. Anonymkode: 384bb...475 Ts her Akkurat!!! Det er noe eget få muligheten til å fullfør det man har startet på. Det gir så enorm mestring. Man har arbeidspuls over en lengre tid, og da få lov til å krysse målstreken selv. Det er mestring det. Da kommer hvilepulsen, dopamin og lykkefølelse. Og da nyter jeg selskapet. Om noen hadde bært med de siste 100 meteren av et maraton, siden jeg sikkert er sliten, så mister man følelsen av å komme i mål etter en ordentlig innsats. Eller at noen legger de siste 3 bitene av et puslespill man har holdt på med en tid. Metafornen er mange 😅 Så til dere som alltid skal hjelpe til. Spørr først. Read the room! Anonymkode: 61cb3...a1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå