Gå til innhold

Oppmuntring på veien nedover 🌞

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei du!

Ja, du som har gått ned mange kilo. Mange som i over tjue-tredve kilo, uavhengig av metode eller hjelpemidler:

Jeg går ned uten hjelpemidler, og fra tid til annen sliter jeg virkelig med troen og håpet om å klare å gå ned de 50 kiloene jeg har for mye. Hittil har jeg gått ned ca 7 kilo, men hopper opp og ned de samme kiloene hele tiden. Snart er det sommer, og jeg gruer meg til første nyhetsvarsel med "Nå kommer varmen!" 😵‍💫 

Vil du dele de positive bivirkningene din livsstilsendring har ført med seg? 

Det kan handle om alt fra når du og andre så forskjell på deg, små opplevelser der du kunne gjøre noe du ikke kunne som tyngre, nye kleskjøp, medisinske forbedringer, endringer i adferd, tanker og holdninger. Del mye eller lite. Alt settes stor pris på. 

Jeg tror ditt bidrag kan gi oss andre litt mentale boozt på veien: en virkelig oppmuntringstråd for alle oss som fremdeles har den humpete veien foran oss.

Tråden vil jeg (og kanskje mange flere) komme tilbake til når vi trenger å minnes på hvorfor vi må fortsette. Tusen takk 😊

Anonymkode: ba24d...081

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en genfeil som gir mye feilstillinger i skjelett og smerter og har svært liten gangfunksjon. Jeg kunne knapt gå mer, brukte rullestolen mye. Ble veldig svett av å lage en middag. Med 20 kg mindre forsvant en del belastningssmerter i kne, jeg kunne nå gå 50-100 meter. Hver dag. Inn på en cafe med trapp, besøke en venn uten rullestolvennlig leilighet osv, i mye større grad enn før. Kunne lage middag stående to timer hver dag uten å måtte dusje.
Fikk også mye mer matglede og interesse for mat og ble flink med mat. Jeg synes også jeg ser bedre ut, markert ansikt. Føler meg så lett i kroppen og syns den ser fin og sterk ut. Vondter går også lettere over.

Jeg skal ikke lyve, å holde vekta er ennå krevende, i vedlikeholdsår 9. Men SÅ verdt det:hjerte:

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...