Gå til innhold

Forskjellige kjøkkenleverandører

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi totalrenoverer og skal ha nytt kjøkken. Maksbudsjettet vårt er 500 000, men vi håper å lande godt under det.

Akkurat nå prøver vi å få oversikt over de ulike kjøkkenleverandørene, men det føles nesten umulig – ingen har åpne prislister, og alle krever 2–3 timers designmøter for å gi et estimat. Det gjør det veldig vanskelig å sammenligne tilbud.

Er det noen her som har vært gjennom prosessen nylig og vil dele erfaringer?

Vi ser etter alternativer med høyere kvalitet enn IKEA, og har disse på lista:

– Nordiska Kök

– HTH

– Sigdal

– Svane

– Husby

– Drømmekjøkken

– Kvik

– Norema

– Epoq (hvis det er betydelig rimeligere)

Anonymkode: 81dd7...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal snart starte på samme prosess, men erfaringene begrenser seg til lesing på forum og oppussing av et bad (endte på HTH der, valgte bort Kvik).

Om du vil opp i kvalitet fra IKEA, så ville jeg tenkt at Epoq må bort fra lista di. Kvalitet kan bety så mangt, men inntrykket mitt er at det er en del misnøye med Epoq. Og IKEA er ikke dårlig kvalitet. Når det kommer til skrog så er “ryktet” at det er samme fabrikker som produserer skrog til IKEA, HTH sine flatpakkede skrog og muligens Kvik. 

Hadde vurdert å sette inn JKE på lista og om du vil ha premium/middelklasse pluss.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har HTH nå, jeg har hatt Epoq før. Epoq er som IKEA etter min erfaring, men det var en del kluss med levering. Vi installerte epoq for 8 år siden, vet ikke om det er like knotete nå. Hadde heller tatt IKEA enn Epoq. 

Veldig godt fornøyd med hth, både hjelp under planlegging og ved levering/installering. Har hatt det nå i 3 år, og er også fornøyd med kvalitet så langt. Vi tegnet også kjøkken hos KVIK, husker ikke helt hvorfor vi valgte dem bort til fordel for hth. 

Man får ikke priser uten å tegne ferdig kjøkken nei. Så det tar tid. 

Anonymkode: 8974b...611

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at Sigdal har lavere kvalitet enn IKEA, men myyye høyere pris. Vi hadde Sigdal første gang vi kjøpte kjøkken og fikk et dårlig og skakt kjøkken med fronter som måtte skiftes allerede etter et år. Ikke verdt pengene. Har nå Drømmekjøkken og er fornøyd. Men de er jo ikke de billigste da.

Anonymkode: 959ba...869

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Sigdal ved to anledninger, og det var ikke særlig til kvalitet. Fronter som ble brukt var Scala og Herregård. Sprakk opp i kantene flere steder, og Sigdal var ikke særlig gode på reklamasjon.

Epoq blir vel mer som IKEA?  

Strai er noe dere bør ha på lista. 

Anonymkode: 1d738...7e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte kvik istedenfor IKEA da vi skulle ha nytt kjøkken, etter å ha brukt ikea i tidligere boliger. Nå når vi skal i gang med med å gjøre i stand en hybel så går vi for IKEA igjen. Kvik er ikke noe bedre enn IKEA. Om ikke annet, så var det både vanskeligere/kronglete å sette opp og en del dyrere. Uten at vi klarer å se årsaken til det. Om ikke du tenker å legge mye penger i det og nesten få det spesialdesignet, hadde jeg gått for IKEA. Men det sier jeg kun basert på IKEA- og Kvik-erfaringer 😊 

lykke til med oppussing 😊

Anonymkode: f2561...038

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikea skrog og fronter fra annen er hva vi valgtr sist vi tok kjøkken, men det er 13 år siden så husker ikke leverandør i farten

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epoq er ikke høyere kvalitet enn Ikea, snarere tvert imot. 

Samme har jeg hørt om Kvik. Også mer tungvindt å montere selv, enn hva Ikea er. 

Har selv flyttet i hus med Sigdal-kjøkken og er ikke videre imponert. Skal bytte til Ikea neste gang. 

Anonymkode: 35971...53a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville tatt inn Aubo (Monter) på lista, og tatt ut Epoq og Kvik..

Ville fått det omtrent ferdig tegnet av en leveranr med nøyaktige mål, eller brukt kjøkkenplanlegger og sendt forespørsel via epost. Enig i at det er irriterende med lukkede prislister, vi gikk nylig igjennom det samme. 
Vi var fornøyd med Aubo pga overglatebehandlingen (matt men enkel å vaske!!), gode hvitevarer og godt prismessig utvalg i benkeplate (endte med høytrykkslaminat, den er fantastisk og midt i mellom på pris). 

Anonymkode: 1198b...5dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...