AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:54 #21 Del Skrevet lørdag kl 19:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes det noen som oppriktig føler seg mer våken etter en kopp kaffe? For meg fremstår det som en myte. Merker ingenting av to-tre kopper, men det hender jeg får hjertebank om det blir flere, selv om jeg er like trøtt. Anonymkode: 2fb37...0ce Den første koppen om morgen ja. De andre er overflødig og er bare noe jeg innbiller meg, men den første trenger jeg difinitivt for p våkne. Om jeg f.eks ikke drikker kaffe før jeg går på jobb og det tar tid før jeg får i meg den, så er jeg trøtt, ukonsentrert, en smule tilbakestående og ikke tilstede før jeg får den første kaffen. Uten å overdrive, er vel det som er abstinensene hos meg hvertfall. Anonymkode: 7215a...2ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:15 #22 Del Skrevet lørdag kl 20:15 Jeg MÅ jo ikke ha kaffe om morgenen, men dagen blir definitivt mye bedre med. Jeg nekter meg selv så mye annet for å være sunn, kaffen får ingen ta fra meg. Anonymkode: 2bbed...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:19 #23 Del Skrevet lørdag kl 20:19 senior skrev (41 minutter siden): Jeg føler jeg MÅ ha kaffe om morgenen. Men jeg tror nok det mer er tegn på avhengighet og vane enn nødvendig for å våkne. Helt riktig, vi som ikke drikker kaffe våkner jo tross alt også. Anonymkode: 4769a...1cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:29 #24 Del Skrevet lørdag kl 20:29 Jeg drikker kaffe kun fordi jeg synes det smaker godt, å jeg blir faktisk veldig avslappet av kaffe, jeg koser meg med det . Kan fint gå å legge meg etter 2 kopper kaffe. Anonymkode: 70a66...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:21 #25 Del Skrevet i går, 05:21 Jeg drikker ikke kaffe, men jeg våkner jo helt fint uten det. Så tror nok at det handler om en vane heller enn at det er noe man må ha for å våkne. Anonymkode: cc72a...ccf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:39 #26 Del Skrevet i går, 05:39 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selvfølgelig. Anonymkode: 700f2...7ff Ja, så da kan det ikke forklares med eventuell koffein-toleranse alene. Anonymkode: 2fb37...0ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:43 #27 Del Skrevet i går, 05:43 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Heldige dere da, for en lifehack! Kan sitte ved pulten etter tre krus på jobb og fortsatt være døsig, jeg. I mine yngre dager drakk jeg sju krus kaffe på julaften (hvorfor aner jeg ikke) og sovnet uten problem like etterpå. Hvorfor fungerer det ikke for meg? 🥲 Anonymkode: 2fb37...0ce Adhd? De reagerer visst ikke på samme måte på stimuli Anonymkode: bd2cb...dc1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:56 #28 Del Skrevet i går, 05:56 Jeg drikker gjerne kaffe, men synes det «jeg må ha det for å våkne»-opplegget bare høres ut som «jeg er et barn og helt ute av stand til å oppføre meg normalt om jeg ikke får akkurat den morgenen jeg liker». Så skjønner jeg at det i praksis er noe man bare sier og som alle skal le med på, som «endelig mandag, hehe!», så jeg bare nikker og smiler jeg også. Anonymkode: 6bc82...ae8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:03 #29 Del Skrevet i går, 06:03 M Anonymkode: b9dc9...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:05 #30 Del Skrevet i går, 06:05 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): M Anonymkode: b9dc9...1b3 Beste jeg vet, gir meg en fin start på morgenen, jeg våkner til og er på farten fra k 06.00 Anonymkode: b9dc9...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:48 #31 Del Skrevet i går, 06:48 AnonymBruker skrev (1 time siden): Adhd? De reagerer visst ikke på samme måte på stimuli Anonymkode: bd2cb...dc1 Vet ikke, har ingen diagnose. Anonymkode: 2fb37...0ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #32 Del Skrevet 22 timer siden Jeg drikker ikke kaffe om morgenen, men hvis jeg tar en halv kopp på jobb i 1-2 tiden slipper jeg å sitte og sloss med å holde øynene åpne frem til arbeidsdagen er over. Anonymkode: eb11b...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #33 Del Skrevet 22 timer siden Har merket at selve kaffen ikke vekker meg, men rutinen jeg har på morgenen med å sitte med en varm kopp kaffe og slappe av litt før jeg begynner å gjøre meg klar er det som vekker meg. Kan like godt drikke te eller kakao på morgenen, jeg bare liker ikke te og kakao blir litt for søtt så tidlig. Anonymkode: 142c0...429 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #34 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg må ikke ha for å våkne, men for å HOLDE meg våken må jeg ha kaffe. Men er det ikke noen som er immun mot koffein?:P Ei venninne kan drikke en kopp svartkaffe og gå rett til sengs, og sove som en stein. Jeg kan ikke smake noe med koffein etter kl. 19 for da får jeg ikke sove overhodet. Jeg tilhører også den mindre prosentandelen som må drite når jeg drikker kaffe Anonymkode: f1c06...ff4 Haha, jeg må også drite når jeg drikker kaffe 🤭 Virkningen av koffein kjenner jeg lite av. Anonymkode: aca6b...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 21 timer siden #35 Del Skrevet 21 timer siden (endret) Kaffe er morgengull og ja kanskje noen måtte mene det gjør meg til en "avhengig", men vet du hva jeg er avhengig av å puste og pusse tennene om morningen også. All avhengihet er ikke dumt. Ja jeg kan våkne uten kaffe og jeg kan også skippe tannpuss om morningen, ingen av delene dør jeg av i nuet men det gjør noe med dagen min om jeg ikke har drukket kaffe eller pusset tenner. Den rutinen med kaffe om morningen er helt essensielt og jeg sier det uten skam engang, for hvorfori huleste skulle jeg skamme meg for å nyte live? Det er lykke i en kopp 🖤❤️🖤 Jeg har kaffetrakter med timer funksjon og det å ligge litt halvdøsig i sengen om morningen og kjenne kaffelukten bre seg i huset og stå opp og bare gå rett ut på kjøkkenet til en kopp svart lykke det er få ting som kan måle seg med det om morningen. Selvfølgelig er den første koppen med kaffe viktigst og smaker best, det er en morgenrutine jeg må ha for viss ikke blir det rett og slett ikke helt dag. Endret 21 timer siden av skreppamedleppa 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #36 Del Skrevet 21 timer siden Jeg må ha kaffe om morgenen,ofte det eneste positive med å stå opp. Jeg kan sovne om kvelden og begynne å glede meg til morgenkaffen allerede da. Og jeg blir hissig om noen skulle hindre meg fra å drikke den koppen. Anonymkode: c87a2...7db 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #37 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg må ikke ha for å våkne, men for å HOLDE meg våken må jeg ha kaffe. Men er det ikke noen som er immun mot koffein?:P Ei venninne kan drikke en kopp svartkaffe og gå rett til sengs, og sove som en stein. Jeg kan ikke smake noe med koffein etter kl. 19 for da får jeg ikke sove overhodet. Jeg tilhører også den mindre prosentandelen som må drite når jeg drikker kaffe Anonymkode: f1c06...ff4 Jeg kan drikke både red bull og kaffe før jeg legger meg uten at det går utover søvnen. Syns det er litt rart for jeg drikker ikke SÅ mye. Og har heller ikke gjort det tidligere. Anonymkode: 98c9e...3b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå