Gå til innhold

Får treffe ungen min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gidavmeg skrev (35 minutter siden):

Jeg får ikke helt tak på hva du mener fosterforeldrene gjør feil?

Jeg har ikke møtt fosterforeldrene før, men det jeg har hørt da så prøver de å vende henne mot mora, og sier kjipe ting og får ungen til å ikke ville treffe henne og være frekk med henne. men jeg tror mora er mer sensitiv på de greiene der enn jeg hadde vært eller kommer til å bli for vi si nå da. Hun sa det dette er min sjanse. Det at de ser ned på folk er heller ikke bra, eller syns du det?? De sier at ungen ikke vil møte mora og griner og slår og sparker før hver samvær. Enda de har møtes hele veien. Så hun er redde for det tar slutt for mora har prøvd å få mora si også invollvert her, men hun er mer på lag med samboern nå

Anonymkode: e2250...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal selvfølgelig møte henne med respekt og være hyggelig og nysgjerrig på henne osv. Er litt redd for å ødelegge denne muligheten, og jeg må levere den prøven som du sier. Skal ikke snakke dårlig om fosterforeldra, bare si at hun alltid kan komme til meg. Mora har ikke svikta henne, de har hatt samvær hele tiden. Jeg har svikta de. Skal gjøre det godt igjen. Vet hun ikke kan kjøpes, er ikke det. Jeg vil ha med noe for å vise jeg bryr meg og gjøre henne glad. Må bare få fiksa de praktiske tingene rundt det der 

Såfall ønsker jeg deg masse lykke til med å bli en nykter og trygg  voksenperson , som hun vil bli glad for å få inn i livet sitt🫶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du røper i innlegget ditt at det er ei jente så ikke vits i å forsette med hen. Det at barnemor forteller at de ser ned på dere, trenger ikke å bety at de faktisk gjør det. Du burde vente til du er helt rusfri før du tar kontakt med datteren din. Hun trenger ikke at det kommer en rusa far, hun trenger ikke en far som kanskje ikke møter opp på besøk om han er i en dårlig periode. Bra du vil ha kontakt med henne, men vent til du er helt rusfri. Jobb med deg selv først. 

Å om datteren din ikke vil møte deg, så må du respektere det 

Anonymkode: 05938...5be

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke møtt fosterforeldrene før, men det jeg har hørt da så prøver de å vende henne mot mora, og sier kjipe ting og får ungen til å ikke ville treffe henne og være frekk med henne. men jeg tror mora er mer sensitiv på de greiene der enn jeg hadde vært eller kommer til å bli for vi si nå da. Hun sa det dette er min sjanse. Det at de ser ned på folk er heller ikke bra, eller syns du det?? De sier at ungen ikke vil møte mora og griner og slår og sparker før hver samvær. Enda de har møtes hele veien. Så hun er redde for det tar slutt for mora har prøvd å få mora si også invollvert her, men hun er mer på lag med samboern nå

Så, for å gjøre en lang historie kort her. Det er moren du har en relasjon til og bryr deg om. Du stoler 100 prosent på henne, og vet ikke hvorfor hun har samvær med tilsyn. Nå er hun redd for at "ungen skal få viljen sin" med å slippe samvær med henne (dette sa du tidligere i tråden) og du skal derfor inn på sidelinjen som klovn og redningspappa før det går så langt, sånn at mor kan fortsette å forhåpentlig møte ungen via deg? Og dere sier at FOSTERFORELDRENE manipulerer barnet? Dette er en direkte elendig ide, og det er dere som prøver dere på å manipulere. At du i det hele tatt vurderer å møte barnet "litt ruset" sier alt.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du, det der er en skikkelig dårlig idé. Det er ikke deg hun bør komme til hvis hun har det vanskelig. Da burde hun snakke med en lærer eller andre trygge voksne.

Jeg håper du får mye veiledning på hvordan du bør fremstå her, for dette her får jeg vondt i magen av å lese. Du har jo ikke dømmekraften på plass til å lese situasjonen du er i, alvoret det kan medføre for barnet ditt å ha kontakt med deg, og konsekvensene det kan ha.

Alle barn (som er tatt fra foreldrene eller liknende situasjoner) drømmer om en lykkelig gjenforening, at alt er bra igjen, og så snakker du om at du må ta «litt» stoff for å fungere før møtet, og at hun kan komme til deg hvis noen er slemme?! Du risikerer å tulle til livet hennes mye mer med dine holdninger. Bare NEI!! Det er IKKE lurt å møtes før du har et nytt liv. Hold deg unna.

Anonymkode: 034ae...01c

Jeg vil ikke gå glipp av sjansen til å møte ungen min når mora sier jeg må det, og bv sier det er greit hvis de er forberedt og jeg får komme å delta og levere test. Har sagt det før at jeg har helt svart samvittighet for hvordan ting har blitt både for mora og jentungen. Jeg hadde selv en far som ga faen i meg, og han lever fortsatt og gjør det fortsatt så har null kontakt. Han lever livets glade dager han så vidt jeg vet. og bryr seg ikke en dritt om meg buhuu haha neida. Sutrer ikke for det. Nå høres ut som jeg syns skikkelig synd på meg selv, og det gjør jeg ikke. Alt som har skjedd meg har jeg sørga for selv.  men Vil ikke være en sånn far selv.

Hvilket alvor mener du det er for henne å ha kontakt med meg? Hva mener du egentlig? Konsekvensene av å ha kontakt med meg? Jeg er ikke slem med noen. 

Er vell egentlig litt misunnelig på mora som har fått til så mye på siste 11 åra og gjort det så bra, mens mitt liv bare har gått nedover haha, smålig. i know. Er glad på hennes vegne også da.Jeg har alltid valgt letteste veien i alt og raskeste måten å skaffe cash på. 

Kan ikke plutselig søke meg inn i behandling nå for vi sa på det møtet at jeg var helt rusfri. Vet ikke om de faktisk trodde på det men med løfte om den testen jeg skal ta så skal jo den understøtte dette da. Har vært innpå tanken før men mora støtter ikke det og mener jeg avslører meg på den måten og at det blir stående i papirene hva jeg sliter med bla bla. Så tror egentlig hun har tenkt på en stund å innvollvere meg i den her saken. Sa,boern hennes er sinna for hun hjelper meg så mye og har trua meg og da sov hun på sofaen her en stund og dro på jobb herfra. 

De siste gangene har jeg brått fått sjukt lite cash inn og skjønte ingenting, så logga meg inn i post å så jeg har fått flere forelegg de har begynt å trekke eller hva faen som har skjedd. Så nå risikerer jeg å miste leiligheten jeg leier her jeg bor. Livet mitt er egentlig en nokså evigvarende kamp om å fikse penger, ha nok penger, holde meg frisk. få i meg nok mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kan noen som har lest tråden det refereres til skrive et kort referat? 
Høres ut som rus og barn i fosterhjem ? 

Anonymkode: eb376...996

Biomor vil ta ungen fra den eneste familien barnet har kjent i 9 år. I denne kampen har biomor fått med seg biofar, som er rusmisbruker.

Biomor lager et helvete for barnet, fosterforeldre og barnevernet. Biomor psykisk mishandler den rusavhengige biofaren (ts). Han er avhenging av henne og har mye angst. Biomor har fullmakt til å hente ut ts sine medisiner. Hun holder disse tilbake om han ikke gjør som hun sier. Hun kan også være voldelig mot ts. Han gjør alt for å tilfredsstille biomor. Biomor er ts sin høyeste prioritet. Han vil ikke gi slipp på henne. Han trenger henne.

I forrige tråd, mente ts at han kunne få omsorg for datteren på 9 år, som han aldri har møtt. Han kunne for eksempel ha henne hos seg i helgene. Han har ikke jobb og er ikke rusfri, men dette var lett å fikse om han fikk omsorg. Han kunne fake urinprøve o.l. Han kan fint lage middag og sånt, men han er ikke glad i å handle selv. Det får han hjelp til av biomor. 

Biomor og biofar mener at blod og gener står sterkest i denne saken. Ungen vil ikke ha noe med dem å gjøre, men hennes stemme teller ikke her. Barnet ser på fosterforeldrene sine som mamma og pappa. Som er naturlig når hun har vært hos dem fra hun var 3 måneder.

100% av alle svarene ts fikk i forrige tråd, var at han og biomor skulle la denne stakkars jenta få være i fred. Hun kan eventuelt oppsøke bioforeldre selv, når hun har blitt eldre. Om hun ønsker. 

Stakkars, stakkars barn!

Håper at ts er et troll.

Anonymkode: 3b5d0...7ad

• Liker 17
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg vil ikke gå glipp av sjansen til å møte ungen min når mora sier jeg må det, og bv sier det er greit hvis de er forberedt og jeg får komme å delta og levere test. Har sagt det før at jeg har helt svart samvittighet for hvordan ting har blitt både for mora og jentungen. Jeg hadde selv en far som ga faen i meg, og han lever fortsatt og gjør det fortsatt så har null kontakt. Han lever livets glade dager han så vidt jeg vet. og bryr seg ikke en dritt om meg buhuu haha neida. Sutrer ikke for det. Nå høres ut som jeg syns skikkelig synd på meg selv, og det gjør jeg ikke. Alt som har skjedd meg har jeg sørga for selv.  men Vil ikke være en sånn far selv.

Hvilket alvor mener du det er for henne å ha kontakt med meg? Hva mener du egentlig? Konsekvensene av å ha kontakt med meg? Jeg er ikke slem med noen. 

Er vell egentlig litt misunnelig på mora som har fått til så mye på siste 11 åra og gjort det så bra, mens mitt liv bare har gått nedover haha, smålig. i know. Er glad på hennes vegne også da.Jeg har alltid valgt letteste veien i alt og raskeste måten å skaffe cash på. 

Kan ikke plutselig søke meg inn i behandling nå for vi sa på det møtet at jeg var helt rusfri. Vet ikke om de faktisk trodde på det men med løfte om den testen jeg skal ta så skal jo den understøtte dette da. Har vært innpå tanken før men mora støtter ikke det og mener jeg avslører meg på den måten og at det blir stående i papirene hva jeg sliter med bla bla. Så tror egentlig hun har tenkt på en stund å innvollvere meg i den her saken. Sa,boern hennes er sinna for hun hjelper meg så mye og har trua meg og da sov hun på sofaen her en stund og dro på jobb herfra. 

De siste gangene har jeg brått fått sjukt lite cash inn og skjønte ingenting, så logga meg inn i post å så jeg har fått flere forelegg de har begynt å trekke eller hva faen som har skjedd. Så nå risikerer jeg å miste leiligheten jeg leier her jeg bor. Livet mitt er egentlig en nokså evigvarende kamp om å fikse penger, ha nok penger, holde meg frisk. få i meg nok mat.

Skjønner at livet er vanskelig for deg, og at du gjerne vil møte datteren din. Du er sikkert en snill person. Det jeg mener med at det kan bli verre for datteren din å ha kontakt med deg er at det kan være forvirrende og trist for henne å se at du har vansker i livet ditt, og jeg tror du selv har vansker med å se hvilke signaler du sender ut til omverdenen fordi du har vært rusbruker så lenge, ut fra hva du skriver her.

Det er vanskelig for oss alle å se seg selv nøkternt og utenfra. Men når man har et vanlig liv og ikke ruser seg ser man med en gang at det er «noe» når folk sliter veldig psykisk eller bruker rus. Det er ikke helt lett for andre å se det gode i deg bak et mulig uttrykk og utseende som bærer preg av rus og et vanskelig liv. Det synes i alt fra blikk, hud, tenner, hår, klær, osv. Det vil være vanskelig for datteren din å få en reell kontakt med deg, og å utvikle normal tillit (som er viktig for å ha det bra i livet), hvis du som far har et rusproblem som f.eks gjør det å overholde avtaler vanskelig. Eller hvis du ikke følger opp med omsorg og interesse for hvem hun er, hva hun er opptatt av, osv. Det er mye sånt som kan være vrient å få grep om når man lever med rus, men som er viktig for barn. Det er ikke bra for henne hvis det blir et møte nå, og så forsvinner du i måneder eller år igjen fordi du ruser deg. 

Det er mye som kan vekkes i datteren din, også gode følelser og lengsel etter å være som de andre med to biologiske foreldre. Dere er i en slags opposisjon til det hun nå er vant til og det er ikke noe bra for henne å høre ulike ting fra deg, moren og fosterforeldrene. Hun er sikkert av og til frustrert over dem, som alle er med dem som setter sunne grenser for en, det betyr ikke at de gjør noe feil. Med mindre du har noen konkrete anklager mot dem er det bare ord fra moren, og hun virker noe endimensjonal i dette selv også. Jeg forstår ikke helt at dere lar egne følelser gå foran hva som kanskje er best for datteren din. Vent til hun tar kontakt med deg, hvis hun ønsker det, når hun er myndig..?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner at livet er vanskelig for deg, og at du gjerne vil møte datteren din. Du er sikkert en snill person. Det jeg mener med at det kan bli verre for datteren din å ha kontakt med deg er at det kan være forvirrende og trist for henne å se at du har vansker i livet ditt, og jeg tror du selv har vansker med å se hvilke signaler du sender ut til omverdenen fordi du har vært rusbruker så lenge, ut fra hva du skriver her.

Det er vanskelig for oss alle å se seg selv nøkternt og utenfra. Men når man har et vanlig liv og ikke ruser seg ser man med en gang at det er «noe» når folk sliter veldig psykisk eller bruker rus. Det er ikke helt lett for andre å se det gode i deg bak et mulig uttrykk og utseende som bærer preg av rus og et vanskelig liv. Det synes i alt fra blikk, hud, tenner, hår, klær, osv. Det vil være vanskelig for datteren din å få en reell kontakt med deg, og å utvikle normal tillit (som er viktig for å ha det bra i livet), hvis du som far har et rusproblem som f.eks gjør det å overholde avtaler vanskelig. Eller hvis du ikke følger opp med omsorg og interesse for hvem hun er, hva hun er opptatt av, osv. Det er mye sånt som kan være vrient å få grep om når man lever med rus, men som er viktig for barn. Det er ikke bra for henne hvis det blir et møte nå, og så forsvinner du i måneder eller år igjen fordi du ruser deg. 

Det er mye som kan vekkes i datteren din, også gode følelser og lengsel etter å være som de andre med to biologiske foreldre. Dere er i en slags opposisjon til det hun nå er vant til og det er ikke noe bra for henne å høre ulike ting fra deg, moren og fosterforeldrene. Hun er sikkert av og til frustrert over dem, som alle er med dem som setter sunne grenser for en, det betyr ikke at de gjør noe feil. Med mindre du har noen konkrete anklager mot dem er det bare ord fra moren, og hun virker noe endimensjonal i dette selv også. Jeg forstår ikke helt at dere lar egne følelser gå foran hva som kanskje er best for datteren din. Vent til hun tar kontakt med deg, hvis hun ønsker det, når hun er myndig..?

Å ja sånn ja. Skal følge opp med alt og ikke forsvinne igjen og jeg setter ikke egne følelser foran hennes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å ja sånn ja. Skal følge opp med alt og ikke forsvinne igjen og jeg setter ikke egne følelser foran hennes 

Jo det er akkurat det du gjør, den eneste grunnen til at du blander deg inn i livet hennes er for å ikke miste moren som hjelper deg, det har du sagt selv.

Anonymkode: 91dd6...d86

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jo det er akkurat det du gjør, den eneste grunnen til at du blander deg inn i livet hennes er for å ikke miste moren som hjelper deg, det har du sagt selv.

Jada innrømmer det. Vil ikke være grunnen til at de mister kontakten, fordi jeg ikke gadd å stille opp som jeg ikke gjorde den gangen heller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jada innrømmer det. Vil ikke være grunnen til at de mister kontakten, fordi jeg ikke gadd å stille opp som jeg ikke gjorde den gangen heller 

Eller nei vent haha leste feil. Er ikke eneste grunnen nei. Vil være der for henne. men er jo så klart for mora også som spørte om jeg kunne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosterforeldrene har laget krøll fordi de beskytter barnet sitt. Mot sånne som deg.

Fatter ikke at barnevernet kan godkjenne dette. Stakkars stakkars jente.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (4 timer siden):

Enig . Møt henne med respekt og vennlighet og selvfølgelig 100% nykter . Ikke engang antyd at hun kan komme til deg ( som har rusproblemer ) . Jobb med å bli nykter og et godt forbilde . Det er ikke en valp dere skal treffe , men ett barn som har vært sviktet av begge foreldre . Ikke snakk nedsettende om fosterhjemmet . For om de ikke er feilfrie , så er de nok bedre egnet til å ta vare på henne enn dere er. Fokuser på å bli en hyggelig , nykter voksenperson  for henne . Møter du opp rusa eller uten rusfrie prøver , kommer du nok ikke til å få møte henne (mer). 

Jeg skal bli det. Er alltid hyggelig mot folk som er det med meg. Derfor jeg må finne ut når det skal skje så må ringe lege kontoret imorra. Er det i de dagene som kommer er jeg fucked men hvis det er uka etter så kan det gå. Kan si jeg er reist bort og ikke får gjennomført før så jeg må utsette litt hvis det er typ nå liksom.  Jeg er ikke safe da heller men da tror jeg det hvis det går mange nok dager hvertfall 10 helst fra imorra da. Skal virkelig prøve. Må bare gå cold turkey med alt, for regner med de sjekker for alle ting. Mora kommer til å bli så forbanna på meg hvis jeg ikke følger opp dette og svikter for hver gang samvær så risikerer hun at det blir avlyst så vi har bare nå å gjøre noe på. Går ikke dette så har jeg ødelagt alt som du sier 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BobbySocks skrev (13 minutter siden):

Fosterforeldrene har laget krøll fordi de beskytter barnet sitt. Mot sånne som deg.

Fatter ikke at barnevernet kan godkjenne dette. Stakkars stakkars jente.

Har en teori jeg etter jeg var der. Tror de siden de ikke kjenner så mye til meg og mitt, som de gjør til hennes. Så er de redde for at jeg kan ta det til retten om de nekter meg, og hvis jeg der viser til det ene og det andre, som ikke de vet om jeg har på plass og tester også så mente advokaten sa noe om dette att jeg hadde gode sjanser med å få samvær med mora siden jeg faktisk er faren og jeg sa så klart hvorfor jeg ikke har vært inni bilde før men nå er ting mer på stell osv så kanskje ble de litt redde? Mora har sagt vi er sterkere når man er to å det kan kanskje stemme. Slutt å skriv stakkars jente, det er sårt og provoserende å lese helt ærlig. Pga hun har meg til far du skriver det eller pga hun bor i fosterhjem? Uansett hjalp det å skrive her for jeg har ikke så mange å snakke med dette om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har en teori jeg etter jeg var der. Tror de siden de ikke kjenner så mye til meg og mitt, som de gjør til hennes. Så er de redde for at jeg kan ta det til retten om de nekter meg, og hvis jeg der viser til det ene og det andre, som ikke de vet om jeg har på plass og tester også så mente advokaten sa noe om dette att jeg hadde gode sjanser med å få samvær med mora siden jeg faktisk er faren og jeg sa så klart hvorfor jeg ikke har vært inni bilde før men nå er ting mer på stell osv så kanskje ble de litt redde? Mora har sagt vi er sterkere når man er to å det kan kanskje stemme. Slutt å skriv stakkars jente, det er sårt og provoserende å lese helt ærlig. Pga hun har meg til far du skriver det eller pga hun bor i fosterhjem? Uansett hjalp det å skrive her for jeg har ikke så mange å snakke med dette om

Stakkars jente som har deg som far. Du er utrolig egoistisk, både du og den biologiske moren. Hadde du brydd deg så hadde du latt henne være. Jenta har vokst opp hos forsterforeldrene og er trygg der. Er du klar over hva du gjør med å rive henne ut av de trygge rammene hennes fordi DU nå har bestemt det for å være far? Stor egoist er du og du bryr deg ikke om datteren din i det hele tatt.

Anonymkode: f35dc...7d7

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Stakkars jente som har deg som far. Du er utrolig egoistisk, både du og den biologiske moren. Hadde du brydd deg så hadde du latt henne være. Jenta har vokst opp hos forsterforeldrene og er trygg der. Er du klar over hva du gjør med å rive henne ut av de trygge rammene hennes fordi DU nå har bestemt det for å være far? Stor egoist er du og du bryr deg ikke om datteren din i det hele tatt.

Akkurat dette ble formidlet til ts i over 15 sider i den forrige tråden han opprettet. Han hører ikke. Bare å gi opp.

Anonymkode: 3b5d0...7ad

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Skal ikke rive henne ut derfra? Vil bare vise at jeg bryr meg å ha kontakt og hjelpe mora thats it. Har lest alt og tar ting til meg selom jeg ikke får svart på alt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fiks livet ditt før du trekker ungen inn i denne smørja.

Bare det at du vil møte opp til samvær litt rusa er sinnsvakt. Stakkars unge :( 2 foreldre som kun setter seg selv først..... 

Anonymkode: ca7f4...e0a

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg skal bli det. Er alltid hyggelig mot folk som er det med meg. Derfor jeg må finne ut når det skal skje så må ringe lege kontoret imorra. Er det i de dagene som kommer er jeg fucked men hvis det er uka etter så kan det gå. Kan si jeg er reist bort og ikke får gjennomført før så jeg må utsette litt hvis det er typ nå liksom.  Jeg er ikke safe da heller men da tror jeg det hvis det går mange nok dager hvertfall 10 helst fra imorra da. Skal virkelig prøve. Må bare gå cold turkey med alt, for regner med de sjekker for alle ting. Mora kommer til å bli så forbanna på meg hvis jeg ikke følger opp dette og svikter for hver gang samvær så risikerer hun at det blir avlyst så vi har bare nå å gjøre noe på. Går ikke dette så har jeg ødelagt alt som du sier 

Allerede her roter dere det til. Du og mor har sagt du er rusfri når du ikke er det. Tilliten kommer ikke til bli større av at du ikke klarer å levere tisseprøver og skal møte opp til samvær rusa eller abstinent. Tenker barnevernet har en del erfaring med foreldre med rusproblemer og kjenner igjen adferden. 

Anonymkode: d8671...c4f

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

. Tenker barnevernet har en del erfaring med foreldre med rusproblemer og kjenner igjen adferden.

En får virkelig håpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...