Wilma89 Skrevet mandag kl 20:42 #261 Del Skrevet mandag kl 20:42 Hvorfor er du ikke i LAR? Veldig sjeldent jeg skriver «ta deg sammen», men her er det faktisk det du må gjøre, før du prøver å bli en del av livet til datteren din. Hun trenger ikke den skuffelsen det ustabile livet som rusavhengig faktisk gir. På nåværende tidspunkt har du ingenting å tilby henne. Kom deg inn i LAR og få behandling. Vis at at hun er verdt å leve et rusfritt liv for. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggi2 Skrevet mandag kl 20:58 #262 Del Skrevet mandag kl 20:58 Perle skrev (10 timer siden): Pronomen du liksom. 😂 (sa Kent-Roger 37) 🤪 Nei, jeg tror ikke dum, men kanskje litt ung? Du forsøker å «naile» dette med å skrive som en voksen uutdannet rusmisbruker, men så ser du ikke hvor det faller igjennom. HVORFOR? er dette en slags konkurranse? Hvor dere vedder om hvem som kan lage den lengste kg-tråden? Eller sitter du alene hjemme og dikter opp dette? Hadde vært interessant å få et svar. Lurer oppriktig. Det er jo du som driter deg ut her. Man kan si mye om TS, men han er da virkelig autentisk, han holder seg dønn til samme story gjennom hele tråden, og kan myye om det å fake rustester. Hvilken vanlig person vet at man bør kjappe seg å ta rinexin før rustest fordi man da kan slå ut på et annet virkestoff og kamuflere det med at man bare er litt forkjølet og går på rinexin? Jeg har ingen tro på at ts er et troll. Og uansett irriterende at folk tyter om troll i tide og utide. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:18 #263 Del Skrevet mandag kl 22:18 Nå har jeg lest i gjennom hele tråden, og vil komme med noen tilbakemeldinger til deg TS: Først om fremst er det viktig å bli rusfri før du gjør noe som helst annet av det du snakker om her. Og jeg lurer litt på motivasjonen din for å faktisk bli rusfri. Som flere her skriver, du har jo ikke noe å tilby datteren din med det livet du lever nå. Du er sprøytenarkoman, du er i et rusmiljø med folk du ser på som venner, du klarer ikke å holde orden i leiligheten din, ikke betale regninger, ikke sende søknader til NAV, og i tillegg har du gjort deg avhengig av jentas mor, som manipulerer deg for å beholde samvæt med datteren deres.. Du virker å ha et ganske naivt og umodent syn på livet. Skrive raptekster og kjøre snøscooter på vidda? Hva har dette med å bli rusfri og kunne vise deg som en stabil far og en ressursperson for din datter å gjøre? Det virker som om du har null forståelse av hva det vil si å være en forelder, eller å ha et vanlig liv. Du spør jo sågar om det i tråden. Om hvordan det er å ha et vanlig liv, med "stress og mas og aldri kunne gjøre det man vil". Altså, beklager, men slik er det å være en voksen person, og en forelder. Jeg et selv far til en gutt på 14 og en jente på 10, og det krever jo sitt. Man må ha klare grenser, omsorg og kjærlighet for barna. Man må ha trygge rammer, et stabilt og trygt hjem, som ikke ser ut som en svinesti. Man må ha en stabil inntekt, og kanskje jobbe med noe du ikke trives så godt med, for å gi ungene det de trenger materielt. Du må kjøre til fotballkamper på andre siden av byen, sitte som tilsynsvakt i idrettshallen på dugnad for klubben barna dine er med i. Være med i FAU, være klassekontakt, ha ansvar for 17.mai-arrangementet på skolen, følge opp lekser. Får man et barn med utfordringer, så må man i møter med flere ulike instanser osv osv. Du sier at du kan tilby henne et sted å bo om hun har behov for det, men du har ikke noe eget rom til henne, men kan kun tilby en sofa. Du har venner i rusmiljøet, som hun kan risikere å møte på om hun kommer hjem til deg. Hvis hun er i en vanskelig tid i tenårene, og gjør opprør mot fosterforeldrene, og tar kontakt med deg, så kan hun risikere å havne i et rusmiljø selv med deg som far. Vil du det? Vær så snill og hold deg langt unna henne til du er rusfri, har skaffet deg en jobb og stabil inntekt, fått deg et rent og ordentlig sted å bo. Først da kan du ha noe som helst kontakt med datteren din. Anonymkode: 692f1...4d9 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:27 #264 Del Skrevet i går, 03:27 Wilma89 skrev (6 timer siden): Hvorfor er du ikke i LAR? Veldig sjeldent jeg skriver «ta deg sammen», men her er det faktisk det du må gjøre, før du prøver å bli en del av livet til datteren din. Hun trenger ikke den skuffelsen det ustabile livet som rusavhengig faktisk gir. På nåværende tidspunkt har du ingenting å tilby henne. Kom deg inn i LAR og få behandling. Vis at at hun er verdt å leve et rusfritt liv for. Fordi jeg ikke har vært innlagt eller i behandling, vært veldig lite hos lege. Og fordi jeg har brukt opiater først de siste åra, men selom jeg bruker minus holder meg stort sett unna heroin for å ha mer kontroll hva jeg får i meg. Hadde spart mye om jeg fikk sub fex men da skal de ha masse møter og greier, kjenner en del folk som får det. og jeg tror ikke jeg hadde fått pga de stiller ganske strenge krav til hva annet du får bruke, sp får du fast på apoteket å de skal se at du svelger det nehh. Naboen min får det faktisk av hjemmesykepleien Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:02 #265 Del Skrevet i går, 04:02 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Fordi jeg ikke har vært innlagt eller i behandling, vært veldig lite hos lege. Og fordi jeg har brukt opiater først de siste åra, men selom jeg bruker minus holder meg stort sett unna heroin for å ha mer kontroll hva jeg får i meg. Hadde spart mye om jeg fikk sub fex men da skal de ha masse møter og greier, kjenner en del folk som får det. og jeg tror ikke jeg hadde fått pga de stiller ganske strenge krav til hva annet du får bruke, sp får du fast på apoteket å de skal se at du svelger det nehh. Naboen min får det faktisk av hjemmesykepleien Anonymkode: e2250...ae6 Men hvorfor ikke være mer modig og prøve å leve uten kunstig stimuli, så du kan møte verden, mennesker som du er? Oppleve noe virkelig og reelt? Å faktisk kunne se datteren din i øynene som en modig mann som har ofret noe for det som er viktig for deg? Anonymkode: 034ae...01c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jannepåvannet Skrevet i går, 04:09 #266 Del Skrevet i går, 04:09 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Fordi jeg ikke har vært innlagt eller i behandling, vært veldig lite hos lege. Og fordi jeg har brukt opiater først de siste åra, men selom jeg bruker minus holder meg stort sett unna heroin for å ha mer kontroll hva jeg får i meg. Hadde spart mye om jeg fikk sub fex men da skal de ha masse møter og greier, kjenner en del folk som får det. og jeg tror ikke jeg hadde fått pga de stiller ganske strenge krav til hva annet du får bruke, sp får du fast på apoteket å de skal se at du svelger det nehh. Naboen min får det faktisk av hjemmesykepleien Anonymkode: e2250...ae6 Du virker utrolig lite motivert til å bli rusfri og jo mer du forteller om deg selv i denne tråden jo mer tenker jeg bare , la være å møte dattera di før du er rusfri 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jannepåvannet Skrevet i går, 04:11 #267 Del Skrevet i går, 04:11 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, det er nok at de bruker «utrygg tilknytning» noensteds i papirene, så er det helt standard med forebyggende omsorgsovertakelser litt tilbake i tid. 9 av 10 overtagelser var kjent at ble gjennomført «for sikkerhets skyld», alenemødre, allergikere, autistiske mødre og andre med helseplager var trolig spesielt utsatt for å oppleve dette. Dagens system har dessuten ikke tenkt å rydde opp i dette grumset, men forsøker å late som at det ikke skjedde. Heldigvis er ledelsen av mange av prosessene i dag skiftet ut, både på landsbasis og i kommunene, så dagens praksis skiller seg noe fra dette vanviddet. Den indikasjonen vi får på at det er utfordrende adferd med i bildet i denne saken er konfliktene rundt barnemor og utagering på barnet før samvær. Er det sagt at omsorgsovertakelsen ikke hadde blitt tatt om det var en far med i bildet, er det trolig hold i dette. Anonymkode: f7785...6ff Dette har jo ikke hold i virkeligheten det du beskriver her , det skal en del til for å miste omsorgen for barna sine 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:22 #268 Del Skrevet i går, 04:22 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men hvorfor ikke være mer modig og prøve å leve uten kunstig stimuli, så du kan møte verden, mennesker som du er? Oppleve noe virkelig og reelt? Å faktisk kunne se datteren din i øynene som en modig mann som har ofret noe for det som er viktig for deg? Anonymkode: 034ae...01c Fordi jeg ikke møter verden kanskje. Og fordi det virker jævlig skummelt, vet ikke hvordan jeg skal takle det. Syns jeg klarer meg greit egentlig, og mange sier jeg er fin å prate med, hjelper folk men er så klart målet det du sier da. Er enten her hjemme eller nedi byen og litt rundt om. Så er hvertfall ikke bare hjemme. skal prøve å sove litt nå. Skal skjerpe emg Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:26 #269 Del Skrevet i går, 04:26 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi jeg ikke møter verden kanskje. Og fordi det virker jævlig skummelt, vet ikke hvordan jeg skal takle det. Syns jeg klarer meg greit egentlig, og mange sier jeg er fin å prate med, hjelper folk men er så klart målet det du sier da. Er enten her hjemme eller nedi byen og litt rundt om. Så er hvertfall ikke bare hjemme. skal prøve å sove litt nå. Skal skjerpe emg Anonymkode: e2250...ae6 Dette er jo helt delulu! vil du egentlig bli rusfri???? Anonymkode: 8424d...c5e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet i går, 04:38 #270 Del Skrevet i går, 04:38 (endret) Både den tidligere tråden din TS og denne gjør vondt å lese, for både din del og jenta sin, dere er begge et spill i morens kamp, det verste er at du VET det og like fullt velger delta. Sviket overfor dette barnet er enormt stort - samtidig som du fortsetter svikte deg selv. Det er trist. La meg poengtere: Jeg ønsker deg eg godt og rusfritt liv med kontakt med barnet ditt TS men på de riktige premissene, ikke slik som dette. Endret i går, 04:39 av Carrot 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:41 #271 Del Skrevet i går, 04:41 Stakkars unge. Hun burde få leve lykkelig uvitende om at den biologiske faren er en gal narkoman. Hold deg unna og la henne leve i fred. Anonymkode: 3845b...b4a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 20 timer siden #272 Del Skrevet 20 timer siden Ts, du klarer ikke å lure en rustest uansett hvor mye medikamenter du får i deg, eller drikker juice først. Hadde det vært så enkelt å lure en urinprøve så hadde jo alle gjort det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #273 Del Skrevet 19 timer siden TS har innrømmet at han ikke har særlig å tilby et barn. Han har også innrømmet at barnet selv ikke har noe ønske om disse samværene, tvert imot vil hun helst slippe dem. Allerede der tenker jeg man bør skrinlegge alle planer om å møtes. Dere har allerede sviktet og gjort oppveksten hennes så mye mer vanskelig enn den trenger å være, at dere nå endelig bør sette henne foran dere selv. Det beste livet hun kan få er kjemisk fritt for både deg og eksen din. Det vet du også. Gi henne det. Videre har TS fortalt at hovedmotivasjonen for disse samværene er å blidgjøre hans eks, som nå hjelper ham med å fylle ut skjemaer og diverse slik at han kan fortsette å finansiere både nødvendige utgifter og egen sprøytenarkomani. Hun har TS rundt lillefingeren. Så nå skal han hjelpe henne, ved å gjøre veien lengre til at datteren får viljen sin og at barnevernet kutter TS og eksen ut av datterens liv. Jeg er selvfølgelig, som de aller fleste her, helt enig i at TS og eksen bør la datteren være i fred fremfor å fortsette å gjøre livet hennes verre enn det trenger å være. Det har de likevel ingen planer om. Det jeg da lurer på, TS, er bare hvordan dere egentlig tenker at det skal hjelpe på morens sak at du møter datteren? Eksen din har jo uttrykt støtte til at du skal møte datteren deres, så det du gjør nå påvirker henne også. For det første kan du fort i ryke i første rustest, det er klart mest sannsynlig. Det vil åpenbart trekke barnevernet kraftig i retning av at datteren deres ikke bør møte hverken deg, eller den eksen din som er positiv til å involvere deg, mer. Du kan også bli avslørt som rusa underveis i samværet, og da er sjansene små for at noen av dere ser henne igjen. Hvis du klarer begge deler vil du kanskje få mulighet til flere samvær, men det forutsetter jevnlige rustester, og det vet du selv at du aldri i verden kan klare. Da må du enten stryke der, og det ødelegger for både deg og eksen din, eller si at du ikke er interessert i å treffe datteren din mer. Det vil heller ikke telle positivt for eksen din, som da har tilskyndet å gjen-involvere en pappa som så bare forsvant igjen. Så jeg skjønner liksom ikke dette fra deres side heller. Hvordan er det den biologiske moren tror at dette skal hjelpe? Det vil jo, samme hva som skjer her, bare skade deres sak enda mer. Eneste måte dette kan styrke deg og/eller eksen din sin sak på er at du faktisk er rusfri. Det har du ikke tenkt å gjøre noen forsøk på engang, og eksen din jobber aktivt for at du ikke skal i rusbehandling. Anonymkode: bc038...a80 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #274 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dere har allerede sviktet og gjort oppveksten hennes så mye mer vanskelig enn den trenger å være, at dere nå endelig bør sette henne foran dere selv. Det beste livet hun kan få er kjemisk fritt for både deg og eksen din. Det vet du også. Gi henne det. Anonymkode: bc038...a80 Siterer meg selv her, bare tenker dette egentlig oppsummerer hvorfor det hele er så jævla provoserende for meg (og kanskje også andre her). TS (og eksen) har sviktet datteren fra start av, og ingen har gjort henne mer skade enn dere to. Nå har hun likevel, etter år med jobb og hjelp, fått et mye bedre liv. Det beste dere kan gjøre for henne nå er som dere har gjort frem til nå: Ikke gjør noe. Det er det hun ønsker seg og det hun har best av. Men da, når det etter mange år der du burde ha stilt opp tvert imot har blitt sånn at det beste du kan gjøre er å fortsette å ikke være none pappa, da skal du tvinge seg tilbake i bildet mot datterens ønske. Motivert av at det er satt som en betingelse for at eksen, som også instruerer deg om å unngå rusbehandling, for at hun skal fortsette å hjelpe deg med å opprettholde nåværende livsstil og rusinntak. Det er altså så jævlig provoserende. Anonymkode: bc038...a80 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #275 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er tidligere barnevernsbarn (i dag voksen) med bioforeldre som er relativt like som du beskriver deg. Kan fortelle deg at «show» ikke er noe å drive med. Å har du noe som helst respekt for barnet ditt blir du nykter og holder deg nykter i minimum 1 år før du møter barnet. Får orden på livet ditt og distanse fra alle som du har rundt deg av rusmisbrukere. Jeg vet hva det vil si å ha foreldre som velger dop/flaska over meg… For det er det du har gjort mot barnet ditt. Å det å vokse opp med å vite at du var mindre vært enn dop eller en 6 pack er ikke mye verdig. Det er noe din datter vet. For det er det ho lever nå. At bio mor syntes det er ille at datter skriker og ikke ønsker å se henne er helt naturlig. Gjorde dette selv. Å ikke fordi mine fosterforeldre ba meg om det eller manipulerte meg. Jeg gjorde det fordi det er vondt, vanskelig og opprivende å se min bio mor. Du sier også noe om at fosterforeldrene virker å se ned på dere. De har vært med dette barnet i tykt og tynt. Stelt når de er syke og oppmuntret når livet er vanskelig. Fulgt på skolen og aktiviteter. Gjorde alt det dere ikke har. Er det rart at de kanskje ikke møter dere med stor positivitet. Dere har tross alt valgt å få ett barn ingen av dere har evnet å ta vare på. Som igjen da har opplevd store traumer. Både av å være i ett hjem der de opplever omsorgssvikt og så bli flyttet til totalt fremmede. Å du er ett lite barn uten mulighet til å ta vare på eller beskytte deg selv. Jeg lover deg at det er helt forferdelig skummelt og vanskelig …. Anonymkode: 03a8f...7ab Får litt dårlig samvittighet når du sier det der. Vil ikke hun skal tro jeg valgte noe rus over henne. Vi skal visst drøye å kontakte legen å levere prøvene nå til dette samværet har vært nå da og bare forholde oss til avtalen om at jeg skal komme siste timen eller hvor lenge det var. Den avtalen var visst uansett og det hos legen skulle være jevnt, men det går jo ikke å få til det jevnt og jeg aner ikke hvor ofte det skal være. Jeg snakker ikke med advokaten den er moras. Vi sa at det var jeg som nå krevde å komme med nå og ikke at det var hennes plan så bv vet ikke det. For å trekke ut tia siden jeg får nok ikke rein prøve nå uansett. Virker som mora har en plan men jeg er ikke helt inn i den. Snakka med hun om det istad. Jeg har nesten aldri besøk så det er null stress det du sier der Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #276 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nå har jeg lest i gjennom hele tråden, og vil komme med noen tilbakemeldinger til deg TS: Først om fremst er det viktig å bli rusfri før du gjør noe som helst annet av det du snakker om her. Og jeg lurer litt på motivasjonen din for å faktisk bli rusfri. Som flere her skriver, du har jo ikke noe å tilby datteren din med det livet du lever nå. Du er sprøytenarkoman, du er i et rusmiljø med folk du ser på som venner, du klarer ikke å holde orden i leiligheten din, ikke betale regninger, ikke sende søknader til NAV, og i tillegg har du gjort deg avhengig av jentas mor, som manipulerer deg for å beholde samvæt med datteren deres.. Du virker å ha et ganske naivt og umodent syn på livet. Skrive raptekster og kjøre snøscooter på vidda? Hva har dette med å bli rusfri og kunne vise deg som en stabil far og en ressursperson for din datter å gjøre? Det virker som om du har null forståelse av hva det vil si å være en forelder, eller å ha et vanlig liv. Du spør jo sågar om det i tråden. Om hvordan det er å ha et vanlig liv, med "stress og mas og aldri kunne gjøre det man vil". Altså, beklager, men slik er det å være en voksen person, og en forelder. Jeg et selv far til en gutt på 14 og en jente på 10, og det krever jo sitt. Man må ha klare grenser, omsorg og kjærlighet for barna. Man må ha trygge rammer, et stabilt og trygt hjem, som ikke ser ut som en svinesti. Man må ha en stabil inntekt, og kanskje jobbe med noe du ikke trives så godt med, for å gi ungene det de trenger materielt. Du må kjøre til fotballkamper på andre siden av byen, sitte som tilsynsvakt i idrettshallen på dugnad for klubben barna dine er med i. Være med i FAU, være klassekontakt, ha ansvar for 17.mai-arrangementet på skolen, følge opp lekser. Får man et barn med utfordringer, så må man i møter med flere ulike instanser osv osv. Du sier at du kan tilby henne et sted å bo om hun har behov for det, men du har ikke noe eget rom til henne, men kan kun tilby en sofa. Du har venner i rusmiljøet, som hun kan risikere å møte på om hun kommer hjem til deg. Hvis hun er i en vanskelig tid i tenårene, og gjør opprør mot fosterforeldrene, og tar kontakt med deg, så kan hun risikere å havne i et rusmiljø selv med deg som far. Vil du det? Vær så snill og hold deg langt unna henne til du er rusfri, har skaffet deg en jobb og stabil inntekt, fått deg et rent og ordentlig sted å bo. Først da kan du ha noe som helst kontakt med datteren din. Anonymkode: 692f1...4d9 Takk for rådene dine og beskrivelsene av livet ditt. Prøver å forestille meg det åssen det er vet du. Jeg som utnytter mora like mye sånn som jeg vet hvis jeg kommer til å bruke opp penga mine så er det egentlig null stress for hun sørger for mat hvis jeg spør og lar meg ikke gå sulten, så har jeg ikke penger til det så går det fint. Hadde ikke gått noe bra uten henne. Er ikke bare hun som skriver søknader for meg, jeg skrev også noe for henne engang for hun trengte en annens underskift på noe husker ikke hva det var. Som måtte signeres. men alt annet gjør jo han samboern hennes og helt ærlig håper jeg det blir slutt med de så hun har mer tid til meg Hun er ikke tenåring enda nei. og nei vil selvfølgelig ikke hun skal havne i med dårlige folk Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #277 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fordi jeg ikke har vært innlagt eller i behandling, vært veldig lite hos lege. Og fordi jeg har brukt opiater først de siste åra, men selom jeg bruker minus holder meg stort sett unna heroin for å ha mer kontroll hva jeg får i meg. Hadde spart mye om jeg fikk sub fex men da skal de ha masse møter og greier, kjenner en del folk som får det. og jeg tror ikke jeg hadde fått pga de stiller ganske strenge krav til hva annet du får bruke, sp får du fast på apoteket å de skal se at du svelger det nehh. Naboen min får det faktisk av hjemmesykepleien Anonymkode: e2250...ae6 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fordi jeg ikke møter verden kanskje. Og fordi det virker jævlig skummelt, vet ikke hvordan jeg skal takle det. Syns jeg klarer meg greit egentlig, og mange sier jeg er fin å prate med, hjelper folk men er så klart målet det du sier da. Er enten her hjemme eller nedi byen og litt rundt om. Så er hvertfall ikke bare hjemme. skal prøve å sove litt nå. Skal skjerpe emg Anonymkode: e2250...ae6 Beklager å si det, men dette er faktisk ikke godt nok. Høres egentlig ut som rusbruken din bare har økt de siste årene og at det blir verre og verre. Du må jo snu dette. Det positive her, er jo at du du her inne snakker med folk som ikke ruser seg til vanlig. Du bør komme deg bort fra alle i rusmiljøet du vanker i. Langt bort. Du bør kutte kontakten med alle. Et helt nytt liv. Det er det som er det vanskelige, og ikke minst det skumle. Du kjenner jo livet i rusmiljøet, ikke det livet utenfor. Det livet som er det såkalte 'normale livet'. Det som det fleste av oss lever, A4-livet til en viss grad. Det er jo forskjellige grader av A4-livet. Det er her det blir for deg å finne din vei, som er uten rusen. Å skal finne den veien alene, er utrolig vanskelig. Du kan trenge noen som du kan snakke med, støtte deg på, hjelpe deg å navigere i denne jungelen av retningslinjer, lover og regler osv. For det er mange ting man må forholde seg til, man kan ikke bare ta seg til rette. Det er her feks blåkors og andre tidligere nevnte i tråden kan hjelpe deg. Du må ta i mot hjelpen du kan få. Du vil komme langt ved å ydmyk overfor disse. Og ja, verden er tøff. Men ingen av oss forholder oss til absolutt hele verden. Vi forholder oss til deler av den, gjerne det som er relevant for oss. De delen som engasjerer oss. Og ja, vi også kjenner med en oppgitthet, frustrasjon, sinne og alt dette. Jeg har også kjent på frustrasjon når det kommer til å forholde seg til Nav, for det regelverket er sannelig ikke bare bare. Det verste er når nav selv ikke kjenner sitt eget regelverk og man må belære dem om det. Det er faktisk ganske hårreisende hvor ressurssterk en må være for å få alt man har krav på hos nav. Det er derfor jeg sier at du må få hjelp hos andre. Selv når man er frisk og rask er regelverk vanskelig, og når man har utfordringer er det enda vanskeligere. Anonymkode: c6fb5...e8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #278 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): helt ærlig håper jeg det blir slutt med de så hun har mer tid til meg Og du er ikke egoist sa du? Anonymkode: 91dd6...d86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #279 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Beklager å si det, men dette er faktisk ikke godt nok. Høres egentlig ut som rusbruken din bare har økt de siste årene og at det blir verre og verre. Du må jo snu dette. Det positive her, er jo at du du her inne snakker med folk som ikke ruser seg til vanlig. Du bør komme deg bort fra alle i rusmiljøet du vanker i. Langt bort. Du bør kutte kontakten med alle. Et helt nytt liv. Det er det som er det vanskelige, og ikke minst det skumle. Du kjenner jo livet i rusmiljøet, ikke det livet utenfor. Det livet som er det såkalte 'normale livet'. Det som det fleste av oss lever, A4-livet til en viss grad. Det er jo forskjellige grader av A4-livet. Det er her det blir for deg å finne din vei, som er uten rusen. Å skal finne den veien alene, er utrolig vanskelig. Du kan trenge noen som du kan snakke med, støtte deg på, hjelpe deg å navigere i denne jungelen av retningslinjer, lover og regler osv. For det er mange ting man må forholde seg til, man kan ikke bare ta seg til rette. Det er her feks blåkors og andre tidligere nevnte i tråden kan hjelpe deg. Du må ta i mot hjelpen du kan få. Du vil komme langt ved å ydmyk overfor disse. Og ja, verden er tøff. Men ingen av oss forholder oss til absolutt hele verden. Vi forholder oss til deler av den, gjerne det som er relevant for oss. De delen som engasjerer oss. Og ja, vi også kjenner med en oppgitthet, frustrasjon, sinne og alt dette. Jeg har også kjent på frustrasjon når det kommer til å forholde seg til Nav, for det regelverket er sannelig ikke bare bare. Det verste er når nav selv ikke kjenner sitt eget regelverk og man må belære dem om det. Det er faktisk ganske hårreisende hvor ressurssterk en må være for å få alt man har krav på hos nav. Det er derfor jeg sier at du må få hjelp hos andre. Selv når man er frisk og rask er regelverk vanskelig, og når man har utfordringer er det enda vanskeligere. Anonymkode: c6fb5...e8a Takk for rådene dine. setter pris på. Ja jeg er ikke noe vant til å snakke sånn med noen som jeg skriver med dere her. Har nok gått mer og mer nedover for min del siste åra. Kjenner jeg bryr meg mindre og mindre om alt og mange folk har ryki ut av livet pga de døde. Har jo ikke noen søsken eller tanter eller onkler. Tror jeg har noen på faren min sin side men de er som fremmede og han er som fremmed også fordi han ikke vil, ikke jeg. Vet ikke hva de heter engang tantene og onklene altså. Du har faen meg rett om alt det der med regelverk og nav og det, derfor jeg får hjelp av mora for hun kjenner det bedre enn meg og kan det der. Har kutta ut mange jeg også som har stjelt fra meg og prøvd å bryte seg inn til meg og masse dritt så gidder ikke ha besøk av noen. Har mora, og et par naboer jeg snakker litt med og det går egentlig helt greit. Prøver å ikke tenke for mye på hvordan ting er blitt. Håper du får alt du har krav på fra nav og at det går fint med deg Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #280 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du må huske at jenta har bodd mange år i fosterhjem, og at det er dem hun stoler på. Det er barnevernet, og ikke fosterhjemmet, som bestemmer hvordan samvær skal foregå. Mange foreldre tror automatisk at fosterforeldre ser ned på dem. Det er ikke nødvendigvis sant. Husk at de er glade i datteren din, og vil hennes beste. Det bør du fokusere på. Å starte med en ide om at fosterforeldrene bare vil lage trøbbel, er ikke et godt utgangspunkt. Prøv å se på dem som noen som er glad i henne. Mors konflikter er hennes. Ikke gjør dem til dine. Det vil du tape på. Lykke til med samvær. Anonymkode: 3e04a...2bf Ja og det er fosterforeldrene som er jenta sine foreldre i hverdagen. Anonymkode: e1449...ff7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå