Gå til innhold

Får treffe ungen min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men hvorfor mistet moren omsorgen? Det skal mye til før barnevernet tar et barn ut av hjemmet og plasserer det i fosterhjem. 

Anonymkode: d8671...c4f

Nei, det er nok at de bruker «utrygg tilknytning» noensteds i papirene, så er det helt standard med forebyggende omsorgsovertakelser litt tilbake i tid. 9 av 10 overtagelser var kjent at ble gjennomført «for sikkerhets skyld», alenemødre, allergikere, autistiske mødre og andre med helseplager var trolig spesielt utsatt for å oppleve dette. Dagens system har dessuten ikke tenkt å rydde opp i dette grumset, men forsøker å late som at det ikke skjedde. Heldigvis er ledelsen av mange av prosessene i dag skiftet ut, både på landsbasis og i kommunene, så dagens praksis skiller seg noe fra dette vanviddet.

Den indikasjonen vi får på at det er utfordrende adferd med i bildet i denne saken er konfliktene rundt barnemor og utagering på barnet før samvær. Er det sagt at omsorgsovertakelsen ikke hadde blitt tatt om det var en far med i bildet, er det trolig hold i dette.

Anonymkode: f7785...6ff

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det er nok at de bruker «utrygg tilknytning» noensteds i papirene, så er det helt standard med forebyggende omsorgsovertakelser litt tilbake i tid. 9 av 10 overtagelser var kjent at ble gjennomført «for sikkerhets skyld», alenemødre, allergikere, autistiske mødre og andre med helseplager var trolig spesielt utsatt for å oppleve dette. Dagens system har dessuten ikke tenkt å rydde opp i dette grumset, men forsøker å late som at det ikke skjedde. Heldigvis er ledelsen av mange av prosessene i dag skiftet ut, både på landsbasis og i kommunene, så dagens praksis skiller seg noe fra dette vanviddet.

Den indikasjonen vi får på at det er utfordrende adferd med i bildet i denne saken er konfliktene rundt barnemor og utagering på barnet før samvær. Er det sagt at omsorgsovertakelsen ikke hadde blitt tatt om det var en far med i bildet, er det trolig hold i dette.

Anonymkode: f7785...6ff

Det visste jeg ikke. Det er faen meg sjukt. Det er masse dritt og grums de ikke vil rydde opp i og det betyr jo at det er sant at de ikke hadde tatt ungen sånn som hun sier hvis jeg hadde vært der for da hadde de vært to. Har fått inntrykk av at samme skjedde datra mi som det du sier der med mora. Hva kan jeg gjøre med det nå? Du virker å kunne mye om dette 

Anonymkode: e2250...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det visste jeg ikke. Det er faen meg sjukt. Det er masse dritt og grums de ikke vil rydde opp i og det betyr jo at det er sant at de ikke hadde tatt ungen sånn som hun sier hvis jeg hadde vært der for da hadde de vært to. Har fått inntrykk av at samme skjedde datra mi som det du sier der med mora. Hva kan jeg gjøre med det nå? Du virker å kunne mye om dette 

Hva du kan gjøre nå har du fått svar på i haugevis over to tråder - du må bli rusfri! Du må få livet ditt på stell og ta ansvar selv i stedet for å la barnemor ordne opp for deg. 

Først da, når du er rusfri og du har kontroll på egne ting, så kan du i det hele tatt vurdere å oppta kontakt med jenta.

Anonymkode: 35b59...493

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 12.26):

Mener av fri vilje, ikke at jeg skal få omsorgen. Hun kan komme av seg selv til meg hvis hun har problemer eller de er slemme eller whatever. Vet ikke om det blir naturlig å si jeg elsker henne, litt kleint eller? men hvis hun forteller om seg selv så skal jeg si jeg er veldig stolt av henne. Takk for mange bra råd. Skal si at jeg har gleda meg ja. Skal ikke fokusere på konflikter. De er det mora og fosterforeldra som har drivi på med. Forholder meg ikke til konflikter der rundt hun. Mora har fortalt at en av fosterforeldra er der også, og at de ser ned på oss. Kommer ikke til å se på eller snakke til tilsynsførern eller fosterforeldren. Bare ha det kjekt med å snakke med ungen 

Du må huske at jenta har bodd mange år i fosterhjem, og at det er dem hun stoler på. Det er barnevernet, og ikke fosterhjemmet, som bestemmer hvordan samvær skal foregå. Mange foreldre tror automatisk at fosterforeldre ser ned på dem. Det er ikke nødvendigvis sant. Husk at de er glade i datteren din, og vil hennes beste. Det bør du fokusere på.  Å starte med en ide om at fosterforeldrene bare vil lage trøbbel, er ikke et godt utgangspunkt. Prøv å se på dem som noen som er glad i henne. Mors konflikter er hennes. Ikke gjør dem til dine. Det vil du tape på. Lykke til med samvær.

Anonymkode: 3e04a...2bf

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (9 minutter siden):

Du skriver som om det er én test du må ta, men mest sannsynlig er det regelmessig over tid. Hvis du ikke tenker å kun ha ett samvær, men da ser jeg i alle fall ikke meningen. 

Skjønte det nesten som at dette var en slags prøve å få bli med på dette, som at de ikke stolte helt på at det ville skje med tanke på avlysninga som har skjedd for mora før men nå tror jeg ikke de tørr etter advokaten var med, og at jeg skulle være i stand til det. De virka skeptiske så forsto det som 1 prøve. Kan funke å bælme nedpå juice og vann og ikke pisse rett i koppen men litt i do først og bare gi de litt. Men blir sjansespill, også kan jeg skaffe meg resept på rinexin og på nettlegen og skrive jeg har bihule betennelse nå og skylde på de hvis det slår ut norephedrin. Jeg må tenke fort. Også få hun til å ordne en hjemmetest til meg først vi kan prøve ut alt imorra og se hva som vises der og så kan justere meg fra den. For samværet er rett over påska skrev hun. Vil vise hun jeg gjør alt og få til dette her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du har misforstått alt. 

Et barn med trygge omsorgsforeldre trenger ikke andre steder å bo! De trenger ikke noen fremmede å snakke med, de trenger ikke fremmede som stiller opp! De har det de trenger hjemme! 

Det DU kan tilby datteren din per i dag, er de tingene som fosterforeldrene hennes SKJERMER henne fra! Hallo, det er rusproblemene DINE som har satt datteren din i hennes situasjon! 

Hvis du skal ha en eneste sjanse for å se datteren din, og faktisk TILBY henne noe hun trenger, så er den eneste jobben din å bli rusfri, rydde opp i livet ditt og ta kontroll og ansvar!!!!

Ingenting annet!

Anonymkode: 8424d...c5e

Så enig. Det du kan gjøre for henne er å bli 100 % rusfri, få styr på livet ditt og være ydmyk overfor dem som har gjort den jobben du burde ha gjort siden hun ble født. Det er ingen grunn til å tro at hun har bruk for noe ekstra støtte utenfra. Dette høres brutalt ut men det er sant.

Jeg har førstehånds kjennskap til en jente på 14, som for nylig fikk kontakt til sin narkomane far. Hun kjente ham ikke i forveien og hadde vokst opp i fosterhjem. Han fikk henne til å tro at han var den ekte farsfiguren hun hadde manglet i sitt liv, satt henne opp mot fosterforeldrene og var med til å skape skikkelig kaos i livet hennes. Han var ikke rusfri eller mindre egoistisk enn før, så da jenta gjorde opprør mot fosterforeldrene for å være sammen med faren, kunne han ikke stille opp for henne allikevel og sviktet henne til fordel for rus og narkomane venner. Det var veldig vanskelig og trist for både jenta og fosterforeldrene.

Jeg vil ikke skrive mere om det, men denne tråden har gitt meg mange tanker om hvorvidt du, TS, forstår hva et barn har bruk for? Om du forstår hvilken sårbar situasjon hun allerede er i? Og hvordan du tenker at du skal kunne bidra med noe som ikke fosterforeldrene kan? 

Anonymkode: 352c5...7f3

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønte det nesten som at dette var en slags prøve å få bli med på dette, som at de ikke stolte helt på at det ville skje med tanke på avlysninga som har skjedd for mora før men nå tror jeg ikke de tørr etter advokaten var med, og at jeg skulle være i stand til det. De virka skeptiske så forsto det som 1 prøve. Kan funke å bælme nedpå juice og vann og ikke pisse rett i koppen men litt i do først og bare gi de litt. Men blir sjansespill, også kan jeg skaffe meg resept på rinexin og på nettlegen og skrive jeg har bihule betennelse nå og skylde på de hvis det slår ut norephedrin. Jeg må tenke fort. Også få hun til å ordne en hjemmetest til meg først vi kan prøve ut alt imorra og se hva som vises der og så kan justere meg fra den. For samværet er rett over påska skrev hun. Vil vise hun jeg gjør alt og få til dette her 

Hva med å, you know, bli rusfri?

Slik du holder på nå så håper jeg du aldri får nærme deg jenta. Hun fortjener ikke å måtte ha noe med deg å gjøre. Du har ikke forstått noe som helst.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du må huske at jenta har bodd mange år i fosterhjem, og at det er dem hun stoler på. Det er barnevernet, og ikke fosterhjemmet, som bestemmer hvordan samvær skal foregå. Mange foreldre tror automatisk at fosterforeldre ser ned på dem. Det er ikke nødvendigvis sant. Husk at de er glade i datteren din, og vil hennes beste. Det bør du fokusere på.  Å starte med en ide om at fosterforeldrene bare vil lage trøbbel, er ikke et godt utgangspunkt. Prøv å se på dem som noen som er glad i henne. Mors konflikter er hennes. Ikke gjør dem til dine. Det vil du tape på. Lykke til med samvær.

Anonymkode: 3e04a...2bf

Ja du har rett. Tusen takk. Har håpet nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hva du kan gjøre nå har du fått svar på i haugevis over to tråder - du må bli rusfri! Du må få livet ditt på stell og ta ansvar selv i stedet for å la barnemor ordne opp for deg. 

Først da, når du er rusfri og du har kontroll på egne ting, så kan du i det hele tatt vurdere å oppta kontakt med jenta.

Ja, skal jobbe for det så godt jeg kan. Har lyst til å bygge å lagebli kjent og bygge og reparere ting som er ødelagt for det er jeg veldig flink på og bygge meg opp på det. Også har jeg lyst til å lage fler rap tekster og mixe musikk så kan jeg bli kjent. Gjøre dette på alvor og legge de ut. Kan spille gitar også men det har jeg ikke nå. Og når jeg blir kjent blir det bare et stort fu til alle som ikke trodde på meg eller så ned på meg. Skal virkelig få det til og har en plan. Så når jeg begynner å tjene inn så kjøper jeg snøscooter å drar opp til en hytte på fjellet og går masse turer og ser fine utsikter og jobber i ro fred med tekstene. Når jeg får det over meg kan jeg sitte å skrive hele natta og lage masse bra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, skal jobbe for det så godt jeg kan. Har lyst til å bygge å lagebli kjent og bygge og reparere ting som er ødelagt for det er jeg veldig flink på og bygge meg opp på det. Også har jeg lyst til å lage fler rap tekster og mixe musikk så kan jeg bli kjent. Gjøre dette på alvor og legge de ut. Kan spille gitar også men det har jeg ikke nå. Og når jeg blir kjent blir det bare et stort fu til alle som ikke trodde på meg eller så ned på meg. Skal virkelig få det til og har en plan. Så når jeg begynner å tjene inn så kjøper jeg snøscooter å drar opp til en hytte på fjellet og går masse turer og ser fine utsikter og jobber i ro fred med tekstene. Når jeg får det over meg kan jeg sitte å skrive hele natta og lage masse bra 

Tror du skal satse på rusfri først jeg, og så kommer resten av livet etter det…

Anonymkode: 8424d...c5e

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble ikke nevnt det? Så de kontakter meg? derfor jeg ikke fikk noe tidspunkt? Nei men de skulle dekke det, mora skreiv det igår men hun visste ikke når dette ble men bare når samværet var, som blir bare for hun da men som hun tror jeg skal være med på

Du må bestille time hos legen først. Og så avtale rustester. Og hjelper ikke at hun sier at de skal dekke det. Du må ha med skrivet til timen.

Anonymkode: 27e7f...0a8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du må bestille time hos legen først. Og så avtale rustester. Og hjelper ikke at hun sier at de skal dekke det. Du må ha med skrivet til timen.

Anonymkode: 27e7f...0a8

Hvordan er det meninga jeg skal rekke dette nå på så kort tid? Fikk ikke noe skriv. Tror bv har sendt ett elektronisk skriv til lege kontoret og jeg må ta kontakt med de og de vil dekke det. Der står det også hva jeg skal testes for. Tror det er sånn. Glemte å ringe idag så skal gjøre det imorra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja, skal jobbe for det så godt jeg kan. 

Du skal jobbe for det så godt du kan? For bare noen få innlegg siden så fokuserte du mest på hvordan du kunne jukse deg gjennom en rustest.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jo det gjør det. Jeg dropper å bli med på samværet nå

AnonymBruker skrev (2 timer siden):
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ble ikke nevnt det? Så de kontakter meg? derfor jeg ikke fikk noe tidspunkt? Nei men de skulle dekke det, mora skreiv det igår men hun visste ikke når dette ble men bare når samværet var, som blir bare for hun da men som hun tror jeg skal være med på

I innlegg 230 hadde du liksom tatt innover deg at du ikke burde ha dette samværet og nå er du i gang med å planlegge hvordan du skal bedra alle parter med fake rustest. Fin far du. 

Anonymkode: 7afa4...723

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I innlegg 230 hadde du liksom tatt innover deg at du ikke burde ha dette samværet og nå er du i gang med å planlegge hvordan du skal bedra alle parter med fake rustest. Fin far du. 

Anonymkode: 7afa4...723

Han var vel rusa. 

Anonymkode: 91dd6...d86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tidligere barnevernsbarn (i dag voksen) med bioforeldre som er relativt like som du beskriver deg. Kan fortelle deg at «show» ikke er noe å drive med. Å har du noe som helst respekt for barnet ditt blir du nykter og holder deg nykter i minimum 1 år før du møter barnet. Får orden på livet ditt og distanse fra alle som du har rundt deg av rusmisbrukere. Jeg vet hva det vil si å ha foreldre som velger dop/flaska over meg… For det er det du har gjort mot barnet ditt. Å det å vokse opp med å vite at du var mindre vært enn dop eller en 6 pack er ikke mye verdig. Det er noe din datter vet. For det er det ho lever nå. At bio mor syntes det er ille at datter skriker og ikke ønsker å se henne er helt naturlig. Gjorde dette selv. Å ikke fordi mine fosterforeldre ba meg om det eller manipulerte meg. Jeg gjorde det fordi det er vondt, vanskelig og opprivende å se min bio mor. Du sier også noe om at fosterforeldrene virker å se ned på dere. De har vært med dette barnet i tykt og tynt. Stelt når de er syke og oppmuntret når livet er vanskelig. Fulgt på skolen og aktiviteter. Gjorde alt det dere ikke har. Er det rart at de kanskje ikke møter dere med stor positivitet. Dere har tross alt valgt å få ett barn ingen av dere har evnet å ta vare på. Som igjen da har opplevd store traumer. Både av å være i ett hjem der de opplever omsorgssvikt og så bli flyttet til totalt fremmede. Å du er ett lite barn uten mulighet til å ta vare på eller beskytte deg selv. Jeg lover deg at det er helt forferdelig skummelt og vanskelig …. 

Anonymkode: 03a8f...7ab

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tøft gjort. men hvis du mener det er det beste for han så. Håper du kan ta han hjem igjen til deg en dag. Ja er veldig takknemlig for mora og har tusen ting jeg kunne nevnt hun gjør og har gjort for meg. Uten at jeg fortjener det eller har så mye å tilby tilbake. Hun har sikkert nok av andre positive ting å bruke tia si på enn å stille opp for meg. Ingen andre enn morra mi har gjort noe i nærheten av så mye for meg noen gang. Og ingen offentlige personer fra myndighetene hadde gjort noe i nærheten som en her sier, det kan ikke sammenlignes. Jeg trenger ikke å snakke med noen andre når jeg har hun som kan hjelpe, jeg tror hun blir litt såra av det eller sånn eller bare er veldig skeptisk til alt av systemet og det er jo jeg også. Så jeg vet hvilke grenser jeg må holde meg innafor 

Men bare så du er klar over dette, du må ta rustest hos fastlegen. Og kan kan kreve at du også kommer på uanmeldte testing.. hvis du ikke klarer dette, for all del ikke full opp på samvær.. for barnets skyld. Hun trenger ikke se deg rusa.. samarbeid og vær ærlig med eksen din, og be henne og familien om hjelp. Kom deg vekk fra miljøet. Du kan faktisk snakke med Nav også.. du får mange tips her, men du er veldig ustabilt, og umoden i skrivemåten din og ser kun dine ønsker og drømmer. Og du glemmer at din datter har nok en drøm om å oppleve gode bio foreldre. Please, la hun være eller legg alle korta på bordet og legg deg inn på avrusning. Vil anta myrsnipa er i Tønsberg. Vestfold klinikken er bra ! Vet flere som har vært der og stør bra nå med godt liv... Og helt ærlig, hvis du er Tønsberg gutt vet du godt hvordan miljøet der er og hvordan de dør som fluer på veggen... Vil du være den som datteren din må gå i grava til som tenåring ? Nei, tenkte meg det. Get a grip. Mulig det er horten kommune dere også har samarbeid med.. 

Anonymkode: 9640f...dd4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, forresten ! Myrsnipa kan også gi deg støtte. Men dette må du gå utenom barnevern og samvær med. Der kan du også få hjelp. Google Kirkens Bymisjon og myrsnipa. Tips! 

Anonymkode: 9640f...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær så snill... behandling føøøør du velger at datteren din skam møte deg for første gang.. Om ikke blir det nok både første og siste og hu sitter igjen med en enoooorm skuffelse over at du ikke har gjort en dritt før du møter henne..

Anonymkode: 1157c...e4b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette svaret her viser jo virkelig hvor på tur du er, på skikkelig sykkeltur er du... 

Anonymkode: b8cd9...744

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...