Gå til innhold

Får treffe ungen min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du kunne fint tatt en rustest i dag, om du hadde tatt kontakt med BV

I de sakene jeg har vært borti (ang rustesting), så må første prøve tatt. Og den ryker du på. Da blir jo skuespillet deres avslørt

Hele dette opplegget med at du bare kan troppe opp, burde du undersøke

Anonymkode: 27e7f...0a8

Den vil jeg ikke bestå så kan ikke ta noen test 

Anonymkode: e2250...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du er ikke motivert til å bli rusfri og danser bare etter barnemors pipe slik at du kan opprettholde kontakten med henne.

Hvis barnemor sier hun vil du skal møte jenta, så kommer du til å gjøre det.

Hvis barnemor sier hun ikke vil du skal møte jenta, så kommer du ikke til å gjøre det.

Det er ikke jenta du bryr deg om, det er kun din avhengighet til barnemor du vil opprettholde. På samme måte som du vil opprettholde din avhengighet til rus. 

Den egentlige omtanken for hva som er best for jenta selv kommer nok mye lenger ned i prioriteringsrekken din.

Anonymkode: 35b59...493

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er ikke motivert til å bli rusfri og danser bare etter barnemors pipe slik at du kan opprettholde kontakten med henne.

Hvis barnemor sier hun vil du skal møte jenta, så kommer du til å gjøre det.

Hvis barnemor sier hun ikke vil du skal møte jenta, så kommer du ikke til å gjøre det.

Det er ikke jenta du bryr deg om, det er kun din avhengighet til barnemor du vil opprettholde. På samme måte som du vil opprettholde din avhengighet til rus. 

Den egentlige omtanken for hva som er best for jenta selv kommer nok mye lenger ned i prioriteringsrekken din.

Dette. Det er veldig tydelig i denne tråden. Trist. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Får bli med ut å spise is 

Bare la være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Den vil jeg ikke bestå så kan ikke ta noen test 

Hvorfor gidder du å gå rundt i svima sånn, når du i tillegg har barn? Ikke kan du kjøre bil heller, og du gidder ikke jobbe heller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du har tenkt å fortsette å gjøre dette selv etter to tråder hvor folk nærmest samstemt ber deg om å ikke gjøre dette mot din datter.

Hva mora bestemmer at du skal gjøre har større verdi for deg enn din datters velferd?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ønsker du å gjøre dette? Helt ærlig? 

Datteren din er et barn. Hun har allerede hatt mange belastninger. Du vet at du ikke vil kunne følge henne opp, du vet at du ikke er rusfri, hvorfor i all verden vil du utsette henne for dette? bare for å tilfredsstille moren? Hun vil neppe bli fornøyd uansett, siden det ikke vil hjelpe henne at du møter opp ruset/abstinent.

Det eneste gode du kan gjøre i denne situasjonen er å ikke møte datteren din nå. Og så arbeide for å bli rusfri, over tid. Når du har vært i behandling og er helt rusfri, kan du skape et godt liv for deg selv, og også stille opp for datteren din, og evt. andre, men akkurat nå er den viktigste jobben du kan gjøre å bli rusfri. Jeg forstår at det er skummelt, men det vil gi deg et så mye bedre liv etterpå! Og det vil også bety så mye for datteren din!  

Anonymkode: b624b...5cc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor ønsker du å gjøre dette? Helt ærlig? 

Datteren din er et barn. Hun har allerede hatt mange belastninger. Du vet at du ikke vil kunne følge henne opp, du vet at du ikke er rusfri, hvorfor i all verden vil du utsette henne for dette? bare for å tilfredsstille moren? Hun vil neppe bli fornøyd uansett, siden det ikke vil hjelpe henne at du møter opp ruset/abstinent.

Det eneste gode du kan gjøre i denne situasjonen er å ikke møte datteren din nå. Og så arbeide for å bli rusfri, over tid. Når du har vært i behandling og er helt rusfri, kan du skape et godt liv for deg selv, og også stille opp for datteren din, og evt. andre, men akkurat nå er den viktigste jobben du kan gjøre å bli rusfri. Jeg forstår at det er skummelt, men det vil gi deg et så mye bedre liv etterpå! Og det vil også bety så mye for datteren din!  

Har fått noen instrukser idag av hun på hva jeg skal gjøre imorra og hva jeg skal si og ikke. Er litt opplegg der. Har sagt til hun jeg ikke er vært iform helt, men nå har jeg lovet å ta meg sammen fram til etter det her. Turte ikke fortelle henne om china white jeg tok i helga, men det ga meg dødsangst og skal aldri gjøre det igjen. 

Er nysgjerrig på hvem de er de som hun bor hos og etter alt det mora har sagt. Skal være en tilsynsfører med også men hun er visst ikke fra bv men bare jobber der. Blir faen meg en hel gjeng jo. Er nervøs som bare pokker men det hjelper at det ikke er inne på Myrsnipa det stedet jeg skal men møte de ute. De skal være sammen i fler timer først. Ble glad for at jeg ikke må inn på Myrsnipa å sitte der og snakke der for det grua jeg meg til. Skal få til dette og huske hva jeg skulle si og sånn, men skal ikke være noe klovn eller drite meg ut. Hun er så stor at vi snart kan møtes utenom samværa

Hun har jobba for å få til dette i flere mnd nå, og vi har lagt det fram som at det er jeg som vil dette og tatt kontakt. Bv vet ikke vår kontakt eller noenting egentlig. Så hun ikke for ansvar for hvis jeg får kritikk. Jeg er faktisk mer god på folk å lese folk enn hun er. Vet jo ikke hvordan de vil være mot meg, men det er tydeligvis greit for ungen at jeg kommer og det er jo bra. Gleder meg til å gjøre en helt vanlig ting bare og være med både hun og mora selom det er bare en kort stund. Er spent på hvem hun er da, har bare sett noen bilder.

Tenker ikke så langt fram nå å følge opp mer. tar en dag av gangen nå. Hjelper ikke meg å dra på noe avrusning, blir aldri rusfri så lenge jeg bor her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har fått noen instrukser idag av hun på hva jeg skal gjøre imorra og hva jeg skal si og ikke. Er litt opplegg der. Har sagt til hun jeg ikke er vært iform helt, men nå har jeg lovet å ta meg sammen fram til etter det her. Turte ikke fortelle henne om china white jeg tok i helga, men det ga meg dødsangst og skal aldri gjøre det igjen. 

Er nysgjerrig på hvem de er de som hun bor hos og etter alt det mora har sagt. Skal være en tilsynsfører med også men hun er visst ikke fra bv men bare jobber der. Blir faen meg en hel gjeng jo. Er nervøs som bare pokker men det hjelper at det ikke er inne på Myrsnipa det stedet jeg skal men møte de ute. De skal være sammen i fler timer først. Ble glad for at jeg ikke må inn på Myrsnipa å sitte der og snakke der for det grua jeg meg til. Skal få til dette og huske hva jeg skulle si og sånn, men skal ikke være noe klovn eller drite meg ut. Hun er så stor at vi snart kan møtes utenom samværa

Hun har jobba for å få til dette i flere mnd nå, og vi har lagt det fram som at det er jeg som vil dette og tatt kontakt. Bv vet ikke vår kontakt eller noenting egentlig. Så hun ikke for ansvar for hvis jeg får kritikk. Jeg er faktisk mer god på folk å lese folk enn hun er. Vet jo ikke hvordan de vil være mot meg, men det er tydeligvis greit for ungen at jeg kommer og det er jo bra. Gleder meg til å gjøre en helt vanlig ting bare og være med både hun og mora selom det er bare en kort stund. Er spent på hvem hun er da, har bare sett noen bilder.

Tenker ikke så langt fram nå å følge opp mer. tar en dag av gangen nå. Hjelper ikke meg å dra på noe avrusning, blir aldri rusfri så lenge jeg bor her 

Men dette handler igjen om deg, og om moren, og om deres behov. Hvordan tror du det blir for denne jenta å treffe deg når du er rusa og i dårlig form? Dette er neppe godt eller nyttig for henne, og i verste fall blir det en vond opplevelse. Bryr du deg noe om det? 

Og jo, det er klart du kan bli rusfri hvis du ønsker det. Det er krevende, men mulig. Mange har gjort det før deg.  Du må be om behandling, og bruke tiden i behandling til å  også planlegge livet etter behandlingen. Mange behandlingssteder tilbyr ettervern, og du kan også få hjelp med en annen bolig. Det finnes mange muligheter, hvis du ønsker, og tør. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men dette handler igjen om deg, og om moren, og om deres behov. Hvordan tror du det blir for denne jenta å treffe deg når du er rusa og i dårlig form? Dette er neppe godt eller nyttig for henne, og i verste fall blir det en vond opplevelse. Bryr du deg noe om det? 

Og jo, det er klart du kan bli rusfri hvis du ønsker det. Det er krevende, men mulig. Mange har gjort det før deg.  Du må be om behandling, og bruke tiden i behandling til å  også planlegge livet etter behandlingen. Mange behandlingssteder tilbyr ettervern, og du kan også få hjelp med en annen bolig. Det finnes mange muligheter, hvis du ønsker, og tør. 

Selvfølgelig bryr jeg meg om det. Jeg blei med å juge på det møte for en del uker sia, og nå skuffer jeg vel mer hvis jeg ikke møter opp eller?? Blir flaut om de ber meg gå eller kanskje går fra hun og jeg vil ikke ødelegge samværet hennes men siden det er ute så kan trekke meg litt mer til bakgrunnen. Også tenker jeg litt på om de voksne har sett meg i byen før kanskje og jeg ikke. Veit ikke, bare flau. 

Takk for rådene dine. Gir håp at du syns det er håp, hvis det gir mening. Eneste motivasjonen er at jeg vil være en som hjelper og kan hjelpe også og bety noe for noen, vet ikke akkurat hvem. Ikke bare en som alltid trenger hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er IKKE "greit for ungen"!! Og du må ikke finne på å møte henne utenom samværene. Hvordan kan du ikke forstå at du er i ferd med å ødelegge et menneskes liv? Av ren egoisme og kun med tanke på deg selv. Hun er et barn. Hun tror hun skal møte en god far, en fantasifigur. Hun drømmer ikke om deg, trenger ikke deg, blir Ikke glad for deg, du vil ikke gi henne noe positivt i livet hennes. Tilbringer hun tid med deg vil hun bli narkoman på det verste, traumatisert, skuffet og med enda flere tilknytningsvansker på det beste. 

DU ER IKKE SNILL. DU ØDELEGGER FOR HENNE. DET ER ALVORLIG! 

Vær så snill, ikke si noe om å "alltid komme til deg" osv. 

Si at det var fint å se henne, at du er glad for at hun har det bra og har en god familie. Si at du er syk, og dessverre ikke kan være noen far for henne. 

Herregud så synd jeg syns på det stakkars, stakkars barnet som har dere to biologisk foreldre. Skulle ønske dere ikke hadde noen rettigheter noen av dere. Du må da forstå at biomoren også er svært skadelig for jenta og det ergode grunner til at hun har fått en bedre familie. Jenta er IKKE hennes eller din.

Anonymkode: 0f4cb...07a

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Herregud så synd jeg syns på det stakkars, stakkars barnet som har dere to biologisk foreldre. Skulle ønske dere ikke hadde noen rettigheter noen av dere. Du må da forstå at biomoren også er svært skadelig for jenta og det ergode grunner til at hun har fått en bedre familie. Jenta er IKKE hennes eller din.

Anonymkode: 0f4cb...07a

100% enig. Stakkars barn ❤️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har bare lest noen få sider, men kjenner at denne tråden trigger meg noe voldsomt.

Jeg har vokst opp med stesøsken som har ruset seg. Det har vært en oppvekst som har vært turbulent, skremmende, frustrerende og slitsom. Vet ikke om dere rusmisbrukere går en egen skole som lærer dere hvor mye pissprat dere kan fore familie og nettverk med for å klare å gå viljen deres, men alt det jeg har sett TS har ytret i denne tråden er en ren kopi av det jeg og min familie måtte høre på for 30 år siden. Buhu meg i ræva, dere er noen jævla egoister.

TS, la datteren din være i fred! La henne få ha en stabil oppvekst, særlig nå i en alder hbor hun er ekstremt sårbar og påvirkelig. Hvis hun etterhvert ønsker kontakt, la henne komme til deg når det passer for henne. Slik du holder på nå vil du bare skyve henne vekk.

Ta deg sammen!

Anonymkode: b44ff...37c

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har bare lest noen få sider, men kjenner at denne tråden trigger meg noe voldsomt.

Jeg har vokst opp med stesøsken som har ruset seg. Det har vært en oppvekst som har vært turbulent, skremmende, frustrerende og slitsom. Vet ikke om dere rusmisbrukere går en egen skole som lærer dere hvor mye pissprat dere kan fore familie og nettverk med for å klare å gå viljen deres, men alt det jeg har sett TS har ytret i denne tråden er en ren kopi av det jeg og min familie måtte høre på for 30 år siden. Buhu meg i ræva, dere er noen jævla egoister.

TS, la datteren din være i fred! La henne få ha en stabil oppvekst, særlig nå i en alder hbor hun er ekstremt sårbar og påvirkelig. Hvis hun etterhvert ønsker kontakt, la henne komme til deg når det passer for henne. Slik du holder på nå vil du bare skyve henne vekk.

Ta deg sammen!

Anonymkode: b44ff...37c

Heldigvis så kommer han til å stryke på tisseprøvene så hun slipper nok å måtte ha noe å gjøre med denne selvsentrerte egoisten.

Anonymkode: 91dd6...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg står fast ved det jeg har sagt før i tråden, du har null selvinnsikt og er utrolig egoistisk. 

China White?! Det er vel i gata med heroin. Da er du virkelig ute og kjører. Ikke rart du tenker og skriver som du gjør, du har blitt hardt skadet av rusen. Du skriver tidligere at du ikke ser så preget ut, det tror jeg ikke noe som helst på- her kommer manglende selvinnsikt inn igjen. 

Du har gjort mange dumme valg i livet ditt, nå har du sjansen til å velge rett denne gangen ved å datteren din være i fred. Ja du er biologisk far, men ingen pappa. Nå må du våkne opp! 

Du sier du ikke kan bli rusfri der du bor, regner med at det er fordi miljøet i byen trekker deg inn igjen. Da må du flytte, søk avrusning langt borte og flytt dit permanent. Slutt med alle unnskyldningen dine, du kan ta tak i dette- men du på ville det på ordentlig. 

Anonymkode: b8cd9...744

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg vil egentlig anbefale deg å ta noe for å roe nervene i dag. Så kan jenta, den ene gangen hun møter deg, se at du er rusa og ute og kjøre. Det vil gjøre vondt for henne, men mindre vondt enn om du skulle gi henne håp du ikke kan følge opp fordi du velger rus og barnemor foran henne. 

Så kan jenta få bekreftet en gang for alle at hennes biologiske far ikke har noe i hennes liv å gjøre og gå videre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er (og har vært) mye forbanna på TS her, ref. herher og her, og det er jeg fortsatt.

Men jeg håper, uansett hva jeg mener om TS, at han til slutt i hvert fall klarer å vri seg ut av eksens grep. Han er klink narkoman, ingenting å lure på, og da bør han åpenbart holde seg langt unna datteren. Men det gjør ham også sårbar for andre som heller ikke har gode motiver.

Fyren er helt hjelpeløs og ute av stand til å mestre noen form for voksenliv, og den personen han da klamrer seg til er en eks som aktivt oppfordrer ham til å unngå rusbehandling. Hun setter i praksis det at han ikke søker hjelp som en betingelse for at hun skal fortsette å hjelpe ham med å fylle ut skjemaer for å sikre fortsatte utbetalinger fra Nav og den slags. Det er leit.

Selvfølgelig bør man kunne forvente at TS tar tak, og han kan selvfølgelig få denne hjelpen et annet sted enn hos eksen, så det er vel først og fremst en følelsesmessig tilknytning som ligger bak at han klamrer seg til en som er så kynisk og kjip som det eksen hans er. I tillegg er jo denne eksen åpenbart ikke spesielt godt fungerende selv heller, som ikke får treffe datteren uten tilsyn og opplever at datteren veldig sterkt ønsker å slippe å møte sin biologiske mor lenger.

Og nettopp derfor er det jo ekstra trist at TS føler seg så avhengig av denne eksen. Det er best for TS å kutte ut en som behandler ham sånn, og det finnes andre fallskjermer man kan bruke. Det er også, helt åpenbart, best for datteren både at TS uteblir og at datteren til slutt slipper å påtvinges samvær hun ikke ønsker. TS ofrer nok en gang datteren sin, en datter som allerede har blitt sviktet så grundig av begge foreldre, og den eneste som tjener på det er en eks som i tillegg misbruker og utnytter TS.

Anonymkode: bc038...a80

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men, ts. Du er jo helt ute å kjøre. Håper tilsynsfører tar fra mor samvær, og barnet får kontaktforbud på deg..... jeg har selv svart på en haug til deg. Og du hører ikke etter eller tar til deg hva folk skriver til deg. Du har absolutt langt i fra respekt ovenfor datteren din, bv, og fosterforeldre. Fint at du og mor er gode venner og hun vil inkludere deg som jeg har sagt tidligere. Men dere begge er uegnet som foreldre. Og uegnet til å ha samvær. Nå skal jeg skrive deg så hardt og brutalt som det går ann. Du tar deg uansett ikke til deg, men.. du er komplett idiot. Du ser kun deg og barnemor. Du ser faen ikke ditt eget barns beste eller behov. Hun har ikke behov for deg. Du er ikke rusfri, du er en junkie.. du vil bare gjøre henne vondt å dukke opp på samvær. Ikke tro tilsynsfører og fosterforeldre er dumme og ikke legger merke til om du er rusa. Det gjør de, og det vil stå i rapporten. Og vips, har du sabotert samvær. Men helt ærlig, like greit. Så datteren deres kan få gå inn i tenårene i lykke, og glede. Og slippe sånne mennesker som deg og mor å forholde seg til..... for at dere er gode nok for henne, NEI. Du er ikke god nok for deg selv eller faktisk samfunnet i det hele tatt. Du lever på våre skattepenger, for å ruse deg. Og tydelig at mor her heller ikke er egnet. At foreldre mister omsorg, som aleneforeldre er bs.. mor har nok ikke vært brukenes uansett. Og enda ikke brukenes siden samværene er allerede på kanten til å stoppe opp. Missforstå meg rett. Jeg har ingenting i mot narkomane, de fleste vil gjerne ut og vil kjempe for å komme seg ut og bli en del av familie, samfunnet og ivareta seg selv og livet sitt. Jeg misliker sånne som deg, som bevist ruser deg enn å faktisk ta deg inn på avrusning, kjempe for barnet ditt og for deg selv. Som ikke vil få livet ditt på plass. Ikke vil jobbe, men snylte på våre skattepenger for å ruse deg. Helt ærlig, jeg har sett mange gå TIL GRUNNE og ligger 6 fot under. Og er spesielt en person, som var en del av familie i alle år, fra barnehage alder. Som døde før 20 år. Pga overdose. Vi prøvde å hjelpe,  og personen ønsket hjelp. Men dessverre var smertene i livet for mye. Det gikk galt.. altfor galt.. og enden på visa er at det kan gå andre veien, du vet jo selv hvis du havner i narko gjeld om du allerede ikke er det, vil kanskje folk kjøpe opp gjelden din..... Anbefaler deg å lese litt mer i nyhetene. Få litt perspektiv på den verden du lever i...... Men igjen, du vil ikke ta til deg noe som helst. Du er altfor oppslukt i å ødelegge barnet ditt..... En skam for samfunnet, en skam for menneskeheten.... Jeg mener å bli forelder ikke er en menneskerett..... Men dessverre får altfor mange idioter barn for å ødelegge de.... Pga manglende selvinnsikt, foreldreomsorg og egoisme..  jeg følte meg deg mye i innleggene. Men du mistet meg totalt for empati og forståelse.. spesielt når du visste om samværet nå, men likevel bevist valgte å ruse deg i helgen og garantert er rusa nå. Huff.. håper for all del samværene blir stoppet. Ber til gudene !!! 

Anonymkode: 9640f...dd4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes vel ingenting er bedre enn om TS er rusa på møtet i dag. Det er bedre for alle involvert, spesielt jenta, om plasteret blir revet av raskt og brutalt også er man ferdig med det.

Ingenting er verre enn om møtet i dag går bra og det kanskje tennes et lite håp i jenta om at hun en dag kan få et bedre forhold til sin far. Det er jo direkte ondskapsfullt gjort mot henne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...