AnonymBruker Skrevet 17. april #301 Del Skrevet 17. april Melus skrev (3 timer siden): Skal du virkelig ha samvær før du er testet? Når det er samvær med tilsyn så er ikke det så rart. Hvis barnevernet ved første samvær ser at samværet går til helvete, så er det ikke sikkert det blir noe mer samvær. Å møte opp rusa er bevisst sabotering. Det vil være helt umulig for både jenta og barnevernet å forstå hvorfor han ikke kunne ta seg sammen for noe så viktig som det første møtet. Anonymkode: 3d1ae...544 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #302 Del Skrevet 17. april Please please please tenk på barnet først. Hverken du eller moren er viktigere enn barnets behov. Det hun opplever nå setter dype spor og vil være med henne resten av livet. Ikke ødelegg for henne ved ikke å ta dette dønn alvorlig. Det er sårbart nok for henne at dere ikke var der da hun var liten. Anonymkode: 352c5...7f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 17. april #303 Del Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Når det er samvær med tilsyn så er ikke det så rart. Hvis barnevernet ved første samvær ser at samværet går til helvete, så er det ikke sikkert det blir noe mer samvær. Å møte opp rusa er bevisst sabotering. Det vil være helt umulig for både jenta og barnevernet å forstå hvorfor han ikke kunne ta seg sammen for noe så viktig som det første møtet. Anonymkode: 3d1ae...544 Jeg mener at ved mistanke om rus bør man bli bedt om tester før samvær. Hvorfor i alle dager starte opp samvær når man vet det er en risiko for at de må stoppes igjen? Dårlig tenkt, både av far og barnevernet. Mest av far, selvsagt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
binders11 Skrevet 17. april #304 Del Skrevet 17. april Det er ikke alltid så lett å se om noen er ruspåvirket, så håper virkelig barnevernet krever negativ rustest før samvær. Av respekt og omsorg for barnet ditt bør du virkelig vente til du er ferdig avruset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #305 Del Skrevet 17. april Melus skrev (4 timer siden): Jeg mener at ved mistanke om rus bør man bli bedt om tester før samvær. Hvorfor i alle dager starte opp samvær når man vet det er en risiko for at de må stoppes igjen? Dårlig tenkt, både av far og barnevernet. Mest av far, selvsagt. Tja.. han er biologisk far og han er som han er. Det er mulig det blir en vond opplevelse for jenta, men hun må i gjennom det en eller annen gang. Møte med biologiske foreldre som ikke lever opp til forventninger kan styrke båndet mellom barnet og fosterforeldrene. Det er lett for fosterbarn å fantasere om at livet med biologiske foreldre ville vært fantastisk. Et møte kan ødelegge denne fantasien, og i det lange løpet være bra Anonymkode: 3d1ae...544 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet mandag kl 07:25 #306 Del Skrevet mandag kl 07:25 (endret) AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 14.09): Tusen takk for at du ønsker meg godt. Jeg driter i meg men skal ikke svikte jentungen mer Anonymkode: e2250...ae6 Du må lese svaret mitt igjen TS, jeg ønsker deg et godt og rusfritt liv, ett der du ikke er en brikke i noen spill men har det bra med og for deg selv. Ellers fastholder jeg det jeg skrev, spesielt det jeg uthever i tilfelle du gikk glipp av det i første omgang: Sitat Både den tidligere tråden din TS og denne gjør vondt å lese, for både din del og jenta sin, dere er begge et spill i morens kamp, det verste er at du VET det og like fullt velger delta. Sviket overfor dette barnet er enormt stort - samtidig som du fortsetter svikte deg selv. Det er trist. La meg poengtere: Jeg ønsker deg eg godt og rusfritt liv med kontakt med barnet ditt TS men på de riktige premissene, ikke slik som dette. jeg skulle ønske det var en bedre rusomsorg, men til syvende og sist er det ikke noen andre enn deg som kan gi deg er bra liv! Men du kan dessverre bidra til å ødelegge barnets liv også, tenke litt ekstra på det. Hva har du å gi dette barnet som ikke er styrt av barnets mor som har mistet omsorgen...? Og en ting til: ikke la deg manipulere til å tro du gjør en bra ting! Endret mandag kl 07:26 av Carrot 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:47 #307 Del Skrevet mandag kl 07:47 TS vil ikke leve et rusfritt liv. Dette kommer aldri til å gå bra! Stakkars, stakkars unge. Anonymkode: 8424d...c5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:14 #308 Del Skrevet mandag kl 08:14 Er selv fosterhjem for barn med narkomane foreldre. Ja, de vil gjerne, på et eller annet tidspunkt, møte sine foreldre, men da i trygge rammer. Og noen vil oppsøke foreldrene når de er i opposisjon til fosterforeldra i tenårene. Da blir de tatt imot, i et hjem med rus og kaos. Ungen havner i skikkelig trøbbel. Vi klarte å få vår jente ut fra rus og kriminalitet etter at foreldrene dro henne inn i det. Men det kostet. Hun måtte sendes bort, og hun fikk en dom. Etter 3 års kamp var hun igjen klar for et normalt liv. Hun har nå kuttet all kontakt med biologiske foreldre etter eget ønske, fordi hun klarte å se hva de førte henne inn i, og hun så hvem som faktisk kjempet for at hun skulle få et godt liv. Hennes biologiske foreldre levde er liv likt det du, ts, beskriver. Det slet oss nesten helt ut, og barnevernet gav henne opp. Men i dag er hun en flott ung dame. Ikke gjør dette mot barnet ditt. Unn ungen din et bedre liv enn det du selv har. Dere er biologiske foreldre, og betyr derfor noe for barnet. Men dere er farlige for barnet så lenge dere ruser dere, omgås andre som ruser seg, motarbeider fosterforeldra og lever et dårlig liv. Barn og ungdom i slike situasjoner strekker seg langt i håp om å bli prioritert og elsket av sine foreldre, så langt at de ofte er villig til å ødelegge sitt eget liv før det riktig har begynt. Så jeg vil be deg, tenk på barnet, ikke på deg selv eller moren. Dere har valgt et liv med mye vondt og vanskelig, ikke press ungen din inn i det. Det betyr at om hun en vakker dag spør om å få bo hos deg, sier du nei. Du kan ikke tilby henne noe godt. Si du er glad i henne, men vil hun ska ha et bedre liv enn deg, så sender du henne hjem til fosterfamilien. Da har du vist at du prioriterer henne. Anonymkode: 3e04a...2bf 7 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:02 #309 Del Skrevet i går, 08:02 Har ikke tenkt noe mer på samværet hennes nå det siste, men tror det er imorra eller onsdag. desverre. Hun sier nok fra til meg og når jeg skal møte opp. Er i dritt form akkurat nå. Ble Oslo tur meg og en kompis, trenger ikke si noe mer. Gikk fiint det, vi hadde det fett. Når jeg kom hjem husker jeg ikke mer våkna av å ha spydd i senga og må ha blødd fra nesa for hele puta mi er dekt av blod. Tenkte jeg kunne vise dere bilde men aner ikke om det er innafor. Bare hvis det er innafor uten å spørre om råd. Går fint nå. men var ekkel opplevelse. Er jo vant til å bli knocked out men det her var annerledes. Hatt intens angst etterpå og er så sliten av det. Kan deale med panikk anfalla hjemme men klarer ikke gå ut nå, hvertfall ikke alene. Det positive er at før dette kom mora til meg med en del ting som hun trengte å lagre og som kunne stå hos meg, typ møbler og sånn og noen esker. Ble så glad å ha blitt spurt og at jeg kunne hjelpe med det. Ellers måtte de kanskje tatt lager. Eller jeg vet faktisk ikke om det hadde måttet det, eller hadde fått hjelp av noen andre men hvertfall fikk vi satt det her. En annen positiv ting er at jeg tror jeg har funnet en måte å tjene penger for å betale tilbake det jeg skylder men den planen er ikke helt i boks enda. Blir vel sånn at siden jeg sendte hun snap fra bussen for faen var buss for tog så Du kunne dra til Oslo men ikke komme bort til samværet. Så det tipse om Vestfold klinikken. Kunne vært noe kanskje, så lenge jeg kan skrive meg ut når som helst, men vet ikke om det er lang ventetid? Vet jeg er ambivalent til alt. Må jeg om med fastlegen da også? Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:47 #310 Del Skrevet i går, 08:47 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har ikke tenkt noe mer på samværet hennes nå det siste, men tror det er imorra eller onsdag. desverre. Hun sier nok fra til meg og når jeg skal møte opp. Er i dritt form akkurat nå. Ble Oslo tur meg og en kompis, trenger ikke si noe mer. Gikk fiint det, vi hadde det fett. Når jeg kom hjem husker jeg ikke mer våkna av å ha spydd i senga og må ha blødd fra nesa for hele puta mi er dekt av blod. Tenkte jeg kunne vise dere bilde men aner ikke om det er innafor. Bare hvis det er innafor uten å spørre om råd. Går fint nå. men var ekkel opplevelse. Er jo vant til å bli knocked out men det her var annerledes. Hatt intens angst etterpå og er så sliten av det. Kan deale med panikk anfalla hjemme men klarer ikke gå ut nå, hvertfall ikke alene. Det positive er at før dette kom mora til meg med en del ting som hun trengte å lagre og som kunne stå hos meg, typ møbler og sånn og noen esker. Ble så glad å ha blitt spurt og at jeg kunne hjelpe med det. Ellers måtte de kanskje tatt lager. Eller jeg vet faktisk ikke om det hadde måttet det, eller hadde fått hjelp av noen andre men hvertfall fikk vi satt det her. En annen positiv ting er at jeg tror jeg har funnet en måte å tjene penger for å betale tilbake det jeg skylder men den planen er ikke helt i boks enda. Blir vel sånn at siden jeg sendte hun snap fra bussen for faen var buss for tog så Du kunne dra til Oslo men ikke komme bort til samværet. Så det tipse om Vestfold klinikken. Kunne vært noe kanskje, så lenge jeg kan skrive meg ut når som helst, men vet ikke om det er lang ventetid? Vet jeg er ambivalent til alt. Må jeg om med fastlegen da også? Anonymkode: e2250...ae6 Herregud ass, sorry å si det ts, men du er helt patetisk. Anonymkode: 7e6ca...388 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:15 #311 Del Skrevet i går, 10:15 Carrot skrev (På 21.4.2025 den 9.25): Du må lese svaret mitt igjen TS, jeg ønsker deg et godt og rusfritt liv, ett der du ikke er en brikke i noen spill men har det bra med og for deg selv. Ellers fastholder jeg det jeg skrev, spesielt det jeg uthever i tilfelle du gikk glipp av det i første omgang: jeg skulle ønske det var en bedre rusomsorg, men til syvende og sist er det ikke noen andre enn deg som kan gi deg er bra liv! Men du kan dessverre bidra til å ødelegge barnets liv også, tenke litt ekstra på det. Hva har du å gi dette barnet som ikke er styrt av barnets mor som har mistet omsorgen...? Og en ting til: ikke la deg manipulere til å tro du gjør en bra ting! Takker og bukker. Ja du har rett i mye her. Spiller ikke noe spill. Sånn som formen er nå ødelegger jeg bare hvis jeg kommer selom det bare er siste delen. Hvis det ikke er lenge til. Så får bare håpe mora tilgir meg Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:58 #312 Del Skrevet i går, 10:58 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Takker og bukker. Ja du har rett i mye her. Spiller ikke noe spill. Sånn som formen er nå ødelegger jeg bare hvis jeg kommer selom det bare er siste delen. Hvis det ikke er lenge til. Så får bare håpe mora tilgir meg Anonymkode: e2250...ae6 Mora? Om du engang kommer deg ut av rusen så kan du møte din datter. Det er din datter du har sviktet! Anonymkode: 83020...fbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:35 #313 Del Skrevet i går, 15:35 Når du nettopp har vært så ruset så bør du holde deg unna samværet med din datter. Anonymkode: e1449...ff7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:54 #314 Del Skrevet i går, 15:54 Nå er det jo åpenbart at dette er trolling. Anonymkode: 7b192...f55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:06 #315 Del Skrevet i går, 16:06 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nå er det jo åpenbart at dette er trolling. Anonymkode: 7b192...f55 Hvorfor? Anonymkode: 93832...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:25 #316 Del Skrevet i går, 16:25 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor? Det har jo vært sannsynlig hele veien - for sammenhengende og språklig stilsikkert for den evne junkie. Samsvarer veldig dårlig med TS' fullstendig fraværende evne til å forholde seg til svarene. Når tråden dabber av, spices den nå opp med detaljbeskrivelse av en "tur til Oslo," for å sikre at noen biter på igjen. Anonymkode: 7b192...f55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:28 #317 Del Skrevet i går, 16:28 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det har jo vært sannsynlig hele veien - for sammenhengende og språklig stilsikkert for den evne junkie. Samsvarer veldig dårlig med TS' fullstendig fraværende evne til å forholde seg til svarene. Når tråden dabber av, spices den nå opp med detaljbeskrivelse av en "tur til Oslo," for å sikre at noen biter på igjen. Anonymkode: 7b192...f55 Er så lei at noen tror jeg kødder om alt. Si en gjenstand jeg skal sette i bildet så skal jeg ta bildet av puta og alt det. Bare si en ting sånn at jeg beviser bildet er mitt. Du bestemmer tingen Anonymkode: e2250...ae6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:29 #318 Del Skrevet i går, 16:29 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Når du nettopp har vært så ruset så bør du holde deg unna samværet med din datter. Anonymkode: e1449...ff7 Skal det Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:36 #319 Del Skrevet i går, 16:36 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er så lei at noen tror jeg kødder om alt. Si en gjenstand jeg skal sette i bildet så skal jeg ta bildet av puta og alt det. Bare si en ting sånn at jeg beviser bildet er mitt. Du bestemmer tingen Anonymkode: e2250...ae6 Nei. Det er, som tidligere sagt, helt uinteressant å gi deg mer respons. Enten er du et troll eller så er du en alvorlig psykisk syk narkoman. I ingen av tilfellene vil folks tilbakemeldinger føre til noe som helst. Anonymkode: 7b192...f55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:14 #320 Del Skrevet i går, 17:14 Med den informasjonen vi har fått så langt, så tenker jeg dine beste muligheter er: 1) fortsette med det du og din eks holder på med nå, evt. samvær blir en tragedie, og du er tilbake der du startet. 2) Gå for rusbehandling, og kutte kontakten med eks. Kanskje kan du med tid og stunder møte datteren din som en edru person som kjempet seg ut av rusen for henne. Du og moren til barnet har et usunt forhold hvor hun "hjelper deg", som resulterer i at du ikke engang prøver å finne ut av ting selv. Du har en avhengighet til henne som er like usunn som rusavhengigheten din. I et sunt venneforhold ville hun hjulpet deg å finne ut av ting slik at du lærer å ordne opp selv, for det MÅ du. Du trenger hjelp til å komme ut av det du lever med, ikke at noen kommer og ordner opp som en hjemmehjelp. Jeg mener å huske at hun ikke ruser seg pt (correct me if I`m wrong) men hun hjelper deg ikke videre. Og hun har fremdeles ikke normale samvær med datteren, som tyder på at hun ikke er så velfungerende som du kanskje tror hun er. Jeg var forresten alenemor med dårlig råd, depresjon, og gryende alkoholisme. Men jeg søkte hjelp lenge før det gikk ut over barnet. Anonymkode: de4d3...6fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå