Gå til innhold

Får treffe ungen min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det noe bedre at jeg kommer å kaldsvetter og skjelver uten å klare å fokusere på noenting eller si noen ting? Ja både ungen og fosterforeldra har vært frekke mot hun. Det er jo ikke ungens skyld da, men hun har blitt manipulert av fosterforeldra som jeg har skjønt det. De håper å få samvær hjemme hos seg etterhvert og at jeg skal komme inn å hjelpe dem å være litt klovn haha nå og gjøre så hun har lyst å treffe henne videre og hjelpe dem på vei. For mora er redd for å miste samværene sine at bv skal høre på ungen og da er det best så mye som mulig kontakt jeg har fått før det evt skjer. Litt forskjellige greier her, jeg har ikke oversikt på det 

Anonymkode: e2250...ae6

Det beste er at du er nykter FØRST så du kommer som en normal person. Du er en egoist og både du og mor tenker kun på dere selv. Det er mest sannsynlig at fosterforeldrene.. du vet, de som faktisk vil ditt barns beste..ikke har vært frekke men satt en sunn grense mot bio mor. Jeg regner med hun har samme problemer som deg. Fakta er, dere har begge to feilet dette barnet. Hun har andre foreldre nå som faktisk stiller opp, og hvis dere to ikke har noe positivt å bidra med så burde dere begge la henne være i fred. 

Anonymkode: b0874...134

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du bør gå inn i rommet og være hyggelig mot alle der. Ikke ignorere de andre voksne der feks. Du bør ikke tenke at hun tenker på deg som faren sin. For deg er du som en slektning hun møter for første gang. Så du bør også legge deg der. At hun er en niese du møter for første gang. Da går man ikke rett inn i "du kan alltid kommer til meg". 

Hvis du sier det kan det blir negativt oppfattet av bv og fosterforeldre. Du bør heller fokusere på henne. Hva hun styrer med på fritiden, at du håper hun har det bra selv om dere ikke har kunnet være der for henne, du kan fortelle litt lett om deg selv (ikke alvorlige ting) som feks interesser, osv. 

Prøv å holde en lett og luftig og hyggelig samtale. De dype samtalene er det ikke rom for før du kjenner henne godt.

Hvis du senere skulle møte henne på gata, så hold det til et smil/hei. Ikke oppsøk henne i ettertid. Det vil bare skade din sak og din relasjon til henne. La henne velge tempoet pg for all del ikke press henne til samvær om hun ikke vil. 

La henne lede vei for hva slags forhold dere skal ha.

Anonymkode: 29c35...4bd

Takk. Setter pris på tipsene dine. Skal fortelle litt om meg. Har drivi litt med bmx sykling og skating også kan jeg ta med meg kort for jeg kan noen triks og trylle litt og sånn hehhehe. også er jeg glad i å spille ball egentlig, men vi må være inne eller? Også skal jeg fortelle en del vitser, jeg har ganske mange på lager. Nei  jeg tror faktisk ikke jeg har sett henne ute på gata, men det kan jo endre seg nå når hun nå blir større da og kanskje er mer ute med venner og sånn.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det noe bedre at jeg kommer å kaldsvetter og skjelver uten å klare å fokusere på noenting eller si noen ting? Ja både ungen og fosterforeldra har vært frekke mot hun. Det er jo ikke ungens skyld da, men hun har blitt manipulert av fosterforeldra som jeg har skjønt det. De håper å få samvær hjemme hos seg etterhvert og at jeg skal komme inn å hjelpe dem å være litt klovn haha nå og gjøre så hun har lyst å treffe henne videre og hjelpe dem på vei. For mora er redd for å miste samværene sine at bv skal høre på ungen og da er det best så mye som mulig kontakt jeg har fått før det evt skjer. Litt forskjellige greier her, jeg har ikke oversikt på det 

Det beste (og eneste alternativet dersom du ønsker et fremtidig forhold til barnet ditt) er at du kommer dit helt rusfri. Og med det betyr det ikke at du bare har vært uten rus den dagen eller et par dager liksom. Det innebærer nok at du må ha hjelp fra helsevesenet og du må permanent slutte med rus. Du kommer ikke til å gjøre at datteren din får lyst å møte deg videre når du har rusa deg for å komme dit. Dette er en elendig idé rett og slett. 

Anonymkode: bb702...75d

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det beste er at du er nykter FØRST så du kommer som en normal person. Du er en egoist og både du og mor tenker kun på dere selv. Det er mest sannsynlig at fosterforeldrene.. du vet, de som faktisk vil ditt barns beste..ikke har vært frekke men satt en sunn grense mot bio mor. Jeg regner med hun har samme problemer som deg. Fakta er, dere har begge to feilet dette barnet. Hun har andre foreldre nå som faktisk stiller opp, og hvis dere to ikke har noe positivt å bidra med så burde dere begge la henne være i fred. 

Nei du tar feil om henne. Hun har ting på stell hun. Samboer og bil og lappen og jobb. Vi rusa oss jo en del da vi var mye yngre men hun har aldri hatt de samme problemene som meg. Vet jeg har feilet, men jeg skal gjøre det godt igjen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei du tar feil om henne. Hun har ting på stell hun. Samboer og bil og lappen og jobb. Vi rusa oss jo en del da vi var mye yngre men hun har aldri hatt de samme problemene som meg. Vet jeg har feilet, men jeg skal gjøre det godt igjen.

Rart hun har samvær med tilsyn da. 

Anonymkode: b77f9...419

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en grunn til at fosterforeldrene misliker at dere kommer inn og ødelegger barnets hverdag. Må være utrolig tungt for en 12-åring å vite at ens foreldre er markiser, og absolutt vil rive henne ut av pikerommet for å bo sammen med noen som mangler tenner og prater som en bryggesjauer. 

Når du skriver at fosterforeldrene lager krøll, så er nok det til det beste for barnet. Hvem vil slippe sitt barn av gårde med noen narkomane, uansett om de er det biologiske opphavet. 

Nei, kom representabel og presenter deg på en god måte, og etter det holder du avstand. Ikke mas om treff annenhver uke, eller hver måned. Du blir aldri det barnets forelder uansett. 

Anonymkode: ef7a0...9b1

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som brukeren over sier, likevel har hun samvær med tilsyn.. likevel drar hun inn en rusmibrukende biofar som virkemiddel. Det er ikke å ha ting på stell. Og siden barnet har vært i fosterhjem i 12år har hun også, åpenbart, feilet dette barnet i lang tid.

Du gjør det godt igjen ved å sette barnets behov før dine. Og da møter du ikke barnet mens du fortsatt er rusavhengig. Jeg blir ærligtalt kvalm av oppførselen din. Hvis du ikke er nykter før du møter dette barnet kommer du til å gjøre MER skade enn du allerede har gjort. Hvis du ikke klarer, allerede nå, å sette barnet ditt over rus, så er du ikke egnet til å være i livet hennes. Skjerp deg.

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De uthevede tingene her viser virkelig hvorfor du bør skygge unna. Den biologiske moren er redd for å miste samværene, som hun ikke får lov til å gjennomføre uten tilsyn tross at du påstår at hun er stabil og skikkelig, ved at barnevernet "hører på ungen". Du tror også på at fosterforeldrene, som tross alt vi bare har hørt din versjon fremstår som de første som har gitt denne uskyldige jenta stabilitet etter at du og mor har gjort deres ytterste for at hun skal komme skjevt ut i livet, manipulerer barnet. 

Jeg skjønner at det er sånn her verden ser ut hos deg. Det er, kanskje ikke helt tilfeldig, også helt identisk med den forklaringen som nær sagt alle totalt uegnede foreldre som skader sine egne barn og rettmessig mister omsorgen kommer med. Det er menneskelig nok at man heller graver seg dypere ned i konspiranoia-hølet enn å føle det minste ansvar selv, for det er ubehagelig å ta inn over seg at egne barn nok har det bedre uten deg, men her kan det da virkelig ikke være tvil. Av hensyn til den biologiske moren og deg har man fortsatt et visst samvær, et samvær ingen av dere får ha uten tilsyn, og som dere nå frykter vil opphøre hvis barnet blir lyttet skikkelig til. Og til det slikt samvær skal du etter planen altså møte opp litt rusa. Du kan fortelle både deg selv og KG at du er tvers gjennom snill og bare vil det beste og endelig vil stille opp for jenta, men din tilstedeværelse i hennes liv - i den tilstanden og med de holdningene du har nå - er til skade for henne. Hvis du oppriktig bryr deg om datteren din, og ikke kun om deg selv slik du jo fremstår her, bør du oppføre deg deretter. Og la henne være.

Anonymkode: bc038...a80

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du bør være så lenge uten rusmidler at du er FERDIG  med abstinenser som kaldsvetting og skjelving før du møter barnet ditt.

Har du vurdert rusbehandling? 

Å møte henne med godt humør og nysgjerrighet er bra, men å komme med et lass med vitser får deg bare til å fremstå useriøs og flåsete. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hallo, mannen ruser seg fortsatt! Hvorfor utsette et barn for noe slikt?

Anonymkode: 729cf...648

Fordi biologisk tilknytning faktisk er utrolig viktig. Så lenge han kan møte barnet nykter og prøve å skape en relasjon så tror jeg det vil være bra for barnet på sikt. Barnevernet og mange som jobber med barn ser bare rutiner og materielle ting når de vurderer om et barn har det godt. Men det å vite hvor man kommer fra, hvem ens slekt er og å vite at de biologiske foreldrene ikke har gitt deg helt opp er faktisk uvurderlig. Hvor mange fosterbarn og adopterte sliter ikke i voksen alder på tross av at de har hatt gode oppvekstvilkår?

TS får kanskje ikke til å være en stabil far nå, men jeg tenker detver positivt at han vil være en del av barnets liv. Det kan også åpne for å møte utvidet slekt som barnet kanskje også kan få et forhold til. 

Anonymkode: 167ca...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dra vitser. Det blir bare kleint. 
Men spør hva hun synes er gøy, hvilke fag hun liker på skolen, om hun har gode venner, om hun liker dyr etc. 

Greit med et kort triks, men ikke overdriv. 
Snakk med henne. Ikke lek klovn. 
Hun er for stor til leker som hun raskt gjennomskuer. 
Det er også fint å være ærlig og si at du er nervøs. At du har tenkt mye på henne men ikke greid kontakt. 
Dette går fint hvis du bare er deg selv. Ikke lag skuespill. 
og for guds skyld- håndhils og vær hyggelig mot ALLE voksne i rommet. 

Anonymkode: 5efb7...cbc

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De uthevede tingene her viser virkelig hvorfor du bør skygge unna. Den biologiske moren er redd for å miste samværene, som hun ikke får lov til å gjennomføre uten tilsyn tross at du påstår at hun er stabil og skikkelig, ved at barnevernet "hører på ungen". Du tror også på at fosterforeldrene, som tross alt vi bare har hørt din versjon fremstår som de første som har gitt denne uskyldige jenta stabilitet etter at du og mor har gjort deres ytterste for at hun skal komme skjevt ut i livet, manipulerer barnet. 

Jeg skjønner at det er sånn her verden ser ut hos deg. Det er, kanskje ikke helt tilfeldig, også helt identisk med den forklaringen som nær sagt alle totalt uegnede foreldre som skader sine egne barn og rettmessig mister omsorgen kommer med. Det er menneskelig nok at man heller graver seg dypere ned i konspiranoia-hølet enn å føle det minste ansvar selv, for det er ubehagelig å ta inn over seg at egne barn nok har det bedre uten deg, men her kan det da virkelig ikke være tvil. Av hensyn til den biologiske moren og deg har man fortsatt et visst samvær, et samvær ingen av dere får ha uten tilsyn, og som dere nå frykter vil opphøre hvis barnet blir lyttet skikkelig til. Og til det slikt samvær skal du etter planen altså møte opp litt rusa. Du kan fortelle både deg selv og KG at du er tvers gjennom snill og bare vil det beste og endelig vil stille opp for jenta, men din tilstedeværelse i hennes liv - i den tilstanden og med de holdningene du har nå - er til skade for henne. Hvis du oppriktig bryr deg om datteren din, og ikke kun om deg selv slik du jo fremstår her, bør du oppføre deg deretter. Og la henne være.

Ingen av oss har skada henne eller gjort galt mot henne. Har ikke gravd meg ned i konspigreier? Jeg har ikke hatt samvær før i det hele tatt, men får nå komme med på moras neste siste timen. Mora har hatt jevnlig samvær ja, og jeg vet ikke hvorfor det er tilsyn. Jeg hadde ikke omsorgen da bv tok henne. var desverre ikke der. Vil jo stille opp nå når jeg har fått sjansen. og ja jeg vet jeg må skjerpe meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi biologisk tilknytning faktisk er utrolig viktig. Så lenge han kan møte barnet nykter og prøve å skape en relasjon så tror jeg det vil være bra for barnet på sikt. Barnevernet og mange som jobber med barn ser bare rutiner og materielle ting når de vurderer om et barn har det godt. Men det å vite hvor man kommer fra, hvem ens slekt er og å vite at de biologiske foreldrene ikke har gitt deg helt opp er faktisk uvurderlig. Hvor mange fosterbarn og adopterte sliter ikke i voksen alder på tross av at de har hatt gode oppvekstvilkår?

TS får kanskje ikke til å være en stabil far nå, men jeg tenker detver positivt at han vil være en del av barnets liv. Det kan også åpne for å møte utvidet slekt som barnet kanskje også kan få et forhold til. 

Han har jo sagt åpent her at han skal møte barnet rusa. Bare såpass lite rusa at ingen oppdager det. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen av oss har skada henne eller gjort galt mot henne. Har ikke gravd meg ned i konspigreier? Jeg har ikke hatt samvær før i det hele tatt, men får nå komme med på moras neste siste timen. Mora har hatt jevnlig samvær ja, og jeg vet ikke hvorfor det er tilsyn. Jeg hadde ikke omsorgen da bv tok henne. var desverre ikke der. Vil jo stille opp nå når jeg har fått sjansen. og ja jeg vet jeg må skjerpe meg 

Jeg tror ikke dere har gjort henne noe vondt med vilje, men dere har sviktet henne fundamentalt nok til at hun nå er i fosterhjem og kun får se dere under tilsyn. Da synes jeg det er helt riktig å si at dere har gitt henne et veldig skjevt utgangspunkt i livet. Når du videre legger til grunn mors påstander om at fosterforeldrene manipulerer jenta, ordene til en mor så uegnet og ute av vater at hun ikke får ha samvær uten tilsyn og frykter hun mister disse samværene også hvis jenta får velge selv, har du gravd deg ordentlig langt ned i ville teorier. 

Det er fint at du ville stille opp når du har fått sjansen. Å gripe sjansen innebærer å gjøre helt andre ting enn nok en gang å velge minste motstands vei. Å møte opp rusa, men håpe ingen merker det, og skulle undergrave fosterforeldrene ved å ikke snakke til dem og oppfordre jenta til å komme til en far som jevnlig er i aktiv rus hvis noe skjer, er ikke å gripe sjansen. Det er å ødelegge henne ytterligere av rent egoistiske årsaker.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Enig med mye her, men dette er en mann som planlegger å ruse seg «litt» for å klare å gjennomføre samværet. Han har ingen motivasjon til å bli rusfri og har ingen evne til å sette seg inn i barnets situasjon. Kom tilbake rusfri, helst når hun er voksen. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere har vel satt henne til verden, og overlatt henne til et liv med fosterforeldre. Nå er nok de fosterforeldrene veldig bra mennesker og gir ungen kjærligheten, men hun vet at hun har foreldre som ga faen og at hun har en annen historie enn alle andre i klassen. 

Jeg synes fortsatt at du skal presentere deg på best mulig måte, og beklage at livet ble som det ble, og si at du håper hun har det bra. Så lar dere henne være i fred om det er det hun ønsker. 

Anonymkode: ef7a0...9b1

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal fortelle henne etter hun har fått gave å sånn av meg at hvis de er slemme med henne kan hun alltid komme til meg. Det er viktig at hun vet det at hun alltid kan komme til meg. 

Du, det der er en skikkelig dårlig idé. Det er ikke deg hun bør komme til hvis hun har det vanskelig. Da burde hun snakke med en lærer eller andre trygge voksne.

Jeg håper du får mye veiledning på hvordan du bør fremstå her, for dette her får jeg vondt i magen av å lese. Du har jo ikke dømmekraften på plass til å lese situasjonen du er i, alvoret det kan medføre for barnet ditt å ha kontakt med deg, og konsekvensene det kan ha.

Alle barn (som er tatt fra foreldrene eller liknende situasjoner) drømmer om en lykkelig gjenforening, at alt er bra igjen, og så snakker du om at du må ta «litt» stoff for å fungere før møtet, og at hun kan komme til deg hvis noen er slemme?! Du risikerer å tulle til livet hennes mye mer med dine holdninger. Bare NEI!! Det er IKKE lurt å møtes før du har et nytt liv. Hold deg unna.

Anonymkode: 034ae...01c

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars lille jente. Håper virkelig fosterforeldrene griper inn her og får stoppet denne galskapen. 😔

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle «vi som vil ha barnevernet fjernet fullstendig» tilhengerne leser denne tråden her.

Denne jenta blir nok godt ivaretatt i fosterhjemmet, med gode muligheter for et normalt og rusfritt liv. Det er altfor mange unger, f.eks i USA, som bor hos foreldre som ruser seg, og opplever gjentatt omsorgssvikt, neglekt og vold. Disse ungene vil ofte have i samme mønster selv…ting går i arv.

Anonymkode: a0e12...14c

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...