Jannepåvannet Skrevet i går, 06:10 #21 Del Skrevet i går, 06:10 Hvorfor vil du møte dattera di? Hvor gammel er hun i dag ? Hva positivt vil dette bidra inn i hennes liv nå? 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:13 #22 Del Skrevet i går, 06:13 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mitt beste råd: Dusj og vask deg GRUNDIG før møte. Ha kun på klær som kommer rett fra vaskemaskinen. barber deg og stell deg så godt du kan. Beklager å si det, men lukt og utseende har en betydning enten du liker det eller ikke, og folk som ruser seg eller er psykisk i ubalanse har ofte dårligere hygiene. Dette merker de rundt. Hvis du skal møte din datter for første gang må du fremstå ren og velstelt. Det gir et så utrolig mye bedre utgangspunkt. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 5efb7...cbc Dette er viktig. Samt å samle deg mentalt slik at du har et imøtekommende blikk, og er rolig. For mye nervøsitet merker barnet. Og du må jobbe for å bli helt rusfri, ellers er kontakt med deg nokså sikkert veldig komplisert å forholde seg til for barnet. Hvis jeg jobbet i barnevern/Bufetat ville jeg ikke syntes det var noen god idé at du ble introdusert i barnets liv hvis ikke du var rusfri, for å være ærlig. Jeg har sett så mye ustabilitet og hva det gjør med barn. Anonymkode: 034ae...01c 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:14 #23 Del Skrevet i går, 06:14 Hvor lenge har dette barnet vært i fosterhjem? Og er det virkelig en sårbar ungdoms beste å bli introdusert for en ikke helt stabil forelder som hen aldri har møtt før? Anonymkode: f641a...db8 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:17 #24 Del Skrevet i går, 06:17 Ein ting eg ikkje forstår: du skal "snike deg med" på mora sitt samver uansett om jenta seier ja eller nei til å møte deg? Er det ikkje betre å vente til jenta sjølv er klar? Anonymkode: 398be...222 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:22 #25 Del Skrevet i går, 08:22 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rusprøver gjøres hos fastlegen ved at en står å se på at du tisser i prøveglasset, så du ikke kan jukse. Kan ikke ta en hjemme nei. Anonymkode: 5a73f...110 ja må til fastlegen. Vet ikke om jeg har noe møte eller tidspunkt. Kan jo ringe i morgen jeg. Skal ikke jukse Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:26 #26 Del Skrevet i går, 08:26 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mitt beste råd: Dusj og vask deg GRUNDIG før møte. Ha kun på klær som kommer rett fra vaskemaskinen. barber deg og stell deg så godt du kan. Beklager å si det, men lukt og utseende har en betydning enten du liker det eller ikke, og folk som ruser seg eller er psykisk i ubalanse har ofte dårligere hygiene. Dette merker de rundt. Hvis du skal møte din datter for første gang må du fremstå ren og velstelt. Det gir et så utrolig mye bedre utgangspunkt. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 5efb7...cbc Tusen takk for råd. Skal gjøre det å passe på å gjøre det du sier der. Tusen takk Anonymkode: e2250...ae6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:32 #27 Del Skrevet i går, 08:32 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er viktig. Samt å samle deg mentalt slik at du har et imøtekommende blikk, og er rolig. For mye nervøsitet merker barnet. Og du må jobbe for å bli helt rusfri, ellers er kontakt med deg nokså sikkert veldig komplisert å forholde seg til for barnet. Hvis jeg jobbet i barnevern/Bufetat ville jeg ikke syntes det var noen god idé at du ble introdusert i barnets liv hvis ikke du var rusfri, for å være ærlig. Jeg har sett så mye ustabilitet og hva det gjør med barn. Anonymkode: 034ae...01c Takk for råd. Ja skal prøve på det. Det er første gang jeg møter henne ja. Har litt å finne ut av så jeg ikke ødelegger det her. Dette var begynnelsen som hun sa. Jeg aner ikke hvordan jeg skal være både nykter og i god form samtidig, men jeg må ta testen hos fastlegen på fårhånd, men må jeg ta pisseprøve samme dagen når jeg kommer? Det kan de ikke gjøre for de er ikke helsefolk osv Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:41 #28 Del Skrevet i går, 08:41 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for råd. Ja skal prøve på det. Det er første gang jeg møter henne ja. Har litt å finne ut av så jeg ikke ødelegger det her. Dette var begynnelsen som hun sa. Jeg aner ikke hvordan jeg skal være både nykter og i god form samtidig, men jeg må ta testen hos fastlegen på fårhånd, men må jeg ta pisseprøve samme dagen når jeg kommer? Det kan de ikke gjøre for de er ikke helsefolk osv Anonymkode: e2250...ae6 Jeg synes det er helt sinnsykt at du faktisk planlegger å møte datteren din for første gang- RUSA! Hun kommer da til å merke at du er ruset. Mennesker som ikke ruser merker at andre er ruset, og det er skremmende for andre. Jeg synes hele denne greia er utrolig egoistisk. Stakkars jente. Hvis du bryr deg noe som helst om din datter så lar dere hun være! Anonymkode: b8cd9...744 27 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:51 #29 Del Skrevet i går, 08:51 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Takk for råd. Ja skal prøve på det. Det er første gang jeg møter henne ja. Har litt å finne ut av så jeg ikke ødelegger det her. Dette var begynnelsen som hun sa. Jeg aner ikke hvordan jeg skal være både nykter og i god form samtidig, men jeg må ta testen hos fastlegen på fårhånd, men må jeg ta pisseprøve samme dagen når jeg kommer? Det kan de ikke gjøre for de er ikke helsefolk osv Anonymkode: e2250...ae6 Det høres ut som at det er en bedre idé å gå en stund i rusbehandling for å bli klar for å møte henne. Ruser du deg såpass ofte at du trenger å ruse deg for å være/fremstå som i god form så er ikke dette tiden for å møte henne. Jeg undrer meg litt over motivasjonen din for å møte henne. Har du hennes beste i tankene, eller gjør du dette for å blidgjøre moren som hjelper deg med ting i hverdagen? På sikt kan det nok hende at hun ønsker å møte deg, men skal du ikke gå litt roligere forover? Anonymkode: ff462...7fb 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:54 #30 Del Skrevet i går, 08:54 Stakkars lille jente. Jeg syns du skal ha vært rusfri i minst 2 år, før du i det hele tatt vurderer et møte. Hun trenger ikke flere brutte løfter som dessverre rusmisbrukere er eksperter på. Hva positivt har du å tilføre livet hennes nå? Ta tak i deg selv og vent. Få orden på livet ditt først. Dette vil antagelig ikke slå positivt ut for deg heller, når hun på et tidspunkt kommer til å avvise deg. Anonymkode: 01574...598 17 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:02 #31 Del Skrevet i går, 09:02 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ein ting eg ikkje forstår: du skal "snike deg med" på mora sitt samver uansett om jenta seier ja eller nei til å møte deg? Er det ikkje betre å vente til jenta sjølv er klar? Anonymkode: 398be...222 Ingen av de respekterer ungens ønske om å ikke ville ha noe med mora å gjøre, her er det pur egoisme hele veien uten å engang ofre ungens beste en tanke. Anonymkode: 91dd6...d86 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:04 #32 Del Skrevet i går, 09:04 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg synes det er helt sinnsykt at du faktisk planlegger å møte datteren din for første gang- RUSA! Hun kommer da til å merke at du er ruset. Mennesker som ikke ruser merker at andre er ruset, og det er skremmende for andre. Jeg synes hele denne greia er utrolig egoistisk. Stakkars jente. Hvis du bryr deg noe som helst om din datter så lar dere hun være! Anonymkode: b8cd9...744 Skal ikke komme rusa. Ingen merker det på meg når jeg tar lite. Skal fortelle henne etter hun har fått gave å sånn av meg at hvis de er slemme med henne kan hun alltid komme til meg. Det er viktig at hun vet det at hun alltid kan komme til meg. De bor faktisk ikke så veldig langt unna meg heller. Jeg er ganske skeptisk til dem etter det mora har sagt om de og åssen de har behandla henne. Så er de skeptisk til meg er jeg det samme tilbake. Jeg vet jeg er en helt ny person men tror hun har hørt om meg og blitt fortalt. Så derfor er det viktig jeg kommer nå når jeg får sjansen også så vi kan få litt kontakt da, og att det hjelper mora også. Har fått se bilder også, og hun ligner skikkelig mye på meg. Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:07 #33 Del Skrevet i går, 09:07 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ein ting eg ikkje forstår: du skal "snike deg med" på mora sitt samver uansett om jenta seier ja eller nei til å møte deg? Er det ikkje betre å vente til jenta sjølv er klar? Anonymkode: 398be...222 Skal ikke snike meg med. Var deres forslag. Jo de skulle spørre henne og fortelle henne det. vet ikke hvorfor de vil gjøre det på den måten. Kunne møttes ute også, funnet på noe, men de ville ha det sånn. Håper det blir noe av da Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:16 #34 Del Skrevet i går, 09:16 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Skal ikke komme rusa. Ingen merker det på meg når jeg tar lite. Skal fortelle henne etter hun har fått gave å sånn av meg at hvis de er slemme med henne kan hun alltid komme til meg. Det er viktig at hun vet det at hun alltid kan komme til meg. De bor faktisk ikke så veldig langt unna meg heller. Jeg er ganske skeptisk til dem etter det mora har sagt om de og åssen de har behandla henne. Så er de skeptisk til meg er jeg det samme tilbake. Jeg vet jeg er en helt ny person men tror hun har hørt om meg og blitt fortalt. Så derfor er det viktig jeg kommer nå når jeg får sjansen også så vi kan få litt kontakt da, og att det hjelper mora også. Har fått se bilder også, og hun ligner skikkelig mye på meg. Anonymkode: e2250...ae6 Du har rosa skylapper på! Hvorfor i all verden skal hun komme til deg. Du er en fremmed. Det vil ta lang tid før du får hennes tillit. Det gjør du i alle fall ikke ved å rakke ned på hennes omsorgspersoner. Hun er for stor til å kjøpes, så det må du la være. Hun er stor nok til å forstå at gaver kommer med baktanker. Barn som har vokst opp som henne, har alle antenner ute. Møt henne med respekt og nysgjerrighet. Sett henne først og deg selv til sist. Anonymkode: 01574...598 26 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:21 #35 Del Skrevet i går, 09:21 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skal ikke komme rusa. Ingen merker det på meg når jeg tar lite. Skal fortelle henne etter hun har fått gave å sånn av meg at hvis de er slemme med henne kan hun alltid komme til meg. Det er viktig at hun vet det at hun alltid kan komme til meg. De bor faktisk ikke så veldig langt unna meg heller. Jeg er ganske skeptisk til dem etter det mora har sagt om de og åssen de har behandla henne. Så er de skeptisk til meg er jeg det samme tilbake. Jeg vet jeg er en helt ny person men tror hun har hørt om meg og blitt fortalt. Så derfor er det viktig jeg kommer nå når jeg får sjansen også så vi kan få litt kontakt da, og att det hjelper mora også. Har fått se bilder også, og hun ligner skikkelig mye på meg. Anonymkode: e2250...ae6 Hvordan vet du om det ikke merkes hvis du kun bruker litt narkotika? Jeg skjønner at det er viktig for deg å møte jenta fordi moren insisterer, og at du da, på et eller annet vis, kan være til hjelp for henne? Jeg husker ditt opprinnelige innlegg der du blant annet sa at moren mente datteren var frekk mot henne. Dette var visst fosterforeldrene sin skyld? Anonymkode: 1cc71...879 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:26 #36 Del Skrevet i går, 09:26 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Skal ikke komme rusa. Ingen merker det på meg når jeg tar lite. Skal fortelle henne etter hun har fått gave å sånn av meg at hvis de er slemme med henne kan hun alltid komme til meg. Det er viktig at hun vet det at hun alltid kan komme til meg. De bor faktisk ikke så veldig langt unna meg heller. Jeg er ganske skeptisk til dem etter det mora har sagt om de og åssen de har behandla henne. Så er de skeptisk til meg er jeg det samme tilbake. Jeg vet jeg er en helt ny person men tror hun har hørt om meg og blitt fortalt. Så derfor er det viktig jeg kommer nå når jeg får sjansen også så vi kan få litt kontakt da, og att det hjelper mora også. Har fått se bilder også, og hun ligner skikkelig mye på meg. Anonymkode: e2250...ae6 Du skal ikke komme rusa, bare ta litt? Det er å være rusa!! Typisk folk som ruser seg, masse unnskyldninger og ser ikke seg selv i det hele tatt. Det vet jeg alt om, som har hatt et nært familiemedlem som ruset seg i mange år. Han også hadde dager han bare ruset seg litt, men vi alle rundt han merket at han var ruset. Med de holdningene du har, er du ikke klar for å møte datteren din. Alt det er andre du kommer med er uvesentlig. Jeg kan skjønne at du ønsker et slags forhold med din datter, men du kunne ikke gjort det på en mer feil måte. Du må starte i riktig ende, og det er å legge deg inn å bli rusfri først. Og så etter å ha vært stabil lenge, så kan du se på mulighetene om din datter vil møte deg og ta det i hennes tempo. Og vil hun ikke, da må du respektere det! Anonymkode: b8cd9...744 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:27 #37 Del Skrevet i går, 09:27 Du sier at du er «tvers gjennom snill», men du høres tvers gjennom egoistisk ut. Anonymkode: 1cc71...879 29 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet i går, 09:28 #38 Del Skrevet i går, 09:28 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har rosa skylapper på! Hvorfor i all verden skal hun komme til deg. Du er en fremmed. Det vil ta lang tid før du får hennes tillit. Det gjør du i alle fall ikke ved å rakke ned på hennes omsorgspersoner. Hun er for stor til å kjøpes, så det må du la være. Hun er stor nok til å forstå at gaver kommer med baktanker. Barn som har vokst opp som henne, har alle antenner ute. Møt henne med respekt og nysgjerrighet. Sett henne først og deg selv til sist. Anonymkode: 01574...598 Enig . Møt henne med respekt og vennlighet og selvfølgelig 100% nykter . Ikke engang antyd at hun kan komme til deg ( som har rusproblemer ) . Jobb med å bli nykter og et godt forbilde . Det er ikke en valp dere skal treffe , men ett barn som har vært sviktet av begge foreldre . Ikke snakk nedsettende om fosterhjemmet . For om de ikke er feilfrie , så er de nok bedre egnet til å ta vare på henne enn dere er. Fokuser på å bli en hyggelig , nykter voksenperson for henne . Møter du opp rusa eller uten rusfrie prøver , kommer du nok ikke til å få møte henne (mer). 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:36 #39 Del Skrevet i går, 09:36 Hun er 12 år og det er først nå du vil komme og leke far. Det er nok for sent dessverre. Men i det minste møt opp 100 % rusfri. Det er godt hun har et fosterhjem å bo i. Anonymkode: e1449...ff7 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:43 #40 Del Skrevet i går, 09:43 NiceOrNothing skrev (4 minutter siden): Enig . Møt henne med respekt og vennlighet og selvfølgelig 100% nykter . Ikke engang antyd at hun kan komme til deg ( som har rusproblemer ) . Jobb med å bli nykter og et godt forbilde . Det er ikke en valp dere skal treffe , men ett barn som har vært sviktet av begge foreldre . Ikke snakk nedsettende om fosterhjemmet . For om de ikke er feilfrie , så er de nok bedre egnet til å ta vare på henne enn dere er. Fokuser på å bli en hyggelig , nykter voksenperson for henne . Møter du opp rusa eller uten rusfrie prøver , kommer du nok ikke til å få møte henne (mer). Skal selvfølgelig møte henne med respekt og være hyggelig og nysgjerrig på henne osv. Er litt redd for å ødelegge denne muligheten, og jeg må levere den prøven som du sier. Skal ikke snakke dårlig om fosterforeldra, bare si at hun alltid kan komme til meg. Mora har ikke svikta henne, de har hatt samvær hele tiden. Jeg har svikta de. Skal gjøre det godt igjen. Vet hun ikke kan kjøpes, er ikke det. Jeg vil ha med noe for å vise jeg bryr meg og gjøre henne glad. Må bare få fiksa de praktiske tingene rundt det der Anonymkode: e2250...ae6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå