AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Jeg skrev om situasjonen min her for noen mnd sia trur jeg, med at jeg ikke har vært på banen med ungen siden hen var liten. Finner ikke igjen det jeg skrev så ble vel sletta. Det viste seg å ikke være så veldig vanskelig. Ang farskapet. Mora kunne gå inn og registrere meg først, trodde vi. men så fikk vi ordna det på nav til slutt isteden. Hun fikk til et møte og de var 2 stk, greit det. Var pissredd helt ærlig. Hun hadde jo vært i møtet med de før, men ikke jeg. Det var nå for noen uker siden. Hun ene var sykt spydig og frekk mot oss, henvendte seg hele tiden til meg. Spørte meg ut hva har forandra seg på 10 år. Noe helt annen enn nav møter for å si det sånn. og dette har hun drivi og stått i i snart 12 år. Jeg skulle ikke betale noe barnebidrag da, visste jo egentlig det. De spurte en del om min situasjon og vi hadde bestemt oss på fårhånd hva jeg skulle si til enkelte ting. De dekka alt. Vi er jo ikke sammen lenger eller vært det på ja 10-12 år haha. men vi fikk med oss en advokat som hun hadde ordna. Var tydelig de var sure og furt å ville ikke samarbeide men hun advokaten svarte tilbake. Jeg sa ikke så mye. Så vi ble enige i første omgang at dem skal få fosterforeldra til å spørre ungen om hen vil møte meg da og fortelle at hen har en far osv. og at jeg vil gjerne møte henne. Planen med advokaten er att hvis vi får nei så kan hun gå inn å kreve det men da må jeg regne med rusprøver å div hyppig mente hu. greit, Så mora har ikke gitt opp ennå. Bosser like jævlig over meg haha. Så planen er jeg skal få bli med hun på neste samværet hennes om noen uker. Det er scary for jeg vet de ikke er perlevenner og så kommer jeg inn, men hun mente jo det var en fordel. Gruer meg for kjenner hen jo ikke, og det er en tilsynsfører der også men jeg er morsom å snakker lett med folk egentlig og er litt barnslig så tror det skal gå fint. Så advokaten sa at vi begynner der og håper det ikke blir avlyst. Så skulle ungen få hilse på meg gjennom hun, og få vite det alt nå i god tid i forveien. Det var eneste måten og jeg kunne ikke få bli kjent utenom hennes samvær. Så bare krysser fingra og alt nå. Takk for mange fine og noen kjipe å hehe, tilbakemeldinger sist. Det var pga dere jeg kjøpte en fin gave og prioriterte det, for jeg tok til meg mye. Fikk ikke gitt den selv men sendte den med noen andre. Sorry for at det ikke var helt innafor og ble sletta. Peace Anonymkode: e2250...ae6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Stakkars lille jente 💔 Anonymkode: 59396...484 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden Jeg lurer på om det er noen som vet hva jeg kan forvente der? Advokaten mente jeg må være forberedt på å komme på et slags møte rett før samværet og snakke med en der(??) også glemte jeg å nevne jeg skal bare komme den siste timen eller sånn, husker ikke hvor lenge det var. Det ble sagt da. Hvorfor vil en person snakke med meg rett før samværet der det skal skje? Dette er på Myrsnipa. Noen som har peiling eller? Da er jo mora og ungen å er sammen allerede, og så må jeg sitte i et slags møte først? Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Myrsnipa samværssted har alltid et oppstartmøte i forkant av første samvær. Der går man gjennom tilsynsførers rolle, hvilket oppdrag de har fått fra retten eller barneverntjenesten, rammer for samværet etc. Av og til er en del av bestillingen veiledning i forbindelse med samvær. Dette er ofte rett før eller etter samvær. Anonymkode: 7b192...f55 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden Åh, den tråden husker jeg. Og ikke på en positiv måte.. Anonymkode: f35dc...7d7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Myrsnipa samværssted har alltid et oppstartmøte i forkant av første samvær. Der går man gjennom tilsynsførers rolle, hvilket oppdrag de har fått fra retten eller barneverntjenesten, rammer for samværet etc. Av og til er en del av bestillingen veiledning i forbindelse med samvær. Dette er ofte rett før eller etter samvær. Anonymkode: 7b192...f55 Takk. Jeg gjorde lurt i å gå med på det med pisseprøve visstnok, har ikke tatt det ennå men må selv fikse det gjennom fastlegen. Hvordan skal de da får beskjed om det? Er jo ikke sikkert jeg rekker å få noe time der før den tid. Jeg må bare finne ut når dette skal skje så jeg vet hvor lenge jeg må holde meg. Funker en hjemmetest? Fikk ikke så mye detaljer info fra advokaten på dette. Hun mente det gjorde hvis det var mellom oss men de stoler ikke på noen av oss virker det som. men fikk faktisk inntrykk av at de kjente til meg fra før da vi var der. Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Åh, den tråden husker jeg. Og ikke på en positiv måte.. Anonymkode: f35dc...7d7 Noen som vet om den enda finnes? Anonymkode: ff462...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen som vet om den enda finnes? Anonymkode: ff462...7fb Det jeg opprinnelig skreiv for noen mnd siden er borte. Har leita sjøl istad og angra som f.. for at jeg ikke tok bilde av sidene eller sånn for huska ikke alt men husker noe Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Del Skrevet 18 timer siden Så du er egentlig ikke rusfri? Anonymkode: c1d3f...dd8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #10 Del Skrevet 18 timer siden Kan noen som har lest tråden det refereres til skrive et kort referat? Høres ut som rus og barn i fosterhjem ? Anonymkode: eb376...996 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du er egentlig ikke rusfri? Anonymkode: c1d3f...dd8 Nei desverre. Går av og på, på av. Har litt bedre perioder innimellom og så dårlige. Er fortsatt der at jeg driver prøver å finne meg ne jobb eller et eller annet å gjøre, men det har vært vanskelig og jeg har vært så mye sliten trøtt og angst for å gå ut. men jobber med saken å jeg skal klare å pisse reint bare jeg vet når det skal skje. Sier jo så klart ikke det til dem men rein prøve er rein prøve det. Bare at den må ikke bli tynn, så folkens det er ikke noe poeng å drikke masse masse vann før pissings. Tynn prøve = ugjyldig Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan noen som har lest tråden det refereres til skrive et kort referat? Høres ut som rus og barn i fosterhjem ? Anonymkode: eb376...996 Jeg kan prøve selv? Altså, hjernen min er som en sil og jeg sliter med å huske fra igår liksom men husker sånn kort da så prøver. Det jeg lurte på var jo dette med farsskap og sånn. Jeg har en unge som er ja vi sier ca 12 år for å anonymsere litt. Jeg og mora har ikke vært sammen siden hen var liten. Hun trakk seg unna meg eller jeg svikta de kort sagt, hadde mye problemer da, eller vi krangla en del. Ja en del sånn forskjellig. Barnevernet tok ungen da hen var baby. Jeg var ikke invollvert da eller i det. Det har jeg slitt skikkelig med etterkant. Jeg lurte da på hvordan å gå fram med det med farskap. Jeg og mora har ikke hatt så mye kontakt i ganske mange år pga familien til hun liker meg ikke og jeg var ikke velkommen der i mange år, men den siste jula og siste før der, husker ikke helt så har jeg fått være der med dem. Nå har hun ny samboer. jeg har slitt en del rundt egen identitet også. hm. trenger ikke gå inn på det noe mer. Litt flaut. Så etter en hendelse fikk jeg og mora kontakt igjen for en stund tilbake og hun begynte å fortelle meg en del om saken med ungen vår som er i fosterhjem. Mora og ungen har hatt samvær hele tia. De er fremmede for oss de fosterforeldra, og har ikke behandla henne bra. De har vent ungen imot hun og hun vurderte å bare gi opp alt. Så vi diskuterte en del åssen vi skal gjøre det. Ungen vil ofte ikke treffe henne og hun ville heller ikke. En del av den tråden (kalles det det??) handla om forholdet mitt til mora. Mange mente at hun var sjukt bossy over meg, fordi hun har pleid å hjelpe meg med litt penger når jeg har vært blakk, vaska litt hos meg, hjelpa meg en del med ting når jeg har vært passe nedkjørt, kjørt meg hit og dit. Jeg har ingen foreldre inni livet mitt. Mora mi døde. Så har vært mye alene, og blitt egentlig ganske avhengig av henne. Vi er i 30 åra begge btw. Vi har på en måte gjort opp mye som har vært og blitt venner. Det jeg skrev da gikk jo ut på om jeg skulle komme på banen med ungen eller ikke. Fikk sjukt mye pepper her inne fra enkelte som mente jeg var helt sjuk i huet og at jeg bare skulle la kiden i fred i fosterhjemmet og ikke hjelpe mora for hun var fæl bla bla. Ting er litt mer komplisert enn det. Og ja, jeg innrømmer jeg kanskje ikke er den personen med mest ting på stell, men jeg er tvers gjennom snill. Mot alle som er snille med meg hehe. Har altså ikke sett kiden min siden hen var baby men etter en del mas fra mora nå så får jeg kanskje se henne snart på samværet hennes og skal prøve ikke være helt nervevrak Anonymkode: e2250...ae6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som vet om den enda finnes? Anonymkode: ff462...7fb Ser ut som den er låst? Jeg søkte opp «mor og barn ønsker ikke samvær» her og jeg får opp at jeg ikke har tilgang på den. Anonymkode: f35dc...7d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #14 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Ser ut som den er låst? Jeg søkte opp «mor og barn ønsker ikke samvær» her og jeg får opp at jeg ikke har tilgang på den. Anonymkode: f35dc...7d7 Ja ser sånn ut kanskje, kan du få åpna den eller? Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan noen som har lest tråden det refereres til skrive et kort referat? Høres ut som rus og barn i fosterhjem ? Anonymkode: eb376...996 Ungen vil ikke ha noe med mora å gjøre, barnemor bruker far som sliter med rus og som aldri har hatt noe med ungen å gjøre for å få tilgang på ungen, sånn veldig kort oppsummert. Anonymkode: 91dd6...d86 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #16 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg er tvers gjennom snill. Beklager men det holder ikke. Anonymkode: 91dd6...d86 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #17 Del Skrevet 16 timer siden Jeg må hvertfall finne ut av det bare hvordan jeg gjør det. Hadde håpa jeg og hun kunne dra dit sammen sånn som på møtet, ikke at jeg må dra inn til byen etter henne og komme alene og att på til sitte alene på et møte først der. men mora vet at det blir bra når jeg kommer for jeg har godt humør og lett stemning og kødder mye. Må finne ut av det lege greiene eller bare si fra til mora at hun må ta seg av det og ordne meg time om jeg trenger det og om hun kan være med, eller om hun husker når jeg skulle dit. Så ikke jeg mister dette pga en drittb bagatell jeg misforsto. Fikk ikke med meg når det var heller Anonymkode: e2250...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #18 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg må hvertfall finne ut av det bare hvordan jeg gjør det. Hadde håpa jeg og hun kunne dra dit sammen sånn som på møtet, ikke at jeg må dra inn til byen etter henne og komme alene og att på til sitte alene på et møte først der. men mora vet at det blir bra når jeg kommer for jeg har godt humør og lett stemning og kødder mye. Må finne ut av det lege greiene eller bare si fra til mora at hun må ta seg av det og ordne meg time om jeg trenger det og om hun kan være med, eller om hun husker når jeg skulle dit. Så ikke jeg mister dette pga en drittb bagatell jeg misforsto. Fikk ikke med meg når det var heller Anonymkode: e2250...ae6 Hva er målet ditt med å møte barnet? Anonymkode: ff462...7fb 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #19 Del Skrevet 10 timer siden Rusprøver gjøres hos fastlegen ved at en står å se på at du tisser i prøveglasset, så du ikke kan jukse. Kan ikke ta en hjemme nei. Anonymkode: 5a73f...110 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #20 Del Skrevet 10 timer siden Mitt beste råd: Dusj og vask deg GRUNDIG før møte. Ha kun på klær som kommer rett fra vaskemaskinen. barber deg og stell deg så godt du kan. Beklager å si det, men lukt og utseende har en betydning enten du liker det eller ikke, og folk som ruser seg eller er psykisk i ubalanse har ofte dårligere hygiene. Dette merker de rundt. Hvis du skal møte din datter for første gang må du fremstå ren og velstelt. Det gir et så utrolig mye bedre utgangspunkt. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 5efb7...cbc 12 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå