Gå til innhold

Far holder ikke avtaler ang samvær, barnet begynner og bli lei og vil bo fast med meg,men dette vil ikke far

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 19.13):

Tusen takk for et koselig svar ❤️

Gutten min er det viktigste i livet mitt og det vil han alltid være. Ja han blir med på Fvk og skal fortelle om sine ønsker og hvorfor han ønsker dette.

Jeg er alenemor ,men har en sønn til fra før som er voksen som er et meget godt forbilde for lillebroren sin , samt min bror og far

Anonymkode: b1c53...2dd

Ekspander  

Godt å høre at dere har andre gode, mannlige forbilder for minstegutten din!

Det er så viktig slik at han får se hvordan menn bør behandle sine kjære og andre mennesker.

Lykke til på fvk etter påske! ❤️

Begynn forresten å skrive en dagbok hvor du tar for deg all kontakt med guttens far. Start med det samme, og skriv konkrete og tidfestede episoder så langt bak som du husker. Og så skriv fra nå og fremover. Skriv ned alle ganger far endrer samvær, alle ganger han utelater gutten deres fra sin nye familie, hans avvisninger av å finne en god løsning for gutten osv. Det er vel liten sjanse for at han vil ta saken til retten når du kutter ned på samværet og følger opp guttens ønsker, men hvis han likevel skulle gjøre det, så er det godt for deg å ha dokumentasjon over en lang periode. Likeså kan det være nøvendig for deg å dokumentere hvor mye du har barnet, og hvor mye mindre far har det (fremover), mtp bidrag. Sørg også for å søke bidrag gjennom Nav!

Anonymkode: 131a6...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Holder han seg ikke til  avtalene så vil det får følger. Sånn er det bare med den saken. 

Anonymkode: c7118...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 19.01):

Nei det gjør han nok ikke, han følte nok mer på det før, virker som han ikke bryr seg så mye om det lengre

Ekspander  

Men du har vel snakket med far om dette?? Og hva sier han til det selv?

Anonymkode: 11d5e...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meg over her 👆 Altså, jeg håper du har snakket med faren hans og spurt hvorfor sønnen deres ikke blir inkludert i feriene dems eller når dem skal besøke familien til stemora. 

Og hva sier han om dette selv?

Anonymkode: 11d5e...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og her er du igjen med disse falske trådene dine. Stakkar deg ❤️ Du må bruke mye tid på dette tullet.. 

Anonymkode: c79e7...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 19.18):

det vet jeg ikke, men tenkte i så fall og gå gjennom nav

Ekspander  

Dette:  gå gjennom nav, å send han forslag til ny avtale i posten . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cafflatte skrev (På 12.4.2025 den 19.17):

Hva skjer når far ikke møter opp fvk? Må han da betale bidrag?

Ekspander  

Ingenting spesielt som skjer. Han bare beviser at barnets beste ikke er på hans prioriteringsliste . Tror nok det blir enklere for gutten å fremme ønsker om bosted når far ikke er med . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 21.59):

Og her er du igjen med disse falske trådene dine. Stakkar deg ❤️ Du må bruke mye tid på dette tullet.. 

Anonymkode: c79e7...a8d

Ekspander  

fordi du lever et helt perfekt A4-liv uten et sekund motstand betyr det ikke at andre har det like plettfritt som deg..?

Anonymkode: bb251...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for alle fine råd

Nå drar vi på en ukes ferie, så blir det fvk etterpå, så får vi håpe det order seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...