AnonymBruker Skrevet 12. april #1 Del Skrevet 12. april barnet vårt er 12 år nå og det har vert over mellom oss siden barnet var 20 mnd. Far har fra barnet var 3 år hatt det 50/50 og ikke betalt barnebidrag og slik, så lenge vi delte 50/50 og han hadde alt han trengte til barnet også. For 6 år siden traff han en ny dame, de har fått 4 barn, de er 5,3 og tvillingene er snart 9 mnd. Vårt barn er veldig glad i småsøskene sine,men far bytter uker hele tiden, og nå kan han ikke ha barnet på sommeren eller påsken dette året for de er i syden nå og skulle til hennes familie til sommer, dette er helt greit for meg ,da jeg ikke orker dårlig stemming . Nå har barnet sagt at han vil bo hos meg mesteparten av tiden og heller være hos far anhver helg og en dag i uka og anhver jul og nyttår,men heller være hjemme med venner ellers i ferier. Vi fortalte far dette og han var veldig negativ og ønsket og forsette slik vi hadde det, så jeg sa at jeg bestilte time hos fvk og vi fikk time etter påske, far har allerede sagt at han ikke kommer,og jeg sa det er greit, men da blir det slik at jeg har barnet 80/20. hva tenker dere her? er jeg urimlig? Anonymkode: b1c53...2dd 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #2 Del Skrevet 12. april Når barnet er blitt så stor har de vel rett til å bli hørt? Jeg skjønner barnet godt, ikke greit at far ikke forholder seg til avtalte uker. Jeg hadde gjort som deg. Anonymkode: ba35e...b5a 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #3 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når barnet er blitt så stor har de vel rett til å bli hørt? Jeg skjønner barnet godt, ikke greit at far ikke forholder seg til avtalte uker. Jeg hadde gjort som deg. Anonymkode: ba35e...b5a Takk for svar Barnet blir med på fvk også, sånn at han får sagt det han ønsker,men hadde håpet far ble med også. Anonymkode: b1c53...2dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 12. april #4 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): barnet vårt er 12 år nå og det har vert over mellom oss siden barnet var 20 mnd. Far har fra barnet var 3 år hatt det 50/50 og ikke betalt barnebidrag og slik, så lenge vi delte 50/50 og han hadde alt han trengte til barnet også. For 6 år siden traff han en ny dame, de har fått 4 barn, de er 5,3 og tvillingene er snart 9 mnd. Vårt barn er veldig glad i småsøskene sine,men far bytter uker hele tiden, og nå kan han ikke ha barnet på sommeren eller påsken dette året for de er i syden nå og skulle til hennes familie til sommer, dette er helt greit for meg ,da jeg ikke orker dårlig stemming . Nå har barnet sagt at han vil bo hos meg mesteparten av tiden og heller være hos far anhver helg og en dag i uka og anhver jul og nyttår,men heller være hjemme med venner ellers i ferier. Vi fortalte far dette og han var veldig negativ og ønsket og forsette slik vi hadde det, så jeg sa at jeg bestilte time hos fvk og vi fikk time etter påske, far har allerede sagt at han ikke kommer,og jeg sa det er greit, men da blir det slik at jeg har barnet 80/20. hva tenker dere her? er jeg urimlig? Anonymkode: b1c53...2dd Nei du er ikke urimelig . Du lytter til barnets ønsker og gir det forutsigbarhet og trygghet . Barnet er 12 år og har rett til å bli hørt . Far høres vimsete , travel og ego ut å setter ikke barnets beste i sentrum . 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
senior Skrevet 12. april #5 Del Skrevet 12. april Man kan lett mistenke far for å ikke ville betale barnebidrag for redusert samvær . . . Jeg synes du gjør det riktig, nemlig at barnet på 12 år må bli hørt. 11 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #6 Del Skrevet 12. april Er han ikke en del av farens familie når de velger å reise på ferie uten han? Eller får han egen ferie med far? Anonymkode: d15cf...6a8 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #7 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er han ikke en del av farens familie når de velger å reise på ferie uten han? Eller får han egen ferie med far? Anonymkode: d15cf...6a8 Nei de er stort sett hjemme når han er hos faren Anonymkode: b1c53...2dd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyren56 Skrevet 12. april #8 Del Skrevet 12. april Vil vel unngå å betale. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #9 Del Skrevet 12. april Ungen føler seg jo sikkert ikke som en del av den familien når han ikke får være med på feriene og det skjønner jeg veldig godt , nok en råtten far og ste mor ! Anonymkode: 49554...64c 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #10 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei de er stort sett hjemme når han er hos faren Anonymkode: b1c53...2dd Stakkars gutt, det må være vondt for han når hans søsken får ferier med far og ikke han. Anonymkode: d15cf...6a8 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #11 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stakkars gutt, det må være vondt for han når hans søsken får ferier med far og ikke han. Anonymkode: d15cf...6a8 ja er veldig trist, han reagerer heldigvis ikke så mye på det lengre nå, var verre når de begynte og dra på ferie med han osm er 5 nå,men han har nok blitt vant til det Anonymkode: b1c53...2dd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #12 Del Skrevet 12. april tyren56 skrev (21 minutter siden): Vil vel unngå å betale. Ja har e mistanke om det jeg også Anonymkode: b1c53...2dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #13 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ungen føler seg jo sikkert ikke som en del av den familien når han ikke får være med på feriene og det skjønner jeg veldig godt , nok en råtten far og ste mor ! Anonymkode: 49554...64c Nei det gjør han nok ikke, han følte nok mer på det før, virker som han ikke bryr seg så mye om det lengre Anonymkode: b1c53...2dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #14 Del Skrevet 12. april Du gjør det eneste rette, Ts, du støtter ditt barn fra hans fars urimelighet og uakseptable og uansvarlige adferd. Det far gjør her er å stadig vise barnet ditt at det ikke er prioritert, at gutten ikke er viktig i fars liv. Hjelper ikke om far selv ev. ikke mener det slik, for det er det far forteller barnet når han så ofte bytter eller dropper samvær med gutten. En så stor forskjellsbehandling som far driver med, det er skadelig for ditt barn, Ts. Det er psykisk ødeleggende! Og det er grunnen til at du skal være stolt av to ting. Det første er at du har et så godt og åpent forhold til din gutt, at han har tillit nok til deg til å være ærlig om hvordan han har det med dette og hva han ønsker heretter. Det andre er at du faktisk tar gutten din på alvor og støtter ham, der det er riktig å støtte ham. ❤️ Far bekrefter både at han ikke prioriterer sin førstefødte lenger, og at han ikke prioriterer gutten når han har gitt beskjed om at han ikke er villig til å være med på fvk for å snakke om sønnens bosted og oppvekst. Far selv har nå i realiteten og i praksis gitt tydelig beskjed om at han har valgt bort gutten. Måten han utestenger gutten fra egen families høytider og ferier bare bekrefter det. Jeg håper du og gutten din har andre og langt bedre mannlige forbilder enn hva guttens egen far er for ham, enten det er ny partner du har, dine ev. brødre, bestefar eller andre. ❤️ Anonymkode: 131a6...576 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 12. april #15 Del Skrevet 12. april Synes så absolutt at du gjør det rette. Gutten din føler ikke at han er en del av familien når det blir slik som dette, og da skjønner jeg godt at han heller vil være så mye som mulig hos deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #16 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du gjør det eneste rette, Ts, du støtter ditt barn fra hans fars urimelighet og uakseptable og uansvarlige adferd. Det far gjør her er å stadig vise barnet ditt at det ikke er prioritert, at gutten ikke er viktig i fars liv. Hjelper ikke om far selv ev. ikke mener det slik, for det er det far forteller barnet når han så ofte bytter eller dropper samvær med gutten. En så stor forskjellsbehandling som far driver med, det er skadelig for ditt barn, Ts. Det er psykisk ødeleggende! Og det er grunnen til at du skal være stolt av to ting. Det første er at du har et så godt og åpent forhold til din gutt, at han har tillit nok til deg til å være ærlig om hvordan han har det med dette og hva han ønsker heretter. Det andre er at du faktisk tar gutten din på alvor og støtter ham, der det er riktig å støtte ham. ❤️ Far bekrefter både at han ikke prioriterer sin førstefødte lenger, og at han ikke prioriterer gutten når han har gitt beskjed om at han ikke er villig til å være med på fvk for å snakke om sønnens bosted og oppvekst. Far selv har nå i realiteten og i praksis gitt tydelig beskjed om at han har valgt bort gutten. Måten han utestenger gutten fra egen families høytider og ferier bare bekrefter det. Jeg håper du og gutten din har andre og langt bedre mannlige forbilder enn hva guttens egen far er for ham, enten det er ny partner du har, dine ev. brødre, bestefar eller andre. ❤️ Anonymkode: 131a6...576 Tusen takk for et koselig svar ❤️ Gutten min er det viktigste i livet mitt og det vil han alltid være. Ja han blir med på Fvk og skal fortelle om sine ønsker og hvorfor han ønsker dette. Jeg er alenemor ,men har en sønn til fra før som er voksen som er et meget godt forbilde for lillebroren sin , samt min bror og far Anonymkode: b1c53...2dd 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 12. april #17 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Nei de er stort sett hjemme når han er hos faren Anonymkode: b1c53...2dd Fy faen! For en drittfar! Sorry not sorry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafflatte Skrevet 12. april #18 Del Skrevet 12. april Hva skjer når far ikke møter opp fvk? Må han da betale bidrag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #19 Del Skrevet 12. april cafflatte skrev (Akkurat nå): Hva skjer når far ikke møter opp fvk? Må han da betale bidrag? det vet jeg ikke, men tenkte i så fall og gå gjennom nav Anonymkode: b1c53...2dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 12. april #20 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (1 time siden): barnet vårt er 12 år nå og det har vert over mellom oss siden barnet var 20 mnd. Far har fra barnet var 3 år hatt det 50/50 og ikke betalt barnebidrag og slik, så lenge vi delte 50/50 og han hadde alt han trengte til barnet også. For 6 år siden traff han en ny dame, de har fått 4 barn, de er 5,3 og tvillingene er snart 9 mnd. Vårt barn er veldig glad i småsøskene sine,men far bytter uker hele tiden, og nå kan han ikke ha barnet på sommeren eller påsken dette året for de er i syden nå og skulle til hennes familie til sommer, dette er helt greit for meg ,da jeg ikke orker dårlig stemming . Nå har barnet sagt at han vil bo hos meg mesteparten av tiden og heller være hos far anhver helg og en dag i uka og anhver jul og nyttår,men heller være hjemme med venner ellers i ferier. Vi fortalte far dette og han var veldig negativ og ønsket og forsette slik vi hadde det, så jeg sa at jeg bestilte time hos fvk og vi fikk time etter påske, far har allerede sagt at han ikke kommer,og jeg sa det er greit, men da blir det slik at jeg har barnet 80/20. hva tenker dere her? er jeg urimlig? Anonymkode: b1c53...2dd Nei, du er ikke urimelig. Barneloven sier at barn har rett til å uttale seg og mene noe om saker som omhandler dem selv, som samvær. Deres mening skal virke inn, og jo eldre barnet er desto tyngre vektes meningen. Time på fvk høres bra ut. Det kan også være en idé at barnet har en time eller deler av timen alene, slik at han kan uttale seg fritt. Barn er veldig lojale mot foreldre, så han kan synes at det er ubehagelig å si imot eller si negative ting om foreldre foran dere. Det er både trist og provoserende og lese hvordan far og ny kone ekskluderer halvsøskenet når det kommer til reiser og ferier. Det er veldig ugreit! Halvsøskenet skal selvfølgelig være en fullverdig del av familien deres han også. Helt utrolig hva enkelte voksne mennesker får seg til å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå