AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #21 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er ny i jobb og har ødelagt for megselv. Jeg takket ja til en jobb, og fikk så vite at jeg skulle gjøre noe jeg ikke er komfortabel med å gjøre i tillegg til stillingen jeg søkte på. Jeg ble stresset, men sa ok til det. Jeg sliter med depresjon og ptsd angst osv, og har begynt igjen på medisin nå nylig. Dette har gjort at jeg føler meg helt rar og full i nerver. Jeg tok en avgjørelse i dag på at jeg må si opp. Men jeg klarer ikke tanken på å være der i 2 uker til. Jeg føler meg ikke frisk nok pga bivirkningene av medisinen og med dét så deler jeg ting jeg ikke ønsker med kollegaer når de spørr, jeg har ikke den naturlige «stopp og tenke seg om» knappen nå og føler meg helt jævlig. Vi er veldig få som jobber der og jeg skal liksom være leder. Føler jeg mister all karakter og har bare lyst å gjemme meg. Jeg føler jeg dummer meg skikkelig ut for når jeg kom der så oppførte jeg meg normalt selvsikkert. Jeg fixer ikke dette og føler jeg graver min egen grav bokstavelig talt. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Er desperat Anonymkode: 8dd59...919 Du går til legen og ber om sykemelding, så tar du tingene derfra. Du sier ikke opp i den sinnstilstanden du er i nå. Anonymkode: 15ea3...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du går til legen og ber om sykemelding, så tar du tingene derfra. Du sier ikke opp i den sinnstilstanden du er i nå. Anonymkode: 15ea3...7a0 Jo, jeg kommer til å si opp for så å sykemelde meg.. Alt ble bare helt feil der i tillegg til bivirkningene av medisinen og hvordan de dagene ble i tillegg. Anonymkode: 8dd59...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #23 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo, jeg kommer til å si opp for så å sykemelde meg.. Alt ble bare helt feil der i tillegg til bivirkningene av medisinen og hvordan de dagene ble i tillegg. Anonymkode: 8dd59...919 Sier du opp, og så sykemelder deg mister du rettigheter. Du risikerer å måtte gå mange uker uten inntekt/penger fordi du selv har sagt opp. Er du så tom for sunn fornuft, eller er dette en tråd for å trolle? Anonymkode: 15ea3...7a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #24 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sier du opp, og så sykemelder deg mister du rettigheter. Du risikerer å måtte gå mange uker uten inntekt/penger fordi du selv har sagt opp. Er du så tom for sunn fornuft, eller er dette en tråd for å trolle? Anonymkode: 15ea3...7a0 Nei, det er ikke en trolletråd. Men du kan jo lese tråden før du uttaler deg. Har 2 ukes oppsigelsestid og jeg har oppsparte midler. Anonymkode: 8dd59...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #25 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jo, jeg kommer til å si opp for så å sykemelde meg.. Alt ble bare helt feil der i tillegg til bivirkningene av medisinen og hvordan de dagene ble i tillegg. Anonymkode: 8dd59...919 Men er du syk? Du har bare rett på sykepenger om du er syk, ikke om det er litt vanskelig å utføre en arbeidsoppgave.. Og hvorfor gjøre noe så drastisk som å SI OPP så tidlig? Nei her er det nok medisinene som snakker! Anonymkode: 33f18...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #26 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men er du syk? Du har bare rett på sykepenger om du er syk, ikke om det er litt vanskelig å utføre en arbeidsoppgave.. Og hvorfor gjøre noe så drastisk som å SI OPP så tidlig? Nei her er det nok medisinene som snakker! Anonymkode: 33f18...c6c Herregud. Anonymkode: 8dd59...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #27 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud. Anonymkode: 8dd59...919 Hva var "herregud" med dette? Anonymkode: 33f18...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #28 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva var "herregud" med dette? Anonymkode: 33f18...c6c At du lurer på om at jeg har rett til å sykemelde meg og at det er medisinene som snakker hva tror du Anonymkode: 8dd59...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #29 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At du lurer på om at jeg har rett til å sykemelde meg og at det er medisinene som snakker hva tror du Anonymkode: 8dd59...919 Du kan sykemeldes hvis du er syk ja. Bivirkninger på oppstart av medisiner kan gi deg rett på sykemelding. Men vanskelige arbeidsoppgaver kan IKKE. Det vil si at du kan bli sykemeldt i noen uker frem til medisinen har stabilisert seg. Hvorfor du skal si opp jobben for noe som enkelt kan løses med samtaler med lederen din, det er forbi min fatteevne altså. Det er det vi reagerer på. Og det er det jeg mener med at "medisinene snakker", tanken om å si opp jobben er en del av bivirkningene… Anonymkode: 33f18...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #30 Del Skrevet 7 timer siden Sorry at jeg er den personen men hva er egentlig så ille med å si opp? Så lenge ts klarer seg økonomisk og det er andre jobber å få så går det vel an å innrømme for seg selv og andre at dette ikke ble bra, og gå videre med livet sitt? Det er så mange som er så innkjørte i dette rotte racet at dere liksom MÅ jobbe og ta opp lån og bruke og jobbe og ta opp lån osv osv. Ikke alle har det sånn. Snakk med legen din ts, og start med å sykemelde deg. Du er åpenbart ikke i form. Husk helsa først, ingen kommer og takker deg på dødsleiet for at du jobba så hardt og de færreste skulle ønske at de jobba mer. Lykke til! Anonymkode: 8be02...123 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #31 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan sykemeldes hvis du er syk ja. Bivirkninger på oppstart av medisiner kan gi deg rett på sykemelding. Men vanskelige arbeidsoppgaver kan IKKE. Det vil si at du kan bli sykemeldt i noen uker frem til medisinen har stabilisert seg. Hvorfor du skal si opp jobben for noe som enkelt kan løses med samtaler med lederen din, det er forbi min fatteevne altså. Det er det vi reagerer på. Og det er det jeg mener med at "medisinene snakker", tanken om å si opp jobben er en del av bivirkningene… Anonymkode: 33f18...c6c Du snakker for deg selv og ikke for alle. At jeg vil si opp jobben er ikke endel av bivirkningene. Og hva vet du om det kan «enkelt» løses med en samtale med leder? Jeg skal ha samtale med leder ja, men har uansett kommet fram til at jeg vil slutte. At denne jobben er ikke for meg. Jeg tenkte i utgangspunktet at jeg kan om mulig fortsette uten tilleggsoppgaven, men det er bedre at de får inn en annen og at jeg fortsetter når ting er som de er. Anonymkode: 8dd59...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #32 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sorry at jeg er den personen men hva er egentlig så ille med å si opp? Så lenge ts klarer seg økonomisk og det er andre jobber å få så går det vel an å innrømme for seg selv og andre at dette ikke ble bra, og gå videre med livet sitt? Det er så mange som er så innkjørte i dette rotte racet at dere liksom MÅ jobbe og ta opp lån og bruke og jobbe og ta opp lån osv osv. Ikke alle har det sånn. Snakk med legen din ts, og start med å sykemelde deg. Du er åpenbart ikke i form. Husk helsa først, ingen kommer og takker deg på dødsleiet for at du jobba så hardt og de færreste skulle ønske at de jobba mer. Lykke til! Anonymkode: 8be02...123 Tusen takk!! Du aner ikke hvor godt det var å lese akkurat dette 💔❤️ Som jeg skulle salget det selv, man skal ikke bruke livet som innsats, helt enig. Anonymkode: 8dd59...919 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #33 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du snakker for deg selv og ikke for alle. At jeg vil si opp jobben er ikke endel av bivirkningene. Og hva vet du om det kan «enkelt» løses med en samtale med leder? Jeg skal ha samtale med leder ja, men har uansett kommet fram til at jeg vil slutte. At denne jobben er ikke for meg. Jeg tenkte i utgangspunktet at jeg kan om mulig fortsette uten tilleggsoppgaven, men det er bedre at de får inn en annen og at jeg fortsetter når ting er som de er. Anonymkode: 8dd59...919 Ja vel men hva trenger du denne tråden på KG for da hvis du uansett ikke vil ta noen tilbakemeldinger? You do you! 👍🏼 å ta store avgjørelser er nettopp en del av bivirkninger av oppstart av slike medisiner. Selvmordstanker likeså… voksende angst. Irrelevante tanker, overtenkning etc. det kan faktisk være NETTOPP medisinene som snakker. Anonymkode: 33f18...c6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #34 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja vel men hva trenger du denne tråden på KG for da hvis du uansett ikke vil ta noen tilbakemeldinger? You do you! 👍🏼 å ta store avgjørelser er nettopp en del av bivirkninger av oppstart av slike medisiner. Selvmordstanker likeså… voksende angst. Irrelevante tanker, overtenkning etc. det kan faktisk være NETTOPP medisinene som snakker. Anonymkode: 33f18...c6c Jeg har ikke sagt at jeg ikke vil ha tilbakemeldinger? Jeg reagerer på det du svarer og du reagerer på det jeg svarer. Og that’s it Anonymkode: 8dd59...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #35 Del Skrevet 7 timer siden Høres litt overdramatisk ut. Her tenker jeg du kanskje bør si fra til din sjef og si fra at du har startet på noen nye medisiner, trenger ikke å si hvorfor eller hva. Men at de gir en bivirkning i starten, så du kjenner at den ekstra oppgaven blir litt mye i tillegg og spør om den kanndelegeres videre Anonymkode: 56a31...25a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #36 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja vel men hva trenger du denne tråden på KG for da hvis du uansett ikke vil ta noen tilbakemeldinger? You do you! 👍🏼 å ta store avgjørelser er nettopp en del av bivirkninger av oppstart av slike medisiner. Selvmordstanker likeså… voksende angst. Irrelevante tanker, overtenkning etc. det kan faktisk være NETTOPP medisinene som snakker. Anonymkode: 33f18...c6c Noen ganger er det ganske oppklarende å bli tvunget til å måtte argumentere sin sak, når jeg ikke vet hvilke sko jeg skal ha på meg ber jeg samboer velge og så kjenner jeg fort om det ble riktig eller feil. Dessuten er det nok greit å få blåst ut litt. Så tråden er nok ikke meningsløs bare fordi ts ikke er enig med flere av tilbakemeldingene. Så sier ts opp jobben da og innser om noen uker at det var medisinene all along. Er det liksom helt ragnarok? Eller går det pent an å lukke det kapittelet og gå videre? Anonymkode: 8be02...123 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #37 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høres litt overdramatisk ut. Her tenker jeg du kanskje bør si fra til din sjef og si fra at du har startet på noen nye medisiner, trenger ikke å si hvorfor eller hva. Men at de gir en bivirkning i starten, så du kjenner at den ekstra oppgaven blir litt mye i tillegg og spør om den kanndelegeres videre Anonymkode: 56a31...25a Jeg forstår hva du mener, problemet er jo akkurat det at det er vanskelig å finne noen som kan gjøre den oppgaven fordi den er for spesielt interesserte og ikke en beskyttet tittel. Pga nerver nå så vil jeg ikke ut med eksakt hva det dreier seg om, men bare mark my Words. Derfor siden de ikke fikk ordnet folk til den stillingen, tenkte de at de kunne bake den inn i min leder stilling, og det ble kræsj. Har forsøkt og det funker ikke for meg. At jeg på toppen av det hele får bivirkninger av medisinene gjør at det blir mildt sakt veldig utfordrende. Anonymkode: 8dd59...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #38 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg forstår hva du mener, problemet er jo akkurat det at det er vanskelig å finne noen som kan gjøre den oppgaven fordi den er for spesielt interesserte og ikke en beskyttet tittel. Pga nerver nå så vil jeg ikke ut med eksakt hva det dreier seg om, men bare mark my Words. Derfor siden de ikke fikk ordnet folk til den stillingen, tenkte de at de kunne bake den inn i min leder stilling, og det ble kræsj. Har forsøkt og det funker ikke for meg. At jeg på toppen av det hele får bivirkninger av medisinene gjør at det blir mildt sakt veldig utfordrende. Anonymkode: 8dd59...919 Ja, det er utfordrende, men det går over og de vil hjelpe deg! Se det an noen små uker til. Snakker av erfaring🌸 Anonymkode: cf8cf...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #39 Del Skrevet 7 timer siden Skjønner at du er bekymret for hva de andre tenker om deg, men du er nok ikke den eneste som har laget et inntrykk av deg selv som ikke stemmer helt når man starter i ny jobb. Selv om man ikke går på medisiner, så er det veldig mange inntrykk, så nervene er i spenn, og man sier ting man egentlig har bestemt seg for å ikke si. Etter hvert går det seg til, og man glemmer litt hva som ble delt. Folk husker det kanskje, men det skal være ganske spesielle ting dersom det skal slå negativt ut i lang tid. Vi har flere på jobb som har hatt perioder hvor de ikke har vært "helt seg selv", meg inkludert. Slitt litt hjemme ol. Men det er jo veldig menneskelig da, så selv om du er leder, så klarer de fleste å forstå dette (så lenge man ikke skjeller ut folk og er totalt urimelig). Så om det bare er 1-2 mnd i starten, og du fungerer bedre og bedre, så vil jo resten av året være gjeldene. Nå har jeg selv hatt fem ulike ledere på fire år, og de har alle endret seg litt utover i rollen. Han ene snakket og delte litt for mye i starten synes jeg, men det gikk seg veldig til, og fikk ikke det samme inntrykket av han etter en stund. Anonymkode: 71b0a...139 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #40 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tusen takk!! Du aner ikke hvor godt det var å lese akkurat dette 💔❤️ Som jeg skulle salget det selv, man skal ikke bruke livet som innsats, helt enig. Anonymkode: 8dd59...919 Hallo, livet som innsats? Hva slags persilleblad er du egentlig. Mange er så utrolig feige når de blir satt krav til. Buhuu, jeg går og stikker hodet i sanda og så får alle rundt bare ordne opp.. ta på deg voksenbuksene nå og be om en samtale. Ting ordner seg uten at du må si opp eller sykemelde deg. Ellers kan du jo vurdere å stå i det.. Anonymkode: c9514...96f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå