Gå til innhold

Barn og musikk på smarttelefon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

hvordan løser dere utfordringen med at barnet skal ha tilgang til musikk på smart telefon? Har en gutt på 10 år som har en iPhone SE. Spotify har 13 års aldersgrense, og jeg vil helst unngå å lyve om alderen hans for at han skal få tilgang. Tenkte vi kunne kjøpe musikk til han på iTunes, men da må jeg legge inn kortet mitt inn i hans telefon og det vil jeg heller ikke. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan betale for ett album eller 2 med kortet der og da, som ikke blir lagt inn i selve telefonen? Jeg stoler på han, det blir litt en prinsippsak bare.. 

Anonymkode: 43b64...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mitt barn har egen spilleliste på min Spotify konto. Barnet har ikke tilgang på WiFi eller mobildata, så hun kan ikke søke opp ny musikk uten å spørre meg først. 

Anonymkode: 1e272...102

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Familie abonnement på Spotify! Trenger bare lage en mail til barnet så kan barnet bruke Spotify selv. Ungene her fikk det når di fikk nettbrett når dem var 10 og 5. Funker glimrende!

Anonymkode: e9d52...a57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Familie abonnement på Spotify! Trenger bare lage en mail til barnet så kan barnet bruke Spotify selv. Ungene her fikk det når di fikk nettbrett når dem var 10 og 5. Funker glimrende!

Anonymkode: e9d52...a57

Takk for svar. Prøvde dette og når de spurte om fødselsdato til barnet når jeg prøvde å logge han inn fikk jeg beskjed at han var for liten..? Jeg vet at jeg kan bare lyve, men jeg bruker ofte aldersgrenser som argument for å si nei til spill etc. etc. hvis jeg lyver på det nå tar det ikke lang tid før han spør hvorfor vi ikke bare kan bryte aldersgrensen på andre ting..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Takk for svar. Prøvde dette og når de spurte om fødselsdato til barnet når jeg prøvde å logge han inn fikk jeg beskjed at han var for liten..? Jeg vet at jeg kan bare lyve, men jeg bruker ofte aldersgrenser som argument for å si nei til spill etc. etc. hvis jeg lyver på det nå tar det ikke lang tid før han spør hvorfor vi ikke bare kan bryte aldersgrensen på andre ting..

På Spotify må du evt lyve om alderen. I andre land finnes det derimot noe som heter Spotify kids, håper dette også er noe som kan komme til Norge. 
Har samme dilemma her, men vi forholder oss til aldersgrenser både på app og spill, så gjelder også Spotify for vår del. En av grunnene er at de nå også får opp videoklipp på sangene, og søskenbarnet til gutten min hadde fått opp klipp fra Squid Game. 

Anonymkode: 60dd4...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...