Gå til innhold

Syk midt i vektnedgang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Målet mitt er å gå ned 6-8 kilo. Jeg har klart 3-4 kilo hittil nå, men akkurat nå er jeg syk. Bihulebetennelse og littgrann feber.

Bør jeg spise «normalt» slik at kroppen får nok energi til å bekjempe sykdommen? Eller går det fint å gå ned i vekta samtidig som man er syk?

Anonymkode: 0f4bd...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva føler du for selv? Klarer du å spise det du normalt ville ha spist? Spiser du mer usunt? Eller klarer du å spise minimalt, om matlysten ikke er der? 
Er bare du som kan avgjøre om du ønsker å holde igjen på kaloriinntaket nå, om det føles rett eller feil for din progresjon mot å bli frisk/ eller mot vektnedgang. 

Anonymkode: 2835c...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge du ikke sulter deg så bør du opprettholde kaloriunderskuddet når du er syk. Regner med at du ikke har energi til å trene eller være så aktiv som du pleier, og da trenger kroppen uansett mindre mat. 

Anonymkode: 4646c...c7d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt opprettholder du underskuddet. Du er ikke dødssyk eller langvarig syk, får være måte på hvor mye hensyn du trenger å ta til litt snue ++.

Anonymkode: ac7e1...9d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trådstarteren her. Tusen takk for svarene. Jeg var redd for å «forlenge» sykdommen når man er i kaloriunderskudd. Vil bli frisk fort som mulig. Men da fortsetter jeg som før :) 

Anonymkode: 0f4bd...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Usikker på hvordan du spiser, men jeg ville fokusert på å gi kroppen mest mulig bra næring. Det er jo fint mulig på kaloriunderskudd. 

Anonymkode: 643a6...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Se for deg hvem du ønsker å være om ett år, fem år, når du er syk. Kombiner det med ønsket om å holde en stabil vekt, ikke være på diett. Hva slags tanker tror du da du vil ha om mat under sykdom? I helg? Eller i hverdagen for den sags skyld. 

Anonymkode: b513a...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...