Gå til innhold

Kappelaken

Sarah Salamander :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dobbelseng som er rammemadrass. Synes ikke det er noe fint med det klassiske "foldete" kappelakenet rundt. Noen som har tips til alternativ. Vil jo gjerne beskytte madrassene + at det skal se fint ut....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Mulig du er totalmotstander av alle hengende laken, men det finnes jo kappelaken som ikke er "rynkefoldet". Altså helt greie, enkle kappelaken. Ellers går det an å kjøpe sånne fasongsydde stretchlaken - kanskje ikke veldig pent det heller, men i hvert fall ikke kappelaken:-)

Gjest Gjest
Skrevet

Våre er ikke foldet, henger rett ned .. kjøpte dem på kid.

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg har også vært på utkikk etter et alternativ til kappelaken - jeg har sånne enkle som bare henger rett ned, men jeg synes ikke noe om dem heller... Det største problemet er at vi er plaget av husstøvallergi her i huset, og sånt samler støv som bare f... Det er dessuten så innmari prosjekt å skifte dem, de er vriene å støvsuge, og de må strykes...

Jeg kunne tenkt meg et slags stretchlaken som dekker alt, altså går helt ned og rundt kanten på den nederste delen av rammemadrassen, sånn at ingenting av den synes. Enkelt å skifte når man skifter på resten av senga, bare å hive i vaskemaskinen og trekke på rent uten å stryke først.

Vet ikke om sånt finnes, jeg...?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har et beskyttende trekk rundt rammemadrassen. Det dekker sidene, men på madrassen er det liksom et hull. Kjøpte det på Steen & Strøm, det er fra TuriForm

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)
Jeg har et beskyttende trekk rundt rammemadrassen. Det dekker sidene, men på madrassen er det liksom et hull. Kjøpte det på Steen & Strøm, det er fra TuriForm

Ok, så du må liksom ha et laken oppå der igjen, da, på selve madrassen...? Er det greit å skifte på?

Endret av Bodillen
Gjest Gjest
Skrevet
Ok, så du må liksom ha et laken oppå der igjen, da, på selve madrassen...? Er det greit å skifte på?

Har ikke noe annet enn dette trekket på rammemadrassen, men har overmadrass over med et eget laken. Dette trekket er lett å få på rammemadrassen. Bytter det ikke så ofte, i og med at det bare beskytter rammemadrasen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...