Gå til innhold

Hvor strenge er dere på koffein når dere er gravid/ammer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Følger dere gamle anbefalinger eller tar dere det med en klype salt med tanke på ny forskning?

Anonymkode: c3bbb...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alltid tatt det med en klype salt, aner ikke hva hverken ny eller gammel forskning sier - men drikker glatt fire kopper kaffe på en dag hvis jeg vil ha, selv om jeg er gravid. Har aldri ammet da så det spørsmålet utgår, men er i min tredje graviditet ;) 

Anonymkode: 7f890...b3a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrenser meg litt. Når jeg ikke ammer/er gravid drikker jeg lett både 4 og 5 kopper med kaffe løpet av en dag. Mens nå som jeg er gravid drikker jeg maks 2 kopper pr dag. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alltid tatt det med en klype salt, aner ikke hva hverken ny eller gammel forskning sier - men drikker glatt fire kopper kaffe på en dag hvis jeg vil ha, selv om jeg er gravid. Har aldri ammet da så det spørsmålet utgår, men er i min tredje graviditet ;) 

Har noen av barna adhd?

Anonymkode: 9b329...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har noen av barna adhd?

Anonymkode: 9b329...d97

Nei, ingen tegn til noe sånt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva sier ny forskning? Begrenset meg til maks 2 kopper da jeg var gravid, men drikker så mye jeg vil når jeg ammer

Anonymkode: 300d3...3f0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Begrenset meg til 1-2 dl daglig forrige graviditet. Denne orker jeg ikke tanken på kaffe. Tenkte ikke noe over det da jeg ammet. 

Anonymkode: 7589c...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg følger norske helsemyndigheters gjeldende råd om maks 200mg pr dag. 

Anonymkode: 91297...cb3

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Passet godt på som gravid, men som ammende søvndeprivert mor, må jeg ha et par kopper kaffe og litt sort te for å komme meg gjennom dagen. Lille mannen har alltid sovet flere timer i døgnet enn snittet, så det går tydeligvis bra. 

Anonymkode: 61af5...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takler ikke koffein lenger, hverken kaffe eller andre drinker. Er vanligvis fullstendig avhengig. 

Anonymkode: 8b067...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar det på alvor, droppet det helt under graviditeten og drakk en kopp daglig mens jeg ammet.

Anonymkode: 3d394...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikker maks to kopper til dagen som gravid. 

Anonymkode: bec19...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Følger dere gamle anbefalinger eller tar dere det med en klype salt med tanke på ny forskning?

Anonymkode: c3bbb...4b8

drikker det jeg vil,men babyen tar både pupp og flaske, så har det blitt for mye koffein får babyen flaske

Anonymkode: 39265...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikker som normalt, 2-4 kopper. Det er godt innenfor helsemyndighetenes anbefalinger.

Anonymkode: ae948...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg drikker også som normalt. Et par kopper om dagen😁 Har gjort i alle svangerskapene mine. Ungene er helt i orden de. 

Anonymkode: 798a4...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva sier ny forskning? Begrenset meg til maks 2 kopper da jeg var gravid, men drikker så mye jeg vil når jeg ammer

Anonymkode: 300d3...3f0

Samme!!

Anonymkode: 6b289...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klarte ikke drikke kaffe de første 3-4 mnd av graviditeten pga kvalme. Så da regulerte det seg selv. Etter det drakk jeg en kopp daglig, om morgenen når jeg våknet, og så koffeinfri resten av dagen hvis jeg ønsket mer kaffe. Hvordan jeg gjør det når baby blir født og jeg skal amme vet jeg ikke enda.. Blir sikkert 1-2 kopper om dagen 

Anonymkode: 1bfe8...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

0 med koffein, men bøttevis med koffeinfri. Sluttet med kaffe en god stund før svangerskapet fordi jeg rett og slett var avhengig (sluttet altså ikke på grunn av svangerskap). Hadde jeg fortsatt drukket kaffe med koffein,  ville jeg begrenset meg til 2 kopper.

Anonymkode: 50a9e...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...