Gå til innhold

Voksne på KG

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Merker ofte at folk på KG angriper eller bli ufine når de kommenterer. Jeg lurer virkelig på om det er slik dere ønsker at deres barn skal bli?

Flott at du ikke er enig i hva andre skriver, flott at du har egne meninger, men hvorfor føler du behovet for å angripe eller være ufin?

i barnehagen lærte jeg: har du ikke no fint å si så unngå å si det. Seriøst, dere er forbilder? Spesielt inne på barn og familie!  

KG skal jo være en trygg plattform der du kan spørre hva du måtte ønske. Man kan formulere seg med respekt selv om du ikke er enig. 

Anonymkode: b8b75...46b

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Enig med deg! Hender jeg kvier meg for å skrive innlegg, for vet at de som ønsker og snu og vende på det, kommer med stikk og stygge kommentarer uansett. Da er det mye vits å be pent om tips og råd.

Anonymkode: e6285...84b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Enig med deg! Hender jeg kvier meg for å skrive innlegg, for vet at de som ønsker og snu og vende på det, kommer med stikk og stygge kommentarer uansett. Da er det mye vits å be pent om tips og råd.

Anonymkode: e6285...84b

Ja, er helt sant. Jeg må vurdere 100 ganger om jeg virkelig tørr å kommentere. Selv et lite spørsmål vendes og svares så frekt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG er ikke en trygg plattform, KG er et åpnet lavterskel debattforum. Det betyr ikke at det er greit å lire av seg hva som helst, men å brette ut private ting her er omtrent like trygt som å rope det ut over høyttalerne på Oslo S i rushen. Det er dessuten et nettsted beregnet for voksne, det er ikke her jeg er opptatt av å være et forbilde for barn...

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (4 minutter siden):

KG er ikke en trygg plattform, KG er et åpnet lavterskel debattforum. Det betyr ikke at det er greit å lire av seg hva som helst, men å brette ut private ting her er omtrent like trygt som å rope det ut over høyttalerne på Oslo S i rushen. Det er dessuten et nettsted beregnet for voksne, det er ikke her jeg er opptatt av å være et forbilde for barn...

Så du snakker stygt når du handler på butikken? Du driter i hva andre føler og tenker så lenge du ikke er et forbilde? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du snakker stygt når du handler på butikken? Du driter i hva andre føler og tenker så lenge du ikke er et forbilde? 

Som oftest ja. I tillegg pleier jeg å spenne bein på gamle damer og stirre stygt på unge jenter for å få de til å føle seg utrygge. 

(* *) 

Anonymkode: 9d886...c14

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er saklig når jeg skriver. Ser jeg andre angripe noen, så reagerer jeg, og gir som regel motsvar. Tror ikke alle er stygge med viten og vilje. 

Så kommer det veldig an på hvordan man har det selv, når man skriver. Ingen er perfekte. Så litt forståelse er viktig å ha synes jeg.

Om det er slik at dere ikke tør å kommentere på nettforum, så synes jeg oppriktig synd på dere. Da lurer jeg på hvordan dere har det ellers i livet ❤️

Anonymkode: 6fb22...971

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge anonymfunksjonen eksisterer er KG stort sett trolling. 

Anonymkode: b376f...bdf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hæ? Hva var logikken din her? Både når det gjelder det jeg skrev og budskapet ditt i åpningsinnlegget, forsåvidt. Kan du ikke si noe pent, så la være, med mindre du kan tolke noe i verste mening, da er det helt greit å gå til blindt angrep?

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (1 time siden):

Hæ? Hva var logikken din her? Både når det gjelder det jeg skrev og budskapet ditt i åpningsinnlegget, forsåvidt. Kan du ikke si noe pent, så la være, med mindre du kan tolke noe i verste mening, da er det helt greit å gå til blindt angrep?

Føler ikke jeg skrev noe frekt? Jeg svarte deg etter det du Skrev for å vise at det ikke er greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Føler ikke jeg skrev noe frekt? Jeg svarte deg etter det du Skrev for å vise at det ikke er greit. 

Jeg skrev at jeg ikke er så opptatt av å være et forbilde for barn på et nettsted for voksne (men også at det er grenser for hva som er akseptabelt), og din respons er å beskylde meg for å snakke stygt i butikken og drite i andres følelser. Det er din definisjon av hva som er greit å skrive til andre og et godt debatt-eksempel til etterfølgelse for både barn og voksne? 

Jeg føler jo at det er en viss ironi i at det drøyeste angrepet jeg har blitt utsatt for på KG på en god stund kommer fra TS i en tråd som kritiserer andres angrep og ufinheter...

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (36 minutter siden):

Jeg skrev at jeg ikke er så opptatt av å være et forbilde for barn på et nettsted for voksne (men også at det er grenser for hva som er akseptabelt), og din respons er å beskylde meg for å snakke stygt i butikken og drite i andres følelser. Det er din definisjon av hva som er greit å skrive til andre og et godt debatt-eksempel til etterfølgelse for både barn og voksne? 

Jeg føler jo at det er en viss ironi i at det drøyeste angrepet jeg har blitt utsatt for på KG på en god stund kommer fra TS i en tråd som kritiserer andres angrep og ufinheter...

Du har helt mistet poenget i hvorfor jeg svarte deg frekt, jeg startet innlegget med at vi skal oppføre oss som voksne når vi er på nett selv om ungene ikke ser eller leser det. Men tro meg er nok flere tenåringer her inne enn vi vet. Så jeg beklager stygg og frekk kommentar men jeg føler vi uansett bør oppføre oss selv om det er et forum for voksne. Slik jeg angrep deg er ikke greit, men det er så mange som gjør det her inne selv om dette ikke gir meg tillatelse til å oppføre meg som en kjerring mot deg. Men jeg føler vi har alle like mye ansvar for å være et god forbilde selv om barna er her på KG eller ikke, en sjapp Google søk fører ofte til at man havner inne på KG

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finnes det barn som er på kg også siden du skriver Voksne på kg?

Anonymkode: d8e21...258

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Daria skrev (1 time siden):

Touché 

Anonymkode: 9d886...c14

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har helt mistet poenget i hvorfor jeg svarte deg frekt, jeg startet innlegget med at vi skal oppføre oss som voksne når vi er på nett selv om ungene ikke ser eller leser det. Men tro meg er nok flere tenåringer her inne enn vi vet. Så jeg beklager stygg og frekk kommentar men jeg føler vi uansett bør oppføre oss selv om det er et forum for voksne. Slik jeg angrep deg er ikke greit, men det er så mange som gjør det her inne selv om dette ikke gir meg tillatelse til å oppføre meg som en kjerring mot deg. Men jeg føler vi har alle like mye ansvar for å være et god forbilde selv om barna er her på KG eller ikke, en sjapp Google søk fører ofte til at man havner inne på KG

Jeg skjønner absolutt ingenting av forklaringen og argumentasjonen din her. Du gikk hardt, brutalt og ubegrunnet til angrep på meg for å vise at det ikke er greit å gjøre akkurat det ved å gjøre alle de tingene du kritiserer andre for å gjøre, helt uten å på noen måte antyde at det er det du gjør - for meg, og sannsynligvis for alle eventuelle unger som måtte forville seg inn her fra Google, var det et helt reelt ufint svar. Jeg trodde man primært var et godt eksempel ved å demonstrere ønsket oppførsel, ikke ved å vise uønsket uten forklaring og kontekst.

Dette var som sagt noe av det mer ubehagelige jeg har opplevd på KG, at du påstår at det egentlig bare var for å understreke poenget ditt endrer ikke det. Noe å tenke på neste gang du leser et svar du reagerer på - avsender kan ha hatt andre intensjoner og det er fort gjort å uttrykke seg veldig feil. 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig. Det er noen som svarer kun fordi de liker å trykke ned andre. 

Anonymkode: 5c234...170

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Finnes det barn som er på kg også siden du skriver Voksne på kg?

Anonymkode: d8e21...258

Det vil jeg tro. Veldig rart hvis det ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det sa hun da ikke i det hele tatt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (13 timer siden):

Vil nå ikke si det var noe angrep. Personen stilte deg bare spørsmål, selv om de dog kunne vært formulert bedre.

Anonymkode: 3daf2...972

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...