AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:07 #1 Del Skrevet lørdag kl 15:07 Når jeg er syk så har jeg fortsatt «lyst» på noe. Hører andre mister matlysten helt, slik som barna som oftest bare får i seg drikke. Men jeg tenker på salt snacks, is, sjokolade, junk food. Ikke sunn at som ren fisk eller kylling med grønnsaker liksom. Føles så unødvendig å ha i seg dette, men det er slik kroppen fungerer. Tips? Anonymkode: 8b941...e9e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:00 #2 Del Skrevet lørdag kl 17:00 Jeg mister kun matlysten ved influensa eller covid, ellers har jeg lyst på snop - men spiser det ikke. Å ha lyst på junk er jo ikke å ha matlyst. Jeg tenker at du har lyst på snop og junk fordi det er trøstemat, og du syns på deg selv når du er syk. Anonymkode: a1b87...c0b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:29 #3 Del Skrevet lørdag kl 17:29 Ja, jeg blir utrolig sulten når jeg er syk og er sugen på alt mulig. Det er også den eneste tiden hvor jeg ikke har restriksjoner. Eneste gang jeg ikke har vært sulten/sugen var når jeg var 17 og hadde kyssesyken og var «nærme døden». Anonymkode: f7bff...155 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:14 #4 Del Skrevet i går, 07:14 Jeg får sånn ulvehunger når jeg er syk. Og jeg er syk ganske ofte pga barn i bhg. Det er ekstra vanskelig å være viljesterk når man er syk også. Så det har vært en stopper for mine gode rutiner, hver gang. Kan bare spise og spise. Det eneste som hjelper er å ikke ha usunn mat i hus, da spiser jeg hvertfall litt bedre mat. Anonymkode: aec06...bc2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:42 #5 Del Skrevet i går, 07:42 AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 19.29): Ja, jeg blir utrolig sulten når jeg er syk og er sugen på alt mulig. Det er også den eneste tiden hvor jeg ikke har restriksjoner. Eneste gang jeg ikke har vært sulten/sugen var når jeg var 17 og hadde kyssesyken og var «nærme døden». Anonymkode: f7bff...155 Den fikk jeg også hardt, med høy feber i 13 dager til endre, fortsatt feber til dag 16 og veldig redusert lenge etter det også. Matlyst hver dag på tross av det 🙈 Overlevde på norske jordbær, litt lapskaus og masse saltstenger hele perioden 😅 Jeg får bare lyst på andre ting. Jeg klarer ikke sjokolade, men får økt trang til å knaske salt snacks. Tenker kroppen trenger/ craver det pga kvalme og/ eller væsketap av feber. Drikker aldri fanta/ solo til vanlig, men når jeg har feber smaker det friske og syrlige bedre enn min vanlige pepsi max. Klarer ikke mye fett, så en burger full i dressing eller pizza med for mye og fet ost går ikke liksom. Toast med mye godt krydder på eller pasta derimot- det kan jeg sikkert spise på dødsleiet 😅 Går aldri ned i vekt ved sykdom. Spiser ikke mye, men knasker liksom jevnt og trutt og forbrenner jo ingenting. Anonymkode: 95b8c...b85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:26 #6 Del Skrevet i går, 20:26 Det at barn regulerer matlysten selv er jo slik mennesker er skapt biologisk. Det skal være uvanlig å ha masse matlyst når man har feber, det er naturstridig. Da handler det om en psykisk avhengighet, ikke et kroppslig behov. Men joda, når jeg "bare" er forkjølet eller har vondt i viljen så har jeg også lyst å trykke i trynet. Men ikke når jeg faktisk er syk. Anonymkode: 0ccd6...7ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:33 #7 Del Skrevet i går, 20:33 AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 19.00): Jeg mister kun matlysten ved influensa eller covid, ellers har jeg lyst på snop - men spiser det ikke. Å ha lyst på junk er jo ikke å ha matlyst. Jeg tenker at du har lyst på snop og junk fordi det er trøstemat, og du syns på deg selv når du er syk. Anonymkode: a1b87...c0b Snop og junk er bedre enn ingenting hvis det kun er det som frister. Anonymkode: bb20c...008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:17 #8 Del Skrevet i går, 21:17 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Snop og junk er bedre enn ingenting hvis det kun er det som frister. Anonymkode: bb20c...008 Hvorfor mener du det? Anonymkode: 0ccd6...7ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:24 #9 Del Skrevet i går, 21:24 Første dagen eller to trøkker jeg masse i trynet, så forsvinner matlysten helt. Virker som jeg liksom må spise meg opp litt 🙄 Anonymkode: 54e51...c2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 21:25 #10 Del Skrevet i går, 21:25 Jeg får bare til å spise yoghurt når jeg er febersyk. Men det kan være innlært, for da jeg var lita så var det det jeg ble tvunget til å spise for å spise noe. Jeg var mye syk og i lange perioder, fikk det ene etter det andre i månedsvis og gikk mye ned i vekt flere ganger. Så da var yoghurt det jeg ble tvangsfóret med. Anonymkode: 8fb67...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden Har aldri mistet matlysten, selv ved influensa. Jo, forresten 1 gang, da jeg hadde omgangssyke som varte 1 uke. I mitt 50 år gamle liv, er det eneste gang! Men det jeg får lyst på når jeg er syk, er junkfood, chips og brus. Anonymkode: d33fa...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvorfor mener du det? Anonymkode: 0ccd6...7ff Junkfood kan jo være så mangt, men det er næring i mye av maten i tillegg til alt fettet.... Anonymkode: d33fa...8e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 14.4.2025 den 9.42): Den fikk jeg også hardt, med høy feber i 13 dager til endre, fortsatt feber til dag 16 og veldig redusert lenge etter det også. Matlyst hver dag på tross av det 🙈 Overlevde på norske jordbær, litt lapskaus og masse saltstenger hele perioden 😅 Jeg får bare lyst på andre ting. Jeg klarer ikke sjokolade, men får økt trang til å knaske salt snacks. Tenker kroppen trenger/ craver det pga kvalme og/ eller væsketap av feber. Drikker aldri fanta/ solo til vanlig, men når jeg har feber smaker det friske og syrlige bedre enn min vanlige pepsi max. Klarer ikke mye fett, så en burger full i dressing eller pizza med for mye og fet ost går ikke liksom. Toast med mye godt krydder på eller pasta derimot- det kan jeg sikkert spise på dødsleiet 😅 Går aldri ned i vekt ved sykdom. Spiser ikke mye, men knasker liksom jevnt og trutt og forbrenner jo ingenting. Anonymkode: 95b8c...b85 Jeg var syk i feber i 1.5 måned, ble lagt inn med intravenøs på sykehus i to uker, fordi halsen var så tett at ikke vann kom ned, så var jeg så dårlig i 6 mnd etter så jeg gikk halv tid på vgs. Så nei, jeg fikk ikke til å spise når det var som dårligst. Jeg mistet 10 kg. Anonymkode: f7bff...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har aldri mistet matlysten, selv ved influensa. Jo, forresten 1 gang, da jeg hadde omgangssyke som varte 1 uke. I mitt 50 år gamle liv, er det eneste gang! Men det jeg får lyst på når jeg er syk, er junkfood, chips og brus. Anonymkode: d33fa...8e6 ja, man får ikke så stor lyst på salat akkurat. Tenker kroppen ønsker saltet og sukkeret. Saltet for væskebalansen og sukkeret for energien. Anonymkode: f7bff...155 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå