AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #21 Del Skrevet 16 timer siden Fordi vi er nordmenn. Så i påsken skal det spises lam. Du må like å gå på ski og spise appelsiner og kvikklunsj. 😁 Anonymkode: b936d...097 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #22 Del Skrevet 16 timer siden Lammekjøtt er noe av det vondeste jeg vet om. Anonymkode: 332f7...554 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #23 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi voksne folk som regel ikke går rundt som fireåringer og proklamere at de «liiiiker ikke» ditt og datt, men spiser det man får servert kanskje? Anonymkode: 81da4...512 Å jo da... Anonymkode: 5cb14...189 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #24 Del Skrevet 15 timer siden Det er ikke så veldig rart - har noen litt perfiert kjente som ikke er glad i lam, dvs at de ikke kjøper eller tilbereder selv, men kanskje til nød kan spise om de får det servert... ... smaken av lam kan være nokså karakteristisk. Dog har opplever jeg at lam smaker mindre "lam" enn før. Noe jeg tror skyldes at man bevisst ønsker å tilby et produkt som smaker mer generisk "kjøtt". Anonymkode: 849ae...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 15 timer siden #25 Del Skrevet 15 timer siden Jeg liker ikke te. Det er bortimot det nærmeste jeg kommer å bli landsforvist tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #26 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Svinekjøtt smaker likt som menneskekjøtt Anonymkode: 5d0ab...40a Hvordan vet du det? Anonymkode: d5398...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #27 Del Skrevet 14 timer siden Jeg får alltid spørsmål om jeg er muslim eller jøde når jeg sier at jeg ikke spiser svin. Folk skjønner ikke at det finnes folk som ikke spiser det samme som de. Anonymkode: f06af...c4c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #28 Del Skrevet 14 timer siden Jeg håper du spiser det om du får det servert? Flaut med voksne mennesker som går rundt og forteller at de ikke liker helt normale matvarer. Anonymkode: 360ef...77f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 14 timer siden #29 Del Skrevet 14 timer siden Jeg liker ikke fårekjøtt (bortsett fra fårikål) og jeg hater pinnekjøtt. Dette er visstnok utenkelig for andre mennesker siden jeg er norsk og fårekjøtt er påske- og juletradisjon. Elsker ribbe da. Men ja, lammelår i påsken byr meg imot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #30 Del Skrevet 14 timer siden Jeg er ikke sjokkert, men fortsatt forundret over at folk inntar lam i fredstid/frivillig. Smaker fjøsinnredning. Jeg er rimelig altetende men lam og bønner er fullstendig uaktuelt. Anonymkode: 9e017...f37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #31 Del Skrevet 14 timer siden Jeg liker heller ikke lam, og de fleste reagerer 🤔 Anonymkode: a7058...44e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #32 Del Skrevet 14 timer siden Jeg er ikke så glad i lammelår, men tilbehøret er ofte godt Ingen blir sjokkert, antagelig fordi jeg ikke roper dette ut. Anonymkode: 9a281...acb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 13 timer siden #33 Del Skrevet 13 timer siden Jeg er heller ikke glad i lammekjøtt. Ikke fårekjøtt i noen varianter. Aldri fått noen reaksjoner på det. Ville selvfølgelig spist om jeg fikk det servert, men heldigvis vet både venner og familie at jeg ikke syns det er godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 13 timer siden #34 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Svinekjøtt smaker likt som menneskekjøtt Anonymkode: 5d0ab...40a 😳 Ble ørlitt bekymret med tanke på empirien av denne påstanden, men at det kan være hold i det ser jeg ikke bort i fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
godfisk Skrevet 13 timer siden #35 Del Skrevet 13 timer siden Jeg synes det er litt merkelig når voksne sier de ikke liker helt vanlig mat. Da ser jeg for meg at om de blir bedt på middag, så spiser de den ikke, og noe sånt ville overrasket meg. Selv oppsøker jeg aldri reker, men om det er reker som blir servert, så spiser jeg det. Også etter at den første opplevelsen med reker som barn var helt motbydelig og jeg måtte bli voksen før jeg lot være å takke ja til rekelag. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #36 Del Skrevet 12 timer siden godfisk skrev (44 minutter siden): Jeg synes det er litt merkelig når voksne sier de ikke liker helt vanlig mat. Da ser jeg for meg at om de blir bedt på middag, så spiser de den ikke, og noe sånt ville overrasket meg. Selv oppsøker jeg aldri reker, men om det er reker som blir servert, så spiser jeg det. Også etter at den første opplevelsen med reker som barn var helt motbydelig og jeg måtte bli voksen før jeg lot være å takke ja til rekelag. Ja, det kan du si - jeg synes også kanskje at det virker litt "umodent" - men jeg har en viss forståelse også. Antar at de fleste vil spise lam om det får det servert, selv om de aldri ville finne på å kjøpe/lage det selv. Tror spesielt kanskje den eldre generasjonen - 70 pluss - har hatt noen opplevelser i oppveksten der de har måttet spise diverse ma som ikke har vært så godt tilberedt. Der jeg kommer fra er det f.eks. tradisjon med hvalfangst - de fleste liker det veldig godt, men så er det noe som aldri vil ha det, fordi de har dårlige minner fra barndom ungdom - der det var "gratismat" og kvaliteten kunne være dårlig.... ... har også en eldre mor som f.eks. ikke liker enkelte fiskeslag fordi hun fikk det så mye som barn - samme greia - gratis mat fordi det ikke var omsetning fra fiskerne eller noe som var selvfisket. Tilberedningen var kanksje heller ikke den beste.. Tror noen kan ha hatt smame opplevelse med lam. Nå spiste jeg nettop noen nydelige lammekoteletter - såkalt "hverdagslam" - de smakte utmerket, en klart - det har en karakteristisk smak som man ikke finner i storfe eller svin . Anonymkode: 849ae...424 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #37 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det kan du si - jeg synes også kanskje at det virker litt "umodent" - men jeg har en viss forståelse også. Antar at de fleste vil spise lam om det får det servert, selv om de aldri ville finne på å kjøpe/lage det selv. Tror spesielt kanskje den eldre generasjonen - 70 pluss - har hatt noen opplevelser i oppveksten der de har måttet spise diverse ma som ikke har vært så godt tilberedt. Der jeg kommer fra er det f.eks. tradisjon med hvalfangst - de fleste liker det veldig godt, men så er det noe som aldri vil ha det, fordi de har dårlige minner fra barndom ungdom - der det var "gratismat" og kvaliteten kunne være dårlig.... ... har også en eldre mor som f.eks. ikke liker enkelte fiskeslag fordi hun fikk det så mye som barn - samme greia - gratis mat fordi det ikke var omsetning fra fiskerne eller noe som var selvfisket. Tilberedningen var kanksje heller ikke den beste.. Tror noen kan ha hatt smame opplevelse med lam. Nå spiste jeg nettop noen nydelige lammekoteletter - såkalt "hverdagslam" - de smakte utmerket, en klart - det har en karakteristisk smak som man ikke finner i storfe eller svin . Anonymkode: 849ae...424 Lam er rett og slett ikke godt i det hele tatt for noen av oss. Så og si alle som ikke kan fordra lam sier jo som regel at tilbehøret er godt, så da tror jeg ikke det har med tilbredelse å gjøre. Jeg kan få ned noen gram lam med bra tilbehør. Anonymkode: 9e017...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #38 Del Skrevet 10 timer siden Det med fobi for lammekjøtt er så dumt! "Det smaker ull"er en av dårlige grunner. Skjønner det bare ikke. Lite smaker så godt som lammestek f.eks. Anonymkode: 204ca...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #39 Del Skrevet 10 timer siden TS her jeg har ikke blitt bedt på lammemiddag, Det var noen som spurte om jeg skulle lage lam i påsken, og da sa jeg at jeg ikke spiser lam. Anonymkode: 93d87...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #40 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det med fobi for lammekjøtt er så dumt! "Det smaker ull"er en av dårlige grunner. Skjønner det bare ikke. Lite smaker så godt som lammestek f.eks. Anonymkode: 204ca...74f Fobi faktisk. Det er ikke "en dårlig grunn" at folk ikke er så hemma i smaksløkene som deg selv. Anonymkode: 9e017...f37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå