Gå til innhold

Hvorfor får folk nærmest sjokk, bare for at jeg ikke liker lam

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis dem får sjokk så får du spørre dem da. Er ikke noe vi kan svare på. 

Anonymkode: a6c9a...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er vegetarianer og har aldri opplevd at noen får sjokk når jeg forteller dét, en gang 😅

Anonymkode: 3cca2...484

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker ikke svin og hjort ingen som er sjokkert over det. Nok bare du som er paranoid.

Anonymkode: 5d0ab...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg husker for noen år siden vi hadde et langveisfarende besøk av min manns venn og hans nye dame. Jeg gjorde meg flid (trodde jeg) og serverte langtidsstekt lammelår med fløtegratinerte poteter mm og frityrstekte bananer med vaniljeis til dessert. Damen likte dessverre ikke lam, ikke fløtegratinerte poteter og i alle fall ikke desserten.

Jeg ble ikke sjokkert, men kanskje litt skuffet?

Anonymkode: 73d79...2b8

• Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke lam, ei heller okse og and. Ingen som har kommentert det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan være enig i at lam ikke er godt. Har smakt det en gang, og aldri mer. Det var rett før jeg kastet opp.

Anonymkode: 579fc...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unormalt å ikke like lam, det har en litt spesiell smak. Jeg liker det med enkelte typer tilbehør, men syns det kan bli mye alene, i motsetning til biff som jeg lett kan maule. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ofte kan det ha med måten kjøttet blir tilberedt på. Lam har en særegen smak. Samme med viltkjøtt. Jeg har servert lam til mennesker,som ikke ante at det var lam de fikk. Det er mange måter og tilberede kjøtt der man kan "kamuflere" lammesmaken.  

Anonymkode: 01ca1...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker heller ikke lam og ingen har noengang fått sjokk av det. Spiser ikke kalv eller svinekjøtt heller 🙂

Anonymkode: 48e9e...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg klarer heller ikke lam, likte før pinnekjøtt men har ikke helt sansen for det heller lenger, dessverre. De fleste jeg kjenner på min alder er ikke så begeistret for lam, vi er rundt 40 og under. Kjenner så mange som ikke liker lam, vet det for vi prater alltid om det rundt denne tiden da er det er så mye lammlår middager rundt omkring. 

Spiser heller ikke gris utenom skinke og bacon, Så her går det mest i kjøtt fra ku og kylling.

Synes det er rart at folk i dag reagerer på slikt da det er så mange rundt med litt sære matvaner, alle har jo sitt.

Anonymkode: 7c8e6...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg husker for noen år siden vi hadde et langveisfarende besøk av min manns venn og hans nye dame. Jeg gjorde meg flid (trodde jeg) og serverte langtidsstekt lammelår med fløtegratinerte poteter mm og frityrstekte bananer med vaniljeis til dessert. Damen likte dessverre ikke lam, ikke fløtegratinerte poteter og i alle fall ikke desserten.

Jeg ble ikke sjokkert, men kanskje litt skuffet?

Anonymkode: 73d79...2b8

Jeg hadde blitt SÅ glad for å spise middag hos deg! 😋

Anonymkode: 18874...70c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker heller ikke lam. Har møtt noen som synes det er rart, men de fleste bryr seg ikke. Jeg er svært skeptisk til svin for noen ganger så smaker svinekjøtt veldig mye og det er ikke godt. 

Jeg kunne lett vært vegetarianer, men vanskelig å få familien med på det.

Anonymkode: 2c86a...5db

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg liker heller ikke lam, kjenner flere som heller ikke gjør det. Har aldri fått noen reaksjoner på det….

Anonymkode: 5d52f...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan spise kylling og okse. Ellers er det ikke mange typer kjøtt som er noe særlig gode. Spiser mindre og mindre av det. Svin og sau, altfor heavy.

Anonymkode: b058d...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi voksne folk som regel ikke går rundt som fireåringer og proklamere at de «liiiiker ikke» ditt og datt, men spiser det man får servert kanskje?

Anonymkode: 81da4...512

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svinekjøtt smaker likt som menneskekjøtt

Anonymkode: 5d0ab...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...