AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:16 #1 Del Skrevet lørdag kl 13:16 Jeg har en fast stilling på 60%, fast lønn. Har alltid fri tirsdager men så trenger de meg på jobb den dagen. Kan jeg avspasere disse timene en annen dag da eller gjelder ikke det siden jeg får fri mandagen som er helligdag? Sjefen min har fri til etter påske så jeg får ikke vite svar før da. Anonymkode: 735b5...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet lørdag kl 13:21 #2 Del Skrevet lørdag kl 13:21 Da skal du kunne avspasere en annen dag hvis ikke annet blir avtalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet lørdag kl 16:58 #3 Del Skrevet lørdag kl 16:58 Mandag andre påskedag er fridag for alle uansett, så den teller ikke som motvekt til den ekstra tirsdagen. Spørsmål nummer en er alltid, hva står det i arbeidkontrakten din, og hva står det i tariffavtalen (om det er en tariffbedrift) om merarbeid? Generelt. Hvis det er varslet etter frist for publisering av arbeidsplan - normalt to uker av gangen er det overtid. Hvis ikke er det arbeidstid som skal gis tilbake til arbeidstaker. Siden du bare har 60% stilling kommer overtidsbetaling ikke til anvendelse, og da er det normal lønn, eller timeuttak som gjelder. Se første avsnitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå