AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:31 #81 Del Skrevet søndag kl 16:31 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har som regel kameraet med meg i sekken, av og til jobb-PCen. Da snakker vi verdier på 20-30k. Ikke sjanse for at jeg overlater dette til en tilfeldig kassagjøk. Anonymkode: 66e77...d20 Ja for de som jobber på butikk er noen gjøker ikke sant? Du er bare så mye smartere og verdifull enn dem. Du med kamera og av og til jobbpc du bære rundt på i butikker. Høres litt suspekt ut syns jeg da🎒 Anonymkode: 3d3ce...0ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:33 #82 Del Skrevet søndag kl 16:33 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Verdisaker går jeg ikke rundt med i vesken min, så har ikke så store problem med det.😅Telefonen tar jeg i lomma eller bærer i hånden. Har alt av betalingsløsninger på tlf. Enkelt og greit. Hvilke verdisaker bære du rundt på? Anonymkode: 3d3ce...0ae Jobb PC, ca 20 000. Tablet ca 10 000. Adgangskort jobb. Diverse elektronikk. Litt sminke (ikke lav prisklasse). Medisiner. Anonymkode: 57192...059 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:42 #83 Del Skrevet søndag kl 16:42 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jobb PC, ca 20 000. Tablet ca 10 000. Adgangskort jobb. Diverse elektronikk. Litt sminke (ikke lav prisklasse). Medisiner. Anonymkode: 57192...059 Ja for brukt sminke ( ikke lav prisklasse) er det mange som vil ha. Dere får bare tåle å ikke få adgang til butikker da, om det å legge fra seg sekk er et ktiterie for adgang. Hvorfor skal dere kverulere på det? Butikken er like redd for sine verdisaker som dere. Og vi har jo sett de siste år; hvem som helst stjeler. Har ingenting med alder eller posisjon å gjøre. Gå på butikken uten dyr sminke, jobbpc, tablet, adgangskort, etc. Dere har tid til det. Dere er tross alt her inne. Anonymkode: 3d3ce...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet søndag kl 17:28 #84 Del Skrevet søndag kl 17:28 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ja for brukt sminke ( ikke lav prisklasse) er det mange som vil ha. Dere får bare tåle å ikke få adgang til butikker da, om det å legge fra seg sekk er et ktiterie for adgang. Hvorfor skal dere kverulere på det? Butikken er like redd for sine verdisaker som dere. Og vi har jo sett de siste år; hvem som helst stjeler. Har ingenting med alder eller posisjon å gjøre. Gå på butikken uten dyr sminke, jobbpc, tablet, adgangskort, etc. Dere har tid til det. Dere er tross alt her inne. Anonymkode: 3d3ce...0ae Ellers går det bra med deg? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:09 #85 Del Skrevet søndag kl 18:09 Grønnastar skrev (37 minutter siden): Ellers går det bra med deg? Oj. Så flink med hersketeknikk da👏Ei skikkelig god gammeldags KG kjerring her altså😅 Anonymkode: 3d3ce...0ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:33 #86 Del Skrevet søndag kl 18:33 Kvinneguiden slutter aldri å overraske meg, folk som synes det er "suspekt" å ha pc i sekken, faktisk... Jeg ville ikke hatt lov til å sette fra meg jobb-pc uten tilsyn, og hadde selvsagt aldri gjort det med egen pc heller. Og en butikk som ikke lar meg handle på vei hjem fra jobb, hadde jeg ikke handlet i i det hele tatt. Anonymkode: edf1f...898 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:51 #87 Del Skrevet søndag kl 18:51 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Verdisaker går jeg ikke rundt med i vesken min, så har ikke så store problem med det.😅Telefonen tar jeg i lomma eller bærer i hånden. Har alt av betalingsløsninger på tlf. Enkelt og greit. Hvilke verdisaker bære du rundt på? Anonymkode: 3d3ce...0ae Telefon, iPad , noen ganger lap- top, lommebok og nøkler. Og medisiner, leppepåmade, håndkrem, pastiller i vesken/ sekken. Antar du er mann, men jeg har ofte ikke lommer med plass. Anonymkode: a594c...dd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:53 #88 Del Skrevet søndag kl 18:53 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja for de som jobber på butikk er noen gjøker ikke sant? Du er bare så mye smartere og verdifull enn dem. Du med kamera og av og til jobbpc du bære rundt på i butikker. Høres litt suspekt ut syns jeg da🎒 Anonymkode: 3d3ce...0ae Jøss. Jeg jobber i butikk. Ja, har ofte med jobbpc , er det rart? Og innimellom kamera om vi skal ha fotoshoot,. Ja, jeg går innom andre butikker på vei hjem fra jobb. Høres ut som du ser ned på butikk arbeidere generelt, mer en den du siterer 😅 Anonymkode: a594c...dd2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet søndag kl 18:58 #89 Del Skrevet søndag kl 18:58 AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 14.04): Jeg er en voksen person (vet ikke om det har noe å si men nevner det allilevel) som går med ryggsekk når jeg er i byen for å handle. Jeg liker å putte ting jeg kjøper i sekken, liker ikke å gå med veske for jeg får så vondt i skulder/nakke. Likedan blir det med poser samt at det er greit å ha armene fri. Gikk innom en butikk som selger kostymer og morsomme ting og da kommer den ansatte bort til meg og sier; "Jeg kan ta sekken din og legge den i bingen jeg". Jeg så sikkert ut som et spørsmålstegn før hun videre sier; "så slipper du å gå rundt med den". Det er ingen stor sekk, helt vanlig fjellrev-sekk. Lydig som jeg er så ga jeg fra meg sekken så hun fikk satt den i denne bingen bak/vedsiden av kassa. Kjente jeg ble litt irritert da jeg gikk rundt og ba om å få tilbake sekken og gikk ut derifra. Jeg antar det de gjør dette pågrunn av tyveri. Hadde det vært en butikk som selger krystaller og glass så forstår jeg at de hadde vært redd for at jeg skal komme bort i ting. Det hang ingen plakat om at sekk ikke var lov i butikken (slik det av og til henger plakat om på matbutikker og som gjelder skoleelever). Kan de virkelig bare kreve sekken av meg på denne måten? Pleier ikke å gjøre meg vanskelig på slikt men kjente at jeg ble litt paff av det hele. Var jo ikke noe spørsmål en gang, mer som en kommandering "jeg tar sekken din jeg". Jeg er over 40 år og har aldri opplevd dette før. Anonymkode: 7463c...573 Dette er for å unngå tyverier, irriterende selvfølgelig. Men da må du faktisk gjøre deg opp en mening før du går inn ! La være å handle der eller følge deres regler. Verre er det ikke. Jeg går ikke inn i slike butikker ! Har jeg en ryggsekk kan de kontrollere den når de måtte ønske ! Har aldri noe å skule der, og bedriver ikke tyverier ! Men igjen må jeg legge igjen sekken på utsiden går jeg til andre butikker. Fordi jeg ikke gidder den peset der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:01 #90 Del Skrevet søndag kl 19:01 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja for brukt sminke ( ikke lav prisklasse) er det mange som vil ha. Dere får bare tåle å ikke få adgang til butikker da, om det å legge fra seg sekk er et ktiterie for adgang. Hvorfor skal dere kverulere på det? Butikken er like redd for sine verdisaker som dere. Og vi har jo sett de siste år; hvem som helst stjeler. Har ingenting med alder eller posisjon å gjøre. Gå på butikken uten dyr sminke, jobbpc, tablet, adgangskort, etc. Dere har tid til det. Dere er tross alt her inne. Anonymkode: 3d3ce...0ae Så du tenker at hvis noen rapper sekken så gir de tilbake den brukte sminken, til ikke lav prisklasse, til eieren fordi den er det ingen som vil ha? ja, hvis vi er inne her en søndag er det tid nok og logikk i at vi drar hjem med vesker/ sekker før vi handler istedenfor og handle på vei hjem fra jobb. ja, jeg jobber i butikk, så du kan si noen av verdisakene jeg skulle lagt i fra meg er butikkens verdisaker. Hva har vi sett det siste året? nei jeg går ikke på jobb uten , jobbpc, tablet og adgangskort 😅😅 Anonymkode: a594c...dd2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet søndag kl 19:02 #91 Del Skrevet søndag kl 19:02 AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 14.04): Jeg er en voksen person (vet ikke om det har noe å si men nevner det allilevel) som går med ryggsekk når jeg er i byen for å handle. Jeg liker å putte ting jeg kjøper i sekken, liker ikke å gå med veske for jeg får så vondt i skulder/nakke. Likedan blir det med poser samt at det er greit å ha armene fri. Gikk innom en butikk som selger kostymer og morsomme ting og da kommer den ansatte bort til meg og sier; "Jeg kan ta sekken din og legge den i bingen jeg". Jeg så sikkert ut som et spørsmålstegn før hun videre sier; "så slipper du å gå rundt med den". Det er ingen stor sekk, helt vanlig fjellrev-sekk. Lydig som jeg er så ga jeg fra meg sekken så hun fikk satt den i denne bingen bak/vedsiden av kassa. Kjente jeg ble litt irritert da jeg gikk rundt og ba om å få tilbake sekken og gikk ut derifra. Jeg antar det de gjør dette pågrunn av tyveri. Hadde det vært en butikk som selger krystaller og glass så forstår jeg at de hadde vært redd for at jeg skal komme bort i ting. Det hang ingen plakat om at sekk ikke var lov i butikken (slik det av og til henger plakat om på matbutikker og som gjelder skoleelever). Kan de virkelig bare kreve sekken av meg på denne måten? Pleier ikke å gjøre meg vanskelig på slikt men kjente at jeg ble litt paff av det hele. Var jo ikke noe spørsmål en gang, mer som en kommandering "jeg tar sekken din jeg". Jeg er over 40 år og har aldri opplevd dette før. Anonymkode: 7463c...573 Helt vanlig og ingen ting å bli fornærmet for. Mange butikker som er plaget med tyveri har oppslag om at folk må sette igjen sekker/bagger ved inngangen el kassa. Da må de følge den policien overfor alle, om de er 15 el 40. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:03 #92 Del Skrevet søndag kl 19:03 Vera Vinge skrev (23 timer siden): Jeg syns det er rart at så mange i tråden syns dette er greit. Dvs butikken kunne gjerne ha sagt noe lignende til meg, men da hadde jeg ikke handlet der. Det var en sminkebutikk i nærområdet mitt som gjorde noe lignende, og folk ble så sure av det at butikken fikk et dårlig rykte og måtte slutte med det. De skjønte vel at tiltakene ble dyrere for dem enn tyveriene. For meg ville det være helt uaktuelt å legge fra meg verdisaker der jeg ikke hadde oversikt over dem. Og det ville blitt veldig styrete å gå rundt med mobil, lommebok, nøkler, pc og evt annet i hendene. Det ville blitt så tungvint at jeg heller hadde handlet et annet sted. I tillegg er jeg skeptisk til at butikken behandler alle kunder som tyver. Sekken min koster såpass at jeg vurderer den som en verdisak i seg selv også. Jeg bruker alltid sekk og har aldri blitt bedt om å sette den fra meg, hadde jeg blitt det hadde jeg definitivt aldri brukt mer penger i den butikken. Anonymkode: 317e5...2e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:08 #93 Del Skrevet søndag kl 19:08 Hadde jeg aldri akseptert. Jeg har alltid sekk, aldri blitt bedt om det, hadde 100% sagt nei. Anonymkode: f48de...e3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet søndag kl 19:18 #94 Del Skrevet søndag kl 19:18 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Buhu jeg er spesiell og verden skal legges opp rundt meg. Buhu Anonymkode: 63be1...015 «Buhu. Jeg er et offer for min generasjon og elsker regler og håper vi får diktatur snart» 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:22 #95 Del Skrevet søndag kl 19:22 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Telefon, iPad , noen ganger lap- top, lommebok og nøkler. Og medisiner, leppepåmade, håndkrem, pastiller i vesken/ sekken. Antar du er mann, men jeg har ofte ikke lommer med plass. Anonymkode: a594c...dd2 Nei, jeg et kvinne med bil. Trenger ikke dra rundt på en sekk. Det finnes fine jeans og andre bukser med lommer. Du bør komme deg litt rundt i butikker som selger klær. Du kommer til å bli overrasket. Anonymkode: 3d3ce...0ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet søndag kl 19:27 #96 Del Skrevet søndag kl 19:27 De få gangene det har hendt meg har jeg bare snudd og gått ut. Har som regel kamerautstyr med meg hvor enn jeg går, til flere titalls tusen. Har ikke tenkt å gi ifra meg sekken til noen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:05 #97 Del Skrevet søndag kl 20:05 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sekken min koster såpass at jeg vurderer den som en verdisak i seg selv også. Jeg bruker alltid sekk og har aldri blitt bedt om å sette den fra meg, hadde jeg blitt det hadde jeg definitivt aldri brukt mer penger i den butikken. Anonymkode: 317e5...2e5 Godt poeng, hadde ikke satt fra meg sekken om jeg hadde tatt med en tom en til å ha varene i heller. Noe jeg gjør ganske ofte når jeg skal storhandle. Anonymkode: edf1f...898 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:54 #98 Del Skrevet søndag kl 21:54 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde jeg aldri akseptert. Jeg har alltid sekk, aldri blitt bedt om det, hadde 100% sagt nei. Anonymkode: f48de...e3f Helt greit det å si nei. Men da kan du ikke handle i den butikken. Anonymkode: 3d3ce...0ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet i går, 03:26 #99 Del Skrevet i går, 03:26 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Oj. Så flink med hersketeknikk da👏Ei skikkelig god gammeldags KG kjerring her altså😅 Anonymkode: 3d3ce...0ae Kanskje du skal se på hersketeknikkene i ditt eget innlegg? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:16 #100 Del Skrevet i går, 06:16 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja for brukt sminke ( ikke lav prisklasse) er det mange som vil ha. Dere får bare tåle å ikke få adgang til butikker da, om det å legge fra seg sekk er et ktiterie for adgang. Hvorfor skal dere kverulere på det? Butikken er like redd for sine verdisaker som dere. Og vi har jo sett de siste år; hvem som helst stjeler. Har ingenting med alder eller posisjon å gjøre. Gå på butikken uten dyr sminke, jobbpc, tablet, adgangskort, etc. Dere har tid til det. Dere er tross alt her inne. Anonymkode: 3d3ce...0ae Handler jo om at jeg ikke ønsker å erstatte den Og at det er mer effektivt å handle på vei hjem fra jobb, enn å dra ut igjen, så har jeg tid til å sløve litt her inne 😅 Hvordan har du det med deg selv, egentlig? Anonymkode: 57192...059 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå