AnonymBruker Skrevet 12. april #61 Del Skrevet 12. april Hadde ikke hatt problem med det om det var noe alle ble bedt om å gjøre. Men nå er jeg verken lett å fornærme eller selvhøytidelig, så hadde sett på det som en befrielse å gå rundt uten veske eller sekk, takk skal du ha. Anonymkode: 3d3ce...0ae 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #62 Del Skrevet 13. april Det henger skilt på enkelte butikker at de helst ser at en ikke bruker sekk . Anonymkode: 3ac4b...3c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 13. april #63 Del Skrevet 13. april (endret) Det går igjen flere steder her i byen også. Flere skriver i samme vending at de ikke tar ansvar for verdisaker en legger fra seg. Av prinsipp legger ikke jeg fra meg sekken, men kan gjerne vise den. Normalt er det få som bryr seg. Jeg bruker sekk som veske og lommebok, og har en del medisiner og kan ikke bare sette den fra meg. Jeg klaget faktisk inn en lærling en gang fordi vedkommende var så utrolig frekk når jeg visste ham sekken min rett fra apoteket, og at jeg naturlig nok ikke bare kunne sette den fra meg. Han stod på sitt, og dro den langt. En ting er at han har sikkert lært å håndheve reglene, men å bruke hodet hadde han ikke lært. Har forståelse for at han ville gjøre som han hadde fått beskjed om, så jeg sendte en mail til butikksjefen, og det var ikke måte på hvor flat butikksjefen la seg. Ville ha meg innom på kaffe på kontoret og mye greier. Veldig hyggelig, men ble litt mye 🤪 Aldri vært et problem etterpå med sekk der. Jeg ser begge sider her, men det er sjeldent noen sier noe til meg da. Forstår det med tyveri, men hva med tyveri at folks private eiendler? Jeg handler normalt i forbindelse med at jeg først er ute, og da blir det med sekken full og av og til mer enn det også. Jeg hadde bare forklart meg her, og om det ikke gikk, så hadde jeg gått videre. Jeg hadde ikke lagt fra meg sekken, men det er meg da. Endret 13. april av Daisy-love 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 13. april #64 Del Skrevet 13. april Meowmere skrev (På 12.4.2025 den 12.25): Jeg skjønner ikke hvorfor det er akseptert med skulderveske, men ikke ryggsekk. Ekspander Ja, mye lettere å snike noe ubemerket ned i en skulderveske enn ryggsekk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #65 Del Skrevet 13. april Vera Vinge skrev (På 12.4.2025 den 19.19): Jeg syns det er rart at så mange i tråden syns dette er greit. Dvs butikken kunne gjerne ha sagt noe lignende til meg, men da hadde jeg ikke handlet der. Det var en sminkebutikk i nærområdet mitt som gjorde noe lignende, og folk ble så sure av det at butikken fikk et dårlig rykte og måtte slutte med det. De skjønte vel at tiltakene ble dyrere for dem enn tyveriene. For meg ville det være helt uaktuelt å legge fra meg verdisaker der jeg ikke hadde oversikt over dem. Og det ville blitt veldig styrete å gå rundt med mobil, lommebok, nøkler, pc og evt annet i hendene. Det ville blitt så tungvint at jeg heller hadde handlet et annet sted. I tillegg er jeg skeptisk til at butikken behandler alle kunder som tyver. Ekspander Enig. Hadde snudd i døra hvis noen ba meg legge igjen sekken ved inngangen. Har heldigvis mange andre valgmuligheter i Oslo. Anonymkode: be3b8...b21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #66 Del Skrevet 13. april Tro meg hvem som helst kan stjele, jeg har jobbet i butikk så har sett alle mulige folk i gsnskg mange alder blitt tatt. Dem har sikkert opplevd mye tyveri og man taper jo penger, at dem ikke selger krystaller har ingenting og si. Det er helt innenfor og be folk da legge sekken i kurven, likt for alle. Tror nok du ble mere fornærmet og barnslig en at det er så veldig stort problem. For min del ingen problem trenger ikke sekken før jeg skal ut igjen uansett Anonymkode: 44985...8e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #67 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 19.09): Hvor mye verdisaker har en liggende i en sekk? En har vel ikke mer verdisaker i den en i en håndveske? Sekken er vel med for at det blir for tungt å bære varene, ikke for at en må lufte gullbarrene. Anonymkode: 042d5...eb3 Ekspander Lommebok, nøkler, telefon er jo noe av det viktigste man har. Mine vesker koster også nok i seg selv. Anonymkode: 92e86...6c7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lt.Dan Skrevet 13. april #68 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 12.21): Enkelte butikker som matbutikker er det ikke frivillig å handle på (ikke alle har bil og kan kjøre til annen butikk). Anonymkode: 41e4c...edb Ekspander Da får du ta av den jævla sekken eller sulte da ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #69 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 22.46): Hadde ikke hatt problem med det om det var noe alle ble bedt om å gjøre. Men nå er jeg verken lett å fornærme eller selvhøytidelig, så hadde sett på det som en befrielse å gå rundt uten veske eller sekk, takk skal du ha. Anonymkode: 3d3ce...0ae Ekspander Er det forbud mot og legge det fra seg i andre butikker , siden du hadde sett på det som en befrielse om du måtte? mange av oss bruker sekk istedenfor veske, og problemet er da innholdet. Jeg ville ikke lagt i fra meg det. Det har ingenting med fornærmet eller selvhøytidelig. Anonymkode: a594c...dd2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #70 Del Skrevet 13. april Du måtte legge fra deg sekken i butikk?! Dette er en sak for menneskerettsdomstolen i Haag. Antageligvis snakker vi om en forbrytelse mot menneskeheten. Jeg har aldri hørt om folk som har måttet legge fra seg ryggsekken i butikker. Her jeg bor spaserer alle kunder rundt med sekk i alle butikkene. Kondolerer. Håper du får oppreisning. Anonymkode: c4576...a4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #71 Del Skrevet 13. april Det står skilt ved inngangen til den lokale coop'en. Eg har spurt om eg kan gå inn med sekk, og får lov. Har pc, så tør ikkje legge den frå meg. Synes det er dumt at nokon får lov og andre ikkje. Da går det jo på fordommar/kven som ser uærleg ut. Anonymkode: 18864...77b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #72 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 19.09): Hvor mye verdisaker har en liggende i en sekk? En har vel ikke mer verdisaker i den en i en håndveske? Sekken er vel med for at det blir for tungt å bære varene, ikke for at en må lufte gullbarrene. Anonymkode: 042d5...eb3 Ekspander Nei, det er ikke mer verdier i sekken enn i en håndveske, men nå ville jeg ikke gitt håndveska mi til en fremmed heller? sekken min er ment for og bære det andre har i skulderveske ( håndveske blir for liten for meg, jeg har også med vannflaske og medisiner) , men fordi jeg får vondt skulder av og gå lenge med skulderveske velger jeg ofte en liten sekk . neida, har ikke med gullbarene mine på luftetur. Anonymkode: a594c...dd2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #73 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 22.37): Man står jo fritt til å ikke la verdisaker være igjen. Man velger jo selv om man vil ha de i en sekk eller ikke Anonymkode: 1c31d...33a Ekspander Det er ikke alltid man vet hvor man skal handle før man går ut, og om de kan ha sånne rare regler. Heldigvis ingenting av sånt her omkring, konkurransen er nok for stor med mange butikker til at man kan ha en sånn "pell deg ut igjen"-holdning til kundene sine. Anonymkode: edf1f...898 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #74 Del Skrevet 13. april Ikke at jeg noen gang har stjålet noe. Men om jeg skulle så ville det jo vært MYE lettere å snike noe ned i et handlenett eller skulderveske, enn i en ryggsekk? Jeg bruker sekk på jobb, når jeg skal handle i tillegg. Har aldri blitt avvist fra butikker, men er godt voksen. AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 19.09): Hvor mye verdisaker har en liggende i en sekk? En har vel ikke mer verdisaker i den en i en håndveske? Sekken er vel med for at det blir for tungt å bære varene, ikke for at en må lufte gullbarrene. Anonymkode: 042d5...eb3 Ekspander Ca 40 000++, med jobb PC, iPhone, tablet, og litt annet utstyr. Er jeg bare ute en kort tur privat med handveske, er det kun snakk om ca 15 000 (iPhone). Anonymkode: 57192...059 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #75 Del Skrevet 13. april Om det er en enkelt spessialbutikk er det vel ikke noe stor problem.... Selv om enklete matbutikker i nærheten har oppslag om det, tror jeg ikke de praktiseres. Selv synes jeg det er maste å skulle gå bort i kassa og be om å få sett fra meg en ryggsekk eller veske. Det må da bli masete også for dem nå når posene er blit så dyre at enda flere handker med ryggsekk... På hverdager har jeg dessuten med meg jobbens laptop, og jeg ønsker ikke å sette den fra meg i en butikk uten tilsyn. Ofte har jeg jobb- og husnøkkkel der også . Anonymkode: 5d845...582 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #76 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 13.4.2025 den 14.34): Er det forbud mot og legge det fra seg i andre butikker , siden du hadde sett på det som en befrielse om du måtte? mange av oss bruker sekk istedenfor veske, og problemet er da innholdet. Jeg ville ikke lagt i fra meg det. Det har ingenting med fornærmet eller selvhøytidelig. Anonymkode: a594c...dd2 Ekspander Verdisaker går jeg ikke rundt med i vesken min, så har ikke så store problem med det.😅Telefonen tar jeg i lomma eller bærer i hånden. Har alt av betalingsløsninger på tlf. Enkelt og greit. Hvilke verdisaker bære du rundt på? Anonymkode: 3d3ce...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #77 Del Skrevet 13. april Ser også de står lapp på enkelte butikker,men legger ikke i fra meg sekk jeg bruker til jobb eller veska mi. Er forsåvidt aldri blitt bedt om de heller og hadde de bedt meg om det så ville jeg handlet en annen plass. Anonymkode: 5362b...efa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønnastar Skrevet 13. april #78 Del Skrevet 13. april Jeg har aldri sett dette annet enn i matbutikker, og selv i matbutikker med lapp ved inngangen, har jeg aldri levert fra meg sekken etter jeg var ferdig med ungdomsskolen. Ingen som noensinne har krevd det heller, men har vist frem innsiden et par ganger - og det synes jeg er helt OK. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 13. april #79 Del Skrevet 13. april Jeg ignorerer slike skilt, og har aldri fått noe tilsnakk for det. Antar at skiltene er rettet mot skoleelever. Dersom de vil at jeg skal legge igjen sekk eller veske får de sette opp låsbare skap, slik som på Vinmonopolet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april #80 Del Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (På 12.4.2025 den 19.09): Hvor mye verdisaker har en liggende i en sekk? En har vel ikke mer verdisaker i den en i en håndveske? Sekken er vel med for at det blir for tungt å bære varene, ikke for at en må lufte gullbarrene. Anonymkode: 042d5...eb3 Ekspander Jeg har som regel kameraet med meg i sekken, av og til jobb-PCen. Da snakker vi verdier på 20-30k. Ikke sjanse for at jeg overlater dette til en tilfeldig kassagjøk. Anonymkode: 66e77...d20 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå